Jump to content

Как се управлява автомобил с Quattro


nmm

Recommended Posts

дай сега съвет какво да правим с куатрото на мокро/лигаво/сухо ако влетим в завой със скорост надвишаваща физическите възможности на колата - явно с газ не трябва?

Не знам какво трябва да направиш, но ще ти кажа какво ще направиш.

Ще стиснеш волана много силно,

ще настъпиш с двата крака съединителя и спирачката,

ще затвориш очи,

ще излетиш от завоя

и след това вече каквото релефа и гравитацията решат,

това ще стане.

Надявам се след това да имаш възможността да псуваш и да си казваш ...

Ейй ... НЕ ТРЯБВАШЕ да "влитам в завой със скорост надвишаваща физическите възможности на колата"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 295
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Не знам какво трябва да направиш, но ще ти кажа какво ще направиш.

Ще стиснеш волана много силно,

ще настъпиш с двата крака съединителя и спирачката,

ще затвориш очи,

ще излетиш от завоя

и след това вече каквото релефа и гравитацията решат,

това ще стане.

Надявам се след това да имаш възможността да псуваш и да си казваш ...

Ейй ... НЕ ТРЯБВАШЕ да "влитам в завой със скорост надвишаваща физическите възможности на колата"

Дааам, повечето хора точно това правят!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще настъпиш с двата крака съединителя и спирачката,

Веднъж късно вечерта карах по пътя Кричим-Девин. Времето беше леко мъгливо, а настилката - неприятно лигава (смес между прах и влага).

Бях уморен от пътя и завоите ме напрягаха много. Някъде по обиколката на яз. Въча в един от острите, почти 180 градусови завои, не прецених скоростта (която беше около 60-65 км./ч., но за това място много) и преди самото влизане в завоя разбрах че ми се пише лошо. Направо претръпнах целия, но въпреки това направих следното:

1. Още в началото на завоя без да натискам съединител натиснах спирачката кратко и интензивно, но без да достигам границата на задействане на АБС-а.

2. В момента на отпускане на педала върнах от 4-та предавка на 3-та, като спирачното усилие се прехвърли върху мотора, без да се дублира със спирачка.

3. За да балансирам колата и да я върна от недозавиването, което настъпва в резултат на рязкото понижение на скоростта и пренасяне на тежестта на автомобила напред, леко подадох газчица, колкото да усетя че предницата е стабилна и започва да дърпа колата по траекторията на завоя.

Така успях да се спася от мантинелата, 20-30 метровия скат и водите на язовира, въпреки че никога не съм се смятал за добър шофьор.

След това моментално ме "блъсна" главата и се саморазкритикувах, защото отзад возех жената и детето, а се бях отплеснал, макар и за секунда.

Ако бях натиснал съединителя, можеше да се окажа в ситуация, в която само се возя.

Редактирано от AALEXANDROV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

уф чи сте значи куатрото си е куатро друго като него нема където искам там отивам макар и на лед и мн ме кефи кът ми се върти задницата голям кеф може да стане банално вече но ще ви пусна тук два клипа вижте ги нахвърлял съм ги на няколко теми http://clip4e.com/play_audi_quattro_na_snqg.htm но гледайте след 4 минута щото оператора прахоса обяда си и тук вижте http://clip4e.com/play_audi_quattro_na_snqg_2.htm

ако летището е Щръклево какъв е пропускателния режим там и има ли опция и аз да се включа?
ела в събота на полигона към 14 часа
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия клипчета, нямат нищо общо с темата!Въртиш се като пумпал, а ние говорим за управление на колата в завои, не за опити за повръщане!Това твоето всеки дето може да кара кола и се качи на Куатро ще го направи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на същото мнение .. честно казано ми се сви стомаха като гледам колко неуправляеми са тези коли на лед и колко близо са останалите участници в "надпреварата". Понеже познавам мястото и знам каква денивелация има на местата където сте карали, та явно си мразите доста колите, за да ги трошите на онзи полигон. Там асфалта е толкова хлъзгав, че при сух и ясен ден с кола с предно предаване може да се хлъзгате значително по-успешно. Има дупки, тясно е, пълно е със сеерджии и нетрезво мислещи шофьори. В хлъзгаво и заснежено време си е чисто издевателстване над техниката. Нито може да се вдигне прилична скорост, нито може да спре някой, където иска .. Не мерси.

За останалите, които не са посещавали това популярно сред русенските "състезатели" място - ето един завой на сухо, без дори да докосвам ръчната. Смятайте колко е излъскано ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще настъпиш с двата крака съединителя и спирачката,

Нямам съединител :respekt:

Както е написал ААлександров, на всеки може да се случи да отърве някой завой.

И за да няма случаи както ти ги описа, си пишем такива ми ти работи тук.

Между другото и аз понеже не владея scandinavian flick когато се притесня в завоя че мога да го отърва, натискам за момент спирачката колкото да поубия скоростта, без това да праща колата по дяволите.

Ще взема да се запиша при Sir T да ме научи на тоз чалъм, ма тогава жената хептен няма да иска да се вози с мен :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

едно интересно клипче от 1993-та година на тема 'каране на Ауди Куатро'

http://vbox7.com/play:88f1d64f

който кара Ауди 100, ще остане изкефен, но и останалите, предполагам :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия клипчета, нямат нищо общо с темата!Въртиш се като пумпал, а ние говорим за управление на колата в завои, не за опити за повръщане!Това твоето всеки дето може да кара кола и се качи на Куатро ще го направи!

добре направи го и пусни клипа като ти знаят много пръстите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да направя?Да се въртя в кръг ли?Ти чесно ли си мислиш че правиш нещо невероятно и невиждано?Ето пиша ти как става!Навиваш волана, даваш газ, пускаш съединителя и така докато не ти се завие свят или не повърнеш, а да или докато не ти писне, което при мене е 2 секунди, след което въртя обратния и после пак и пак и така по цялата дължина на пътя!Оттам като дойде завой, леко флик, описваме го, после малко на другата страна докато дойде следващия и тъй (както каза СЪР Т), докато ми свърши нафтата!Не се обиждай като ти говоря, ами тренирай и ще се научиш, споко всички сме били така отначало!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да направя?Да се въртя в кръг ли?Ти чесно ли си мислиш че правиш нещо невероятно и невиждано?Ето пиша ти как става!Навиваш волана, даваш газ, пускаш съединителя и така докато не ти се завие свят или не повърнеш, а да или докато не ти писне, което при мене е 2 секунди, след което въртя обратния и после пак и пак и така по цялата дължина на пътя!Оттам като дойде завой, леко флик, описваме го, после малко на другата страна докато дойде следващия и тъй (както каза СЪР Т), докато ми свърши нафтата!Не се обиждай като ти говоря, ами тренирай и ще се научиш, споко всички сме били така отначало!

добре,искам да ми го покажеш на клип като го можеш,така както ми го обясняваш все едно ми говориш зе плейстейшън,защото ако не си забелязал включвам и задна скорост на 2 пъти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега интеграле...

От къв зор ни занимаваш със себе си? Не си интересен.

Темата е за съвсем друго. Прочети я от началото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега интеграле...

От къв зор ни занимаваш със себе си? Не си интересен.

Темата е за съвсем друго. Прочети я от началото.

добре,наистина излязох от темата,за което се извинявам,но просто исках да кажа че с куатрото колата ми отива в траекторията,която аз искам,а не някъде си из лопуша- на сняг лед кал или сух път карал съм с предно,задно предаване,но да кажа че с куатрото си е супер не знам как е при фолксвагените със сихрото,но ще се радвам ако някой напише нещо и за тях

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре,наистина излязох от темата,за което се извинявам,но просто исках да кажа че с куатрото колата ми отива в траекторията,която аз искам,а не някъде си из лопуша- на сняг лед кал или сух път карал съм с предно,задно предаване,но да кажа че с куатрото си е супер не знам как е при фолксвагените със сихрото,но ще се радвам ако някой напише нещо и за тях

Малиии ти нЕкъв неоткрит рали талант Ши доЙш , само кола да има и ставаш шампион WRC нали , а ЗВЕЗДАТА :bia: и кво толкова направи на ОГРОМНИЯ полигон, на СНЯГ с 10 км/ч толкова неземно дето не може да го направи всеки дето е покарвал кола малко поне ,че и възхищение от форума търсиш :bia: .Ся теб може те кефи и явно те кефи щом чак клипче си направил,лошо няма ,ама и трябва сме врачки да те знаем в каква траектория искаш да я вкарваш.Само за да видиш десетте разлики /поне/ между контролирано плъзгане и твоето плъзгане виж клипа на колегата SirT :P ,който очевидно знае какво прави с колата и забележи- не на сняг да ни кара да гадаем като тебе какво иска да направи,а на съвсем ясно трасе прави разни неща ;) -неговото е контролирано плъзгане ,докато при теб е въртене на късмет и за кеф работата .

Редактирано от 4ring avus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре,добре всички сте прави,аз съм кривия но аз не искам да си троша колата на сух асфалт защото съм разглобявал цялата трансмисия и знам какво е отдолу а тук става въпрос за 4х4 а не за 4х2 или в случая 4х1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече се обърках!4х2, 4х1, човеко, какво искаш да кажеш!Относно клиповете, аз имам, ама не мисля че тук е мястото да ги показвам, най малкото нямам моралната нужда да го правя, за разлика от тебе!Ако не ставам много нахален, на колко си години, ама честно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж му профила. Пише на 31.

Според мен отговора на въпроса на темата, зададен още в заглавието и е ...

Куатро, както и всяка друга кола се кара с акъл .. не с топки ..

Когато човек изтества един два пъти колата си, /па била тя не с куатро, ми с не нам си кви електронни извънземни системи/, когато случайно попадне няколко пъти в "екстремни" ситуации /дори без да знае какво да прави в тях/ и когато от всичко това разбере какво може и какво не автомобила му, тогава за управлението се изисква само и единствено мозък. Всичко останало са празни приказки, граничещи с "мерене на пишки", които честно казано започват да дразнят освен, че са и безмислени и безполезни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече се обърках!4х2, 4х1, човеко, какво искаш да кажеш!Относно клиповете, аз имам, ама не мисля че тук е мястото да ги показвам, най малкото нямам моралната нужда да го правя, за разлика от тебе!Ако не ставам много нахален, на колко си години, ама честно?

4х2 е предаване на 2 колелета от 4 възможни /само един мост-преден или заден москвич лада голф опел трабант /4х1 е когато като потегляж с газ ти буксува само едното колело намери учебник за средно образование ДВГ от 1996 година и прочети на 31 г съм има и предаване 8х8 ТАТРА 6Х6 КАММАЗ.Ок прати ми малко клипчета да гледам няма нищо лошо в това :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен отговора на въпроса на темата, зададен още в заглавието и е ...

Куатро, както и всяка друга кола се кара с акъл .. не с топки .. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен отговора на въпроса на темата, зададен още в заглавието и е ...

Куатро, както и всяка друга кола се кара с акъл .. не с топки ..

:hilezh:

Редактирано от Sir T
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва 4по1 нз аз да има кола с такова предаване!Тва че ти върти само едната гума е защото е с отворен диф и е съвсем нормално да се получава така!За клипчетата, те са ми на компа, а не из нета да ставам "прочут"!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва 4по1 нз аз да има кола с такова предаване!Тва че ти върти само едната гума е защото е с отворен диф и е съвсем нормално да се получава така!За клипчетата, те са ми на компа, а не из нета да ставам "прочут"!!!

картинг :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите впечатления от куатрото са следните: Ясно на всички ни е че влизайки в завой с подаване на газ то недозавива/ не че и предното не е така :rolleyes: /. По -лошото е че недозавива и с отнета газ, дори и преминавайки една предавка надолу. Хубавото във втория случай е че при подаване на газ колата може да хване желаната посока след едно леко и ефектно хлъзване , но това е въпрос на известен опит и тренировки. Точно тук започва веселото и ако човек желае може да плъзга колата и в двете посоки контролирайки я единствено с педала на газта и волана, естествено ако пътя и условията /движението/ позволяват това. Тази особеност , според мен отличава куатрото от системите с вискосъединител и производните му. При тях ефекта от "включването" на задния мост се изразява в неочаквано "презавиване", което неминуемо води до завъртане на автомобила ако си неподготвен за него. Случвало ми се е да се завъртя на 270 градуса с Еспейс куадра без въобще да желая да дрифтя. Покарал съм почти всички пълноприводни системи /без четириматик/ и мога да кажа че за мен куатрото е най-приятно за каране. След него нареждам системите на Митсубиши и Субару, които пък дават неочаквана увереност и стабилност на пътя. Системите с вискосъединител пък имат голямо предимство в борбата с дълбок сняг и преспи, имайки предвид неудачното /според мен/ отключване на Торсена при по- голама загуба на сцепление на едно от колелата.

Искам да споделя че има огромната разлика в поведението на сняг, което показва А4 и това на 100/А6. Карах 2 години С4 с автоматична трансмисия и било то заради по -плавното превключване на скоростите и натоварването с мощност на колелетата или пък поради по-голямата маса на автомобила А6 се държи доста по-предсказуемо и стабилно в/у хлъзгава настилка. А4-ката пък предразполага към "щуротии", въпреки че отдавна съм преминал в преклонна "тийн" възраст. Мнението ми е че куатрото върши повече от добра работа за пълноприводно задвижване на масов граждански автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:rolleyes: Само дето не съм съгласен, че като дадеш газ недозавива - обратно то даже свръхзавива. И това е готиното :D

Абе и на мен ми е супер странно но се свиква - даваш газ и тя се пързулва - врътва гъза, в следствие ти кво да правиш - връщаш газта и оооо - катастрофа :bia: - все едно си ударил спирачка ... Я газ пак.. и така

Поне за ламерите като мен :lol:

ПС: Случка от днес:

Досега нямах проблем с щурмуването на всякакви заледени бордюри - качвам ги лекичко под завистливите погледи на останалите дето се засилват с 50 за да го качат, или драпат като хамстери по тях. Днес обаче един го налазих много диагонално и станах за смях - едната половина се качи, ама другата не можа - колата се приплъзна и въпреки драпането застана успоредно на бордюра с двете колела долу.

Срам - изложих легендата. :D Добре че само един чичо с форТ Сиера ме гледаше кви ги върша и сигурно си е казал "да ви е*а предното /4х4" :D

Редактирано от nmm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...