Jump to content

mgpepe

Members
  • Мнения

    18
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    търси А4/A5 B8 авт.

Контакти

  • Website URL
    www.hakomo.com

Персонална информация

  • Пол
    Мъж
  • Локация
    София

Последни посетители

Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.

mgpepe's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. Бензин/дизел: @robobug Не разбирам много от механиката, затова макар и да съм чел много последните месеци, не бих спорил за бензин/дизел, просто не съм на ниво. Скоростни Кутии: За скоростни кутии, нека примерно @Raino, който има сервиз зa Audi (така да се каже) да сподели за Stronic/Multitronic/Tiptronic кои се чупят, какво им се чупи, колко струва поправката и той дали ги поправя. Финансиране: Та както казах, не разбирам от коли достатъчно, но за това пък съм завършил "Финанси & Инвестиции" и бих си дал мнението. Нещата, които се изреждат, са макроикономически фактори, които влияят или са резултат от цялата икономика. Тези фактори като цяло не се гледат при покупка в нормално време, защото ако се случи криза се променя драстично психиката на хората, цените са коренно различни и други правила влизат в сила, независимо дали купуваш с цел лична експлоатация или инвестиция. Но тъй като това не е полезно на @lazybastard предлагам да не продължаваме тази тема. Табличката: нарочно съм я оставил отворена, за да си слага всеки колата, която иска и да си слага собствените изходни данни. @lazybastard, не съм си купил още кола, защото няколко сделки се точат в бизнеса ми, но съм направил своя избор. Бих ти споделил моята стратегия. Tъй като купуването на нещо винаги е баланс между какво искам и парите, които съм готов да дам: 1. Намирам си паричните лимити обърнати в "месечен наем". По този начин, като си сметна разходите по къщата, детето, храна, пътувания и други харчове/инвестиции се вижда ясно колко ми остава за кола. (Тук да се внимава - някой път стара по-евтина кола излиза колкото по-скъпа нова кола в гаранция.) 2. Преглеждам какво има на пазара грубо за тези пари и се ориентирам в разнообразието (нови и стари) 3. Решавам с кои неща не мога да правя компромис и много ги искам (Емоционалните неща), но все пак мога да си позволя. 4. Връщам се към пазара и вече избирам за покупка, като си правя анализ на незначителните разлики, чисто на парична основа. Така например: 1. Решавате, че имате семеен бюджет 800лв на месец за кола. (най-евтината бричка за 1000лв пак си струва 300лв не месец в бензин, поправки, каско и тн) 2. Разглеждате пазара и виждате, че това е както едно старо Ауди за 30к, така и един чисто нов Nissan Qashqai за 50к, който ще е в гаранция и ще ви намали грижите 3. Решаватe с какво не можете да правите компромис - жената иска голям багажник за количката, ти не можеш да приемеш нищо освен Audi. 4. Връщате се на пазара и гледате какво ще излезе според сметките на табличката. Тук са детайлите вече. а) "няма значение" Ще излезе въпрос от сорта на "Ама тази е с кожен салон, а другата с адаптивни фарове. коя да вземем?" В този случай всяко от тези нито ще ви промени сметката нито е емоционално и много важно (иначе щеше да е филтрирано в стъпка 3), затова няма много значение, взимаш колата с по-добра история и надеждност. б) "има ясен отговор" Ако обаче автоматик/ръчка излезе като въпрос се знае, че автоматика е по-калпав за Б8. "Искам ли да карам автоматик срещу висок шанс да дам X пари и нерви за поправка". Ако допълнителните пари надхвърлят бюджета, или отпада автоматично или се връщаш на т1 с нов бюджет. Ако не го надхвърля просто гледаш за сметка на какво ще е при други коли. Ако ти е все тая този избор, взимаш колата с по-добра история и надеждност. в) "няма ясен отговор" Тук ще дам пример бензин-дизел. Милиони мнения за и против. Всеки път става бой между двете страни и така и не можах да намеря финансово изражение. Вероятно с проучване и статистика може да се стигне до заключение, но тъй като такива няма и аз няма да правя изключвам от сметките си и съм на "каквото ми се падне" ако другите критерии са задоволени и взимаш колата с по-добра история и надеждност. Цялото това нещо е малко тегаво, защото трябва да се изправиш срещу много истини, ама както казват хората - "Ако искаш"
  2. @lazybastard, понеже и аз гледам тези две коли в момента, мога да се включа с личното си виждане -- Дизайн: A5 лично ми харесва значително повече. 3 хиляди лева повече. Разлика в цена: Цената наистина ми се струва по-висока. Без да мога да се подкрепя с факти или данни може би е защото просто A5 ците са по-оборудвани като цяло. Повече от тях имат люкове, повече от тях кожа, повече от тях изгъзици ACC, и тн. Така че според мен е много вероятно да си плащаш повече хем за дизайн ама и хем за изгъзиците. Къде отиват парите: предвид казаното излиза следният въпрос "Ще плащаш ли за дизайн/екстри или за ходова част?" Ако шибидах и АЦЦ и подгряване на топките не са ти приоритет на семейството, тогава ще си вземеш по-солидна А4 на по-малко километри с по-малко ремонтни проблеми. А4ки има и повече избор май, което е плюс. Финансиране: много хора казаха, че е много грешно да се вземе заем. Не бих казал, че трябва да се плашим от заемите стига да си си сметнал сметките. За 30к ако изплащаш за 5 години, оскъпяването ти е 15% грубо - 4.5к. Искаш ли да ги спестиш първо и на 4тата година да си я купиш, или искаш да ги дадеш сега и да платиш повече? Просто зависи дали разменяш пари срещу време и удобство. Колко пари: понеже ги правя тези сметки сега излизат следните: от преди да си купиш колата до след като я продадеш след 5тата година, кола с етикет 30к всъщност излиза 50к лева разходи (каскота, ремонти, бензин и тн). Тоест - взел си кола, карал си, продал си, теглиш чертата - джоба ти е олекнал с 50к и си пеша. Това е еквивалентно на това да наемаш кола за 833лв/месец. Ако можеш да заделиш тези пари на месец за наем на тази кола, тогава 30к са ти в бюджета. Почерпи се с малко цифри в моя ексел (има и скрити колонки с други коли ако ти е любопитно). Бензин vs дизел: това май го зададе също. От всичко, което съм чел до момента излиза, че бензинът е по-прост, по малко неща му се чупят, по-ниска поддръжка и по тих, но повече разход на гориво (1,2л - не е значително). При мен нито едното от двете не можа финансово да надделее значително и спрях да искам едното или другото задължително. Оттам обаче отиваш в един приятен избор на проблеми - "oil consumption" за бензин или "стружки" за дизел. Нямам съвет, не знам достатъчно. Във форума има много големи гурута и могат надълго и нашироко да обяснят. Скоростна кутия: за автоматик, ако е с предно е multitronic, които се чупят и тегаво се поправят (защо, как, колко - не знам). Aвтоматик с quattro - обикновено S-tronic (или Типтроник, което се вижда от Разбивка на модели и скоростни кутии) - по-добър и нечуплив вариант, но си плащаш с +2,3 гориво за да те вози "меко" с 4 колела. Ако все още не ти е задължително да си автоматик си карай ръчка да нямаш проблеми. Май ти събрах 2та месеца проучвания в едно съобщение... дано да съм бил полезен. Ако имаш нужда от повече информация по някоя от темите ще ти кажа каквото знам, макар и да е скромно спрямо гурутата тук, които много ми помогнаха, когато аз сам питах.
  3. Е, как завърши тази история? Успя ли да подкараш ACC-то?
  4. mgpepe

    Обща тема: Audi A4 B8

    Дали не говори за "стружките"?
  5. За разлика от другите теми за аудита, където съм гол и бос тук мога да кажа няколко неща. Първо, много зависи колко ти трябва телефон. Един умен човек беше казал - харчи си парите пропорционално на времето, което прекарваш с тях. Ако прекарваш цял ден и нощ на телефона и ти е свързан с работа като мен, ще ти препоръчам iPhone за 2000лв с 2 годишна гаранция, където можеш да си го смениш за чисто нов 2 пъти срещу $80 (в щатите). Ако искаш, и андроиди има. Но твоя случай май не е такъв. Второ, всичко под flagship моделите на Samsung/Google/Apple не може да издържи смислена работа 3,4 години. Просто това е прекалено много време за бързо развиващите се технологии, софтуерни еко системи и тн. Заключват те софтуерно ако хардуера още работи. Тоест, ако искаш наистина да ти държи 3 години трябва да вземеш висок клас. Трето, Samsung имат един кофти недостатък - техния OS е доста тежък. Силно модифицираният им Android някак лесно се скапва и започва да е бавен с ползването. Не са му добре оптимизирани процесите, а има куп други неща иснталирани, част от тях не можеш и да махнеш. Малко като компютрите - купуваш компютър с windows и първите 2 дена само преинсталираш чиста версия, за да няма 200,000 неща, които си работят отзад и ти смучат рам и мъчат процесора и ти изтъркват вентилаторите. Спрямо гореспоменатите неща излиза, че все пак ти трябва скъп телефон, за да ти държи 3 години, но и да не е за 2000лв, който също така да не е Samsung. Е, ще ти кажа, че преди 2,3 месеца си купих Google Pixel като втори телефон и въпреки, че винаги съм бил фен на Apple, този страшно ме очарова. За пръв път ми хареса Андроид - софтуера му е много измислен и се работи бързо с него Страхотни снимки Google се грижат религиозно за скорости - няма да ти се забави като Samsunga, няма излишен софтуер усеща се супер в ръката, леко тежък, качествени материали приятен е на визия цената е по-ниска от Apple В БГ не го продават, и хората не говорят за него. Но повярвай ми, невероятен е. Виж какви хубави неща казват за него в CNET Питай ако мога да помогна с нещо друго
  6. Аз пък гледах днес и тази: Audi A4 4х4 TFSI, Скрийншот На една мацка е. Отворих двигатела- не разбирам много, но целия беше в масло. Около него също. Миришеше на изгоряло, а ние ходихме в нейния квартал. Лампата за маслото светна докато я карах, а тя каза, че скоро е доляла литър. Тоест гори си масло. Амортиьорите скърцаха така, че имах чувството, че ще се разпадне колата. а VIN-a какво показва...
  7. А, да извинявай, пропуснал съм го това редче
  8. @CVT в този линк пише HAIL=градушка. А в този сайт пише, че градушката е един от начините да се опише колата като бракувана. CVT, а тази информация за Гражданска отговорност откъде я взимаш? Нещо публично ли е, или си имаш специален достъп?
  9. @CVT точно щях и аз това да направя и ме изпревари. Първото се вижда, че е salvaged. Казаха, че е била в градушка. Това възможно ли е да е причината за salvaged? има ли как да се разбере какво е реално било? Също така 2014 е била на 104,000км а сега е на 109,000км. за три години никой не я е карал? (айде от една година стои на продажба в аутоплаза).
  10. @CVT е това с чернилката го пуснах, защото четох статията на @verter . там пише с големи черни букви че това е златно правило хаха Не съм виновен! Сега да гугълна какво са обтегачи... @Teo Teo Като цяло търся кола 18-22к лв. Карането на всяка кола за 5 години е грубо 20к лв - за по-старите автомобили отиват в ремонти, за по-новите отиват в амортизация. така че синьото поле е колко реално ще изскочат от джоба ми. Но от тях само половината ще са цената, която ще дам за кола. Бях сложил едно инфинити за експеримент. Струваше 50к лв и сметката излезе над 73к за петте години. Това са парите с които джоба ти е олекнал от преди да купиш колата до след като я продадеш след 5 години. Почти двойно на това да си купя кола за 20к лв въпреки, че е в гаранция.
  11. Ходих да гледам тази на плаза. Действително не е оправен, ето как ми изглеждаха пръстите след като се опитах да ги изтрия: Също така (без да съм особен разбирач) ми се струва, че има някакво тракане. Вие разбирате ли нещо по това видео? https://www.youtube.com/watch?v=2hxDFgWuadk&feature=youtu.be Иначе вътре колата е като нова, всичко е в супер добро състояние: И carfax-а на тази кола - закачен. Нямаше никакви други документи, сервизни книжки в жабката и тн. Carfax Audi A4 2.0 TFSI.pdf
  12. @Teo Teo за съжаление не си разбрал структурата на ексела. Първия ред е цената на колата, а не първа вноска. Отдолу пуле първа вноска и месечни, чийто сбор е цената отгоре +лихвата за финансирането. Тези две коли са съвсем друга категория. Такава цена ще е втората ми кола.
  13. @Norton Има две американки quattro/s-tronic, коя мислиш, че е по-добра? (1): Audi A4 4х4 TFSI, и Скрийншот (частна. Има камера за задно виждане, ама е домушарка. И навигацията показва S4. Поражда съмнения) и (2): Audi A4 2.0T Quattro, и Скрийншот (частна но се продава в аутоплаза. Седи отдавна, но собственика не иска да сваля нищо цената, поне когато приятелката ми си търсеше ауди преди няколко месеца. също така, тази има червен монохромен дисплей, има ли как да се смени с цвете в последствие?) А има и една немкиня: (3): Audi A4 2.0 TFSI quattro S tronic, и Скрийншот. Не съм сигурен дали "Сменени са двата съединителя и веригата на двигателя" е хубаво или лошо. @CVT То май така ще стане наистина. В днешни дни нямат право да те заключват в заем - можеш да си го изплатиш предварително срещу 1% от оставащата главница. По тази причина естествено всички заеми така са структурирани, че в началото плащаш само/предимно дължима лихва. Има и друг момент - аз хубаво ще ги изплатя тия пари за отрицателно време, че бизнеса ми добре се движи, ама една вина ме гони, че давам повечко пари за нещо, което не ми прави пари Ще трябва да успея да се отпусна с мисълта, че съм си заслужил този размер харч, за да му се изкефя напълно
  14. Ясно, ще го имам предвид. Момчета, много сте полезни, благодаря ви!
  15. Е хубаво, ама като ми обясниха тези неща съм доста разколебан. А 200хил км читав екземпляр ли се счита? Все пак можеш да ми пишеш ако имаш цената на ЛС, но няма да те лъжа, трябжа да е много къса за да надмогне казаното тук и този пробег :\
×
×
  • Create New...