Здравейте колеги,
Подготвям колата (Audi A6 C6 facelift 3.0 TFSI) за тунинг. Сменихме веригите, обтегачите и разни други неща. До тук добре, но се появи следния проблем:
При около 2500 оборота , 93 канал показва -13.9 за 1 глава и 0.4 за 2 глава. Преди процедурата беше съответно +2.6 и +5.6.
Решихме, че има проблем със зацепването на валовете на 1 глава. Фиксирахме разпределителния вал с пина и свалихме капаците за да проверим белезите. За учудване съвпадаха и на ваноса и на зъбчатката на изпускателния вал и на двете глави. Също така и планките за фиксиране на валовете прилягаха плътно.
Викаме си, може ваноса да е прецакан. Разменихме ваносите на 1 и 2 глава, тъй като са еднакви, но след това ситуацията беше абсолютно същата като преди – градусите са същите.
Видяхме се в чудо, разменихме соленоидите за управление на ваносите на двете глави, но промяна нямаше. Разменихме сензорите за положение на валовете, но същата работа (-13.9 на 1 глава и 0.4 за 2 глава).
Иначе двигателя работи равномерно. Покарах малко колата и не записва грешки за несинхронизирани валове, всъщност няма никакви грешки.
В тази връзка имам следните въпроси:
Различни ли са планките за фиксиране на разпределителните валове за различните модели 3.0 TFSI мотори?
Ако не, от какво може да е шибания проблем?
Благодаря Ви предварително.