Jump to content

Питанка за пружини


orlin_emilianov

Recommended Posts

Колеги, искам да ви попитам, колата ми е доста ниска за авант. Така я купих преди време, вярно че на завоите е доста стабилна, но с времето предполагам, че и пружините са слегнали още. Последно време ми се наложи на няколко пъти да я товаря с багаж и стои отвратително. Искам да я повдигна поне с 4-5 пръста и отзад и отпред, или може би повече отзад, та мисълта ми е в скоро време ще и правя обслужване на ходова част, какви пружини да и сложа. Казаха ми че моите в момента може и да са от седан, сменяли ги та да седи по-гъзарски, което не ми се вярва де, а си имало пружини за авант които били по-дълги. Бихте ли ме посъветвали какви да търся, сантиметри и т.н. Или някакво друго решение за повдигане. Това с фланците и подлагането му нямам много-много вяра, така че отпада като вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Пич най-кратко казано нещата седят така. Ц4-ката има ниско(спортно) и високо окачване(стандартно). Аз съм със спортно, на предните не помня броя на навивки, но задните са ми 100% с 11 навивки. Стандартното окачване е с 5 навивки отпред, и 8 отзад преброй как е при теб? При спортно трябва да са 4 отпред. Преди ден звънях в официален представител за цени. Предна пружина 360лв/бр задна около 250лв/бр. Това не е всичко най-лошо. Оригинално за 100/а6 се предлагат 15 модела предни и 10 модела задни. Понеже колата я има с хиляда мотора 4,5,6,8 цилиндрови мотори избора на универсални(алтернативни) пружини е труден. Моята е ниска искам да я дигна да вози по-меко. В Тех-ко намерих пружини предни по 130лв и задни по 80лв бройката. Всичко добре, обаче тия пружини са универсални. Аз съм 4-цилиндров мотор един от най-леките. Ако сложа пружини от 6 цилиндров тая кола ще се вдърви още повече :2gunsfiring_v1: . За 4 бр. втора ръка искат 120лв в при колегата Емси Ауди в Нови Искър(много добра цена). Аз имам време да помисля, и ще видя какво ще правя. Но на теб не знам как повече да помогна? :respekt:

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В една друга тема бях писал как става най-лесно отзад ... обръща се опората на която ляга пружината отдолу и колата се повдига с около 4 сантиметра.. Опората е едно като "паничка" и се надява на самия амортисьор - не е заварена или застопорена по никакъв начин. Трябва да имаш стяга за пружини та да не се мъчиш...

На мен едни младежи ми ги бяха обърнали по погрешка и колата изглеждаше странничко :respekt: при положение че отпред не е повдигната ...

Та мисълта ми е повдигни отзад, пък за отпред търси други пружини

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Благодаря, колеги заразясненията. Веско, мисля, че твоя вариянт е най-удачен. Ще подложа отзад, пък за отпред ще търся други пружини. А има ли някакъв проблем с устойчивоста или с износването на някои части, ако обърна ''паничките'' отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де като обърнете подложката, при някое по-силно пропадане в дупка или неравен терен и отваряне на пружината, тя няма ли да се размести и да се изкриви на една страна.

Не мисля че това е удачен вариант за каране.

Аз поне не бих карал така - като видиш каква е паничката. ще ти стане ясно че пружината е сложена там, за да няма мърданка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да си спомня на моята или на друга кола беше поизлязла едната пружина и се чудих дали няма съвсем да се извади.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де като обърнете подложката, при някое по-силно пропадане в дупка или неравен терен и отваряне на пружината, тя няма ли да се размести и да се изкриви на една страна.

Не мисля че това е удачен вариант за каране.

Аз поне не бих карал така - като видиш каква е паничката. ще ти стане ясно че пружината е сложена там, за да няма мърданка.

Паничката е един вид "огледална" - т.е. дали ще я сложиш на едната или другата страна това не влияе въобще на здравината на захващане....

Поради ред причини пружината може да се позавърти и да изглежда на път да изпадне, но това далеч не е толкова лесно :hilezh:

Ако някой има разглобено С4 да постне снимка...

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паничката е един вид "огледална" - т.е. дали ще я сложиш на едната или другата страна това не влияе въобще на здравината на захващане....

Поради ред причини пружината може да се позавърти и да изглежда на път да изпадне, но това далеч не е толкова лесно :)

Ако някой има разглобено С4 да постне снимка...

Как паница ще е огледална, човече?

Единия профил е _ - _, другият е - _ -.

Във втория пружината влиза и ляга в паница, в другия вариант седи отгоре й.

Във втория няма изпадане на пружината. В първия при някакви екстремни ситуации и малко по натоварена кола си в кофти положение.

Редактирано от Милослав
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека май има предвид втулка седяща около паницата. Е единия случай тя е отгоре, в другия отдолу :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как паница ще е огледална, човече?

Единия профил е _ - _, другият е - _ -.

Във втория пружината влиза и ляга в паница, в другия вариант седи отгоре й.

Във втория няма изпадане на пружината. В първия при някакви екстремни ситуации и малко по натоварена кола си в кофти положение.

Държах въпросното нещо в ръцете си 2 часа и ти казвам, че е огледално :zustimm:

Описанието "паница" е подвеждащо, защото опората е един вид спирала и наклона на спиралата е един и същ без значение от страната на която ляга пружината ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така разводнихме с инфото. Никой в тоя форум ли не е купувал пружини за 100/А6 от Тех-Ко??? Всички ли не сте имали моите проблеми? Аз ще минавам вече 1000% сигурно на високо окачване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Държах въпросното нещо в ръцете си 2 часа и ти казвам, че е огледално :flehan:

Описанието "паница" е подвеждащо, защото опората е един вид спирала и наклона на спиралата е един и същ без значение от страната на която ляга пружината ....

Ами значи аз греша :bia::flehan: :flehan: :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми стана интересно какво се обръща.

Може ли някой да покаже на картинките дето съм сложил:

<-- Предно окачване | Задно окачване -->

100c4suspensionfront.jpg100c4suspensionrear.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така разводнихме с инфото. Никой в тоя форум ли не е купувал пружини за 100/А6 от Тех-Ко??? Всички ли не сте имали моите проблеми? Аз ще минавам вече 1000% сигурно на високо окачване.

Аз преди месец счупих предна пружина и смених само предните с Тех-ко! Задните ги бях сменял миналото лято с CS-germany. Уж и двата пъти казах стандартни за Ц4 авант но разликата е огромна. Сега предницата(ТЕХ-КО) е доста по-висока от задницата(CS-germany). Мисля и отзад да слагам ТЕХ-КО, че ми беше писнало да закачам на всеки легнал полицай или неравност!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми стана интересно какво се обръща.

Може ли някой да покаже на картинките дето съм сложил:

Предното не може да се повдигне чрез обръщане, защото там няма какво да обърнеш - все пак амортисьора там е само пълнител ....

Отзад ако съм разгадал правилно картинката, това което се обръща е номер 6 - това, което се надява на амортисьора и спира в тия като пъпки, които са дадени на корпуса му ...

Когато се обърне наопаки, тези улеи които водят долния край на пружината и застопоряват края и ги има и от другата страна (не се виждат на картинката), т.е. пружината няма къде да мръдне, тя е хваната по абсолютно същия начин. Дефакто височината с която се повдига колата е почти 2 пъти дебелината на номер 6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди месец счупих предна пружина и смених само предните с Тех-ко! Задните ги бях сменял миналото лято с CS-germany. Уж и двата пъти казах стандартни за Ц4 авант но разликата е огромна. Сега предницата(ТЕХ-КО) е доста по-висока от задницата(CS-germany). Мисля и отзад да слагам ТЕХ-КО, че ми беше писнало да закачам на всеки легнал полицай или неравност!

Мерси колега :wall: Явно само ти и аз имаме проблем с височината. На мен също ми писна да треперя от всяко камъче по пътя. А как е возията? При мен на ниското окачване е културна, но само за хубаво поведение в завой. И до там. Всеки кратер над 5см дълбок ме кара да си скубя косата.

ПП - Тех-ко е магазин за авточасти предлагащ хубави алтернативни пружини...Това за всеки който не знае. Не помня марката която предлагаха :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега :) Явно само ти и аз имаме проблем с височината. На мен също ми писна да треперя от всяко камъче по пътя. А как е возията? При мен на ниското окачване е културна, но само за хубаво поведение в завой. И до там. Всеки кратер над 5см дълбок ме кара да си скубя косата.

ПП - Тех-ко е магазин за авточасти предлагащ хубави алтернативни пружини...Това за всеки който не знае. Не помня марката която предлагаха :zustimm:

Возията е доста стегната и колата ми е по-стабилна от преди, но моите стари пружини май бяха заводските и бяха заминали отдавна. Няма идея за марката знам че на кутията пишеше тех ко. Когато майстора, кадето ми ги сменя се обади го питаха само дали иска обикновенни или усилени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така разводнихме с инфото. Никой в тоя форум ли не е купувал пружини за 100/А6 от Тех-Ко??? Всички ли не сте имали моите проблеми? Аз ще минавам вече 1000% сигурно на високо окачване.

Що ли не бяха еднакви пружините на твоята и на моята ,колега-веднага бих заменил.На мен,с високото окачване колата ми изглежда много смешно :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на личен вкус... и на мен с високо окачване ми изглежда по скоро странно, отколкото смешно, но последно време ми омръзнаха тези спортни истории и оставяния на предната броня по бордюрите по време на паркиране, закачания по легналите полицаи и т.н. Определено това не е за нашите пътища, колкото и красиво да изглежда. Предпочитам колата ми да вози по-комфортно, отколкото да изглежда ... А и мисля, че за кола като Ц4 возията трябва да е основен фактор. Все пак това си беше класа на времето, а и продължава да бъде за някои хора ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dafil - Колега защо да са различни??? Кое те притеснява, и какво искаш да постигнеш? Ако искаш ниско окачване пружините при куатро и предно задвижване са еднакви!!! Вече за задните амортисьори не мога да кажа, но все си мисля че само работното положение е различно. :)

dejoo - Колега аз търся комфорт. Просто ми писна да блъскам колата. Сигурно и съм почнал да остарявам, но вече искам само да ми вози меко. Ти как би определил возията на твоята кола? Мерси за отделеното време. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предното не може да се повдигне чрез обръщане, защото там няма какво да обърнеш - все пак амортисьора там е само пълнител ....

Отзад ако съм разгадал правилно картинката, това което се обръща е номер 6 - това, което се надява на амортисьора и спира в тия като пъпки, които са дадени на корпуса му ...

Когато се обърне наопаки, тези улеи които водят долния край на пружината и застопоряват края и ги има и от другата страна (не се виждат на картинката), т.е. пружината няма къде да мръдне, тя е хваната по абсолютно същия начин. Дефакто височината с която се повдига колата е почти 2 пъти дебелината на номер 6.

През цялто време ти говоря за предно окачване, а ти на мене за задно :D

Така че мисля че и двамата сме прави ;)

:blink: :blink: :flehan::huh::D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...