Jump to content

зацепване на ангренаж 100-ца 2.6


alibaba

Recommended Posts

Късно виждам въпроса ти :gruebel:

С вътрешен торкс са.

Има варианти и с външен, на АРП примерно, тези са нЕкви испански, много ми ги похвалиха. Вече 30 000км нямам ядове с тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, можеш да си го купиш от бул. Европа 82, има един магазин преди кръстовището за Практикер

http://zimber-tools.com/

Търсиш торкс М10, струва 10 лв. В същия магазин има и скобата за центроване на валовете, но ми се стори, че отделно се продават двете части - за застопоряване на валовете - 60 лв. и болта за коляновия вал и още нещо към него - 34 лв.

Колко плати за болтовете? Също ме интересува как свали шайбите на разпределителните валове, без скоба, че аз запецнах там. Иска ми се да ги махна без да я купувам тая скоба, че е цифромания.

Към 100 лева ми се вързаха болтовете, шайбите не съм ги свалял от разпределителните валове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, Бъчи, купих си един дванадесетостен М12 се води - 10 лв. Ще свърши работа поне засега. Скобата за застопоряване на валовете как се казва на английски да потърся по сайтовете евентуално да си купя.

Camshaft Alignment Tool for VW & Audi

Провери в ebay. Аз бих си взел от там - хем по-евтино, хем комплект с фиксатора за коляновия вал и кука с гайка за фиксиране на самата скоба. Моя на времето също от ибей го купих.

http://motors.shop.ebay.com/i.html?_kw=Audi&_kw=Camshaft&_kw=Alignment&_kw=Tool&_kw=VW

Скобата за сваляне на шайбите е най-обикновена универсална скоба с три рамена, които могат да се правят и на две с пренареждане на рамената. Хубавите вървят по около $15-20, само гледайте да са с правоъгълна здрава резба.

Puller in Amazon

Eто един дето е идеален за тая работа

Редактирано от Бъчи
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите глави ги завих, ремъка го нагласих без скоба - бягаше с 1 - 1.5 зъба вляво шайбата на дясната глава, но компенсирах като го поставих малко по-надясно, и тогава обтегнах ремъка.

Качвам снимки на правилното положение на разпределителните валове при поставен колянов вал на белега - ГМТ на първи цилиндър. Али баба пробвай да ги нагласиш на това положение. След това завърти на ръка коляновия вал и се ослушвай да не ударят клапаните. Би трябвало да запали при това положение.

Снимки 1 и2 - лява глава, снимки 3 и 4 - дясна глава.

post-3711-0-78279200-1308695457_thumb.jp

post-3711-0-36727500-1308695499_thumb.jp

post-3711-0-30152600-1308695548_thumb.jp

post-3711-0-84050700-1308695679_thumb.jp

Редактирано от JohnP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих в сервиза на Сливница след Овче поле, да ми центроват валовете с прословутата скоба. Процедурата беше кратка и струваше 30 лв, като първо имаше уговорка, че нямали цена точно за това, щото било част от смяната на ангренажната група. Не бяха съвсем точно валовете - може би един зъб или два най-много бяха избягали. Скобата има четири щифта, и тя беше правена от стругар, които хващат дупките на реглажните шайби на валовете и ги държат в права линия. След това колата според мен тръгна с една идея по-добре - субективно, иначе бях скептично настроен. В момента обаче не може точно да се прецени ефекта, тъй като имам проблем с адаптирането на ламбда сондите, не работят коректно и едва ли работата на двигателя е оптимална, а най-гадното е че лапа гориво яко, та като ги оправя ще пиша пак.

Редактирано от JohnP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

само са я запалили,като сложат скобата, дано каже с колко са се разминавали валовете.

Не е проблем да сложиш маркери на валовете ,да сложиш ремъка и колата да запали.Просто газоразпределянето няма да е достатъчно вярно и колата няма да е оптимална.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, при мен я зацепиха със свалени капаци на главите.

Е, остана си нотката на съмнение за оптималността на газоразпределенитето :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скобата -срещу трийсет лв и съмненията винаги се потвърждават.Потретвам, правих експеримент, сигурно десет пъти разхлабвах и затягах оптяжната ролка на ангренажа, белези на валовете, с разхлабени ролки.Накрая скобата пак ме хвана че единия вал е на закъснение,много си играх,разбирам да съм художник ама не съм,няма начин да се направи без блокиран колянов вал и скоба,да се разчита на късмета???.

Стария ангренаж е разтегнат,съответно белезите не са верни,но допустими.като сложите новия ангренаж ,който е все още не разтегнат.....и се получава натрупване на изместване.

Дано сте ме разбрали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Обясни подробно как ги зацепихте без скобата, в случай че някой друг срещне същия проблем.

Редактирано от JohnP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте.

Някой знае ли сервиз в Пловдив в който със сигурност работят с фиксиращите инструменти.Мотора е 2.6 ABC

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че в auto union имаха и струва 50лв. Без скобата като се фиксира коляновия вал може да се направи нещо ориентировъчно, но късмета не може да е дотам голям, че да е перфектно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

И аз така си мислех, за това си купих скоба. Оказа се, че 2010 та година на един познат монтьор му се е  усмихнал късмета да е безупречно точен. Въпреки това, от тогава си имам скобичка и си правя сам смяната на ангренажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да използвам темата на колегата и да попитам запознатите:

1. Инструмента (болта) за фиксиране на положението на коляновия вал еднакъв ли е за V-образните бензинови мотори с обем 2.8 и 2.6 литра? 

 

2. За 2.6 ABC мотор това ли са нужните инструменти: скоба и фиксиращ болт?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и да.

Ако не намериш, обади ми се да ти намеря :zustimm:

П.С. водна помпа, термостат, семеринги на разпределителните валове и преден на колянов вал препоръчват да се сменят на всяка смяна на ангренаж. Гранитурите на капаците на клапаните, пробката с дифтунгата и о- пръстена на охладителя на маслото можеш да ги пропуснеш по изключение точно на тази смяна :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Моля за помощ имам скобата за зацепването на валовете но нещо ми отбягва и немога да центровам правилно.Като сложа скобата на разпределителните валове при затягане ми бяга кол.вал и не идва на белега благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С колко ти бяга ? Пробва ли да върнеш един зъб на коляновия вал и дали идва на белезите когато стегнеш ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Установих проблема.когато сложа скобата на раз.валове е трябвало да развия

гайките и да завъртя кол.вал на белег. 1.5 зъба беше разликата.Сега няма нищо общо с предишното вървене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте колеги, темата е старичка, но от скоро имам ауди 100 2.8 ААН, та обслужих колата, но майстора който я прави нямаше въпросната скоба и може и да ми се струва, но мисля, че колата не върви както преди. Ще може ли да ми препоръчате сервиз, в който имат скобата и могат да зацепят ангренажа, както трябва, може и някой колега от форума, който е правил тази процедура, като разбира се ще си платя колкото трябва. Става въпрос за Благоевград или София.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...