Jump to content

зацепване на ангренаж 100-ца 2.6


alibaba

Recommended Posts

Здравейте колеги, имам следния проблем ако маже някои да помага. Сменях водната помпа на моита 100-ца 2.6 АВС и при свалянето на ангренажа нещо не го белязах като хората /използвах някакви стари белези/ и сега не мога да се сетия на кои точно белег беше. Мисълта ми е следната да ли има някакви фабрични белези на главите /аз не виждам такива/ според които да зацепя ангренажа.

Благодаря за съдействието.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма белези колега, а има специален инструмент със който се блокират валовете в определен ъгъл. Разхлабват се гайките на двете колела(на разпределителните валове, те са на конус) тогава се обтяга ремъка и след това чрез превъртане от шайбата на коляновия вал се регулира центровката, стягат се гайките на двете колела и си готов. Почти е не възможно да го зацепиш правилно по белези защото при обтягането винаги бяга с по един зъб. Миналата седмица имах този проблем и от опит ти го казвам.

Това е скобата за блокиране на валовете.

VA6028PLUSLGss.jpg

Ето малко инфо по въпроса. Тук

Редактирано от cvetan83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-големите отвори на елипсовидните планки пред зъбните колела на разпр. валове трябва да са навътре един срещу друг, а четирите отвора трябва да са в една линия, за да влезе скобата на място. Дано си оставил и коляновия вал на белег. Това е положението за зацепване на зъбния ремък. Не разхлабвай БОЛТОВЕТЕ на зъбните колела в твоя случай :unsure: -това се прави само за фино центроване със скобата и то след като е 100% сигурно,че разпр. валове са на точното положение. При натягане ремъка нищо не измества дори и без скоба, ако е поставен правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова е писано по тая тема,без скоба и блокиран кол.вал нищо не е 100%,аз поне съм си играл и винаги като сложа скобата единия вал не е на място.Моля не откривайте топлата вода,играл съм си неколкократно ,като скобата е била до мен,просто не става.Козата си сака пръч.Изместването е малко но достатъчно валовете да не са в синхрон,колата пак ще си върви,ще си мислите че не е проблем,докато случайно не попаднете на място, където имат такава скоба и изведнъж преоткриете колата си . :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колегата, зацепихме го по начина по който казваш ама няма никакъв резултат. Незнам какво да я правя тая кола, преди да сваля ангренажа колата си работеше супер. Като зацепихме ремъка както ти казваш премерихме компресия и нямаше почти никаква. Само върти и не иска да запали, а и да съм прескочил един зъб все пак щеше да запали, макар и да работи лошо.

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се уточни и положението на кол.вал - на блока има отвор /затворен с болт/, през който като се вкара нещо като щифт /по спомен с диаметър около 8 мм/ се блокира кол. вал в точното положение /ГМТ на 1-ви цил./ за центроване на ангренажа. Белегът на ремъчната шайба на кол. вал е ясен. Ако сте зацепили на следващия оборот на тази шайба би трябвало мотора да не превърти. Трудно е да се дават съвети от дистанция, общо взето е непрепоръчително да се сваля ангренажния ремък в положение различно от белезите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като свалиш корите на ангр ремък се виждат планките за застопоряване на валовете.

D58D8C0.jpg

Тези планки имат по два отвора, един по-голям и един по-малък. Запърташ двата вала да застанат в позиция в която големите отвори сочат един срещу друг, и със нещо дълго и право (например шина) проверяваш дали 4-те отвора са в една ос.

9091FF0.jpg

При това положение на валовете гледаш шайбата на коляновия вал на която има белег който трябва да съвпада със белега на пластмасовата кора зад шайбата.

58637F8.jpg

Забележка!!!

Този белег съвпада със ГМТ на 1-ви цилиндър и задължително го провери като махнеш свеща(възможно е да превъртиш цял оборот по грешка).

След стягането на ремъка със ключ 19 превърти по часовниковата стрелка 1/2 оборот и върни 1/2 оборот от шайбата на коляновия вал и пак провери обтягането.

Ако си извършил точно процедурата колата ще запали и ще върви, но задължително отиди да го зацепят със скобата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Точно по същия начин го правиме и нестава и това е. Кажете някой сервиз в София където да имат такава скоба и да си разбират от работата.

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли представа дали 2.6 може да удари клапани. Имаме някакво съмнение, че от всички тези центровки който правихме може да сме изкривили някой клапан. Като погледна през дупката на свеща се вижда как клапана съвсем леко е закачил буталото. Не знам дали е възможно да се е изкривил някой клапан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не напразно има предупреждение, при свален ремък да не се превърта мотора. Няма компресия, защото са подкривени клапаните. линк на руски за оправяне на клапани

Инструментът за центроване на разпределителните валове струва стотина долара, има го къде ли не, включително и в и-бей, но напълно си заслужава парите. Ако се вгледате внимателно в самия инструмент, пиновете, които влизат в планките на валовете не са на съвсем права линия, защото са предвидени и луфтовете при монтажа, но като се центрова и се свали и се превърти мотора, тогава се вижда как дупките на планките образуват идеална права.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имам следното питане, свалих двете глави и се чудех дали трябва да сменя болтовете с които се захващат или няма нужда. Това ми е второ сваляне на главите от както е в мен колата, мисля че преди това не са сваляни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По моите книги пише, че е задължително. Аз не бих рискувал, още повече, че това ще им е третото разтягане. Дори и да не се скъсат, притискането при последното притягане ще е различно от указаното.

Не написа какво се оказа при свалянето на главите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително е да се сменят болтовете, ама ако си на зор и не ти се дават пари може да сложиш същите, а само ако някой изпусне да го смениш с нов, иначе който където е бил там се завива отново. За скобата, може да я имат в един сервиз, на Сливница и Овче поле мисля беше, води се Сливница 112-114 откъм Цар Симеон, питай първо, тел. 9316061.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Беше прав, криви клапани

Някой имали представа колко пари струват тия болтове

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6х16 = 96 лв. Преди 2-3 години аз купих за 87 лв. комплекта. Продават и на бройка. В София ми препоъчаха един магазин на ъгъла на Ботев и уличката срещу училището, между Сливница и Цар Симеон. И аз в момента свалям главите и ще мина тия дни да го видя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oколо 60 долара излизат двата комплекта от по 8, няма начин. Огледай с каква глава са тия, които купуваш. Новият модел е с вътрешна звезда. Интрументът за завинтване ($20) също не е случаен. Ако не е истински, може и да се строши и притягането започва отначало. Аз бих занесъл и главите на лек шлайф, колкото да ги тръкнат за да се увериш, че са плоски.От гумичките на клапаните и проверката на водачите им също няма смисъл да се пести.

Сега е момента да се сменят и о-ринговете на металните тръби на охладителната система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, тея болтове с ква глава са? Мойте дето ги свалих от колата са вътрешна торкс глава, шест върха, а които купих от магазина уж за оригинални са дванадесетостен, сега махнах капака на главата и пак нямам точно тази вложка, баси каръщината. Дали не са ми пробутали ментаци?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дванадесетостен са новите. Старите са вътрешен или външен Torx. Задължително е да си купиш и хубав инструмент за затягането, за 1/2" вложка, а не на 1/4". Аз си купих от VW/Audi/Skoda директно за да няма неприятни изненади при монтажа и пак, като го гледах как леко се усуква при последното затягане си ме беше шубе.

http://www.sjdiscounttools.com/ass3452.html

Редактирано от Бъчи
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, Бъчи, купих си един дванадесетостен М12 се води - 10 лв. Ще свърши работа поне засега. Скобата за застопоряване на валовете как се казва на английски да потърся по сайтовете евентуално да си купя.

Редактирано от JohnP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, отново проблем, купих си нови болтове за главите от Аутоплюс-Виктор Рейнц, нещо не мога да намеря такъв торксpost-4962-0-05718600-1308066120_thumb.jppost-4962-0-91761500-1308066107_thumb.jppost-4962-0-32693500-1308066133_thumb.jp, нещо средно е между Т50 и Т55. Някой знае ли откъде мога да си намеря такъв инструмент.

post-4962-0-91761500-1308066107_thumb.jp

post-4962-0-05718600-1308066120_thumb.jp

post-4962-0-32693500-1308066133_thumb.jp

post-4962-0-91761500-1308066107_thumb.jp

post-4962-0-05718600-1308066120_thumb.jp

post-4962-0-32693500-1308066133_thumb.jp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, можеш да си го купиш от бул. Европа 82, има един магазин преди кръстовището за Практикер

http://zimber-tools.com/

Търсиш торкс М10, струва 10 лв. В същия магазин има и скобата за центроване на валовете, но ми се стори, че отделно се продават двете части - за застопоряване на валовете - 60 лв. и болта за коляновия вал и още нещо към него - 34 лв.

Колко плати за болтовете? Също ме интересува как свали шайбите на разпределителните валове, без скоба, че аз запецнах там. Иска ми се да ги махна без да я купувам тая скоба, че е цифромания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...