Jump to content

Как се регулира ръчната спирачка ?


dak

Recommended Posts

непознаването на системата води до такива заключения.Върти се ,да ,но за да се върти преди това е бил задържал, накладките са се износили и са освободили колелото,но ръчната е химера,отиди на техн .преглед и на валците ще ти кажат че колелото не спира.В момента имаш само някава хипотетично спиране на въпросното колело,направи си експеримент на място където няма коли,с човек който да гледа и по следите от спирането ще се ориентираш ,колко не спира колелото ,Иво ,който не жали пари за колата си ако си забелязал,съм сигурен че никога не е имал такова спиране ,каквото има сега.Надявам се да изкаже мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

непознаването на системата води до такива заключения.Върти се ,да ,но за да се върти преди това е бил задържал, накладките са се износили и са освободили колелото,но ръчната е химера,отиди на техн .преглед и на валците ще ти кажат че колелото не спира.В момента имаш само някава хипотетично спиране на въпросното колело,направи си експеримент на място където няма коли,с човек който да гледа и по следите от спирането ще се ориентираш ,колко не спира колелото ,Иво ,който не жали пари за колата си ако си забелязал,съм сигурен че никога не е имал такова спиране ,каквото има сега.Надявам се да изкаже мнение.

Кажи какво трябва да се направи да отида при майстора и да му обясня и да се приключва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста майстори избягват този ремонт, понеже без нужните инструменти си губиш половин ден в опити да сглобиш. Само 'раздвижват', което значи, че разреждат спеклата се гняс в апарата с ВД 40.

Момчета свърших работата и сега ще се опитам да обобща с обяснения и снимки за ремонта' date=' ама за задните спирачки на Голф2 ГТИ:

На мен моста ми беше свален от колата и ми беше по-лесно, но не пречи да е на колата.

[img']http://media.snimka.bg/5599/017453207.jpg

Ето ги и гумичките които са номерирани по-надолу в снимките с една букга "г"пред номера (г1,г2,...)

017453210.jpg

017453208.jpg

значи свалят се апаретите като се отвият болтчетата 2 на снимката, отвива се маркучето 1 и се откача жилото на ръчната 3, като предварително сте я охлабили от вътре в купето от жилата зад лоста.

Като са свалени апаратите може да ги почистите от кал и ръжда за да не се цапат после частите като се разглобят и след тази процедура се слагат на нещо или някой да дуржи апарата здраво (аз използвах менгеме) и се отвива буталото на апарата с ключ за флекс или с водопроводен ключ ама да се сложи парцалче та да не се нарани буталото и много е важно да се хваща с ключа само за периферията над гумения тампон "г5", за да не се нарани стената която влиза навътре в цилиндура.

017453211.jpg

017453212.jpg

017453214.jpg

Вадиш буталото и махаш гумичката "г5" и почистваш течността която е в цилиндъра

017453216.jpg

като вече е подсушено вътре в цилиндъра ще видите една зегерка на дъното, която трябва да се махне.

017453217.jpg

Това ще стане с клещи за зегерки или с подострени пирони и клещи, но трябва първо да се постави нещо да напъне много малко пружината която напъва зегерката. Тази пръжина се намира под едно нещо като "паяче" което трябва да внимавате да не изкривите като напънете пружината. Аз я напънах с помоща на един болт и гайка, една шайба, една малка тръбичка(около 3-4см) и една планка която продупчих за да пъхна болта. Ето как се слагат тези детайли. Обезателно се слага щайба под трабичката та да легне хубаво тръбичката върху паячето и да натиска равномерно. Натискането става като се охлабва гайката на болта и така натиска на долу пружината.

017453358.jpg

017453222.jpg

ето така изглежда "паячето" като се махне зегерката, много е важно пак казвам да не пренатегнете пружината и да повредите-сплеската тази част. Ако се притеснявате оритайте дали няма така да махнете зегерката без да натискате, но пазете да не изхвръкна пружината и евентуално да ви нарани!!!

017453223.jpg

После оста на буталото се вади с помоща на две товерки, по-якички и на него се намира гумичката "г1"

017453225.jpg

017453226.jpg

ето така изглежда последователността на частите в буталото, МНОГО Е ВАЖНА

017453229.jpg

после махате пружината за ръчната с клещи или на ръка, ако можете и отвивате ограничителния болт

017453231.jpg

След това вадите оста на ръчната (може и малко трудно, ако е запекла, но се вади. ОБЕЗАТЕЛНО ТРЯБВА ДА СТЕ ИЗВАДИЛИ СЪчМАТА КОЯТО СТОИ ПОД ОСТА НА БУТАЛОТО ИЛИ ИГЛА, КАКТО ОщЕ Я НАРИчАТ)

017453233.jpg

Почиства се хубаво остта и вътре леглото дето лежи и там дето лежи иглата, отгоре

017453235.jpg

017453236.jpg

там също трябва да се почисти и виждате каде стои гумичката "г3" но внимавайте да не я обърнете, ка я вадите така слагете новата!!!

017453237.jpg

Махате семеринга "г4" и почиствате пак

017453239.jpg

След което погледнете буталото отдолу и ще видите една зегерка

017453240.jpg

като я свлите ще видите под неч едни пластини и лагерчета - ВНИМАВАИТЕ ДА НЕ ГИ РАЗМЕСТИТЕ ИЛИ ОБЪРНЕТЕ. Реда е много важен!!!

Като махнете зегерката вземете болта на бъталото, навийте го малко в буталото и дърпате за да излезе тази част която я държи зегерката, но внимателно и ще видите двете гумички на снимката "г1" и "г2", каде стоят. ВНИМАВАЙТЕ ДА НЕ ОБЪРНЕТЕ "г2"

017453241.jpg

Почистете хубаво детайлите и ги наредетеобратно, като смените и гумичката "г2".

Слагането на зегерката е лесно, без да се натиска с нещо.

017453241.jpg

017453243.jpg

ето аз ги измих частите с чист бензин

017453247.jpg

Ето остта как съм я почистил с много финна шкурка

017453248.jpg

След почистването се слага грес ама малко на остта там дето лежи иглата, поставя се семеринга "г4", пъха се остта и се завива ограничителния болт (с 10 ключе при мен) и се слага пружината

017453250.jpg

Сега вече идва ГАДНАТА чАСТ ОТ РАБОТАТА, сглобяването. То става с тези материали с които извадихте зегерката.

КАТО НАТЯГАТЕ ПРУЖИНАТА МОГО ВНИМАТЕЛНО ДА НЕ СВИЕТЕ КРАчЕТАТА НА "ПАЯчЕТО". То трябва да е наместено централно и полека да стягате, докато опре в голямата шайба със щифтчето на нея, ще я видите на остта на буталото. Това щифтче има място кадето да легне!!! Нагодете го!!!като напънете пружината слагате зегерката. Оставете си място откадетода бръкнете с една отверка и да татискате задния край на зегерката, а друг който трябва да ви помага да вземе пироните и да пъхне първо единия и после другия край на зегерката. После с отверка(малка) да напъхате зегерката хубаво в канала й и чак тогава охлабвате болта. Като махнете болта уверете се дали сте сложили добре зегерката.

След това слагате гумичката "г3".

После пъхате гумичката "г5" в долната част на буталото, като го намазвате а малко масло, за да се върти гумичката около него и пъхате долната част на гумичката в канала дето трябва да влезе на апарата и чак тогава завивате буталото, по начина по който сте го отвили

Накрая слагате гумичката "г8" и завивате пропката за обезвъздушаване

017453252.jpg

А гумичката "г7" незнам за каде е ???? може би за жилото на ръчнатада не влиза прах в жилото ????

Надявам се да съм ви бил полезен. :hilezh:

Редактирано от Ivo_Dinkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Скоро ми смениха задните накладки и от тогава ръчната започна да хваща много високо. Ако някой може да помогне , че много ме дразни . Преди това хващаше перфектно на 3-тия зъб!

ръчната се реголира от задния пепелник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След тези подробни обяснения и снимки, от хора,

които РАЗБИРАТ и са го правили, как не те беше срам да се изс*реш тука?

Що не обясниш по-подробно, как точно от задния пепелник се регулира ръчната?

Ама от пепелника! Не отдолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...