Jump to content

Дизел на газ?


Recommended Posts

Здравейте колеги, карам 1.9ТДИ 2003-та и вчера един приятел ми подшушна, че дизела може да се пусне и с газ. Ако има някой който е пробвал (по възможност с този двигател) моля да сподели опита си.

http://nobus.blog.bg/drugi/2009/12/20/gazodizel-kakva-e-tova.458388

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

За чесън не знам,но за метан съм чувал,че става.

Дори и да става съм против такава глупост на дизелов мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

че за кво ти е ,то харчи и нафта и метан,според мен не си струва ако = не минаваш 150к км на година,пък и нема кой знае кво да спестиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизеловия двигател работи по следния начин на метан: Подава се природен газ,чрез уредбата и много малка част дизелово горива /капчица/,която да помогне за възпламеняването на метана от сгъстения въздух.В случая двете горива се смесват в горивната камера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно положението е много стегнато, щом и тези с малолитражните дизели вече искат на газ да минават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София икарусите бяха първо на газ, сега са на метан. Значи е възможно, въпросът е при бомба-дюза как седи този момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На газ доста добре се държаха икарусите,мотора все едно трошеше орехи и беше по пъргав в сравнение с милионните дизелови пушещи километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл нафтата е по икономична от бензина ако някои иска да си сменим за няколко дена колата и после да видим как ще реагира .Голяма грешка ако си сложиш метан на нафтата аз лично съм приказвал през 2007г. с майсторите които слагат и след 3000 об. Обръща само на нафта е къде му икономията тогава . Нафтата частите и са

по-скъпи от бензиновия автомобил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и пропан-бутанови уредби за дизелови двигатели и се поставят в София. Тъйкато няма запалителни свещи няма как да се избегне подаването на дизелово гориво поне за възпламеняване на сместа. В празни обороти работи само на дизел, докато под товар се променя съотношението дизел:газ до 1:3 . Днес дизеловото гориво е 2.53 лв. за литър, докато пропан-бутанът е 1.35. Ако реализираш до 50% икономия на дизел заменяйки с газ и имаш сравнително икономичен среден разход от 6л/100км и караш да кажем скромните 15 000 км на година, би имал 535 лв. икономия в гориво. Ако караш в по-благоприятни режими и на по-дълги разстояния, спестяванията годишно могат да стигнат или да надхвърлят цената на инсталацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това пък е най-голямата глупост да сложиш газ на дизел.. достатъчно са си икономични.. какво още ще се измисли с цел 1лв по-малко на 100км ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...+1

Абсолютно подкрепям. Първо трябва да се пресметне за колко време ще се избие една евентуална инвестиция на хардуера. Ако са нужни 2-3 години, честно казано не знам дали ще има смисъл. Иначе става газ и дизел, като подаване на гориво е в съотношение. Чисто икономически ще трябва да се изчисли на 100км. каква част е дизел, съответно цената и каква част е газ съответно цената. Тотала се съпоставя спрямо 100км. само дизел и картинката ще се изясни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е колегата сепуко мисля, че го е написал доста ясно. Виждам, че доста от вас са се запекнали като кукичка на задник, всеки сам си решава в крайна смека. Аз карам 20000км+ на година, така че мисля, че ако сметката му е вярна си струва. Друг въпрос е някой да сподели личен опит и да каже как стоят нещата, иначе няма много смисъл да философстваме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което съм чел е, че общия разход (дизел+газ) пада с 10-на процента. Газта е около 20-25% от този разход.

Плюсовете са повишена мощност и по-добро изгаряне - т.е. двигателя става по-екологичен.

Смисъл за мен има при коли над два тона - разни джипки с мотори по 3000 и повече кубика.

Примерно един Патрол 2.8 е идеален кандидат за такава система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току-що говорих с началника от този сервиз http://www.titanavto.com/index.php?option=com_content&view=article&id=52&Itemid=61 и човека обясни че газова уредба за фиат пунто 1700 турбодизел 1998 г/НЕкомън рейл/ ще струва 500 лв -ВСИЧКО +2 ГОДИНИ ГАРАНЦИЯ.Ако имах дизелова кола бих го направил.Изобщо не е срамно това,всеки сам си прави сметките по какъв начин да си харчи парите и да си кара колата. С газта двигателя работил по меко,пълно изгаряне и по-пъргав.Когато сложим тази уредба ще напиша повече впечатление.Сервиза се намира в Луковит,оставяш колата в 8,00 ч,готова е около 14:30

Опитах се да направя една калкулация

За годишен пробег от 12000 km автомобила ще има експлоатационни разходи за дизел в размер на 12000 km*6 l/100 km = 720 l*2,60 lv/l = 1872 lv/год.

При работа с пропан-бутан разхода на енергия е 2 l/100 km + 3/100 km -дизел

Дизел: 3 /100 km-12000 km* 360 l х 2.6 lv/l = 936 lv/год,

Газ: 2 /100 km-12000 km* 240 l х 1,35 lv/l = 324 lv/год,

Разликата в експлоатационния разход за гориво ще бъде

1872-(936+324)= 1872-1260= 612 lv/год.

Газовата уредба струва 500 лв

Времето за възвръщане на допълнителната инвестиция ще бъде 500 : 612=0,81 год.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много оптимистична ми се вижда сметката.

Освен с големи мотори, системата може да се комбинира и с други "алтернативни" горива - отработено масло и олио.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

газта не е само математика намаляваш багажника може пружините да клекнат, може да възникне проблем с нафтата а както знаем това не е никак ефтино, технически преглед трудно минаване, газов филтър смяна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

газта не е само математика намаляваш багажника може пружините да клекнат, технически преглед трудно минаване, газов филтър смяна

:hilezh: кажи че се шегуваш,искаш да кажеш че бензиновите коли са с по усилени пружини и по лесно минават ГТП ли :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карайте метрото, то е на ток ;) Ако беше толкова хитро сигурно Ауди щяха да преустановят производството на TDI и ще произвеждат от новата година само дизел на газ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...