Jump to content

Смяна LED подсветката на таблото!


Gecata

Recommended Posts

През почивните дни се заиграх с осветлението на таблото, както знаете на моделите преди фейслифта всичко свети в червено. Аз търсих ефект при които таблото ще е по-модерно, примерно новото А6 или Голф 6 - бели цифри и червени стрелки! Какво беше и какво се получи може да видите на снимките. По-надолу съм обяснил всичко стъпка по стъпка!

Преди (стандартно табло):

029339769.jpg?r=0029339759.jpg?r=0

След:

029339808.jpg?r=0

029339816.jpg?r=0

При тези модели подсветката се осъществява чрез СМД диоди, който е необходимо да бъдат сменени.

Така за целта са необходими:

Поялник - за предпочитане малък специално за смд монтаж с малка мошност защото от високата температура горят самите диоди, а могат да се направят и други поразии по таблото.

Тинол, флюс за запояване, колофон, пинсети, гъба за почистване.

029339757.jpg?r=0

Самите диоди са СМД 3528 бели и представляват следното:

029339781.jpg?r=0

029339789.jpg?r=0

1. Сваляте таблото от колата и внимателно разглобявате!

На много места има описано как се сваля затова няма да се спирам подробно. Маха се кората която се намира над волана и се развиват 2 винта, таблото се издърпва внимателно като се откачат 3 букси!

029339771.jpg?r=0

2. Стъклото на самото табло се държи на щипки които внимателно откачате и го махате, отзад има пластмаса също на щипки - маха се лесно.

029339772.jpg?r=0

3. Следва махането на стрелките - това е много важен момент и трябва да се прави много внимателно. Махат се като се върти обратно на часовниковата стрелка като същевременно се издърпват нагоре - малко по-смело и ще излязат. Целта е да се стигне до белите насочващи пластмаси на подсветката.

029339774.jpg?r=0

4. Диодите както казах са смд 3528 бели (може да сложите какъвто цвят искате).

В моя случай са 26 броя, както следва:

По 2 бр. на малките циферблати + часовника = 5*2 = 10 бр.

На големите скали са по 6 + 2 за стрелките = 2*8 = 16 бр.

Общо 26 броя.

На други табла с по-малко индикатори съответно ще са по-малко!

029339775.jpg?r=0

5. Следва разпояването на старите диоди, внимавйте много и си отбележете на една схема къде са + и - на самите диоди (как са били) за да може да запоите новите по същата схема! Иначе няма да светят!

Загрявате спойката и с една часовникарска отвертка повдигате диода от единя край после и от другия за да го отстраните.

029339777.jpg?r=0

6. Следва запояването на новите диоди - следете за всеки по предварително направената схема полярноста на полюсите за да не се налага в последствие да повтаряте процедурата по спояване и разпояване ако сте объркали нчкой.

Много е важно при спояването да задържате поялника колкото се може по малко по платката и диодите защото от високата темература горят.

029339779.jpg?r=0

7. Така изглеждат вече запоените диоди:

029339784.jpg?r=0

029339786.jpg?r=0

8. Преди да сглобявате таблото по обратния ред, задължително си закачете таблото за проверка за да видите дали всичко свети! Трябва всичко да свети както е на снимката:

029339795.jpg?r=0

9. Следва сглабянето на таблото, като може да си почистите циферблатите и стъклото с препарат - получава се добър ефект въпреки че изглежда, че няма нужда от почистване. Все пак е стояло там повече от 10 години :rolleyes:/>/>

При сглабянето важния момент е да си поставите правилно стрелките и да ги калибрирате ако има нужда.

Поставянето става по следния начин:

Поставяте стрелката на оста и въртите обратно по часовниковата стрелка като същевременно натискате надолу! В момента в който натиснете докрай за да влезне трябва да е на нулевото положение!

Най-добре преди махането си нправете една снимка на таблото как ви стоят стрелките и после ги слагате така че да са по същия начин в най-карайното положение (завито)

10. След сглабянето на таблото го закачете на колата без да слагате стъклото и дайте на контакт за да видите дали всичко със стрелките е наред. Обикновено има нужда от малко донастройка на стрелките защото когато дадете на контакт се получава напрежение и малко се отместват от нулата. С припъзване Без да е на контакт намествате стрелката и пак давате контакт за да видите резултата. С 2-3 опита всичко става точно до мм. Това ако искате да сте напълно прецизни. На много хора дори не им прави впечатлние такава малка разлика, но аз държа да съм прецизен!

Същия ефект се постига и с ВАГКОМ, но там при пускане на теста стрелките застават на 12 часа (вертикално) и гледате дали е така. Ако не е се приплъзват пак без контакт и правите теста отново докато всичко е наред!

Слагате стъклото и сте готови!

Резултата е:

От това:

029339764.jpg?r=0

Това:

029339798.jpg?r=0

Редактирано от netizen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 277
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Чудесно е станало!

Мисли начин как да го направиш и на С4 и да ти карам мойто табло :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се че ви допада :)

Не съм разглабял на Ц4 таблото, но би трябвало да е много по-лесно. Сменяш крушките и евентуално цветните филтри с цвят какъвто искаш и си готов! :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето един лесен вариант за подобряване осветлението на таблата с обикновени крушки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва, което си дал, няма нищо общо с темата.

Диодните крушки важат за по-старите табла.

При тези ВЕЧЕ си има оригинално запоени диоди, които се ЗАМЕНЯТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Мисли начин как да го направиш и на С4 и да ти карам мойто табло hilezh.gif

...

Имах предвид този пост, за това го постнах това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето един лесен вариант за подобряване осветлението на таблата с обикновени крушки.

Сега дай някой и да го направим :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E, и сам можеш.

Връткава е работата, докато уцелиш точното положение на диодните крушки на мястото на оригиналните, но става.

От личен опит думам. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега дай някой и да го направим hilezh.gif

Пални АЕЛ-а, с неработещата ламБа за резерва и ела до Велинград, за едно уиски време, ще светиш модерно!laugh.gif

Редактирано от S8_TDI Vasko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой е казвал, че не ми работи ламбата за резерва :gruebel:/>

Само да събера дружината след тежката новогодишна нощ и ще направим един уикенд и на Велинград :hilezh:/>

ПП: "едно уиски време" е много разтегливо понятие, последното тълкувание беше 3 дни :lol:

Редактирано от Don_Diego_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Намерих евтин и мързелив вариант в ebay, за тези които сме с по-старите кошници. Промоция - 10 парчета за 5 кинта. Като пристигнат ще пиша отзиви, стават ли за нещо тия диодчета.

ДИОДЧЕТА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега кажи ако ти се занимава колко взимаш за още един красив проект?

Бих го направил с/у заплащане, но за не по-малко от 60-70 лв, зависи от таблото. Това труд и материали, демонтаж, монтаж. Играчката и нервите са доста!

А възможно ли стрелките да светят в бяло, вместо в червено?

Няма проблем за бяло, те стрелките по-принцип са си прозрачно бели само от долната страна е боядисано в червен цвят. Маха се боята и си светят бяло, ако и диодите са бели от долу!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво,много добре се е получило и темата е супер подробна и изчерпателна,така че всеки може да се справи.Кефят ме хора,като теб перфекционисти и "тиртиплии",дано повече аудита попадат в ръцете на такива хора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво,много добре е станало.Искам да използвам темата и да попитам,има ли диодни крушки,които да стават директно на таблото на Ауди Б4?Махаш обикновените и слагаш диодни на тяхно място.Или трябва да се запояват и да се правят ръчно?Моите крушки са ето такива: http://www.rmeuropean.com/Part-Number/Instrument-Panel-Light-Bulb---12V---11W-(Clear-Glass-wOrange-Base)-__4A0919040C_OSR_2439488A.aspx

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък се интересувам какъв тип се водят обикновените крушки за таблата на старите А4-ки преди 97г., Т5 или друг вид?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...