Jump to content

Хидравлични повдигачи


Recommended Posts

Как се монтират хидравличните повдигачи- празни или пълни с масло?

Проблема е там, че след смяна на гарнитура глава повдигачите тропат доста. Преди ремонта това го нямаше. С ново масло съм след ремонта и нов филтър, няма промяна. Докато правих ремонта на главата и шлайфа, няколко дни повдигачите бяха на масата, обърнати надолу- така както стоят в мотора. По-късно намерих кутия от повдигачи ИНА и видях че пише да стоят обратно. Къде е разликата и дали това е било причината да се разтракат. Преди да ги монтирам в главата не съм ги изпразвал от маслото, бяха си пълни, просто ги изплакнах в една купичка с бензин от прахта и ги намазах с чисто моторно масло и ги наредих по местата им. Къде съм объркал нещата?

Редактирано от marantz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

принципно трябва да се напълнят след като запалиш мотора,ще тракат 1-2 мин и ще спрат,при мен беше така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип преди да се монтират повдигачите, трябва да се разглобят и да се изпразнят! Монтират се празни! В противен случай има опасност някои клапани да остават леко отворени. Първоначално всички повдигачи тракат, но след известно време работа на мотора, се напълват и утихват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтирах ги пълни. Сега имам чувството че тракат само няколко. При монтажа минаправи впечатление, че 3 бяха леко меки и изпуснаха по малко масло, докато другите бяха като камък твърди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да задам един въпрос... Повдигачите постояно се изпразват и се пълнят по време на работа на мотора или са само и единствено пълни? Т.е. не ми много ясно как работят...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е престоят от 8 дни обърнати на масата д ае довел до повредата им? Чета в листовки и кутията на нови повдигачи ИНА, че е задължително да стоят с леглото към клапана нагоре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен , като са монтирани на колата трябва да са пълни постоянно , ако вече са поизносени тогава при престой от едно или повече денонощия чукат отначало , като се запали мотора . Ако вече са тотал щета чукат постоянно ... Може и да греша , ако е така нека ме поправи някой колега :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При демонтажа ги подредих и след това ги наредих по местата им. Не съм объркал местата им. Притеснява ме това че преди да сваля главата не тропаха и работеха супер. След ремонта и запалването вече работи като дизел и тракат като шевна машина когато загрее маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е Тотал 5/40. След ремонта запалих мотора със старото и пак тропаше. То беше същото, от същия магазин. След няколко изминати километра реших че е от маслото и го смених, сложих пак такова и пак от там. Само масления филтър не е Ман, както беше, а е Мале- от Тех-Ко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не занм колко от вас са се занимавали професионално с тази неща, но гледам, че доста от вас са изказали мнение, че хидравличните компенсатори на хлабини (нарични жаргонно повдигачи) се монтират празни. Това е силно противопоказно. По принцип се пълнят със спринцовка на около две трети до три четвърти. Иначе сложите ли ги празни, голямо тропане ще падне. От 15 минути до максимума, на който съм ставал свидетел е около час работа на място за да се изчисти шума от поставените празни хидравлични компенсатори на хлабини. А това тропане изобщо не е полезно за мотора. Ако ги напълните до горе с масло, преди да сложете ангр. ремък(или верига) ще трябва да превъртите гърбиците по веднъж така че да се изредят на всички клапани и да оставяте по няколко минути преди да превъртите на следващата гърбица за да може пружините да затворят до край клапаните и да изгонят излишното масло от хидравличните компенсатори.

Ако е правен цялостен ремонт на двигателя е задължително преди стартирането да се напълни маслената помпа и да се развърти със стартерна количка докато датчика за налягане на маслото отчете поне 2 бара и тогава да се запали мотора.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така така ама не си ли объркал моторетките.

Всеки производител има различно виждане за маслените магистрали.

Примерно,когато не си палил моторчето 10-20дни-дали има масло в повдигачите или е всичко е долу в картера :gruebel:

Винаги ми е харесвало при Зил 131 как е направено/откраднато/ :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kockoo , гледам ги разбираш нещата с "моторетките". Нямам абсолютно никакви намерения да убеждавам някой как да се отнася с двигателя си. Ако хидравличните ти компенсатори остават без масло след подобен престой, значи имаш проблем. Ако си мислиш, че всичкото масло слиза в картера след загасяне на двигателя и престой, то си в сериозна заблуда. По голямата част от маслените помпи, останат ли на сухо, изобщо не могат да подкачат масло. След основен ремонт ако се направи опит за заплване на двигателя преди маслената помпа да е напълнена с масло, новите лагери дват фира за норматив. Затова на някой двигатели е задължително при смяна на масло новия филтър да се напълни с масло преди поставянето. Но това нещо много рядко се прави.

Понеже подхвана и руското автомобилостроене, нищо там не е крадено. Руснаците си купуват лиценза за производство на този двигател от Американците, както са си купили лиценза от Фиат за Жигулките и от БМВ за двигателите на Москвич. Двигателя на ЗИЛ-а (става въпрос за V8 на 130/131 а 157 изобщо го изключваме) никога не е бил с хидравлични компенсатори на хлабини. А това, което споменаваш, предплагам е съчмено-шайбената система за превъртане на клапаните по оста по време на работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно,когато съм правил, ремонти и се е стигало до отваряне на компенсатори,винаги ,ама винаги ,една туба най евтиното 15W40 масло,махам токове по запалването,въртя на стартер няколко пъти ,запалвам колата,изчаквам на стигне 50-60 гр и се ослушвам за шумове,спирам,източвам ,сменям филтър ,наливам новото масло и всичко е тихо .Всичко това по съвет от един стар майстор,с поне 50 годишен опит ,заради него спрях да купувам повдигачи,след щателно почистване,работят прекрасно,никога не ги чуваш после ,студено топло и тн.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой ще има ли търпението и познанието да намери принципна и конструктивна схема/чертеж на "хидравличен повдигач" и да я/ги постне тук?

Не за друго, а за да видим кой за какво говори и се "бори".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за съжаление нямам в електронен вариант,иначе да съм го постнал досега.Ще погледна при колегите в русия дали няма нещо.

За нищо не се борим в спора се заражда истината...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой ще има ли търпението и познанието да намери принципна и конструктивна схема/чертеж на "хидравличен повдигач" и да я/ги постне тук?

Не за друго, а за да видим кой за какво говори и се "бори".

е вече имам :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Проблема е решен! Свалих отново повдигачите и ги раглобих един по един. Вътре имаше даже динозаври. Яко чистене с бензин, отново сглобяване и вече мотора мърка като коте...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтирах ги празни, запалих колата, тропаха яко. Изфорсирах на място няколко пъти до 3000 оборота, нищо не стана. Качих се, подкарах колата и с яко газ извъртя гумите иии утихна... Вече мърка като коте...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...