Jump to content

Нивомат на Олроуд


Налбански

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Преживяване след покупка на така дълго чакания автомобил.

Ауди Олроуд си е мечта от време.Излезна ми оферта преди месец и вече съм с нов автомобил..Подържана от френд , достатъчно добър пакет с екстри 2.5тди.

Единственото ,което ме безпокоеше бе светването на компресора от време на време .След четене и мислене по въпроса , доверих на непознат човек да ми види колата.

Оказа се , ме колата не е нивелирана . Нещо ново за мен . Настроиха я през компа да е наравно отпред и наравно отзад и проблема се реши .Сега си я карам с кеф. Чипната е от мой добър приятел , още преди да я закупя и върви отлично.Градското съм го свалил до 11,50 л., а извънградското е 8,2 л. Ако на някой му светва подобна грешка , мисля че е редно първо това да се провери . Обикновенно се появявало След пипане по окачването - ремонт , смяна на тампони или След по сериозно тупуркане по неравности .

Имам питане?

Нормално ли е компресора да работи често в движение в града и Нормално ли е да го чувам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за покупката!

На въпроса: Ако караш на Normal Level, второ ниво, не би трябвало комресора да се включва. Още по-странно е да го чуваш в движение.

Аз например карам на HL1, трето ниво и често по скоростните булеварди след 80 км./ч. ме спуска до второ ниво. На първия следващ светофар веднага ме вдига на трето ниво, както съм му задал. В този режим е нормално компресора да извършва някаква работа, но аз не съм го чувал.

Проверил ли си системата за утечки на въздух? Проверявал ли си компресора?

Ето ти малко материал за окачването на Олроуда: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_243.pdf

Това което си правил се нарича адаптация на окачването и наистина се налага от време на време - не е болка за умиране.

Поздрави,

Редактирано от AALEXANDROV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го проверявал за утечки . Аз също го карам на 3- то ниво.Компресора се включва за малко след тръгване , набирания и участъци с къси и криволичещи улици.

Обясниха ми , че е нормално да работи често.Но това , че го чувам не ми харесва много. Знам , че има сервизен кит за компресора и мисля да го поръчам .Днес ще го покарам на 2- ро ниво , за да видя дали отново така ще работи и , ще пиша.

Лек Ви ден Олроудисти :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

честита придобивка и от мен! със здраве да я караш и да не ти създава ядове!

моя компресор като беше пред "умирачка" го чувах... често защото имах и възглавница за смяна и не издържа горкия. с новия нямам никакви ядове и не се чува.

предполагам има утечка на въздух някъде, защото не е нормално да се включва често. въздух дори и да му трябва за погорна степен, има си готов в бутилката. забележи дали ти светват индикаторите за нивото като го чуеш да работи. особено в движение (т.е. като се движиш и го чуеш, обърни внимание дали мига лампичката за нивото, на което е било нагласено).

поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Благодаря за пожеланията .

Днес цял ден го карах из града . Започнах на 2-ро ниво и много по - рядко го чувах . По обед реших да го вдигна и по - често, мисля се включваше .Когато натискам по-задълбочено дясния педал имам чувството , че колата натиска доста по-яко отзад.Точно тогава се включва задължително и в момента , в който се установя на постоянна скорост или ускорението премине в по-плавно , се изключва . Направо имам чувството, че ставам параноик и слухтя като луд за всички шумове из колата . Но не забелязах да мига лампата за нивото . Само когато преминава автоматично от ниво в ниво . Всъщност нямам си и идея как да разбера дали има утечки на въздух . Когато я паркирам и изключа , съм изледвал за свистене но не съм чул . Едни момчета , които доста ВАГ автомобили са отваряли и затваряли , споменаха за възможно наличие на влага по въздухопроводите . Това се решавало със спирт на спрей , който впръскваш 2-3 пъти във филтъра за въздух на компресора . Фармацевт съм и много добре знам , че спирта подсушава и обира влагата ( особенно перорално :-).За този сервизен кит за компресор , някой дали си има идея от къде и колко?Върши ли работа , мога ли сам да се справя или ми е необходим сервиз?

post-77949-0-19378200-1359135205_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото , някой пробвал ли е ,има ли поставени тампони "Powerflex" ?

Аз на последните си 4 автомобила винаги съм поставял и всичко коренно се променя . Автомобили по ред : Омега 2.0i , Golf GTI , Astra GSI , Passat 1.9 tdi 110PH .

На пасатора така му се промени поведението , че когато се качих да се возя на съшия без тампоните имах чувството , че целият е омекнал .

Та моето мислене е следното - тези тампони са полиуретанови.За разлика от гумата нямат елемента на махалото и при завой бързо изправят автомобила . По-скоро той почти не се люлее . Това от една степен убива част от комфорта , защото колата става по-рязка но и много по-стабилна и сигурна . Подобрява и се спирачния път , аеродинамиката , влизането в завой независимо на магистрала или из града е доста по сигурно и твърдо . Общо взето става лекичко като картинг . Това естествено винаги ме е кефело и съм се чувствал доста по-сигурен при изпреварване и спиране . Леко чукване на волана и маневрата е готова... В БГ едни момчета правят отливки на оригинални но не са им добри отзивите . Английските струват пари но при пасатора изкараха чудни 150к км. и 6 години приятно каране . За това време и км. рециклирах носачите при Жан и в последствие смених един . Тампоните така и си оставаха здрави и с чудесно поведение . Вие какво мислите по-този въпрос , макар това да е друга тема ?Става дума само за Олроуд мнения?

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако на второ ниво чуваш компресора, според мен положението не е добре, защото второто ниво се води нормално ниво, което колата държи ако няма други предпочитания на водача.

Идеята е, че би трябвало да държи въздуха в системата. След като чуваш компресора, значи той донапомпва поради необходимост. Хубаво е да прегледаш възглавниците и въздушните пътища.

Това за спирта е абсполютно вярно, но за България няма смисъл, защото температурите не падат толкова ниско, че да прави кондензи или поне не повече от това, с което осушителя се справя. Руснаците имат проблеми с нивото, които често се проявяват при -20 и надолу. Те съм чувал че наливат по малко чист спирт в системата.

За полиуретановите тампони мисля, че много ще втвърдят возията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...За този сервизен кит за компресор , някой дали си има идея от къде и колко?Върши ли работа , мога ли сам да се справя или ми е необходим сервиз?...

мисля, че към 70 лв струва. като на туарег-а е същият компресор и става. 7L0 698 030 е номера на частта. питай в магазините за авточасти или колегата Георги Маринов мисля, че може да ти го набави.

иначе тук можеш да намериш отговори на много от въпросите ти:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=128939&st=0&p=1890074&fromsearch=1entry1890074

не знам дали другаде във форума има по-подробно на едно място за въздушното окачване на нашите коли... успех. ако има нещо - пиши тук.

а пък да захапя пак малко и останалите колеги с темата: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=129924&st=0&p=1900158&fromsearch=1entry1900158

мисля, че е време тази тема да стане реалност скоро време :-).

Ако на второ ниво чуваш компресора, според мен положението не е добре, защото второто ниво се води нормално ниво, което колата държи ако няма други предпочитания на водача.

...

тук съм съгласен и аз. не би трябвало да се включва толкова често. дори и при необходимост се пази известно количество въздух в бутилката. при утечка - компресора помага да възстанови въздух. според мен имаш на някоя позиция на възглавницата миркопукнатина и в движение изпуска помалко оттам... ако завариш сутринта клюмнала от някоя страна - да знаеш, че тази възглавницата най вероятно е за смяна...

Редактирано от Cepro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те братушките даже не трябва и да наливат спирт в системата...само трябва малко да и лъхнат, тя сама ще се обезвлажни :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега и добре дошъл в нашия малък отбор.

Компресора работи според пътната обстановка,колкото повече дупки има толкова по често се включва за да изравнява наляганията испоред нивомерите,та първото нещо което трябва да направиш е да притегнеш скобите които държат нивомерите към носача/прав долен предни/

Няма как да ги сбъркаш и не е нищо сложно.

След това направи месечното обслужване на балоните.

Разгледай и прочети всичко което сме обсъдали с колегите ще ти бъде полезно...

Насреща сме за въпроси...

P.S.Крайно време е да поискаме да направим отделен раздел за Allroad...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото , някой пробвал ли е ,има ли поставени тампони "Powerflex" ?

Аз на последните си 4 автомобила винаги съм поставял и всичко коренно се променя . Автомобили по ред : Омега 2.0i , Golf GTI , Astra GSI , Passat 1.9 tdi 110PH .

На пасатора така му се промени поведението , че когато се качих да се возя на съшия без тампоните имах чувството , че целият е омекнал .

Та моето мислене е следното - тези тампони са полиуретанови.За разлика от гумата нямат елемента на махалото и при завой бързо изправят автомобила . По-скоро той почти не се люлее . Това от една степен убива част от комфорта , защото колата става по-рязка но и много по-стабилна и сигурна . Подобрява и се спирачния път , аеродинамиката , влизането в завой независимо на магистрала или из града е доста по сигурно и твърдо . Общо взето става лекичко като картинг . Това естествено винаги ме е кефело и съм се чувствал доста по-сигурен при изпреварване и спиране . Леко чукване на волана и маневрата е готова... В БГ едни момчета правят отливки на оригинални но не са им добри отзивите . Английските струват пари но при пасатора изкараха чудни 150к км. и 6 години приятно каране . За това време и км. рециклирах носачите при Жан и в последствие смених един . Тампоните така и си оставаха здрави и с чудесно поведение . Вие какво мислите по-този въпрос , макар това да е друга тема ?Става дума само за Олроуд мнения?

Поздрави.

Може да сложиш,Аз изпращам носачите на една Старозагорска фирма подменят с полиуретан и ми ги връщат.Нямам забележки/иначе съм доста капризен към качество и работа/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P.S.Крайно време е да поискаме да направим отделен раздел за Allroad...

Повечето пичове тук не ни броят за живи, а пък как се събираме само... ,Серго ще разкаже!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Трябва да се съберем.Това е страшен плюс, на място да побъбрим и да обсъдим текущи и перманентни проблеми и плюсове на машините, с които се возиме.

Това не е автомобил!Това е нещо средно между кар,трък,джип и сигурно поне още 2-3 модификации за 4-ри колесно превозно средство!

Страхотен трип си направих уикенда.Самоков и Боровец+сноуборд.Тракшън контрол с постоянни 60 км до Ястребец , с изключение на виража на станцията.Там им направих шоу на опашката.Пристъпване в завоя с 60 и при навлизане S+подпалцови копчета.Резултата е 1=0 срещу събирачите на такси.Машината се държи невероятно за теглото си.Ако бута 60-40 дупето го включва за страхотно изнасяне от завоя !!!

До сега не съм карал Quattro или друго 4x4.Това е семейния вълкодав.Младост-Самоков,за 34 мин.,с невероятно лежерно каране.Вметка,не обичам да се влача,карам със постоянна скорост съобразена с трасето.С астрала съм го правил и под 21мин.(не е гордост,моменти на луда глава :-)

Между другото,това е едно от най лошите трасета около София.Асфалта е отврат и ако е мокро,особенно лятото е страшно хлъзгав.Просто си го знайте...

Много бих искал да се видиме и моето предложение е следното= София да се събереме някоя събота или неделя на паркинга на Камбаните , децата да прозвънят,жените да се разходят , а ние да обменим инфо и да съгласуваме с колегите в страната , къде и как ?

Ако сте навити предлагам 2-ри февруари , за да има време да се поразчуе и да дойдат повече от 1..

Хайде лека и спорна Ви седмица.

Редактирано от Налбански
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Налбански, внимавай с това трасе, че как се развъртях при стената на Искъра преди години. Сигурно вчера си видял Тойотката къде се беше качила и аз така бях с Quattro- то! На 2 съм на Боровец, но пишете. Между другото карам СА 8471 СС и живея в Борово. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Налбански, внимавай с това трасе, че как се развъртях при стената на Искъра преди години. Сигурно вчера си видял Тойотката къде се беше качила и аз така бях с Quattro- то! На 2 съм на Боровец, но пишете. Между другото карам СА 8471 СС и живея в Борово. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Внимавам,благодаря.Тойотата я видях.Точно полицаите започваха оглед на завоя.Само не видях кой я е управлявал.Дано е само тенекии.

Аз само подхвърлих 2-ри като възможна дата.

Паздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

...

Ако сте навити предлагам 2-ри февруари , за да има време да се поразчуе и да дойдат повече от 1..

Хайде лека и спорна Ви седмица.

Здрасти на всички... не казвате - имаше ли нещо (сбирка) на 2ри февруари? :-).

по темата: някакво развитие с компресора? или регулирането?

Редактирано от Cepro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти на всички... не казвате - имаше ли нещо (сбирка) на 2ри февруари? :-).

Имаше, много хора се събрахме дватриста човека, даже и гости от Македония и Гърция! Следващият път ще те поканиме......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нулева организация ..

С компресора след като му направиха адаптацията проблемите изчезнаха.Но краткотрайно.Предполагам , че има нещо около предна дясна гума.Забелязах , че на Комфортно ниво в града се включва доста по-често . На нормално ниво по-рядко в градско и почти не в извънградско .Качих се на един тротоар странично с дясната страна на автомобила и след като се включи компресора и поработи малко ми светна индикатора на таблото .Сега много ми се иска някой , който разбира точно от този автомобил да ми погледне колата и да открие проблема, защото започвам да си късам нервите . Дайте препоръка и насоки за София . Също така бих искал да си закупя сервизен комплект за обслужване на компресора . Някой да предложи дата , час и място в рамките на София и да се срещаме .

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,няма да намериш майстор за камиончето,дори моите не искат да се занимават...

Ще ти помогнем сам да си я оправиш

1.направил си грешка да адаптираш,преди да си ремонтирал компресора,нищо в последствие ще видим...

-това е ремонтния комплект,можеш да го поръчаш от всеки по сериозен магазин за авто-части.За Туарег е същия,поръчаи по номера а не по автомобил.

Компресора трябва да се свали - няма как!Предполагам знаеш как се поцедира преди да вдигнеш колата с крик.

В тази тема http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=128939 на стр.13 има снимков материал на компресора и какво се прави преди да се сложи ремонтния комплект,иначе ефекта ще бъде краткотраен.Може и да го замениш с нов,цената е около 1000лв.

2.Относно "балоните",правиш си сапунен разтвор,вдигаш колата на 4то положение,гасиш двигателя и започваш да пръскаш обилно на всеки "балон",мехурчетата свъздух веднага се виждат където има пропуск,после има няколко варианта които се надявам че ще обсъдим,на всеки ще му е от полза.

3.Индикацията ти е светнала поради две причини:

Температурния сензор G290 се е задйствал т.е.компресора е прегрял.

Просрочено време за отговор от нивомерите т.е.компресора не може да достигне дебит за да вдигне колата.

P.S.При нещо неясно питай...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти ,

ще извърша всичко посочено в най - кратки срокове и ще съобщя .

При откачане на компресора нали не се изпуска цялата система?

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не не се изпуска.Но преди това задължително сложи модула за управление в сервизен режим,за да не ти изпусне системата.

Това става като натиснеш едновременно и задържиш за 5сек. двете копчета за вдигане и сваляне на колата.Когато светнат и двете лампички,това заначи че колата е в с.режим и можеш да си я вдигаш колкото искаш без да ти изпуска системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Колеги,първо здравейте . Сега имам питане, колата седи с една идея по ниско от ляво от колкото от дясно искам да знам дали ако я закача за адаптация на окачването какви трябва да стойностите които да показва на диагностиката отпред и отзад. Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...