Jump to content

Извеждане на картерната вентилация в атмосферата при 1.8Т мотор


VBI

Recommended Posts

Тъй като доста колеги имат проблеми с картерната вентилация на някои турбо мотори (дори без да знаят това в началото) реших да споделя опит как я махнах миналата година почти веднага след като взех колата. Накратко как беше при мен ситуацията като купих колата. На загрял двигател поддържаше над 1200-1400 оборота, които плуваха нагоре/надолу (аз съм си карък от край време на тема ниски обороти :hilezh: ) , мощността беше влошена - не набираше като кола с турбо, някак мудна беше. Проверих за грешки в контролера на двигателя:

16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.

P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)

P1297 - 002 - Lower Limit Exceeded

16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded

Изтрих ги естествено, но почти веднага се появиха пак. След обстоен оглед открих, че на единия маркуч към кулера е паднала скобата назад и самия маркуч почти се е извадил. Вкарах обратно маркуча в кулера и го стегнах добре - мощността се поуправи, но пак не беше както трябва и естествено ниските обороти продължиха да са високи и да играят нагоре/надолу. Грешките пак се появиха след изтриване и затова продължих да ровя нататък.

След доста търсене по форумите стигнах до извода, че всичко е заради проблем с картерната вентилация. Проверих всички маркучи доколкото това може да се направи без да се свалят и уж бяха здрави. Проблемите обикновено са или от сцепване на някой маркуч или повреда в някой от двата клапана на картерната вентилация. При мен се беше повредил клапана, който е долу от страна на картера. Много трудно се сваля за проверка - трябва да се махне цялата картерна вентилация. В предвид на това реших да не го свалям (пък и ме мързеше :hilezh: ), но бях сигурен, че е повреден. Заради него имах много голям вакум в двигателя и на ниски обороти нямах шанс да отвия и извадя капачката за маслото. Вакума беше толкова голям, че капачката стоеше като "залепена" за капака на клапаните докато работи двигателя. Това е самия клапан, който е закачен директно на маркучите долу на картерната вентилация:

karterventklapan3.jpeg

 

След това свалих PCV клапана, който е монтиран горе на капака на клапаните за да го проверя. В самия клапан има мембрана отгоре с пружинка и голям и малък страничен отвор. След като го почистих добре с WD40 спрей направих и самата проверка. При рязко "всмукване" от долния му извод мембраната трябва да затвори големия отвор (чува се как се мести) и да остане пропуск на въздух само през малкия отвор. Т.е. винаги минава въздух през него, като при ниски обороти е през големия отвор заради по-малкия вакум (клапана е напълно отворен), а при по-високи обороти се затваря, но пропуска въздух през малкия отвор. При мен PCV клапана мисля си беше изправен. Това е PCV клапана:

karterventpcv4.jpeg

 

Тъй като почти навсякъде за 1.8Т моторите препоръчват изключването на картерната вентилация и извеждането й навън с цел да не се вкарва масло и мизерии към дебитомера и турбо пътищата реших направо да я махна. За целта намерих вакумния маркуч, който идва от картерната вентилация долу при клапана и го срязах 10см. преди извода му на всмукателните колектори. На двете места за да не смуче въздух временно сложих по един болт за тапа и го стегнах към маркучите със скоба, но тъй като го правих по-скоро временно болтовете си останаха за постоянно :hilezh:. На снимката втория болт се пада отдолу и не се вижда много добре, но е затапен по същия начин:

kartervent2.jpg

 

От страна на капака на клапаните махнах PCV клапана и в гумения тройник сложих парче медна тръба с подходящ диаметър като наставка с цел да мога да свържа новия маркуч към него. Самия маркуч за отвеждането на газовете го прекарах покрай кутията на въздушния филтър и го пуснах в десния подкалник за да не вкарва миризми евентуално през парното. Втория извод на PCV клапана, който през гумено "Г" влиза в металната тръба към дебитомера (гофрирания маркуч) го затапих с подходяща тапа и я стегнах със скоба. Ето как се получи:kartervent1.jpeg

 

След това запалих двигателя със свито сърце и хоп - оборотите заспаха на малко под 800, което е нормално за моя двигател. Вече почти година по-късно грешките в контролера на двигателя ги няма и дроселовата клапа и дебитомера са идеално чисти - няма грам масло. Двигателя набира супер и харчи малко. Двигателя ми е BFB, 1.8Т, 163 к.с., но това няма голямо значение мисля, евентуално може да има малка разлика в местоположението на маркучите. Сега като отвия капачката на маслото при работещ двигател на ниски обороти си "подскача" отгоре и мога да я сваля без проблеми. Това е сигурен тест, че няма проблем с долния клапан на картерната вентилация. От друга страна на мястото на допълнителния маркуч може да се сложи кеч-кен за да събира маслените пари - това за маниаците :).

Ако има проблем в PCV клапана или в скъсване/сцепване на маркуч в картерната вентилация ще влиза неотчетен въздух към дебитомера, което ще влоши мощността и ще вдигне разхода на гориво. Лошото е, че трудно могат да се проверят всички маркучи и тройници на картерната вентилация без да се свалят - затова взех решение да я махна. Пък и за двигателя е по-добре - влиза само чист въздух.

Тъй като има разлика в реализирането на картерната вентилация през годините, ето как трябва да се преработи за моделите до 2003г. мисля, на които PCV клапана е монтиран директно на гофрирания маркуч:

Това е клапана, към който е свързан вакумния маркуч на картерната вентилация:

kvent01.jpg

 

Така изглежда монтиран на колата:

kvent0.jpg

 

Маркуча влиза отдолу на клапана под ъгъл и трябва да се среже и затапи от двете страни (вижте къде сочи отвертката долу):

kvent1.jpg

 

Най-лесно се затапват с болт 10мм и скоба от водно съединение:

kvent2.jpg

 

Това е PCV клапана, който при тези модели е монтиран директно на гофрирания маркуч. Трябва да се свали заедно с късото маркуче:

kvent3.jpg

 

Тук вече PCV клапана и късото маркуче са демонтирани:

kvent4.jpg

 

За да затворим дупката в гофрирания маркуч ползвахме тапа от "напитка" :hilezh: на която сложихме шлаух за по-добро уплътнение и я стегнахме с оригиналната скоба. Внимание тапата трябва да е от материал, който не омеква от температурата:

kvent5.jpg

 

На тази снимка тапата вече е монтирана, остава да се отведе картерната вентилация настрани за да не мирише:

kvent6.jpg

 

Тъй като металната тръба от картерната вентилация е изкривена по ъгъл надолу се наложи да сложим гумена "кривка", към която свързахме маркуча, който отвежда картерната вентилация. Много важно е да НЕ СЕ ПРЕГЪВА маркуча защото това може да доведе до запушване на картерната вентилация със съответните последствия после:

kvent7.jpg

 

По този начин се извежда картерната вентилация в подкалника на моделите на които PCV клапана е монтиран директно на гофрирания маркуч.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от VBI
Възстановяване на снимки
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 126
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Да се постопли и се заемам.

:respekt:

А може ли направо да запушвам големия клапан и да вадя маркуча за газовете (без да пипам малкия клапан)? -- AEB 1.8T --

И как я усещаш колата сега?

:bia:

Редактирано от Каменов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

... А може ли направо да запушвам големия клапан и да вадя маркуча за газовете (без да пипам малкия клапан)?...

Няма да стане защото ще почне да смуче въздух през малкия клапан. Трябва да се затапи и той през маркуча на всмукателните колектори. Честно казано е работа за не повече от половин час ако имаш маркуч, скоби и подходяща тръбичка. Иначе след интервенцията, както писах по-горе, колата си върви супер вече почти цяла година :).

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е махната и отворена тая вентилация.

Смрад, драги зрители и скъпи радиослушатели!

Дали затуй има игра с оборотите на празен ход само при загрял мотор - не знам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен няма грам миризма :nixweiss:. Относно ниските обороти, ако е запушен вакума към всмукателния колектор и е запушена дупката към гофрирания маркуч - няма начин да ти играят ниските обороти. Провери си вакумите - ако имаш скъсан/хлабав маркуч ще ти играят ниските.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примерно от топлината се разширява цепката на някой маркуч? Може проблема изобщо да не е във вакумите, а в дросела, в т-датчика и т.н. Защо не я закачиш на ВАГКОМ да видиш какви грешки имаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало, няма да вкарва мизериите от картерната вентилация. При всички случаи няма да навреди :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега VBA аз съм с мотор AEB 1,8Т с чип.

Аз нямам за сега оплаквания, но ако е по-добре да взема и аз да го направя? Какво е вашето мнение ........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напрорави го....

Няма ти кажа какви гадости изкарах като почнах от 2 дена да чистя маркучите и др!

Почти съм изолирал всичко ама моля ви кажете кой маркуч трябва се изведе в асмоферата?

Понеже при колегата двигателя е малко е п оразличен и се намира зад двигателя отгоре,а при АЕБ го няма там.

Имам един клапан за маслените пари който се намира до Н75 и беше пълен с масло!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги днес след опит да извадя металната тръба от вентилацияра строших пласмасовото коляно и накрая премахнах изцяло всички карантии от вентилацията,а отворите на колектора и маркуча на филтъра ги запуших! Аам споделете дупката на блока дето седи пласмасовата тръба какво да я правя понеже коляното я настроших на 2 части?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Аам споделете дупката на блока дето седи пласмасовата тръба какво да я правя понеже коляното я настроших на 2 части?

Или ползваш остатъка ( като неденеш на него маркуч за маслените пари )

или търсиш нова пластмасова кривка и на нея слагаш маркуча за парите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Миналата седмица преработихме картерната вентилация на колега от форума на който PCV клапана е монтиран директно на гофрирания маркуч - така е направена картерната вентилация на моделите до 2003г. мисля. В първото мнение от темата добавих снимки как и какво се реже за да се изведе картерната вентилация навън :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

И аз да отбележа че благодарения на стъпките описани от колегата успях сам да си премахна изгнилата и скъсана на цяло картерна вентилация днеска ,моя тройник под всмукателния колектор либсваше нацяло и си висяха просто 3 маркуча ей така свободно и сичко беше леш и масло от долу по двигатела.

Запуших дупката на PCV клапана,срязах и запуших вакумния маркуч,трабичката излизаща от блока долу не беше останало много може би към 5 см здрава част и го надставих с 80см маркуч който го прекарах отдолу,не го свързах с металната траба а директно надолу да си капе.

Искренно се надявам да не съм срязал или объркал нещо което не трябва щот съм малко вързан в ръцете но пък обичам да експериментирам :) въпреки че при тестовете след премахването на маркучетата и клапанчетата колата се държи доста прилично :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз чакам да се пооправи времето да разкарам цялата метална тръба, че не искам да пречи там като не е нужна. Ама се чудя с бъркане под колектора става ли работата, че ако трябва да се сваля колектора не ми се занимава  :hilezh: Иначе няма какво да объркаш, с 2 думи затапваш гофрирания маркуч и малкото маркуче към колектора и от пластмасовия х*й изкарваш маркуч надолу, както си и направил  :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сваляне на металната траба нема нужда да се бърка под колекторите,тя е хваната от лявата и от вътрешната страна по двигателя,по спомени май така беше :) и аз я оставих,не ми пречи,може някой хубав ден да ми се прииска да си възстановя цялата простотия там :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да потвърдя мнението на колегата VBI и да му благодаря за темата,че след извършената маниполация с картерната вентилация по описаните стъпки и моя разход падна от 16.5 на 14,2 софийско градско на гАз и колата стана две идей по пъргава   :zustimm:  :bdaysmile:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Колеги извинявам се че вадя темата от "прахта", но само едно нещо не ми стана ясно, при премахването на вентилацията когато клапана е захванат директно на гофрирания маркуч (АЕБ мотор) (вторите снимки) само се запушва дупката на гофрирания маркуч и се извежда маркуч от металната тръба до атмосферата ли или има и още нещо което се запушва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги извинявам се че вадя темата от "прахта", но само едно нещо не ми стана ясно, при премахването на вентилацията когато клапана е захванат директно на гофрирания маркуч (АЕБ мотор) (вторите снимки) само се запушва дупката на гофрирания маркуч и се извежда маркуч от металната тръба до атмосферата ли или има и още нещо което се запушва?

Точно така - запушва се гофрирания маркуч и се извежда маркуч от металната тръба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...