Jump to content

Ремонт и диагностика на приводните механизми на климатроника на 100/А6 С4


VBI

Recommended Posts

Здравейте колеги

 

Темата е страхотна, но въпреки това не мога да се справя и ще ви помоля за помощ. Аз съм с А4 Б5 не духа от централната конзола, след прочитането на тази и още няколко теми във форума започнах с опитите да сваля приводния механизъм . Първо свалих жабката от там вече виждах двете моторчета пробвах климатика със смяна на градуси и посоки и видях че тази със синия куплунг не се движи. Свалих и кората под волана, но от никъде не мога да сваля двете моторчета. Направих пак справка с темата и видях, че трябва да сваля и механизма на жабката. При А4 не е точно така като на обяснението имам 3 болта, които се развиват с ключе 8 и още 2 които са 10-ки от горната страна, но мога да отвия само единия до другия няма достъп. Ако  някой знае как се свалят моторчетата при А4 бих се радвал да подскаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 170
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ами добре е да си свалиш таблото, за да разгледаш как са клапите. При А4 са с дунапрен и ако е взела да сдава багажа направо да го облепиш с едни сребристи ленти подобни на тиксо. Отделно, че тоя дунапрен като вземе да се разпада ще хвърчи през въздуховодите с години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимките са възстановени, ако някой забележи някаква нередност нека пише на ЛС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Момчета ,намерих пружина в краката на пасажера,а и стъклата почнаха да се поизпотяват-да не е паднала от клапата на купето?как да я монтирам обратно?сваля се жабката ли?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, най-вероятно е от клапата за рециркулация. Като е без пружина не се затваря плътно и почват да се потят прозорците. Огледай с фенерче дали е счупено ухото, където се закача. Ако е счупено може да се направи ново "ухо" с по-дебела тел, даже имаше снимка някъде на такова преправяне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарение на тази тема успях да си оправя проблема с запотяването на стъклата. Колегата dafil гледам, че има същият проблем като моя. Аз свалих жабката, за да ми е по лесен достъпа, пробвах без да я сваля и като за човек 1,90....беше трудно. Запалих мотора и пуснах рециркулацията, за да ми държи жабката отворена и закачих пружината някъде по пластмасата. Сега всичко е чук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Аз имам проблем с масата на перката и тя не се включва. Като взема маса от друго място върти на макс и не мога да регулирам скоростта.  Къде би могъл да се крие проблема. Опитах да направя и диагностика,  но не ми се получи. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...

На първи канал не ми изписва никакви грешки, но през въздуховодите на централната конзола не духа изобщо!

Някакви жокери?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откачена клапа на централните въздуховоди - провери ѝ щангичката да не е излезнала от ябълката. Направи една адаптация на клапите на климатроника и виж дали се движат всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 6/2/2022 at 7:54 AM, VBI said:

 провери ѝ щангичката да не е излезнала от ябълката.

еб@на работа,по-лошо е-счупена е :steinigung:

 

viber-image-2022-06-05-12-57-29-455.jpg

 

Сега ще мисля освен лепене и как допълнително да я заздравя, че пак ще се счупи

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля, не се смейте:hilezh:, но като средностатистически българин си харесвам идеята за ползване на тел и лепило, особено при ремонт на 25+ годишен навес в неделя следобед.

Важното е, че е отремонтирано и работи:lol:

 

viber-image-2022-06-05-18-30-17-740.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Здравейте, при мен има следния проблем - А6 С4 духа само топло. Свалих моторчето V68, което движи клапата за топлия и студения въздух, и установих, че е блокирало. Но е блокирал също и механизма, т.е. би трябвало с ръка да мога да го придвижа към крайно предно и крайно задно положение, преди имах стотица С4 и беше станал същия проблем, та тогава временно си регулирах ръчно да духа само топло или само студено. Сега обаче на ръка не става. Който е разглобявал или е виждал вътрешния механизъм на тази клапа, би ли споделил какво може да е блокирало? Не можах да го отворя и да видя, тъй като валеше. Сега се чудя дали да купя моторче и целия механизъм или първо да ги разглобя и да видя какво не е в ред. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, това е ценна информация. Ще мога ли да го отворя както е на колата, или трябва да се свали изцяло и тогава да се отваря? Моторчето го отворих, установих че видими повреди няма, но няма как да го пробвам, тъй като от ел. моторчето излизат червен и бял кабел, но отиват в куплунга и там не мога да разбера кое кабелче кое е. Същевремнно свалих едно подобно моторче от А4, разглобих го, пуснах ток 6 V, т.е. ако ми се наложи имам резервно работещо. Струва ми се, че тази клапа е механично блокирала и и от това се е счупила пластмасовата щангичка, свързваща моторчето с механизма. Като го разглобя ще пиша какво е било. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай да раздвижиш въпросната клапа на ръка преди да разглобяваш всичко. Може да се е счупила щангата от старост, а при блокиране на приводния механизъм да е подминал крайната точка и да се е заклинила самата клапа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За щастие не се е заклинило, на някой "интелигентен" майсто е блокирал механизма от другата страна, откъм пасажерската седалка с две свински опашки го е вързал.

Върху него, като гледам, е имало капак. Сега го няма. 

 

Резнах ги, и механизма се движи напред и назад. Така че имам климатроник, който духа студено, имам и парно, проблемът е изглежда само моторчето и счупената щангичка. Тя като гледам може да се залепи. Има и каталожен номер 443 819 295, значи може да се продава и нова. 

Засега мисля да купя моторче, ако е до 20 лв, ми се вижда по-добре, отколкото да прехвърлям от работещото механизмите. 

Privoden mehanizm ot drugata strana.jpg

Dulga chtanga privoden mehanizum.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Моторче купих, свалиха ми го от Ауди 100, каталожния номер е малко по-различен, но явно всички моторчета са взаимозаменяеми, старото кат. му номер завършваше на 511А, това новото е същото като сваленото от А4 Б5, така че моторче може да се търси и от Б4, проблемът е в тия пластмасови детайли, които се чупят. Сложих го, и тръгна веднага, вече имам топло и студено. 

 

Motor he kupeno.jpg

Редактирано от JohnnyP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Да добавя малко продължение и пак да попитам нещо. 

Всичко си работеше по климатроника, но като дам на контакт се чуваше едно жужене откъм моторчето, което смених, все едно се мъчи да движи, а не може. 

Направих диагностика, и открих сума ти грешки, по долу ще ги покажа. И реших да направя адаптация, както на първата страница е указано. Два-три пъти правих, заедно и поотделно, докато изчезнат всички грешки или почти всички. Останаха само две, а жуженето спря. 

Ето списъка с първоначалните грешки:

7 Faults Found:
00799 -  Coolant Temperature Sensor (G110)
        30-10 -  Open or Short to Plus - Intermittent
00779 -  Outside Air Temp Sensor (G17)
        30-00 -  Open or Short to Plus
00603 -  Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
        41-10 -  Blocked or No Voltage - Intermittent
01274 -  Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
        41-00 -  Blocked or No Voltage
00601 -  Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)
        30-10 -  Open or Short to Plus - Intermittent
00600 -  Potentiometer On Positioning Motor for Temperature Flap (G92)
        30-10 -  Open or Short to Plus - Intermittent
00797 -  Sunlight Photo Sensor (G107)
        30-00 -  Open or Short to Plus

 

Тази с моторчето V71 се задържа най-дълго, но накрая и тя изчезна. 

Останаха само две: 

00779 -  Outside Air Temp Sensor (G17)
        30-00 -  Open or Short to Plus

00797 -  Sunlight Photo Sensor (G107)
        30-00 -  Open or Short to Plus

 

Този датчик за външния въздух G17 би трябвало да е само за климатроника. Не знам къде се намира, още не съм го търсил, но предполагам, че не е този, който мери външната температура за диспейчето в таблото, последният би трябвало да е пред прадиатора и зад предната броня, макар че и него не мога да го вида. Но термометъра си работи и сменя показанията, така че явно е някъде там. 

Другия датчик - Sunlight Photo Sensor (G107) го разбрах къде се намира, отпред в средата на таблото, в отвора на средната духалка под стъклото, само не разбрах каква функция изпълнява. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...