Jump to content

Ремонт и диагностика на приводните механизми на климатроника на 100/А6 С4


VBI

Recommended Posts

Тъй като вчера пак ми се наложи да обслужвам приводните механизми на климатроника на 100-цата, които са вътре в купето и намерих по-лесен начин за свалянето им реших да направя подробна тема със снимки и обяснения какви са болежките и как могат да се отстранят най-лесно.

 

В този много разпространен модел климатроник (вгражда се в Б4/Б5 С4/С5) управлението на клапите на парното се извършва от 4-ри приводни механизма с моторчета, един вакуумен за спирането на антифриза на радиаторчето на парното и един вакуумен за клапата за рециркулация на въздуха в купето. Във всички приводни механизми има ел. мотор на 7В, зъбно-червячна предавка и потенциометър следящ положението на клапата. Без изключения всички приводни механизми от този тип отвътре са еднакви с изключение на завършващата част отвън, която се свързва към съответната клапа. Така изглеждат отвътре:

el-privod-3.jpg

 

1. Клапа за регулиране на температурата (бяла)

 

Самата клапа е монтирана странично на тялото на парното отвън под пластмасовата кора отстрани до моторчето за чистачките в кутия с капак. Нейната роля е да смесва топъл и студен въздух през или покрай радиаторчето на парното като по този начин регулира предварително зададената температура в купето. Ето как изглежда:

clima-temp-klapa.jpg

 

При повреда/блокиране на тази клапа става невъзможно регулирането на температурата на въздуха към купето. Най-честите грешки, които се наблюдават на 01с на климатроника свързани с нея са:

08.1 - Потенциометъра на мотора на клапата за регулиране на температурата – постоянно отворен

08.2 - Потенциометъра на мотора на клапата за регулиране на температурата – постоянно затворен

08.3 - Потенциометъра на мотора на клапата за регулиране на температурата – непостоянно отворен

08.4 - Потенциометъра на мотора на клапата за регулиране на температурата – непостоянно затворен

08.5 - Клапа за регулиране на температурата – постоянно блокирала

08.6 - Грешка на потенциометъра на мотора на клапата за регулиране на температурата

08.7 - Клапа за регулиране на температурата – непостоянно блокирала

 

Всички грешки свързани с потенциометъра на клапата обикновено са свързани с лош контакт на куплунга или замърсяване на самия потенциометър. Обикновено обилното напръскване на куплунга на приводния механизъм и на самия потенциометър с контактен спрей решава проблема и грешките изчезват.

 

Не така стои въпроса обаче с грешки 08.5 и 08.7. Там обикновено проблема е в мех. блокиране на клапата (попаднали листа и боклуци във въздуховодите) или най-често в блокиране на самия приводен механизъм. Самите зъбно-червячни предавки са с метални колела (с изключение на червячното) и много трудно биха се повредили. Основния проблем се оказва самото ел. моторче – колектора му се запълва с графит от четките, почва да „окъсява“ и спира да се върти. Обикновено обслужването на приводния механизъм решава проблема и не се налага подмяната й.

 

За да се свали приводния механизъм е необходимо да се махне пластмасовата кора отпред, да се свали решетката пред предното стъкло (държи се на няколко винта) и да се свали механизма за чистачките на предното стъкло (държи се на няколко винта). След това се отвива защитния капак на приводния механизъм. Самия приводен механизъм се държи на 3 рапидки към тялото на парното.

 

Важно е след като се свали приводния механизъм на ръка да се завърти клапата в двете посоки за да сме сигурни, че няма механично задържане, което да причинява проблема с приводния механизъм. Клапата трябва да се движи леко, като малко затягане има в крайните положения. От другата страна на тялото на парното има бели щангички, които предават движението от приводния механизъм към 2-та клапа, която затваря радиаторчето на парното.

След обслужването му (по-долу съм описал как става това) всичко се монтира в обратен ред.

 

2. Клапа за въздушен дебит (жълта)

 

Тази клапа е монтирана под пластмасовата кора отвън, отгоре на тялото на изпарителя на климатика точно преди гумения маншон. На цвят самата клапа е „жълта“ и се грижи да отваря притока на свеж въздух отвън в зависимост от скоростта на вентилатора на парното. При спиране на вентилатора „жълтата“ клапа затваря притока на въздух напълно. Тази клапа рядко създава проблеми, но ако блокира в притворено положение поради недостиг на въздух почва да се товари много вентилатора на парното и това може да доведе до неговото изгаряне.

klapa-fresh-yellow.jpg

 

При повреда се наблюдава слаба струя от вентилатора на парното. Грешките на 01с свързани с тази клапа са:

15.1 - Потенциометъра на клапата за въздушния дебит – постоянно отворен

15.2 - Потенциометъра на клапата за въздушния дебит – постоянно затворен

15.3 - Потенциометъра на клапата за въздушния дебит – непостоянно отворен

15.4 - Потенциометъра на клапата за въздушния дебит – непостоянно затворен

15.5 - Клапата за въздушния дебит – постоянно блокирала

15.6 - Грешка на потенциометъра на клапата за въздушния дебит

15.7 - Клапата за въздушния дебит – непостоянно блокирала

 

Всички грешки свързани с потенциометъра на клапата обикновено са свързани с лош контакт на куплунга или замърсяване на самия потенциометър. Обикновено обилното напръскване на куплунга на приводния механизъм и на самия потенциометър с контактен спрей решава проблема и грешките изчезват.

 

Грешки 15.5 и 15.7 са свързани с механичното блокиране на клапата и налагат сваляне и обслужване на приводния механизъм.

 

Самия приводен механизъм на клапата за свеж въздух се сваля много лесно – отвиват се 2-та винта на предпазния й капак и след това се развиват 3-те винта, които държат самия приводен механизъм. След като се извади навън се пробва на ръка дали клапата се движи лесно. Самото зъбно колело от приводния механизъм към клапата си има посока и влиза само по един начин – т.е. няма как да се сбърка. Важно е при обратното й монтиране двете колела мъжко/женско да са в една посока, трябва да влезнат много лесно едно в друго. За целта ако е необходимо малко се завърта на ръка самата клапа (жълта) докато не съвпаднат зъбите на двете колела.

 

След обслужването му (по-долу съм описал как става това) всичко се монтира в обратен ред.

 

3. Централна клапа (синя)

Тази клапа разпределя въздушната струя от вентилатора дали да минава през централните въздуховоди или да отива към стъклото/краката. Самия приводен механизъм е монтиран на обща стойка с приводния механизъм клапата на Клапата на Размразителя (за обдухване стъклото/краката - червената) вътре в купето зад барчето.

klapi-blue.jpg

 

Намира се отдясно, щангичката му е „синя“ както и куплунга му. Достъпа да тази клапа е доста труден. При повреда в тази клапа или спира да духа от централните въздуховоди или почва да духа само от тях, като по този начин няма въздух към предното стъкло/краката. Последното е много неприятно защото почва да се потят стъклата и скоро колата започва да прилича на аквариум отвътре - няма никаква видимост. Грешките свързани с Централната клапа (синя) са следните:

11.1 - Потенциометъра на мотора на централната клапа – постоянно отворен

11.2 - Потенциометъра на мотора на централната клапа – постоянно затворен

11.3 - Потенциометъра на мотора на централната клапа – непостоянно отворен

11.4 - Потенциометъра на мотора на централната клапа – непостоянно затворен

11.5 - Централна клапа – постоянно блокирала

11.6 - Грешка на потенциометъра на мотора на централната клапа

11.7 - Централна клапа – постоянно блокирала

 

Всички грешки свързани с потенциометъра на клапата обикновено са свързани с лош контакт на куплунга или замърсяване на самия потенциометър. Обикновено обилното напръскване на куплунга на приводния механизъм и на самия потенциометър с контактен спрей решава проблема и грешките изчезват.

 

Грешки 11.5 и 11.7 са свързани с механичното блокиране на клапата и налагат сваляне и обслужване на приводния механизъм.

 

Свалянето на Централната клапа (синята) е доста трудно и съм го описал по-долу след клапата на Клапата на Размразителя (за обдухване стъклото/краката - червената) тъй като са монтирани на обща стойка. След обслужване на „синия“ приводен механизъм проблема с клапата се решава – описан е по-долу.

 

4. Клапа на Размразителя – за обдухване на стъклото/краката (червена)

 

Тази клапа се грижи да насочва въздуха към предните стъкла и/или краката. Самия приводен механизъм е монтиран на обща стойка с приводния механизъм на Централната клапа (синя) вътре в купето зад барчето. Намира се отляво, от страна на водача. На снимката е обърната обратно за да се види по-добре:

klapi-red.jpg

 

При блокиране на тази клапа спира въздуха към краката или към стъклото, като при последното отново почват да се потят стъклата и особено във влажно време е невъзможно да се шофира поради липса на видимост. Грешките на 01с свързани с тази клапа са следните:

 

13.1 - Потенциометъра на мотора на клапата на /размразителя/ - постоянно отворен

13.2 - Потенциометъра на мотора на клапата на /размразителя/ - постоянно затворен

13.3 - Потенциометъра на мотора на клапата на /размразителя/ - непостоянно отворен

13.4 - Потенциометъра на мотора на клапата на /размразителя/ - непостоянно затворен

13.5 - Клапата на /размразителя/ - постоянно блокирала

13.6 - Грешка на потенциометъра на клапата на /размразителя/

13.7 - Клапата на /размразителя/ - непостоянно блокирала

 

Всички грешки свързани с потенциометъра на клапата обикновено са свързани с лош контакт на куплунга или замърсяване на самия потенциометър. Обикновено обилното напръскване на куплунга на приводния механизъм и на самия потенциометър с контактен спрей решава проблема и грешките изчезват.

 

Грешки 13.5 и 13.7 са свързани с механичното блокиране на клапата и налагат сваляне и обслужване на приводния механизъм.

 

Свалянето на „червения“ и „синия“ приводни механизми за 100/А6 С4 платформа, които са на обща стойка става по следния начин:

 

Хубавото в този метод за сваляне на приводните механизми е, че не се налага да се разглобява цялото барче и дори не се сваля управлението на климатроника :).

 

1. Сваля се жабката с механизма й. За целта се махат/издърпват 4-те щипки отляво и отдясно на жабката и се изважда от самия механизъм. След това се развиват 3-те болта с торкс 25 (два отдясно и един отляво и два болта с 8мм ключе вдясно долу и механизма пада.

2. Изважда се (издърпва) „ъгловия“ въздуховод (коляно), което закрива синия приводен механизъм

klapi-G-vazduhovod-blue.jpg

 

3. Сваля се кората под волана

4. Сваля се шофьорския въздуховод за краката (от страна на парното се държи на болт за 8мм ключе, а от другата страна е на щипка)

5. Изважда се (издърпва) „ъгловия“ въздуховод (коляно), което закрива червения приводен механизъм

klapi-G-vazduhovod.jpg

 

6. Изваждат/издърпват се от ябълките червената щангичка (от страна на шофьора) и синята щангичка (отдясно, от страна на пасажера). За целта се подпъхва отвертка възможно най-близо да ябълката и с лек натиск се освобождава щангичката и се оставя да виси към клапите (парното)

7. След това от страна на пасажера се бърка между стойката на приводните механизми и барчето и се издърпват синия и червения им куплунг и кабелите се издърпват надясно.

klapi-b-r-connectors.jpg

 

8. Отвиват се двете рапидки от двете страни, които държат стойката на приводните механизми

klapi-rapidki.jpg

 

От страна на пасажера:

klapa-blue-rapidka.jpg

 

От страна на водача:

klapa-red-rapidka.jpg

 

9. Издърпва се приводния механизъм назад и се завърта на 90С надолу

klapi-b-r-remove.jpg

 

10. Изважда се приводния механизъм отдясно (от страна на жабката)

Вече свалена стойката с приводните механизми позволява обслужването им. Всеки от тях се държи на по 3-ри рапидки към стойката. Откача се металната зегерка на 2-та бяла щангичка, откачат се 2-те щипки, които държат кабела и куплунга и се сваля приводния механизъм.

След обслужването на приводните механизми всичко се сглобява в обратен ред.

Има няколко тънкости при монтирането на приводните механизми обратно:

Рапидката от страна на червената щангичка се уцелва малко по-трудно и е най-добре да се завие първа. Самата стойка с приводните механизми трябва да е влезнала много добре напред (в средата има жлеб) за да могат да се навият двете рапидки, които я фиксират към тялото на парното. След навиването на двете рапидки се „щракват“ обратно двете щангички синя и червена към ябълките на приводните механизми. После първо се включва „червения“ куплунг и след него „синия“.

Общо взето тези два приводни механизма (червения и синия) се обслужват най-трудно и затова е хубаво при проблем в единия профилактично да се обслужи и другия – така и така се свалят заедно.

 

Най-накрая стигнахме до самото обслужване на приводните механизми :). Както писах по-горе, 4-те приводни механизма са еднакви отвътре и се обслужват по един и същ начин.

 

1. Отварят им се предпазните капаци отгоре – държат се на 4-ри рапидки

2. Ел. моторче да се обслужи с или без сваляне:

- Без сваляне, на място - с клечка за зъби се почистват каналчетата на ламелите на колектора на ротора като се завърта ръчно за да има достъп. След това обилно се напръсква със спрей за почистване на карбуратор/maf колектора на моторчето и четките му.

- Със сваляне – маха/изважда се пластмасовото колело отзад и се подпъхва отвертка внимателно отзад на моторчето и то излиза нагоре. Изваждат се кабелните обувки. Махат се настрани пружинките, които натискат четките. Изправят се фиксаторите на корпуса и се разглобява моторчето на 2 части. Свалят се четките – трябва да се внимава има малки пластини отдолу да не изпаднат!!! С клечка за зъби се почистват каналчетата на ламелите на колектора на ротора. Обилно се напръсква със спрей за почистване на карбуратор/maf колектора на моторчето и държачите на четките му за да изпаднат боклуците. Почистват се самите четки. Всичко се монтира в обратен ред. Моторчето се монтира с надписа нагоре!!! Ако се обърка посоката ще почне да върти на обратно и няма да се отварят коректно клапите!!!

 

Внимание! Моторчетата работят на 7В !!! Не трябва да се включват на 12В за проба !!! Могат да се пробват преди да се монтират или с батерия на 4.5В или направо на куплунзите (син или червен) от управлението на климатроника след като се сглобят!

 

3. Гресират се с бяла (течна) грес или технически вазелин зъбните предавки

4. Странично през отвора от страна на кабелите се напръсква вътре с контактен спрей потенциометъра за да се почисти

5. Затваря се капачката отгоре на приводния механизъм и се завиват 4-те винта

6. Преди да се монтира на стойката се пробва приводния механизъм като се закача на неговата букса от управлението на климатроника. При цялото си движение напред и назад (избират се съответните режими от бутоните на климатроника) не трябва да спира никъде и да се движи уверено, без накъсване. Единствено в крайните положения приводния механизъм може да се придвижва на няколко кратки стъпки преди да опре в ограничителя.

 

5. Вакуумна клапа за рециркулация на въздуха в купето (бутона с „количката“)

 

Тази клапа се грижи от къде да се взима въздуха в купето. При натиснат бутон (количката) клапата отваря и се върти въздуха само в купето. При затворено положение климатроника взима свеж въздух отвън. Самата клапа се намира зад жабката и може да се види дали работи само при работещ двигател защото се управлява от вакуум. За целта се отваря жабката и на запален двигател се натиска бутона с „количката“ - клапата се отваря, при повторно натискане на бутона се затваря.

 

Тази клапа за съжаление не се следи от климатроника и при повреда не се изписва грешка на 01с. Тази клапа може да се повреди по два начина:

 

1. Клапата е непрекъснато затворена и не позволява въртенето на въздух само в купето. Причина за това може да е скъсан/нацепен вакуумен маркуч или изгорял управляващ соленоид (много рядко се случва). Симптомите са, че при натискане на бутона с „количката“ продължават да влизат неприятни миризми отвън. За да се отстрани проблема трябва да се провери/подмени вакуумния маркуч, който я управлява.

2. Клапата е непрекъснато отворена и не влиза свеж въздух в купето. При този тип повреда въздуха става много влажен и ако не е пуснат климатика - стъклата се изпотяват. Причина за проблема почти винаги е в счупена пружина или ухото на пружината, която се грижи да държи клапата в затворено положение. За да се отстрани проблема се слага нова пружинка или ако проблема е в самото ухо (счупено), където се закача – може да се закачи по-нагоре или се връзва с тел :hilezh: към кутията на тялото на изпарителя. Има вертикална планка, много удобна за целта.

clapa-recirk_3.jpg

 

и от другата страна (към купето):

clapa-recirk_4.jpg

 

6. Вакуумна клапа за спиране на антифриза на изхода на радиаторчето на парното

 

Тази клапа спира и пуска притока на антифриз към радиаторчето на парното. Монтирана е на изходящата тръба на радиаторчето на парното и се управлява с вакуум.

vakum-klapa-radiator.jpg

 

В стандартно положение (без вакуум) е нормално отворена – т.е. през нея преминава антифриза от радиаторчето на парното. При пускане на климатика или при поставяне на климатроника в положение „Lo“ към клапата се подава вакуум и тя затваря. Идеята на тази клапа е да не се смесва топъл и студен въздух при пуснат климатик като по този начин се увеличава неговата ефективност.

 

Повредите във вакуумната клапа могат да бъдат 2 вида:

1. Клапата не затваря при пускане на климатика. В резултат въздуха е по-топъл и е възможно изпотяване на стъклото. Вероятна причина е или механично блокиране на клапата заради листа и боклуци покрай нея или сцепен/скъсан вакуумен маркуч.

2. Клапата работи, но има теч на антифриз от нея. Клапата не може да се ремонтира и трябва да се смени. Ако се случи по път да протече на нейно място може да се сложи подходяща тръбичка. Тъй като до нея се намира и пробката за обезвъздушаване трябва да се обърне внимание да не би теч-а да е от пробката (често се случва).

 

Много често проблем за вакуумните клапани са самите маркучета. В предвид преклонната им възраст или се нацепват/късат или просто се охлабват в щуцерите, където се включват. Последното може лесно да се поправи като със секачки се среже по 1см в края на всяко маркуче и се наниже обратно на щуцерите. Трябва да се обърне внимание и на пластмасовите тръбички – много често се чупят на сгъвките. На счупеното място може да се постави маркуче в което плътно да влезнат двете части на супената тръбичка.

 

След ремонт/обслужване на приводните механизми трябва да се изтрият грешките в контролера на климатроника с цел да се проследи дали няма някоя грешка да се запише пак. Това става с ВАГКОМ, като за целта контактния ключ се поставя в положение „контакт“ и се избира контролера на климатика – „08-Auto HVAC“.

08-AutoHVAC.jpeg

 

След това е необходимо да се направи адаптиране на клапите на климатроника. Избира се „Basic Settings -04“:

BasicSetting-04.jpeg

 

В група 000 след натискане на Go! се адаптират всички клапи. Изчаква се докато във всички прозорци стойностите станат „0“. Целия процес отнема около 1-2 минути:

klapi-group-000.jpeg

 

След адаптирането на клапите отново се проверява за грешки и ако има се изтриват. Ако всичко е наред с обслужването на приводните механизми би трябвало да няма грешки в контролера на климатика. Грешки свързани с „range“ на потенциометрите могат да се игнорират. Грешките от този тип са свързани с малки разлики в показанията на съответния потенциометър в крайните му положения, което не е фатално за работата на климатроника. Те не излизат на 01с в диагностичния режим на климатроника.

 

Клапите могат да се адаптират и индивидуално. Също така този метод често се ползва с цел „раздвижване“ на частично блокирали клапи. За целта адаптирането на съответната клапа се пуска няколко пъти, като всеки път се изчаква във всички полета стойностите да станат „0“. Това са групите за всеки от приводните механизми:

 

В група 002 след натискане на Go! се адаптира клапата за регулиране на температурата (бялата). Изчаква се докато във всички прозорци стойностите станат „0“:

klapi-group-002.jpeg

 

В група 003 след натискане на Go! се адаптира клапата за свеж въздух (жълтата). Изчаква се докато във всички прозорци стойностите станат „0“:

klapi-group-003.jpeg

 

В група 004 след натискане на Go! се адаптира клапата за размразителя – обдухването на стъклата/краката (червената). Изчаква се докато във всички прозорци стойностите станат „0“:

klapi-group-004.jpeg

 

В група 005 след натискане на Go! се адаптира Централната клапа (синята). Изчаква се докато във всички прозорци стойностите станат „0“:

klapi-group-005.jpeg

 

Успех с обслужването на приводните механизми. Очаквайте скоро (може и да не е много скоро :hilezh:) и подробно обяснение на електрическата част на климатроника и възможните проблеми с датчиците и самото управление :).

 

В тази тема има снимков материал за смяна на вентилатора на парното без да се сваля и разглобява тялото на парното. За целта се прави сервизен отвор отгоре: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=31078&page=4&p=1356747#entry1356747

 

В тази тема е описан начина за смяна на радиаторчето на парното: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=31078&page=1&p=379951#entry379951

 

Редактирано от VBI
Възстановяване на снимки
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 170
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Има Господ! Преди месец свалях парното за смяна на радиаторчето и сега гледам, че имам грешки. Ако не беше постнал това, щях да свалям отново всички!

Благодаря сърдечно!!!!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Привет, 

След като смених радиаторчето на парното (или ако трябва да бъда точен, целия кожух), когато изключа климатроника от духалките продължава да духа.

Интересното е, че ако съм пуснал парното на 28 градуса например, след като изключа климатроника продължава да духа топло. Респективно се получава същото, ако последната настройка е студено.

Колата е Ауди 100 S4/C4

Тук най-отдолу съм го показал стъпка по стъпка :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер ценна тема...браво.

Задължително трябва да се сложи във важни...за да е лесна за откриване...

Редактирано от sashocos
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво на колегата!

 

Гледах при мен на А6-1996 и ми се струва, че има разлика от това на снимките. Най-вече при клапата за топло-студено. Лостчетата при мен са не откъм мотора за чистачките, а от другата. Мисля, че има и други разлики. Възможно ли е или се заблуждавам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Браво на колегата!

 

Гледах при мен на А6-1996 и ми се струва, че има разлика от това на снимките...

Не би трябвало да има разлика щом си на С4 платформа. От страна на чистачките е приводния механизъм на клапата топло-студено. Щангичките са от другата страна както правилно си забелязал.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз видях щангите и реших, че всичко е от другата страна. Напръсках щангите със спрей, че понякога, особено зимата ми се появява 8.7. Мених топло-студено и се движи. Само в единия край леко се затруднява - като на степени се мести - не знам дали е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип трябва гладко да се движи като само в крайните положения може да е на "стъпки".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно в едното крайно положение го прави на стъпки - нормално ли е?

Това, че се затруднява си беше мое предположение, наблюдавайки го. Но явно има нещо щом се появява грешката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е защото клапата е гумена и когато затваря плътно на приводния механизъм му трябва по-голямо усилие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих адаптациите, както е описано в темата на колегата. Обаче след всяка адаптация ми излизаха следните грешки:

00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)        09-00 - Adaptation Limit Surpassed00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)        09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Също така, промяна в поведението на въздуха при спрян климатроник продължавам да не усещам. Т.е. пак си духа според последната настройка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Тези грешки не са фатални и не пречат на работата на климатроника и позиционирането на приводните механизми - предполагам, че на 01с на климатроника ти показва 0.00? Според мен имаш проблем с "жълтата" клапа - тази за свеж въздух. Може би не е влезнал добре приводния механизъм, който я управлява или има изронени зъби и реално не се отваря/затваря щом продължава да духа и при спрян климатроник. Предполагам въздуха, който усещаш във въздуховодите не идва от вентилатора на парното, а от насрещен въздух? Хубаво е да свалиш "жълтия" приводен механизъм и докато някой пуска и спира климатроника (вентилатора основно) да гледаш дали се върти. Ако се върти обърни внимание на жълтото зъбно колело на клапата да не са му изронени зъбите и дали на "ръка" можеш да я въртиш. Клапата се върти много леко. Ако се завърта на ръка не е лошо да свалиш гумения маншон между изпарителя и тялото на парното (малко гадно се сваля), да монтираш обратно приводния механизъм към жълтата клапа и да видиш дали действително я завърта. Нищо чудно да се е счупила/паднала и приводния механизъм да върти "залудо" :).  Ако я затваря и отваря както трябва и продължава да влиза насрещен въздух може би имаш цепнатина някъде по корпуса на парното.

 

Може би трябва да преместим всичките мнения от тази тема в другата? Как мислиш?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, нямам нищо против да се премести.

 

По отношение на жълтата клапа - бях сменял целият кожух, тъй като стария радиатор на парното течеше. При поставянето съм 100% сигурен, че жълтата клапа си пасна на мястото (то има само един начин да се постави) и съм доста сигурен, че зъбите са си на мястото.

Въздуха който усещам наистина е само при движение, но не знам дали е насрещен, тъй като ако съм пуснал парното на "High" след като го спра продължавам да усещам топлината от духалките.

Ако пусна парното на "low" - респективно усещам външния (студен) въздух.

 

Често казано ми се повдига ако се наложи пак да вадя кожуха, тъй като оплътнението между кожуха и купето в момента представлява значително количество силикон...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо няма да се наложи да вадиш кожуха - просто ще трябва да махнеш гумения маншон между него и тялото на изпарителя на климатика за да видиш какво е състоянието на клапата. Отвиваш голямата скоба, която го държи и го изваждаш - гумения маншон имам в предвид. След това жълтата клапа се вижда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...