Jump to content

Настройване на лоста на променливата геометрия


TDI_Fan

Recommended Posts

Понеже има доста теми с проблемите по турбото на любимите ни ТДИ-та пускам този линк от UKMKIV форума за цялостна проверка на турбото и най-интересно настройка на лоста на актуатора които движи променливата геометрия:

http://uk-mkivs.net/forums/t/353504.aspx

 

Понеже голяма част от нещата които ги пише са коментирани и общо известни , ще напиша накратко това което видях за пръв път като инфо - проверка на реглажа на лоста които движи променливата геометрия:

На 11-ти канал при 4000 оборота в минута duty cycle (работата на N75) трябва да е между 70% и 80% - за предпочитане клоняща към 80%. Над 80% лоста трябва да се удължи чрез регулировката понеже ще набива грешки за високо налягане . Ако е под 70% това означава ,че лоста трябва да се скъси чрез регулирвоката понеже турбото ще реагира мудно. При мен например излизат 40-50% и турбото ми закъснява със 2-3 секунди спрямо исканите стойности - всичко това при условие че лоста се движи без грам напъване и мембраната държи.

 

Ето и как се регулира самия лост на актуатора на променливата геоемтрия:

a846787f05595b14.jpg

 

1. Разхлабва се гайката(контра) с ключ 10

3. С този винт се регулира дължината на лоста

Няколко съвета от мен:

1-Напръскайте всичко с спрей за отвиване на геики за да не се налага да откачате цялото въже чрез скобата (позиция 2 на снимката)

2-Означете с боя и гайката за регулировка (позиция 3) и контрагайката (1). Важно е да се означи и контрагайката за да може при връщане после да не презатегнете понеже цялата история е сравнително финна.

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 204
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

колега, тази настройка с какво ще помогне на турбината или вървежа? Ти реално пробвал ли си я и видял ли си(усетил) ефекта?
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук целта е да се настрои да работи в нужния диапазон налягане, а не да се подобри вървенето.

Най-често след сваляне на турбината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато лоста е ненастроен колата или пренадува или легва (понеже Н75 трябва да работи повече за да постигне нужните стойности на налягане).

Аз вече врътнах с 2 оборота настройката на лоста (по 1 на ден понеже моито турбо е на адски лесно място) и колата се осеща като по бързо реагираща (не съм правил логове в движение). Като дам Basic settings на 11ти канал прави разлика от 50mBar ,а преди 30mBar - доколкото знам трябва да е поне 100mBar.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не приемайте писанията ми като заяждане, опитвам се да си изясня нещата, защото се интересувам доста от тези работи, но какво се донастройва? Тя от завода нали си е настроена, така че във всички обороти да дава едно и също налягане, мисля че 1950 мбара, а клапан N75 трябва да работи на 55-60%, като това е нормалната му работа, а пиковете от 70-80% са временни, за да избегне пренадуването, а не че трябва да държи такива стойности. Прав ли сам или бъркам? При разместване на дължината на лоста, съответно и положението на лопатките на геометрията се променят, и налягането ще е различно, спрямо това положение и налягане, което иска компа.
  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След сваляне, но ако си развивал лоста? Аз моята турбина поне 3 пъти сам я свалял за чистене и никога не съм настройвал лоста. След това, на ВАГЦОМ на 11 канал си ми дава точните стойности на турбината, а N75 работи на мах 60% в целия диапазон от обороти, няма пикове до 70+%, няма пренадъване, няма лаг на турбината. Мислел съм си и аз за промяна на височината, така че от ниските обороти лоста да държи затворена геометрията, но това значи, че при покачване на оборотите, геометрията да се затваря повече, което пък ще овеличи оборотите на пеката и ще създаде голямо налягане, пренадуе и изключи.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Турбината надува (или поне се стреми) колкото и иска компютъра (specified) - настройката на лоста няма да промени това (самото искано налягане). Просто specified стойностите и тези за работа на Н75 са направени за определена дължина на лоста. Ако е удължен (от разхлабване на гайка, от самата работа на лоста, от деформирането му, от деформирането на целия корпус на актуатора, някой майстор пипал без да му е работа......) турбината пак си прави същото налягане но трябва да каже компа на Н75 отвори еди колко си, той да отвори, МАП-а да отчете че е по-малко, компа да каже на Н75 отвори още и чак тогава да се стигне до исканите стойности - от там идва закъснение(лаг) и то не малък особенно на ниските обороти и предавки.

 

При Н75 и променлива геометрия високите стойности в % значат затворена геометрия (по - ниско налягане) и обратно. За това човека е написал че на 4000 оборота (където турбината надува най-много без помоща на геометрията) клапана трябва да работи между 70-80% (почти минимално). Ако е над 80% значи не може да отпусне турбината достатъчно на 4300 оборота примерно защото максимума на разтоварване му е 86%. Ако е под 70% значи му трябва повече усилие за да държи геометрията на нужното налягане.

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ето и малко инфо за теста в Basic settings на клапана:

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=307959

 

Изваждам и най-същественото:

Engine running at idle.
Select the ENGINE Controller
Choose BASIC SETTINGS -04,
Choose GROUP 011 (or turbo controls from the pull-down menu)
Choose GRAPH if you want, or just watch the numbers.
The N75 duty cycle will cycle from OFF to ON every 5 seconds or so. (about 10% duty cycle to about 90% duty cycle.)
The MAP actual pressure should cycle at least 30 mbar with a stock turbo if the test is done at idle - as the ALH engines do. (less change will probably occur with a larger than stock turbo.) If the engine accelerates to 1400 rpm (as the PD engines do that I am familiar with) then the MAP should change by at least 80 mbar. I would say that most PD engines with stock turbos change about 150 mbar from min boost to max boost at 1400 rpm.
The turbo vane actuator should cycle up and down about 11-14 mbar (depends upon turbo - others may have different travel) and it should pull up firmly onto the full travel stop set screw.
You can hear a definite sound change in the exhaust - very noticeable.
If you hook up a vacuum gauge to the N75 output to the vane actuator it should change from about 2" hg vacuum (or less) to about 20" hg vacuum (or more).

 

Ето и още една с линкове към други:http://65.110.12.166/showpost.php?p=3479169&postcount=68

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лоста трябва да е по-къс или по-дълъг, не разбрах, за да няма лаг и прави нужното налягане бързо и точно? Ти как точно си го направил и реално какви стойности ти дава турбината, на какви обороти и за колко време?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти е настроен (на 11-ти канал на ваг, на 4000 оборота на 3та дава между 70-80% duty cycle) няма нужда да правиш нищо. Ако е по-малко от 70% (съответно е лагава) скъсяваш дължината на лоста. Ако е над 80% (пренадува, държи се странно) трябва да го удължиш.

За сега съм го скъсил с два оборота на регулиращата гайка - не съм имал време да правя лог обаче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно! В момента не съм в България, но като се прибера ще си поиграя. Аз имам проблеми с зацапването на турбината, на всеки 3 месеца зацапана тотално, защото карам само градско. Има ли вариант за настройка на лоста, така че да движи повече, да не прави проблем с надуването и да не цапа? Или искам прекалено много :D
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарах колата вече 300-400 километра откакто скъсих лоста с две врътки. Нямам време да я замеря на 11-ти канал в движение, но на бейсик сетингс дава 50mbar ,а преди даваше 30. Колата особенно в града реагира осезаемо по-рязко. Естествено остава лаг-а под 1800-200о оборота, но това само като сменя софта ще се оправи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
И аз наскоро настройвах един душегуб, но гледах като развърти турбото и надуе на 2200мбар, Н75 да дава около 30-40%, когато трябва да отвори геометрията и да разтоварва. Теста го правих на 3 и 4-та предавка. Когато дам газ докрай в ниските трябва да отиде на около 80%, после да държи 30-40%, много рядко даваше около 20% ама това на баир на 5та предавка. Горе долу по същия начин си настроих и мойто 2.0тди да спуулва турбото от 1500 оборота още.


 

Редактирано от kpematop
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 после да държи 30-40%, много рядко даваше около 20% ама това на баир на 5та предавка.

 

Не е ли много "отпуснато" това? Тоя младеж от темата в английския форум му пада най-много на 50-65% duty cycle. Като го настрои гледа ли колко разлика прави турбината на basic settings на 11-ти канал?

 

P.S. Да не пускам нова тема колко е нормално да дава дебитомера на душегуба - понеже чистих моя със спрей за карбуратори и имам съмнения че съм го "понаказал"  :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Душегуба дето рових е с мотор АКН...

Когато натиснеш педала на газта процентите отиват нагоре към 80%, което означава, че пуска вакуум на турбото и геометрията се затваря.

Интересното е, че при потегляне на колата на 1000 оборота, налягането на турбото е 0.1, чак като подмине 1800 оборота налягането отива на 0.4-0.5 бара и след 2000 оборота се изтрелва нагоре до към 1.3 бара. Ако натегна още геометрията, когато иска да разтоварва турбото, процентите на Н75 са 5-10% и от време на време даваното налягане е с 0.2-0.3 бара над исканото.

Твоя мотор да не е АФН и там да са наобратно процентите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

Твоя мотор да не е АФН и там да са наобратно процентите?

Мотора от англисйкия форум е Помпа-дюза и процентите са наобратно. Моя е BFC 163 коня и също мисля са наобратно (все нямам време да направя свестни логове).

 

 

 

Интересното е, че при потегляне на колата на 1000 оборота, налягането на турбото е 0.1, чак като подмине 1800 оборота налягането отива на 0.4-0.5 бара и след 2000 оборота се изтрелва нагоре до към 1.3 бара. 

Моя е същата история - до 2000 оброта не турбо-дупка ми турбо-пропаст. Предишния "душегуб" беше типтроник и хидритрансформатора ги "поемаше" първите 1000 оборота и не се усещаха ама на ръчните ако пробваш да ускориш на ниски обороти  :badgrin:

Ето как бяха цифрите при мен преди да пипам лоста - в първата колонка са оборотите, втора -specified, .... actual,...duty cycle:

ceffb8a677e7c09f.jpg

 

Като гледам и при мен високия процент означава че турбото затваря геометрията за да надува - във всички случей обаче на 4000 оборота съм в "нищото " с тия 48%

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и аз забелязах, че 2.5тди с ръчна кутия е трагедия. След 2000 оборота се отпушва яко обаче.

На 2.0тди, ако трябва да затвори геометрията, процентите са високи, когато разтоварва са ниски. Т.е. душегуба и 2.0тди по един начин са стойностите.

Редактирано от kpematop
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 След 2000 оборота се отпушва яко обаче.

 

Да получаваш ритник на 2000 оборота  :badgrin:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и един лог на втора и трета предавка след като "врътнах лоста с два оброота"

6b6d86d64bed4624.jpg

Резултатът е че турбината държи налягане на 4000 оборота вече със 40% вместо със 50% - чудя се дали да не скъся лоста с още 1-2 врътки  :zwinker:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чопли ме някак си още една врътка  :scherzkeks:  - да подложа добра основа за смяната на софтуера  :angel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-много да пренадуе на 6-та

Има ли голяма разлика в поведението на различните предавки? Явно трябва да направя по свестни логове на висока предавка и извън София.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

kpematop писа за моя душегуб.

 

http://search.data.bg/ready/61459f65c8fb6c7332e5ac2338cbb7bc'>ЕТО моите данни, след намесата.

 

Като резултат - леко живнаха ниските обороти, високите нещо умряха, а разхода скочи с 2/100 извънградско (такова успях да засека).

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...