Jump to content

Смяна десен маншон на рейка А4 АФН.


Recommended Posts

Здравейте колеги , от няколко дни установих ,че единият маншон е скъсан близо до корм.накрайник. Потърсих тема в нашия форум за смяната , но уви или няма или аз не намирам . Онзи ден купих един "пластмасов" маншон на Спидан и реших сам да си го сменя, не съм ходил в сервиз и нямам представа дали е трудно и скъпо . На мен не ми се видя голям филма със смяната, т.е. не е много трудно . За да стане лесен достъпа до скобата обаче, се налага да се смъкне една тенекия (екран) над кат-а , маха се и ЕГР-а с тръбичката за да се подобри доп. достъпа. Прикачвам някоя и др. снимка за обща култура .

post-68568-0-99734800-1389554584_thumb.j  с гаечен ключ 16  и ВД 40 раздвижих болта дето държи корм.накрайник , тук с обратно огледалце показвам как е .

post-68568-0-12299200-1389554839_thumb.j

болта има малък ход ! Понеже има засечка в главата му с/у превъртане при стягане на гайката .

post-68568-0-75246900-1389554862_thumb.j

едновременно с ключа нагоре/надолу, ВД 40  и леко с чука излезе. Демонтирах накрайника, като внимавах да запазя макс. положението на контрагайката , за да не се разбута геометрията на колата ( стенда)

Не използвайте силни удари с чук да извадите закр.болт ! Може да повредите нещо по рейка или накрайник! Затова го раздвижете по описания начин и ще излезе колкото и да е запекъл от ръждата !

Сега снимка на екрана който тр да се махне за да се достигне до скобата държаща маншона , през същото място се стяга и новата скоба

post-68568-0-00702300-1389555331_thumb.j

post-68568-0-63656800-1389555171_thumb.j

post-68568-0-02635800-1389555216_thumb.j

Държи се на две винтчета отгоре и една гайка - 10 отдолу ( малко трудно се стига )

Тук снимка на стария маншон все още на рейката

post-68568-0-27057500-1389555598_thumb.j

С арматурни клещи прерязах скобата и махнах маншона

post-68568-0-17839800-1389555681_thumb.j

Новия маншон

post-68568-0-54570400-1389555722_thumb.j

Преди монтажа напръсках с течен силикон рейката и внимателно я забърсах с чист парцал , накрайника отвътре със  кач.смазка за мотоциклетни вериги . Реших ,че ще е подходяща .

post-68568-0-95404200-1389555957_thumb.j

Тук вече маншона монтиран

post-68568-0-65425000-1389556098_thumb.j

Сега нещо важно , за да се надене на рейката този маншон , се завърта волана в крайно дясно положение , така може спокойно да се вкара ръка и с натискане и въртене , да се надене маншона на мястото за стягане със скобата .

Аз не ползвах приложената скоба в комплекта ( имам си и клещите и т,н, не да ги нямам ) просто се спрях на едно изпитано в практиката  ми на любител решение - "свинската" опашка :) но ползвам само качествени и купени от магазина на Вюрт в наш'то село , изключително яки и здрави .

post-68568-0-59390600-1389556469_thumb.j

От комплекта използвах малката скоба , тази към корм.накрайник. Навих вним. и самия накрайник , като гледах да си бъде в "старото" положение.

Стегнах всичко по реда си.

post-68568-0-94392000-1389556694_thumb.j

При последващият тестдрайф , установих ,че нямам никакво дърпане наляво -надясно , явно съм "докарал" стенда :) Геврека в правилната позиция. Въпреки това ще мина проверка, но след като сменя тези дни и един "кокал" отляво ( съмнение за леко тръгнал накрайник )

Е това е колеги , нямам снимки за левия маншон щот' е здрав засега  :D , ако се наложи смяна , ще добавя в тази тема кое как съм се справил, както и снимки .

 

 

 

.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...