Jump to content

Мнения за масло 5w40 vs 10w40 за турбо двигатели


Recommended Posts

Здравейте в друга тема се дискутираха мнения за двете масла.Значи колата е 1,8Т бензин на 140 000 километра.Преди я карах с Castrol 5w40,но до преди две смени почна да гори.От "майстори" разбрах,че след еди колко си километра се минавало на 10w40.Вече 20к карам с 10w40 и не ми гори.Но колеги от форума заявяват,че с по-гъстото масло ще имам проблеми с турбината и маслените пътища.Тоест съвета им е да минавам отново на 5/40.И сега ми е питането,турбодвигателите с какво масло ги карате?Мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 170
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

"Издуханите" с 10, по-читавите с 5 ...
Реално разлика мюу двете масла на топъл двигател няма - числото 40 е еднакво !
Сега за зимният период може да преминеш на 5/40 поради по-добрият "студен" старт !
Реално едното е по-течливо при -15 градуса от другото ...
Аз бих заложил на 5/40 ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мобил 5-50 е класика. но 5-40 за нашите условия е най добро. няма значение че ти гори. това е в допустимите лимити, пише го и в книжката. купи си оригинално 5-40 масло и да доливаш не е проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Издухани с 10-40 друг път....какво значи издухан? Мой приятел има перфектен АФН, по километраж е на 170 000 км.....айде още 100 000 да има отгоре.....при него е около 70 000 км. колата и само веднъж го е карал с 5-40 и каза, че за интервала на смяната му е изгорила почти 1л. масло. През целия останал пробег кара с 10-40 и масло не бута....двигател и турбина са му отлични. Човека си спазва две основни елементарни правила. При студен мотор, особено първите 5 мин. не минава 2000 об., а след каране  на магистрала и спиране след това колата работи на място 2-3 мин. преди да се изгаси...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично карах Аудито с Castrol 5/40.За оригиналното не съм питал,не го и знам кое е и дали може да се намери по магазините и дали има смисъл да се търси за 15 годишни коли.



Издухани с 10-40 друг път....какво значи издухан? Мой приятел има перфектен АФН, по километраж е на 170 000 км.....айде още 100 000 да има отгоре.....при него е около 70 000 км. колата и само веднъж го е карал с 5-40 и каза, че за интервала на смяната му е изгорила почти 1л. масло. През целия останал пробег кара с 10-40 и масло не бута....двигател и турбина са му отлични. Човека си спазва две основни елементарни правила. При студен мотор, особено първите 5 мин. не минава 2000 об., а след каране  на магистрала и спиране след това колата работи на място 2-3 мин. преди да се изгаси...

С това твърдение съм съгласен,но за гасенето на двигателя мисля,че важи ако е карано по спортно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се, как така 5в40 го гори пък 10в40- не? Първите 10 минути докато загреее колата ли го гори? На загрял двигател би трябвало маслата да са еднакви?!

На мойта бегуна :) (АБК) съм слагал 10в40, 5в40 и 5в50 и разхода ми един и същ и при трите масла. За това слагам 5ца за да му е по 'арно на маторя зимата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслата макар и с еднакъв топъл индекс съвсем не са еднакви. В повечето случаи 10W40 е няква полу-синтетика.....разбирай минерално масло с до 20 % синтетични добавки (разбира се има изключения от това правило). 5W40 в повечето случаи е синтетично масло (пак има изключения). Има/ше едни бюлетини на VAG в които основно се препоръчва 5W40 за коли след 96 година независимо дали са дизел или бензин. И харча на масло принципно не се лекува с по-плътно такова, а с откриване на проблема и неговото отстраняване (тука изключваме 2.0 ALT Маслояд, където решение няма :) ). Разбира се не трябва да се изключва вероятността налятото 5W40...в случая Кастрол да е някъФ ментак най-брутален, щото точно при Кастрол го има този момент. И тогава харча на масло идва не от някакъв проблем, а от кофти масло налято в тубите от някой варел с неясно съдържание и произход.

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.audiusa.com/content/dam/audiusa/Documents/Audi-1997-2012-Technical-Service-Bulletin.pdf

Намерих го....10W40 не е правилния избор. 5W30 също, но по други причини :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5W40!

Харесва ти или не това е! А майстори които твърдят че кола след 170000 се карала само с 10w40 аи сиктир вече от такива Соц-извадки в недоклатената ни Държавица!

Колегата по-горе правилно ти е казал виж защо е почнала да го гори!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де а на моя шлеп на предния капак що има залепена  заводска лепенка Agip - Audi  - 10w40 ? Колата е А6 Авант 99' 1.8Т AJL.И аз си карам с Total Quarz 7000 10w40 . Между другото някой да е карал с 10w60 някакви отзиви?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, като допълнение на написаното от Neotrace, относно маслата хаоса е голям и е добре да се знае, че SAE индекса е остарял метод за обозначения на маслата и в повечето случай не дава коректна информация за качествата на дадено масло/а.

 

SAE 10W40 е маслото на една отминала епоха, то e широко разпространено и остава единствен избор на повечето пишман майстори, които са изостанали в развитието си още в 80-те години, а и с неимоверна смелост препоръчват преминаване към по-гъсти масла, само защото двигателя имал разход при употреба на бързите масла. Това е теория, която може само да задълбочи един малък проблем свързан с разход на масло.

 

Добре е да се знае, че разхода на масло е нещо нормално, защото всеки ДВГ има разход на масло, както и всяко масло си има разходна норма.

Важно е да се разбере колко е разхода на масло и къде отива маслото.

 

Разхода на масло зависи изцяло два фактора: 1. Стила на шофиране (т.е. от работните режими на ДВГ) и 2. Разходната норма на съответното масло.

Избора на масло се определя изцяло от два фактора: 1. EU нормата на ДВГ; 2. Стила на шофиране.

Също така важен фактор при употребата на маслото в ДВГ се явява и качеството на използваното гориво.

 

В този ред на мисли и т.нар, маслояд "ALT" също си има лечение, и то само чрез избор на правилното масло, изказвам се от позицията на притежател и ползвател на такъв двигател. Запознат съм с достатъчно литература публикувана от АУДИ, за да разбера че проблема на този мотор е, че всъщност при поредица от неправилни решения на притежателя се генерира възможност за проблем в маслената система на двигателя. 

Подобни драми с маслото има и при 2.0 TFSI, както и при други 5V и FSI двигатели.

Много често притежателите на автомобили с такива двигатели, когато се сблъскат с проблема "разход на масло" правят грешни заключения и преминават към вискозитет на маслото 10W40, 15W50 или дори 10W60, което води след себе си до задълбочаване проблема. 

 

Относно правилният избор на масло всеки притежател на Ауди, което е произведено след 1998г., е добре да знае че от Ауди препоръчват употреба на бързи масла, т.е. двигателите са конструирани за масла тип SAE 5W; 0W. Спазвайте нормите за масло, които VW Group са създали, естествено че тези норми не са панацея, но дават възможност за точен и информиран избор за минимизиране на грешките.

 

Преминаването към по-гъсти и бавно-течливи масла само защото са изминати 200хил.км. е поредното недоразумение, на което ставаме свидетели почти ежедневно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, Милчев, проблема на ALT се генерира най-вече от нарушена картерна вентилация.

Решението на проблема е в работеща картерна вентилация, както и ползването на масло според спесификация VW 504.00 (от списъка с одобрените масла станадрт ACEA C3 е за предпочитане вместо A3/B4), което масло да има качествени характеристики с ниска разходна норма и висока пламна стойност. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не се заяждам ,но това си го чел някъде или имаш лични наблюдвния?И какво масло като вискозитет имаш в предвид по точно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, Милчев, предполагам че ти е любопитно да разбереш как съм се справил с проблема (и дали въобще съм се справил), защото както и ти, така и други собственици са преминали на по-гъсти масла но резултата не е задоволителен. Може би повлияни от руските форуми. Знам че ти си останал доволен от 5W50.

Моето решението на проблема с харча на масло на моят автомобил, който е с оборудван с двигател 2.0 ALТ (прословутия маслояд), като в момента разхода на масло е около 100млгр./1000км. Този разход на масло се формира предимно при градско каране. При извънградско каране с чести смени на оборотите, както и на магистрала с равномерни обороти разхода на масло е пренебрежимо малък, не мога да го отчета на пръчката на маслото. Не съм правил замервания при режим на каране с пълна газ (поддържане на над 5000 оборота).
Вискозитета на маслото което ползвам е 5W30, тип ACEA C3, марката няма да я споменавам (за да не правя реклама), важно е маслото да има ниска разходна норма и висока пламна температура.

Когато я взех колата разхода на масло беше около и над 600млгр/1000км, много малко е да кажа че бях изненадан. Маслото - неизвестно но за сметка на това гъсто, километрите - 130хил.км., с документирана история за обслужването само до 60хил.км., а след това само по разкази на очевидци.
Запознах се с различни форумни решения, като повечето бяха съвети за преминаване към гъсти и бавно-течливи масла, но според мен инженерите от АУДИ са имали основателна причина да упоменат, че този двигател е проектиран за течливи и бързи масла, така е проектирана смазочната му система.
Запознах се и с проблемите на АУДИ в САЩ, точно с този мотор, както и с 2.0TFSI. Останах озадачен от предписанието давано от АУДИ към официалните сервизни представителства, че за разходна норма от една кварта (946млгр) се счита за нормално!!! и не се предприемат никакви корективни действия за сметка на АУДИ. Ако е повече от това разхода на масло, то тогава се сменя клапан на маслената помпа при TFSI, а при ALT се препоръчва и проверка/подмяна на PCV клапан.

Така започнах по реда на различните проблеми, първо смених PCV клапана + ново масло *MOBIL 1 5W30 ESP formula (произход Франция), като разхода падна на около 250-300млгр/1000км. Междувременно забелязах че липсва картерно вакуумно налягане, както трябва да бъде. Направих промивка на маслената система, възстанови се вакуумното налягане и така вече маслената система е в заводски норми.
Температурата на маслото е 90 градуса, след около 15 минути работа на ДВГ без значение на околната температура и режима на шофиране, единствено се вдига до 100 градуса при изкачване на планински път.

Колата ми е оборудвана фабрично с по-късата щека за маслото "06B 115 611 J".

*за допълнително инфо не останах доволен от Mobil 1 5W30 ESP, причината: "Low Oil Pressure" при 100 градуса на маслото, 2000об.мин. и изминати 4500км.

В момента с маслото, което съм избрал (5W30), при поддържане на постоянна скорост от 140км/ч (при мен това са 3000об/мин), и 34-5-6 градуса околна температура, и ниво на масло на средата на щеката, маслото поддържа постоянна температура от 90 градуса. Изминати са 4800км откакто маслото е налято. Посочените данни са наблюдавани през последните 1000км (пропътувах ги миналата седмица).

Ако имаш нужда от още инфо съм на разположение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал ли си Кастрол 5w30 FST. Карам с такова, но след 6000км двигателя е по-шумен. Как ще добута до 15к (дават му смяна на 30к) не знам. Не знам и с какво да го сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо искаш да го сменяваш, това е хубаво масло с ниска разходна норма (NOACK 6.3), но и с ниска пламна температура (flash point 220C).

Според мен за БГ смяна на 30к е рисково начинание и с качеството на горивото...

 

Аз лично зимата ще съм с MOBIL 1 0W40 NEW LIFE много го хвалят, но да го видим. ALT-то е горещ мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казват, че е хубаво, купено е директно от голям дистрибутор. Никой и не споменава да се кара 30к, просто за толкова го дават. Съмненията ми са, че ще изкара и 15к, на колкото казват, че трябва да се сменя реално.

Новото Мобил 1 0/40 и на мен ми е в полезрението, ще чакам да споделиш впечатления.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз карам с такъв Мобил 0W40, поради това, че точно в конкретния момент нямаше 5W50....за сега нямам конкретни оплаквания....не е мръднало за 8000 км...сравнително бързо загрява и поддържа постоянна температура. С 5W50 обаче двигателя работеше една идея по-мазно :) Ако имах възможност зимата бих карал с 0W40, а лятото с 5W50.....щото 0W50 ми идва малко дебелко :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де а на моя шлеп на предния капак що има залепена  заводска лепенка Agip - Audi  - 10w40 ? Колата е А6 Авант 99' 1.8Т AJL.И аз си карам с Total Quarz 7000 10w40 . Между другото някой да е карал с 10w60 някакви отзиви?

По-добре за двигателя ти е бързо да му го махнеш това масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, как може за разлика 20-30лв. за 5л., между синтетика и полусинтетика да се налива второто, при положение че производителя е дал първото.Много ми е интересно някой като започне да смята в годишните разходи данък и масло.Та това са най-малките разходи по нашите "талиги" една смяна на турбина или маховик съпоставено със суми от по 70-100лв. (за горе изборените неща), веднага прави сумата за данъка и неподходящото масло, капка в цялата "бездънна яма".А да не говорим за щетите, които могат да ти причинят.Не смятам, че си заслужава компромис с това.Вярно ако го гори, не пречи да пробваш с друго, примерно 5W30 или 5W50, или ако щеш друга марка, само да отговаря на спецификацията на производителя.Най-добре разбира се е  да се открие проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...