Jump to content

Яко тресене след минаване през дупка


kozka

Recommended Posts

Колеги днес ми се случи нещо супер страно. По магистралата си карам аз със 150 и хоп неравност, след като минах през нея цялата предница почна да се тресе с невероятна чистота. Имах чувството, че ще разглоби цялата кола и край нищо повече, карах си още 200 километра и нямаше ядове. Колата е купих преди месец и беше изцяло прегледана от моя майстор след покупката и не откри проблеми. Казвайте от какво може да е. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паднала ти е някоя балансировка вероятно.

(искаш да кажеш честота предполагам)

Да честота искам да кажа, сори моя грешка . Минах 200 километра след това, не смятате ли, че бих разбра ако ако имам проблем с някоя от предните гуми. Вибрациите бяха сериозни, изчезнаха така както и се появиха, чувство беше сякаш колата ще се разпадне. Карал съм Дифендер с паднал над 120 грама баланс и не би могло дори да се доближи до усещането от това...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега погледнах подобни симптоми по други форуми наричащи го "шими" ефект. Предницата ми влиза в такъв резонанс, че имам чувството, че ще се пръсне колата. Карах я и сеха, нарочно влизах в неравности с висока скорост и нищо. Получи се два пъти на наставките по магистралата, като първият път ми се стори, че нещо си внушавам, но втория път ми се приака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са тръгнали да изпускат амортисьорите може ли да се получи тоя ефект?

Да не могат да успокоят трептенията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това явно е често срещан проблем. На мен ми се е случвало само веднъж със старата кола при ляв завой минах през някаква неравност и почна да подскача цялата предница с висока честота и малка амплитуда. След това минах през гумаджия и реглаж на предницата - нищо нередно не откриха. След това съм минавал през същото място със същата скорост и не успях да повторя ефекта с подскачането - пълна мистерия.
Ето още една тема по въпроса:
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=149873&hl=%2B%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%BD%D0%B8+%2B%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и при мен го правеше този номер,докато накрая не ми се разглоби предницата при 100 км/ч. по Брюксел... добре ,че колелото не кривна ,а се спре търкайки се в подкалника....причината бе ,че главата на свързващият болт бе излязла през дупката на шенкела...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ситуацията в която си попаднал е както си прочел резонанс. Обаче за да се стигне до този резонанс 100% има някъде луфт! Да не казвам, че е почти сигурно, че не е само на едно място! И когато съвпаднат всичките в една честота се получава това, което си усетил. Карай тази кола на някой който разбира да и направи обстоен преглед, докато не си се пребил някъде :stupid: Аз залагам на хлабави болтове или смачкани тампони.
Този проблем е по-характерен при моторите и се решава с монтиране на "демпфер" , като по-мощните мотори имат фабрично монтиран такъв. Напиши в гоогле "демпфер" , при изряден лек автомобил без значение от марката с 4 стъбилизирани колела на асфалта това не трябва да може да се получи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата най-вероятно говори за болт 14 и гайка 15 които държат шарнирния болт на носача към шенкела. Оринално там болта е пас и гайката е с пластмаса против саморазвиване. Аз лично съм виждам подменен с обикновен с ниска якост+ обикновенна гайка без никаква защита от саморазвиване :hilezh:  :hilezh:

Редактирано от venciii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобен проблем имах и аз преди година тъкмо сложих нови 17ките и кеф возя се вдигам 130км и направо колата щеше да се разпадне цялата вибрира ходи като пияна.Колата беше на гумаджия всичко беше наред от към гуми джанти,и реглаж.Оказаха се тампони на стабилизиращата щанга,и тампон на носач.От тогава до ден днешен нямам никви ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених носач, трябваше и амортисьор, но нямаха налични. След празниците ще ги сменя и тях. От неграмотна диагностика на колата щеше да се пребия, бях със 150 все пак. Бахти и майсторите малоумни .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си всичките тампони на стабилизиращата щанга, амортисьор ако не е проблем от финансова гледна точка сменяй комплект на мост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

и при мен го правеше този номер,докато накрая не ми се разглоби предницата при 100 км/ч. по Брюксел... добре ,че колелото не кривна ,а се спре търкайки се в подкалника....причината бе ,че главата на свързващият болт бе излязла през дупката на шенкела...

Свързващ!!!.... е па те тоя болт нищо не свързва :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...