Jump to content

Проблем със зареждането на алтернатора АВС мотор


Shubert

Recommended Posts

Здравейте,

Имам проблем с волтажа от алтернатора. При студен мотор държи 14.2 волта и като е студено времето. Сега като се затопли и мотора е загрял напрежението пада до 12.5 волта. Взех един втора ръка, но и при него е същият проблем. Някой сблъсквал ли се е с това и какво решение е намерил за решаването му?

 

Колата е ауди а6,Ц4, АВС мотор автомат куатро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде е това реле регулатор? Чувал съм само за волт регулатор на самия алтернатор. И двата алтернатора ли да са сдали багажа да ги ева?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това за което си чувал  е реле регулатор,електронно е и регулира колко волта ток да подава алтернатора.Стои на него закрепено с две болчета,но за да го свалиш,трябва да махнеш пластмасовия капак на алтернатора,релето е под него,сваляш   и купуваш едно ново  около 30-на лева е и би трябвало да си решиш проблема.Релетата са електронни и в даден момент се прецакват или пък им се износват четките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A защо на студен мотор и когато беше хладно времето не го е правил тоя проблем? Все пак температурата около алтернатора си горе-долу постоянна. Ще метна едни 30 лева за регулатора па да видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени регулатора и ще се оправи, прегледай и колектора в какво състояние е.Сега при мен държи 13.8в. с малко консуматори, ако го натоваря пада до 13.5в., преди да го сменя, ми виеше бензиновата помпа от ниския волтаж и точно при загрял автомобил и жега.Зимата нямах проблеми, но лятото започнаха да се проявяват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Проблема е, че не е евтин... към 70лв го намирам, а моя е рециклиран и релето е почти ново. Четките още не са изтъркали равната част дето се опират в ротора. Има една тръба дето смуче студен въздух през нея и при мен липсва. Ще взема да я сложа нея и вече ако не се оправи ще взимам ново реле регулатор. То друго не се сещам, а самото сваляне на алтернатора и слагане ме изприщва.

 

Колектора няма драскотини нито видимо износване.

Редактирано от Shubert
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е рециклиран скоро, би следвало да е в гаранция, или ако сам си го правил, поне регулатора да е в гаранция.

Забравих да спомена, че покрай рециклажа смених и ротора за всеки случай и "евтината" ролка която е скромните 150лв. беше здала багажа(подскачаше ми обтегача на пистовия ремък леко).  :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По пътя на логиката, няма от къде другаде да идва проблема, ако ти е слаб акумулатора и се явява като консуматор и при студен двигател ще имаш проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах същия проблем, първо смених релето, но и самата ос на ротора също се износва, та издържа около година и след това купих втора ръка алтернатор, сложих му новото реле и се оправи зареждането. И при мен като запали двигателя на първо време държеше около 14 волта напрежение, след това като позагрее падаше. Така че прегледай и на кой алтернатор ти е по-малко износена оста и слагай по-читавия. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех едно ново реле и утре ще правя смяната па да видим какво ще излезе. Объркването ми идва, че като е хладно времето всичко е 6. Взех и тая тръба за въздуховода дето трябва да охлажда релето и се надявам да се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има развитие. Тоя алтернатор дето го взех втора ръка днес тотално се предаде - 11.98 волта. Смених реле-регулатора на моя и старата работа. Като загрее на мотора и напрежението е 12.6 волта. Единственото добро за сега е, че като сложих тръбата на въздуховода, която липсваше до сега, поне в движение нещата са както трябва. Остава вариант, че тия релета, които взимам(новото се оказа същият модел, като старото) просто не могат да работят, както трябва в топло време. Събирам идеи, но експериментите не са желателни, че смяната с обезвъздушаването е 3 часа и половина, а в сервиз за смяна искат 40лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Занеси го във Францизкуп и им обясни проблема битрябвало да успеят да го отстранят. Принципно ако има вариант да се смени Valeo-то с Bosch не бих се замислил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма начин ако има проблем с акумулатора след студен старт да дъжи 14.2V и после да пада. При слаб/недозареден акумулатор става обратното.

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релетата не работят само ако са с износени четки, другата възможност е износен вал или хлабави връзки някъде по веригата. Смяната наистина е доста неприятна работа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Францизкуп в Плевен нищо не става от тях като майстори и части. Имал съм същия проблем, но на рено. Сменях диоден блок и реле регулатор няколко броя. Свалях генератор 5-6 пъти свалянето на реното също беше някакъв ужас. 
Проблема ти със сигурност е в лоша връзка.
1-во замерваш заряда директно на генератора и на акумулатора, трябва почти да няма разлика. С кабел за подаване на ток пускаш маса директно на генератора и пак замерваш. Замерваш и възбуждането!
2-след като си се убедил, че нямаш пад на напрежение от ел.инсталацията на автомобила, сваляш за пореден път генератора на земята. Този път разглобяваш всичко и гледаш внимателно. Лоши връзки може да има на колектора на ротора, на статора към диодня блок в самия диоден блок и в реле регулатора. Ако решиш да презапояваш да знаеш, че не се използва обикновен тинол, а такъв с по-висока температура на топене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука в София поне нямам забележки към тях, но не се учудвам, че има проблеми. Tе кабелните оператори от квартал до квартал в София имат разлика в качеството и обслужването, пък какво остава за клон на фирма в друг град :D

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

.... Принципно ако има вариант да се смени Valeo-то с Bosch не бих се замислил.

Аз съм с бош.

 

Релетата не работят само ако са с износени четки, другата възможност е износен вал или хлабави връзки някъде по веригата.....

Четките бяха перфектни. За сега смених минусовата клема, но проблема остава при работа на място или в задръстване.

 

....

Проблема ти със сигурност е в лоша връзка.

1-во замерваш заряда директно на генератора и на акумулатора, трябва почти да няма разлика. С кабел за подаване на ток пускаш маса директно на генератора и пак замерваш. Замерваш и възбуждането!......

Масата щеше да е постоянен проблем и да не се влияе от това дали колата се движи или не. Ще сменя и плюсовата клема пък да видим дали ще се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

....

Проблема ти със сигурност е в лоша връзка.

1-во замерваш заряда директно на генератора и на акумулатора, трябва почти да няма разлика. ....

...

2-след като си се убедил, че нямаш пад на напрежение от ел.инсталацията на автомобила, сваляш за пореден път генератора на земята. Този път разглобяваш всичко и гледаш внимателно.....

Има развитие по темата, но без резултат. Взех още едно реле, уж по-качествено, но същата работа. Купих нов акумулатор, като тайно се надявах да остане хладно времето, но уви. В центъра 25 градуса и на волтметъра 13.3-13.5. Не ми завериха гаранцията съответно. На плюсовия кабел имам пад от 0.02В и затова не мисля да се занимавам с него. Има един реостат за перките за охлаждане и се чудя дали е възможно той да я окъсил някъде вътре. Не вярвам алтернатора да е проблем, защото при студено време той пак се напича доволно не много по-малко отколкото в топлото. Не знаем дали знаеш на АВС-то на какво "уютно" място е сложен.

Другата седмица ще ходя на някакъв дето уж "чувал" нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...