Jump to content

Автоматична скоростна кутия тип ZF 5HP19 проблеми и недостатъци


Recommended Posts

Луфта е добре поради единствената причина аз бих сменил помпата е заради втулката отпред защотото тя е главната причина на тези скорости да изхварля цялото масло а самата втулка не се продава отделно или ако се продава няма нищо общо с оригиналната а някой стругар се мъчил да я направи от фосфорен бронз

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 268
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Има видея с нета защо не се експериментира с тая втулка, хората затова сменят помпа. Аз също бих прежалил едни 300лв докато всичко е на масата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата с отстъпката е 210 лв. Иначе и само втулка се продава. 

Нещата ги гледам в Мидавто. 

Може би ще взема нова помпс, въпреки че втулката на моята е ОК

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да продава се , но когато дойде не идва такава каквато е оригиналната! Оригиналната втулка е с външна част от стомана и вътрешна от фосфорен бронз. Съединява се като биелен лагер само,че не е на две части загледай се и ще видиш ,че има една цепка и когато я избиеш си има и номер.Тази втулка не е свободно набиваща начина на поставяне не е като на обикновена втулка а се изтудява с азот и се поставя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога ли да разбера по някакъв начин дали помпата е оригиналната или е сменявана? 

Кутията е отваряна от някой, защото имаше силикон на шайбите с гумички. Явно са ползвани старите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То само оригинална се продава мисля :) ,а шайбите ги има само когато си порачаш цял гумен комплект от Gemini4 не ги продаваха преди отделно сега нз

Разбра ли от къде е парчето

Редактирано от dmxkris
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На един познат преди време му правих такава кутия само , че от пасат на снимката втулката беше като оригиналната и мисля,че за 40 лв дойде с семерингата  обаче като пристигна втулката не беше като на снимката :( , а най-обикновена си втулка правена на струг доста ми стана смешно нз от къде я беше поръчал,но като се обадихме и питахме защо е такава ни затвориха тел. :) сложих я на негова отговорност,но пък вече половин година кара и няма проблем,но това е силно не препоръчително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шайбите се продават и отделно. В Мидавто са 20 лв/10 бр. 

Парчето не знам от къде е. Нищо счупено няма в кутията. Единствено едно пластмасово сегментче, което е за F пакета не михаресва визуално и първия от фрикционните дискове на този пакет има леко износване по периферията. 

Всичко останало за мен е ок. 

А иначе на за помпата не знам, но уплътненията не са оригинални ZF даже и в Джемини, но и в момента нямат. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.shop.midavto.com/index.php?route=product/product&product_id=925

Това е втулката на картинка в Мидавто. 

Прилича според мен на истинска, но дали картинката е това което продават не мога да кажа. 

Само по телефона съм говорил с тях защото съм от дълбоката провинция, а те са във Варна и имат магазин а София. 

Иначе смятам да купя това https://www.shop.midavto.com/index.php?route=product/product&product_id=469

И евентуално това https://www.shop.midavto.com/index.php?route=product/product&product_id=471

И се надявам всичко да е ОК, че като знам какъв зор беше свалянето за качването не ми се мисли. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toя кит с уплътненията знае ли му се случайно цената? И откъде е отстъпката за помпата? Между другото след като кутията е разглобена вижда ли се през отвора на торка проблем с глупавата изолация отговорна за локъпа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кита с уплътненията с отстъпката е 154 лв иначе е 220 лв. 

Отстъпката ми я дадоха по телефона, иначе е за сервизи. 

Не знам точно какво да гледам в торка за да разбера има ли проблем с това уплътнение. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм гледал в отвора  на торка, но и там е пълно с масло.

Ще го оставя да изтече и ще видя какво има.

Между другото я кажете диференциала да не би да се маже с отделно масло?

Като се загледах днес има семеринг, който отделя дифа от кутията, а отвън на корпуса има пробка за ниво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделно е маслото, наскоро сменях и аз на торсена отделно, ако помня правилно всичко е отделно, общо 3 пробки. 

Иначе изцеди го торка, така и така щом е вънка ще има ново масло при сглобяването.

Редактирано от DLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 10.12.2018 г. at 23:18, DLS написа:

 

Така... 

След като няколко дни държах торковете да се изцедят и накрая със спринцовка изтеглих маслото защото все оства на дъното, установих че и на двата е скъсано уплътнението. 

Този които го взех за рециклиран ще го връщам и мисля да изпратя моя да го рециклират във Варна след празниците. 

Работат ставала в рамките на деня и с отстъпката е 360 лв. 

Днес ми пристигнаха уплътненията и през почивните дни ще събера кутията че от един месец вече е на съставни части. 

IMG-3bd35bb912d3e4d7f5cf3c8dc6883573-V.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам стандартния проблем. А усещаше ли се при теб някакъв реален ефект от липсата на локъпа? И как стават тези отстъпки при Варненци?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5 предавка върви с около 500 оборота повече от нормалното. 

Реално аз съм я карал малко така и не знам колко се отразява на разхода. 

Отстъпките ги дават лесно. Казваш че си сервиз и 30% отстъпка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената по принцип е 450лв. А иначе разликата и аз не съм сигурен колко е точно, съм със супер дългите скорости съм и реално не съм убеден дали ще отчета разлика изобщо. Разхода ми на темпомат е около каталожния тъй че е съмнително определено. Из нета много хора описват ситуацията като без симптоми дори, но някои с бмв-та и по-къси скорости пишат за 300об разлика. Аз не знам изобщо как ти отчитат понеже със и без разликата в оборотите е много голяма, тези 300об могат да се отчетат предполагам на темпомат и с много леко каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен по ме притесняваше да не стане по сериозен проблем и да скапя кутията затова я свалих.

Иначе като отключи торка за първи път както си карах на 5 с около 120 вдиган оборотите все едно е върнало предавка, но не би.

Иначе реално в самата кутия аз поне не виждам проблем, обаче така или иначе е на съставни части реших да и подменя всички уплътнения, а торка ще го рециклирам, защото не ми се сваля кутията втори път. Голям зор е без подемник.

Лошото е че може би колата ще ходи на пазара, защото "Дядо Коледа" ще ми изпрати едно Volvo XC70 автомат и ще трябва да решавам дали да не си го оставя за мен.

Та ако се спра на Волвото ще трябва да продам Пасата и ще му се радва някой друг с ремонтирана кутия(а и предницата смених преди 500 км, и климатика оправих това лято).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, понеже темата е за ZF 5HP19, реших да се включа с малко въпроси.

Историята. Сдобих се с А8/D2 3,7 ПРЕДНО предаване, на което преди 70 000км. му е ремонтирана кутията в ГДР-то. Има си документ за което. Много смело го купих, но като го покарах усетих, че има едно леко клатене (тласъци) и на 5-та предавка направо си буксува. Вероятно и на 4-та но най-осезаемо е на 5-та. Също, на два-три пъти като съм върнал газта и после подам да ускоря (макар и плавно) заклаща сякаш се чуди на коя да включи и ми светва ABS. Той по принцип си светва понякога, после си гасне, може и да е съвпадение.

Та, на въпроса. Ремонтът щял да е 2000+ лв, което е ясно, че не ми хареса, затова се замислих за втора употреба. Да, знам за рисковете, но все пак. И сега вече е въпроса. След много ровене разбрах, че тази кутия се слага на доста модели. Как да разбера, от кой модел мога да ползвам, освен от А8 3,7? Моята кутия е ZF 5HP19 FL.  Има и трибуквен код някакъв, но не знам какъв е. Във документа от ремонта не е описан. Според една таблица на ZF,  би трябвало да е CJZ. Намерих една кутия, уж пак е от 3,7 фейслифт (260к.с) но този код е различен, ECJ. На 2,5 TDI кутията е същия модел, но вероятно е с други предавателни числа. Ако някой има такава информация, мога ли да ползвам от друг модел/двигател, моля да сподели! Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всички положения е най-добре да си намериш кутия със същите 3 букви като твоята.

От моето проучване и ровене в нета разбрах, че информацията е оскъдна и няма еднозначни отговори на въпросите ти.

Едни казват трябва да е със същите 3 букви иначе няма да стане. Други казват няма значение ако е от 1,9 (моят мотор е 1,9 ) ще ти стане.

Трети твърдят че всичко вътре е еднакво в тия кутии.

Истински достоверна информация според мен могат да ти дадат специализираните сервизи, които разполагат със сервиза документация, а и имат опит с тези кутии,  но там нещата са сложни. Такава информация трудно се дава и ако ти кажат нещо то не може да си сигурен че ще е напълно вярно. Все пак си пазят хляба хората.

Факт е обаче че сервизните комплекти са еднакви за VW/Audi, така че това ме навежда на мисълта че карантиите наистина са еднакви.

За BMW са по различни нещата, но там има конструктивни разлики в някои възли.

Според един майстор пък ако вземеш кутия с други букви трябва да я вземеш с компа, защото може да не си приказва с твоя.

Но както казах, не мога да потвърдя тези неща, защото са на база, някой ми каза или прочетох в нета. 

Официална информация нямам.

И аз като теб смятах да взема друга кутия и да я сложа, но се оказа че задачата не е толкова проста. Поне аз за повече от месец не съм намерил кутия(вярно че искам и да е на колата за да мога да я пробвам) и стигнах до варианта да си я правя сам, но при мен симптомите са други и мисля че ще мога да се справя.

Защо все пак не питаш в МиД авто колко би ти струвал ремонта.

Според мен техните цени на частите са най-добри в България.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди всичко, благодаря за бързия отговор. 

Не съм и чувал за МиД. Разбира се, бих попитал. Ще потърся в нета, къде се намират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...