Jump to content

Въпрос за А6 biTDI 2013


ekalchev

Recommended Posts

Здравейте,

 

мой приятел си купи А6 biTDI 2013 и много ми хареса и искам да видя дали ще ми пасне и на мен такава кола. До сега съм имал резерви към ауди заради недозавиването и разпределението на тежестта и скоростните кутии. Разбрах, че biTDI идва с скоростна кутия на 8 speed ZF което е чудесно. Тези кутии се монтират на автомобили със задно задвижване или 4х4 и искам да намеря информация специално за quattro задвижването на тази модификация дали има информация каква част от вътящия момент се предава до задните гуми. Подозирам че може да има разлика от моделите quattro без ZF и с ZF с.к. Също бих искал да знам какъв е средния диференциал/съединител при тази версия на quattro.

Редактирано от ekalchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недозавиването може да го избегнеш, като не си вземеш кола с трактор на/пред предната ос. Това което търсиш е 3TFSI :)

Каква част се предава до задните гуми при 50-60% зависи от обороти и предавателно число, въртящия момент сам по себе си няма никакво значение, най-просто казано 1000нм@1700рпм<220нм@8000рпм, ако добавиш и 2-30% от предавателното число нещата стават нещо като кола с пик 700-800нм да пада от някаква атомосферка с пик към 300...ZF8 е много хубава кутия, слагат я на трактора, понеже носи конвертера големия въртящ, Строник е по-добрия избор, но комбиниран с безинов мотор. Диференциалите за стандартен торсен 4 генерация, прочети какво могат точно в трактора.

 

БиТДИ не е лош мотор и аз имам познат с такъв до към 100-110 добре ускорява, ама като свърши третата става доста тегаво положението БГ нафта и т.н....

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той пита "каква част" -  40:60 предни:задни до 70:30 и 15:85

 

Ето една статийка: http://www.audiworld.com/articles/audi-quattro-the-next-generation/

 

Може и в wiki да четеш за Quattro VI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Убеден ли си че тази кола е с Quattro VI

Е това е от описанието на колата -

Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S Line 230 kw, "EDS" диференциал

EDS ми звучи като multi plate clutch, който се управлява електронно. За Quattro VI пише че се слага само на RS6

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако инфото във Вики е вярно 4Г както и моята са с ген 6

 

Quattro generation VI

Audi debuted the 6th generation of quattro in the 2010 RS5. The key change in generation VI is the replacement of the Torsen Type "C" centre differential with an Audi-developed "Crown Gear" differential. With the new "Crown Gear" center differential, up to 70% of the torque can be applied to the front wheels while up to 85% can be applied to the rear wheels if necessary. The net result of this advance in quattro is the ability of the vehicle electronics to fully manage the vehicle dynamics in all traction situations, whether in cornering, acceleration, braking, snow or in any combination of these. This system was later adopted by the A7, latest generation of the A6 and A8

 

А и в неговия линк, които е от дек2011 също има тази информация

 

The next generation: quattro drive

The new A4, A5, A6, A7, Q5 and RS5 coupe from Audi are equipped with the next generation of the quattro permanent all-wheel drive system, featuring the crown-gear center differential and torque vectoring.

 

Дано да не си се нашил вече с на Варненците това описание :)

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11443104994439823&slink=bc6dgc

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да се заяждам, мерил ли си твоя "звяр" за колко прави 0-100км/ч. и 100-200км/ч., нали беше с гореспоменатия 3TFSI агрегат?

Не за друго, щото и аз имам едни вътрешни бружения все още по темата "бензин-дизел"  :steinigung:

Редактирано от audi6644
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако инфото във Вики е вярно 4Г както и моята са с ген 6

 

Quattro generation VI

Audi debuted the 6th generation of quattro in the 2010 RS5. The key change in generation VI is the replacement of the Torsen Type "C" centre differential with an Audi-developed "Crown Gear" differential. With the new "Crown Gear" center differential, up to 70% of the torque can be applied to the front wheels while up to 85% can be applied to the rear wheels if necessary. The net result of this advance in quattro is the ability of the vehicle electronics to fully manage the vehicle dynamics in all traction situations, whether in cornering, acceleration, braking, snow or in any combination of these. This system was later adopted by the A7, latest generation of the A6 and A8

 

А и в неговия линк, които е от дек2011 също има тази информация

 

The next generation: quattro drive

The new A4, A5, A6, A7, Q5 and RS5 coupe from Audi are equipped with the next generation of the quattro permanent all-wheel drive system, featuring the crown-gear center differential and torque vectoring.

 

Дано да не си се нашил вече с на Варненците това описание :)

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11443104994439823&slink=bc6dgc

Ясно, мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя не е сток. Не съм мерил тези времена, но мога да го направя веекенда.

Това е малко по-слабо, но и малко по-леко, така че трбява да са съпоставими, може да хванеш хронометъра да сметнеш - 

?t=86

Предполагам е ясно че е далеч от възможнотите на какъвто и да е дизел :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Multi-plate clutch е при Quattro III (с автомат) и Haldex (и разработките на разни други марки).  Другите аудита са със среден Торсен или "Crown Gear", май без Quattro I.

 

EDS си е електронното заключване на диференциала (EDL), но съкратено от немски. При Quattro VI пак го има.

 

Дебютирало е при RS5, явно затова на места старата информация, че е само там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие пък веднага ме взехте за мезе, бе група :hilezh:

Това с ЮтюБа ми е ясно, но като гледам печката 300кс. как ги прави 0-100 за 6сек. ми е интересно бензина 300кс. какво ще покаже!

Аз лично съм също с предпочитания за бензина, но от 18м. "черната сила" ме кара да се замислям :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

300коньова печка няма - има Битди 313 и 326кс

3тфси е спънат сток имено, за да има някаква конкуренция само с чип става 430кс с ролка +40-50.

Иначе стока 326кс е малко пред 300кс бензина(докато свърши третата) и доста зад 333кс версията.

Данните са от тест на AMS

Ако те кефи да се занинаваш с българката пародия на горива грабвай "черната сила"

 

Едит: М/у другото и една не малка подробност

Audi A6 Avant 3.0 TFSI S tronic quattro® 123 385

Audi A6 Avant 3.0 TDI clean diesel tiptronic quattro® 125 031

Audi A6 Avant 3.0 TDI clean diesel tiptronic competition quattro®  140 126

 

Цени по ценова листа към днешна дата.

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята информация е такава и за това питам. Нова няма да взема, няма смисъл да "храня" разни дроги и т.н.

Другото интересно предполагам не само за мен е как се отразява нашия бензин на това поколение агрегати? Само нагара ли е недостатъка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти и да не вземеш нова, това са коли на 3-4г и ако са на 50% от покупната едната ще е 60 другата 70.проблемите с нагара сме го коментирали има го с първите фси и юса горива. След това има системи за почистване и е оправен. Нашите горива бензин биват, ако сипваш 98 99 100.

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако искаш мога ти кажа като хора с опит по-темата с горивата ни бензина ни дизела стават за нещо! И проблема основно идва от ниското октаново/цетаново число и от там се радваш на едни хубави коксови отлагания по горивна с-ма а при бензина като бонус получаваш и смолисти такива а това TFSI ич няма да му хареса след време! Като добавиш и задължителните до 8% и в бензина!!! "био-компоненти" с НЕ ясен произход става чудно! Надявам се никой не си мисли че бензина е трИпач за сметка на нафтата в БГ?

От къде знам? Продаваме горива и всеки божи ден гледам резултатите от тръбата на Лука...а тя е една за всички!

Редактирано от Misho 82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах че биват, не че са върха. Разликата с дизела са няколко К бара на рейла и т.н.

Тфси нямат такива проблеми, ако имаш мнение в обратна посока сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не нямам наистина конкретно за тфси моторите и аз гадая все още как ще им се отрази наблюдавам в момента че все повече колеги с бензинови БМВ та ме търсят за добавки което преди беше много рядко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да де ама от година две имаш специален бензин с био-компонент и неприятно октаново число тъй че чакаме и гледаме! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, конкретизирай де, година или две, да знаем резултатите, кога да чакаме раждането.

Само за протоколя колата ми е минала за тоя период към 100к км, няма грам нагар и някой хора не сипваме пумията на Лукоил също за протокола....

Както казах висококтановите горива и си свирка човек...а с дизелите съм патил най-много с тях именно(цетанововите)...технологични разлики, ако искаш да изпадаме в подробности ? Я кажи още, как био-компонента намалява октановото число, виждам че си на Ти с матряла ?

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ХахХа...извинявай ама нали не си мислиш че слагаш нещо различно от Лукойл?? Без значение на коя бензиостанция сипваш! Не случайно казах в първият пост тръбата е за всички! С което виждам че няма смисъл да ти обяснявам повече...щото темата ще стане за ключ. И пак ти казвам че в БГ няма гориво 98 и нагоре а ти вярвай и в дядо коледа няма значение...

Относно био компонента ако е на растителна основа(рапица) както трябва да бъде не е проблем!

Друг е въпроса какво слагат....когато говорим за октаново число да знаеш че това е детонационната устойчивост на бензина така че определено ще се сетиш че има значене дори и да не си толкова вътре в нещата...

Редактирано от Misho 82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се карайте... в България има положението с горивата е тежко. Няма да влизам в подробности понеже не искам да се обеснявам на някой всезнайко.

Само ще кажа, че Ромпетрол са единствените които внасят гориво в България. И че нямат 95 безнин защото рафинерията им произвежда само 98. т.е. дали сипвате евтиния или скъпия от тях, няма значение - те са едни и същи.

 

ОМВ си купуват АЛПИН дизела от Ромпетрол (Efix) и му слагат една добавка заради която зимата започва да замръзва. А този на Ромпетрол (зимния) е пройзведен с добавка която не позволява на нафтата да замръзва.

 

Знам изключително много за горивата тук, заради разни служебни допирни точки. Дори знам за Инса ойл който правят горива от преработено масло и го продават на по-малките но нейм бензиностанций.

 

Петрола който Ромпетрол използва се доставя от Казахстан, рафинерията в Румъния е модернизирана преди 2 години и пройзвежда горива които отговарят на Евро6 нормите. Бил съм в нея, работил съм по нея... и Лукойл е пародия сравнение с нея. След 2-3 години ако останат 10-20 ОМВ-та в  България ще бъде добре. Защото са тръгнали лека по-лека да се изнасят.

 

Няма да говоря повече, щото сега ще се намери някой форумен петролен магнат който да ми е опозиция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са единствените Ромпетрол, внася се и от Гърция и от Сърбия и от Австрия, при високооктановите горива. Бизнеса на Лукойл е 60% в БГ останалите 40 са внос. Както и да е, ако човек е поне малко наясно с качествен бензин е доста по-малко вероятно да направи какъвто и да е проблем спрямо дизелово гориво, за това говорим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...