Jump to content

Проект "Албена" - смяна ск. кутия, двигател и реставрация


Recommended Posts

Проект Албена – Ултимативно кабрио

1997 AUDI Cabriolet. 2.8 V6 (engine code AFC), Automatic. 172 к.с.
 Weinrot интериор, цвят Magnolia mother of pearlscent,

034949494-big.jpg

Здравейте колеги.

Реших да си направя темичка за проекта с който съм се захванал отдавна. Надявам се да вдъхновя и други колеги да лъснат лачените Б3/Б4-ки, купета и кабриолети. В темата ще обърна внимание на почти пълна реставрация на колата. Смяна двигател, интериор, джанти, брони и др.
Историята на колата ми е смея да твърдя доста богата и цветна спрямо нормалните ежедневни автомобили. (откраднаха ми я и я намерих после).Някой от снимките се повтарят от темата за кабриолети, тъй като са вече факт, но има още много други за споделяне.  

 

Ранен живот: :hilezh:

Първоначално колата е внесена в  Орландо, щата Флорида САЩ през 1997-ма година Декември месец до колкото знам. Собственика и е бил възрастен човек. Около 2006-та година е починал и синовета му са продали колата на друго семейство в местността - Том и Александриа. И Декември 2013  г. Я купувам аз. Предисторията и е не ми е много известна, защото не съм говорил много със старите собственици и не знам много за кое кога е правено но миналото на колата ще проуча малко по-натам. Нека да се върна на момента в който намерих колата. Една вечер докато живях в Чикаго, претърсвах всички възможни локални сайтове на сайта Craigslist.org на произволен принцип и попаднах на обявата на колата. Да уточня , че търсих кабриолет само и единствено в Бялата Перла. И да доуточна – това е по-специалната американска бяла перла цвят, който е по-рядък от нормалната бяла перла за Европа. Свързах се с Ауди Традишън и от там ми потвърдиха, че за сащ това е единствената възможна перла, но за Европа и света е много рядко попадение. Кода на боята естествено е друг. Та когато намерих колата се зарадвах, защото беше с червен кожен салон, още по-рядка комбинация. Оригинално колата е с червен таван, но когато задния „прозорец”  е станал за смяна, Том е сменил целия таван с черен такъв. Лошо няма, но на мен ми убягва автентичността. След време ще си сменя тавана с червен като му дойде времето.

034949480-big.jpg

 

Връщам се на откриването на колата – в обявата имаше телефон, на който оставих съобщение. На другата сутрин получих обаждане, което може да се каже промени живота ми от тогава в надявам се положителна насока. Говорих с човека и се разбрахме да му се обадя на пролетта на другата година когато ще пътувам на Юг и дай боже още да има колата. Направо ми е смешно като се сетя какъв огромен период от време си бях предвидил. Та след един ден си викам... „абе аз луд ли съм...каква пролет...” Обадих му се на другия ден и му казах, че идвам в Неделя. Да НЕ продава колата. Купих еднопосочен билет към слънчева Флорида. В Неделята съм на летището на което ме чака Колата. Викам си ей това е Албена. Дава се име само на значими неща в живота, така че това не е само една кола. Да си кажа името го бях измислил предварително. Идеята е, че на децата им измислят имена горе долу преди да се родят. И аз така и бях намислил име. ‘Що Албена? Така ми звучи по-„бяло” а цвета е бял. Купих колана на доста ниската цена от $2900 като се има в предвид доброто състояние на кола, която не е излизала от щата, никога не се е карала в дъжд и е паркирана само в гараж. За сняг и дума да не става... във Флорида не вали сняг като цяло. Но на другия ден-два щеше да види сняг. Направих пътуването обратно към Чикаго – 1200 мили. Колата имаше шумна ролка отпред, което ме притесняваше, защото се досетих, че ремъците са за смяна. Беше на 124 000 мили. Последната смяна е правена на около 70 000 мили.

 

034949479-big.jpg

 

Затова при не много честни майстори и $7-900 ми беше сменен ремъка ангренажния и пистовия, както и ролките с водната помпа и термостата....както и смесен оригинален антифриз със зелен и син (от мерцедес)

Но все пак при минус 20,30 та дори 40 градуса по целзии не бях притеснен за късане на ремъци. Иначе отнема 2-3 секунди на двигателя да запали при -32 целзии.  Покривайки колата с платно пази от сняг и други елементи да се навъртат около колата. Карах я рядко, защото има много сол  и химикали по улиците а не това иска абсолютно безръждавото купе. Нямах хубави гуми и постоянно поднасях, на всиюкото отгоре колата има ASR система, която няма OFF бутон и системата се намесва когато превъртят гумите.

 

-           Купих нови гуми (Взех Kumho - Made in Korea. Прилични гуми на ниска цена)

 

-          Спирачни дискове - ( По някаква причина има голяма разпродажба на Брембо Дискове, оригинално инсталирани ОЕМ от Ауди. Закупих 4-те диска за около $130

-           Купих и нови накладки Wagner

-          Амортесьорчето на предния капак беше изтървало. Следователно имаше летва...хаха, и се наложи да купя оригинално такова.  Това е едно от първите неща, които съм правил по колата. Елементарно е:  Нужен е или втори човек да поддърва тежкия капак ако ви е мил врата, или корава глава да го подпирате докато протича смяната.

-          Предните амортесьори бяха за смяна - както и преден десен тампон на бомбето.
 

След като смених гумите с Kumho колата естествено стана много по-послушна и спираше драстично по-добре с новите Дискове на Брембо и Вагнер накладките.

След това смених и оригиналното радио с афтърмаркет за да слушам МП3-ки... Голяма грешка в моя тефтер. Стои очеизваждащо на ретро таблото. Все едно възрастна бабичка с кецове, в което няма нищо лошо, само че тая бабичка със светлоотразителни кецове. По-късно ме отърваха от радиото...

 

Отведох колата на Юг и топлото време. На първия месец оставих колата да работи на бензиностанцията да доизгори бензина и да заредя. В момента в който излизам някакъв си гангстер я беше задигнал.... Честито.

След един месец чакане и закупуване на втори кабриолет с по-малко мили и с бях салон един ден получих известие от полицията, че колата е открита и е еди си къде.
Отивам на мястото и гледам колата без джанти, лежи по корем. Вътре таблото изкормено по средата заради тъпото радио CD

.... Като гледах колата отдолу нямаше поражения, което напрово ме наведа не мисълта, че джантите са откраднати от фирмата, която е евакуирала колата. Както и да е... намерих същите джанти, купих същите гуми.. и извадих оригиналното радио от шкафа. Инсталирах CD чейнджъра отзад в багажника и нещата се подредиха. След като се регистрирах във форума тук един от уважаваните кабриолетчий ме светна за европейските неща, които мога да сложа на колата и куп други неща

Първоначално смених задните тонколонки. Меката гума се разпада по краищата... Взех две тонколонки чак от Англия. Имам 2-3 агента които продават части за тези коли както и канал за лесно и бързо изпращане. От щатите не намерих колонки за месец два, тъй като тази кола е много рядка и в повечето случай като се развали директно отива в скрап ярдовете. Просто поддръжката е много скъпа за малкото кола, което повечето хора виждат в кабриолета

033911894-big.jpg

033911897-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откакто си купих колата имам чек лампа. Ваг Кома показва, че е missfire. Обикновените заподозрени са свещите и кабелите - линк към темата http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=164264 Смених ги, но продължавам в същия дух да имам лампата. Според мен вече разпределителя има вина. Също така и EGR клапана е запушен.. Иначе колата си има мощност и е непоклатима в надеждността. Но ще обърна внимание по-натам.

 

Реших да си сложа 3-те уреда, които не са били вграждани в кабриолетите. Сигурно са саметнали, че ще обърква хората. Даже съм сигурен. Та ето как си резнах барчето.  Има доста писано по тази тема и мисля, че няма да е проблем да се инсталира. На това ще обърна внимание по-натам

Разликата между барче с и без уреди е очевидна. На барчето с удеди има огромна дупка за пепелника. Аз имах барче от България с дупка да ползвам за шаблон, дори първо пробих едно друго резервно барче, за да съм сигурен, а не после да си прецакам моето. Направих същата дупка и на моето оригинално барче - използвах миниатюрно шлайфче Dremel. Както се вижда уредите  и пепелника пасват.

 

035011711-big.jpg

 

035011712-big.jpg

 

035011713-big.jpg

 

035011715-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих си и борд и трип компютъра, който не е бил опция за б4-ки и кабриолети, а само за б3 и купе б3. Та след един неуспешен опит за инсталиране на  европейски комп в километри, на който му беше сменено диспейчето с мили, нищо не се получи. Показваше смахнати числа и си намерих тукашен, направих си сам правилната кодираща карта. Намесата на съфорумци ми помогна да го инсталирам успешно и всичко тръгна

Подробни инструкции има в тази тема -  http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=23607

 

035117386.jpg

 

035172357-big.jpg

 

screenshot_2016_02_02_04_16_34.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вграждане на оригинален "воШан" (дето пише един колега тук) Nardi

 

В Европа на моделите без еърбег до 93-та година са инсталирали Нарди оригинален Волан. Е мания – викам си дай да си сложа и аз. В ибей в Германия се показват по 2-300 евро в ОК състояние, но много ме дразни ако има драскотини. Та си купих нов, оригинален от Ауди традишън шопа. Останали са само волани с тъмен махагон..и да, това е истински махагон, или поне така пише :hilezh: Те са по-редки от светлите Нардита. На мен ми съвпадна идеално с останалата част от дървото в колата.

 

Съответно искам да се почувствам в кола без таван от 1940-та. Та не е лоша идея, нищо че е малко остаряла опция. Трябва да си сменя и кутията зад волана с пръстена за бибитката. Но също и да се отърва от еърбега.
Вместо да махам лампата за еърбег от таблото и да се наложи след време да изтривам грешки в компа, сложих резистор за съпротивление и директно си свалих стария волан и си сложих Нардито. Пластмасовата кутия зад волана дойде от Европейска  Б3-ка мисля без еърбег и прекарах само една жичка за буксата от старата към новата бибитка. Наложи се малко да я резна отзад и да запоя пластмасата с поялник, че на глездото на болтовете се пукна и пробих по една дупчица отпред, там където на оригиналната ми кутия се захваща за кормилната колона.

За еърбега сложих транзистор от 3.3 ома (тук Джорданик и други колеги помогнаха със скъпоценни съвети) и сега колата си мисли, че има еърбег. Риск си е знам, но това е положението. Лампата за бега си светва и изгасва след това. Нардито обаче кърти. Много му се кефя, а и доста често получавам комплименти за вида на Нардито.

 

Минуса му е, че тъй като съм с т.нар есков волан, самата кормилна конзола е малко по-широка и мигачите и чистачките са с по-широка основа. Следователно мигача не се изключва. От един колега получих идеята да занеса волана на хора които заварят метали и да му удължат ухото. Но все още не съм стигнал до там.

 

http://trshop.audi.de/konakart/SelectProd.do?prodId=32431&manufacturer=manufacturer&category=Front+axle%2C+differential%2C+steering&name=STEERWHEEL&model=0001

Цена на удоволствието - $600 (шипинг 35.99 Евто, Резистори - $3) Кутия зад волана от Англия - $25 и шипинг - $35..

 

035292286-big.jpg?r=0

 

035292289-big.jpg?r=0

 

 

Това е женската букса (или мъжката е ддз) :hilezh:  но е буксата, която идва от еърбега и се включва в колата. Аз не си отрязах моята естествено, но от резервната кола я отрязах. На нея сложих резистора и си я включих - елементарна работа

035446744-big.jpg?r=0

 

 

index.jpg

 

035479561-big.jpg?r=0

 

035479562-big.jpg?r=0

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пасва на интериора(дори/още повече пък с тия "дървении"). Тоя волан си иска аналоговите "часовници" и изобщо старовремското табло, съответно интериор, така е малко "като на свинче звънче".

Лично мое мнение, съжалявам, ако се обиждаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не се обиждам. И аз така си мислех в началото но после като покарах с него взе да ми харесва. Иска си пазене че се драска и всякакви неща около него могат да го съсипят.

В момента съм съз зтария волан. Сменям си ги от време на време :)

Sent from my LG-H950 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е хубава и имаш моите адмирации, но е за другия раздел.

На фона на "проектите" там ... със смяна на джанти и лепене на фолио ще се отличава !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не знам да ти кажа за кой раздел е. Ако може да се премести в правилния раздел ще е идеално.

 

И ето още напредък

Джантите Болеро са класика за кабриолетите. Единствените 17-ки заводски джанти за модела. Не съм сигурен колко по-добре изглеждат от 15-ките но пък са класика. Естествено както куп други неща и Болерата не са били опция за САЩ. По-добре за мен, тъй като мисля съм единствения с тези 4 болтови Билера в САЩ. Има ги с 5 болта на UrS4/6 но не е същото.
Веднъж от моткане изпуснах комплект чисто нови в бея за 1000 Евро. Да, те са по около 5-600 и нагоре за добро състояние. Та или нови, или стари в лошо състояние на добра цена щях да купувам.

Намерих в Англия може би най-добре запазените използвани джанти. Имаха само една малка забележка, но пък дойдоха с доста добри гуми Michelin Pilot sport PS3 подарък,а това никак не е малко. После мой познат от Англия ги взе и опакова. Шипинга беше сравнително лесен, тъй като всяка джанта се предпазва малко или много от гумата, а и не са много големи.

 

IM000571.jpg

 

035108462-big.jpg

 

035479567-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пасва на интериора(дори/още повече пък с тия "дървении"). Тоя волан си иска аналоговите "часовници" и изобщо старовремското табло, съответно интериор, така е малко "като на свинче звънче".

Лично мое мнение, съжалявам, ако се обиждаш.

+1

На последните 2 снимки боде очите разликата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нарди е страхотен волан, според мен, това е един от модовете, който и аз смятам да направя. Развитиео на това кабрио е в много правилна посока, адмирации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Георги само респект от мен :respekt::zustimm:
Аз не мога да си кривя душата и това е най-направеното в оригинален вид с оригинални и най-редки опционални части кабрио не само в нашия форум, ами и за цяла Америка. За Европа не знам, но със сигурност и там ще е в челната 5-ца и за да го "бие" някой, ще трябва да извади някое заводско кабрио, което откак е купено е консервирано и седяло в гараж ;) . Значи говорим за кола реставрирана с голям мерак с нови и оригинални ОЕМ части.от най-дребните до най-големите агрегати. Издирени са и монтирани най-редките опции за модела, като джанти Болеро !7, оригинален хардтоп таван, салон RECARO и т.н. до най-големите дреболии включващи оригинални гайки и пр. В колата са инвестирани страшно много пари, много мерак и знания с две думи истински фен, чак маняк :hilezh:
Защо го казвам, ще прочетете понатам, като си пусне информацията и за останалите интврвенции по колата ;)

Иначе в БГ в сектор "тунингi" знам, че Митко (vectra) е вложил страшно много пари и мерак в неговто кабрио, двигател 1,8T, окачване и т.н. :zustimm:

Aз обаче като фен на реставрационните проекти и коли в оригинален вид съм тръгнал по пътя на Георги ....е не мога да се меря с Албенка, но се старая поне що се отнася до редките части и елементи за тая кола и леко полеко, живот и здраве смятам да реализирам проекта. Частите са набавени остава да се направят :)

Редактирано от esox hunter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много силно благодаря за подкрепата. :flehan:

 

 

Нарди е страхотен волан, според мен, това е един от модовете, който и аз смятам да направя. Развитиео на това кабрио е в много правилна посока, адмирации.

 

Освен страхотен, най-вече е оригинален... Вярно ако имахме интериор на класически Ягуар И тайп щеше да е в крак, но този волан е сложен от Гюнтер по-скоро като препратка към миналото. Колко други марки коли слагат такова Нарди? Мазда МХ5   имат Нарди но гумено ...

Като гледам клипове със стари екзотики - Нардита имат повечето. Запитвам се - оригинално ли са слагани или не? И после веднага се сещам, че и аз имам заводско Нарди. Е не е ли яко :hilezh::stupid: :stupid:

 

Много култовите седалки Рекаро са супер удобни и са били много скъпа опция на времето, мисля около 2000 марки в Германия. Но никога в САЩ. Тук има само 2 вида. Най-обикновения и също грозното Рекаро дето му викат. Намерих седалките Рекаро от Англия, което беше много трудно начинание. Бяха сиви. Но аз търсих кой да е цвят кожа или плат защото вероятността да намеря червени е 1:10120310231023 затова съм щастлив и на сиви. Намерих ги от обява в ибей. Но естествено бях закъснял с няколко дни и бяха капарирани. Не знам какъв късмет извадих след месец да ми се обади англичанина и да ми каже, че иска да ми ги продаде щото видиш ли онзи с капарото не се появил и не е дал общата сума от 350 паунда - натъкваме се на още един помагач по веригата. А продавача ще иска още 250 или нещо от сорта за колата без седалки...ужас. Не искам да обиждам човека, но просто не знаеше, че седалките струват в това състояние не по-малко от 700 британски паунда, а ми искаше наполовина по-малко. Дори му предложих 25 паунда повече хаха, само и само да не се откаже от схемата, защото и аз нямам друг избор.

 

Сключих сделката и след около 10 дена преговори и около 20-30 допълнителни телефонни обаждания до различни куриерски фирми, най-накрая седалките пристигнаха в нас.

 

035669738-big.jpg?r=0

 

Следва голямата дилема дали да ги претапицирам със съответната червена кожа или да ги боядисам. Претапицирането е към $800 долара и не е много ясно колко добре ще станат. Поне в моя район няма свестни тапицери. Но намерих хора, които пребоядисват кожа. Процеса отнема около седмица и половина в най-бавния вариант и струва аколо $600+. Кожата се обработва с препарат, който помага за разтваряне на старата боя. И през това време се трие с шкурка. Целта е да се свали старата боя или по-скоро най-горния слой от кожата, където е проникнала старата оригинална боя. Когато свалите слоя, цвета на седалката става блед, все едно ако се е претъткала от използване.  процеса е възможен и много надежден ако се направи с правилния метод и прецизно дозиране на препарата и шкурката (равномерно) и хубава боя. След сваляне на старата боя се слагат поне 5 слоя нова. Първо се започва с парцал или с памук да се нанася. Ефекта е много малък след първата ръка боя.

Оставя се да се попие и изсъхне. После се слагат още няколко ръце. Между всеки слой се чака до няколко часа да подсъхне и най-накрая се пръска равномерно с пистолет 1 или 2 пъти.

 

ето и клипче от нета

 

 

Резултата е смайващ. Кожата е с изцяло нов цвят. Няма да избледнее или да се излющи. Все едно е нова кожа. Боята ще издържи около 10 години (според  жената дето майстори) при нормално ежедневно използване. Ако се напука кожата от използване ще станат бели пукнатини, като все едно когато е оригинална боята. Затова нямам притеснения вече. В началото се колебаех, но после си пролича че няма проблем боята. Оставих ги да съхнат 3 дена преди да ги сложа. И облякох бяла тениска. Изпотих се хубавата на гърба и си викам ей сега гледай. Обаче нищо нямаше по тениската. Нито следа от червено.

Много хора са скептични за пребоядисване особено в съвсем друг цвят. И е разбираемо като се има в предвид, че ако не се спази процеса, боята ще замине бързо. За сега 4-5 месеца при мен дори минимално изменение няма.

 

 

036570149-big.jpg?r=0

 

036570150-big.jpg

 

А както сигурно се знае Рекаротата са електрически и имат подгрев. За подгрева (Бог да благослови Хайнц Гюрих задето ми ги е сложил в завода) не брах грижи. Аз си го имам прекаран на старите седалки и буксата си е там, бутоните са си на таблото. Инак много играчка е.

Само трябваше да си прекарам електричеството, което се оказа доста лесно. Естествено с помощта на колеги тук и най-вече Джорданик и англичанина дето е резнал жиците от колата си ми улесни работата. Аз имах 2 кафяви букси резевни, и една зелена. По принцип те са еднакви, само че за да не се объркаш и да ги размениш са ги направили  да си съвпадат по цветове. Плюс трите ми резевни имам вече и по още 2 от зелен и кафяв цвят букса (ей тоя англичанин как си ги е резнал от колата само :hilezh: )

Та още се улесних. В тези букси за електрическото движение има по 2 пина само - един за 12 волта минаващ през термо бушон и един за маса.

035729434-big.jpg?r=0

 

035669739-big.jpg?r=0

 

035692226-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,колега!От няколко дни ти следа темата.Чета ,разглеждам с охота и нетърпение,и само се чудя какво следва.Голямо" Евала" ,за труда и пътя по който си поел.Колата е страхотна,а ти я превръщаш в уникално бижу :flehan: .Пожелавам ти само страхотни мигове :zustimm:

Редактирано от vesojoor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря Весо. :flehan:

 

За да отпразнувам подобаващо хубавата червена кожа си купих ръкавици да ми ходят на салона. Намерих един пич от Румъния, който шие и продава много ръкавици в ибей. Но не намерих това, което търся. Та му поръчах червени ръкавици. Горната червена част е от еленска кожа, а долната е от кожа на Карпинчо. На Български мисля се превежда Капибара. (надявам се да няма хора биокативисти от Грийнпийс да не ме линчуват тука  :steinigung: )  Много много фина и мека на  допир като алкантара но по-фина - целта е да запазя нардито колкото мога.

 

035603807-big.jpg

 

035603800-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е моето мнение 300 в този форум. За само 300 мнения от форума съм научил безброй неща. Мерси Ауди Клуб!
Колеги с този пост почти се изчерпват нещата, които съм показвал и обсъждал с колегите от темата за Кабриолети. От тук насетне предстоят доста по-малки детайлни неща ( с изключение на двигателя) Много благодаря за подкрепата и дори вече гледам има абонати за темата :dance:  Като станат 10 абонатите ще пусна снимки от смяната на двигателя и ск.кутия.

 

Малко след седалките засякох хардтоп в английския ибей. Тъй като много отдавна искам да имам хардтоп, търсех постоянно. Много често намирах но или нямаха нужните принадлежности за закрепяне или пък собствениците предпочитаха само и единствено вземане от място. Все в Европа. Веднъв намерих един за 400 паунда, много близко до познат в Лондон, който щеше да го вземе от място, но сделката се проточи 1 ден повече заради юасовата разлика и познайте...купиха го. Идеален беше инак.
В САЩ хардтопа не е бил опция от каталога и никой не си го е купил. Затова ще се внася от другаде. От един Ауди фен, работил в Ауди компанията знам, за един единствен хардтоп внесен, но до 2000 и някоя година седял по складовете и никой не го е купил. После е или върнат в Германия, но не е продаден и никой не го е виждал. Мове да си седи още. Или да е унищожен според него. В последното се съмнявам, но на останали 2-3 хил кабриолети щеше да се покаже все някъде. Затова няма как тук да си намеря и продължих да търся.

Още месец търсене в Англия и намерих точния човек, който е на нормалната пазарна цена, нито дума за евтина находка. Но пък е единствения, който е склонен да се занимава с опаковането на хард топа. Това нещо е огромно, за пакетиране, тежко и деликатно от към гледна точка, че стъклото е ..стъклено, а не пластмаса. И е голямо, както и тапицерията на тавана трябва да се пази.

И точно тука е където започва веселбата. Няколко седмици в телефонни обаждания, нерви и караници буквално, с различни несериозни компании, който не могат да внасят такива неща. След 11 септември в САЩ не е лесно да се внесе каквото и да е. Особено огромни неща и то на самолет.

Та да кажем, че скалъпих и навих едни новаци да го шипнат. Сега остава да накарам онзи пич да го опакова добре. Човека живее близо до границата с Уелс в някакви села с овце и тесни извити пътища. Та той излезе доста любезен и надежден но пък точно преди да започне да опакова тавана ходил да се катери в тяхната планина и паднал и си счупил реброто. Ей ..

Сега аз знам ли дали не ме будалка или е наистина. Живее само с малката си дъщеря и няма кой да му помогне да опакова този таван. А това както разбрах после е много ама много трудна задача за 2ма дори, а камо ли за един който го боли реброто.  Та му отне 2 седмици да се възстанови, понякога ми отговаря на мейлите, понякога не. А и му платих парите с пейпал но за да избегна такси и с предоверяване – му ги пратих за семейство и приятели, демек нямам защита ако се отметне.. Ходи го търси.

 

По-натам нещата се пооправиха и човека каза, че е по- добре. Та отнело цял един (сигурно дъждовен) ден на Ади да опакова тавана както трябва. После още седмица да настроя шипинг компанията да го двигне от адреса. След 2 неуспешни опита, третия стана. До тук всичко кажи-речи го дължа на търпимост, тактика, разговаряне с полу-разбиране на англичани и обеснения кое какво е, вложени не малко пари (за цената по-натам) и доста маневри напред-назад , много пот  и стоене до 4 сутринта мое време да се събудят англичаните :sleeping: . Докато разговарям много емоцианално къде с радост, къде с нерви после не мога да заспя два часа.

От там на сетне нещата бяха в божите ръце. Не в моите. Олекна ми. Викам си квото такова.
Накрая естествено граничния контрол го е забавил, заради проверка и съмнения. Какво е това?

Следват обаждания до вносителите и плащане на някакви такси. Докато се стигне до последната инстанция – чичо ти реднек с цигарата. Получавам обаждане от човек с много силен южен акцент и от цялата сага тука най-много ми се сви стомаха. Тази кола в ръцете на който и да е реднек (извинявам се предварително на засегналите се) и всяка част от колата моментално се чупи от немърливостта на тази група хора.
Получавам обаждане от човека, че ще дойде до 10 мин. Излизам и гледам огромен ТИР с ремарке.  Отивам да си видя хардтопа. Значи момент тука ...само. Вече ми е през  оная работа (с извинение) колко е часа и че тъкмо ставам. Искам си хардтопа. Очаквам да е разпокъсан, одраскан и със счупено стъкло. Бях проучил даже къде правят къстъм стъкла и направо си знаех, че е счупено. По принцип при договарянето на шипинга трябваше да лъжа, че няма стъкло, тъй като получавах откази за шипинг – не застраховат стъкло :verweis: , камо ли с такива големи размери. Мармалад

 

Поглеждам в ремаркето и виждам как преобръща тавана от едната на другата страна. Викам си край, счупили са го... Домъкнахме го до отвън, накрая го оставих пред нас и си викам – е това е.
Отнеми час да го разопаковам сам, и то наполовина.

036586368-big.jpg Супер опаковка с индустриални материали. Не знам как го е правил с това счупено ребро. Стъклото беше цяло. Кеф. Само една лека вдлъбнатина отстрани, на 5 см от стъклото.. някъде са го хакнали, но това се оправи елементарно.

Сега остава да го сложа на колата. Е кефа е голям, Настройва се сравнително лесно и вече мога да си оставя кафето на тавана.хаха, И имам истински нагревател на стъклото, а не вентилатор.

Имах повечето от нещата за прикрепяне, с изключение на 2 малки гайки и 2 шайби. При свалянето англичанина се е объркал и ги е оставил на колата, а те са му вече непотребни, даже сигурно пречат, но докато стане всичко това, той беше вече продал колата, тъй като тя е 100 паунда по-евтина от тавана сам по себе си. Но напълно разбираемо е така да направи. Та шайби и гайки си купих за 2 "кинта" да го монтирам времено, но после си купих оригиналните болтове и шайби. Болтовете си ги набавих благодарение на един от колегите тук, а шайбичките бяха закупени от дилър на VW/Audi части. Тези шайби са криви и са същите като на седалките на нашите коли (намират се близо до крачетата на предните седалки..както и да е)

036526520-big.jpg

 

036526521-big.jpg

 

036526522-big.jpg

 

 

035818335-big.jpg

 

Сега остава да го боядисам. Е и това не е лесно, тъй като повечето ми искат колата да стои за ден два.. Абсурд, Не си оставям колата никъде. После намерих човек да ми боядиса тавана за ОК цена.

И да си кажа от сега  - цвета съвпада. На снимката си личи да е по-блед, но трислойната перла е много коварна. Ако повърхностите не са идеално подравнени една с друга, изглеждат с различен цвят. А арката на тавана отзад няма еквивалент със същата извивка по колата. Горе долу близо е задния калник (веждата) но не точно. За това се създава илюзията. Може да погледнете капака на багажника как е хлътнал леко надолу (заради скъсаните 2 тампончета, които съм оставил отпуснати за сега умишлено)  но той съвсем друг цвят изглежда, така че илюзията за различен цвят си остава илюзия.

 

 

036200009-big.jpg

 

 

036526390-big.jpg

 

Сега понякога си гледам колата и се взирам за дълго време...Много е красива :love:

Редактирано от Georgiiii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страшно красиво кабрио,направо и аз бих отнесъл едно такова в това състояние.Явно има защо немците да го произвеждат още доста години,след като платформа Б4 слиза от производство!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря.

По принцип кабриата са произвеждани до 98ма. Това е. После са продавани до 2000

Sent from my LG-H950 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип кабриата са произвеждани до 98ма. Това е. После са продавани до 2000

Тук няма как да се съглася с теб, аз имах 1.9тди 1999г и на стъкла и на всичко с първа регистрация март 2000г, отделно имам познат с 2.8 174кс с реална 2000г производство отново по стъкла, пепелници и каквото се сетиш с маркировка за година, кабриото се прави до 2001г включително като след 99г мисля се монтира само 1.8 125кс, 1.9тди 90кс и 2.8 174кс, не изключвам варианта да не съм прав разбира се...

Относно твоята нз какво да кажа, на всички е ясно че се прави с пари и желание само респект. Аз лично виждам някаква разлика в задния капак цветово и фугата в лявата му част някак не води, това на фона на бруталните линии отстрани ми се набива на мен, но може и снимките и светлината да лъжат. Другото което мен лично не ме кефи е Нарди волана, някак не ми се вписва на нищо а и да имаше дървени елементи пак не ми харесва, но важното е на теб да ти харесва останалите са без значение. Едно ниско окачване мисля няма да и е излишно, предвид пътищата из щатско, аз като знам тук какво е и как се кара моята в момента, успех занапред и да ни информираш за новостите  :zustimm: 036604601-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В справка с ауди представител от германия показва че кабриата са произведени до 98ма. Имаше една картинка но не мога да я намеря - черупките на кабриа в един огромен склад. Имали са в повече отлолкото могат да продадат и затова са ги шитвали в Англия масово и който другаде тук-таме си купи. Вин номерата са издавани когато колата излезе от завода, но самата ламарина е застояла. Темата е обсъждана и в английския форум. Много от кабриата в англия са използвали останки. В интериорите ако се вгледаш слагат старата черна пластмаса около врътките и старите видове уреди много често. Също така и съм забелязал по вратите с махагон и по средата с черно на колите след 98.

Капака отзад е пуснат защото нямам от тези стоперчета. Имах но го прецаках едното и съм го пуснал долу. Перлата е супер коварен цвят - 1 -2 мм са нужни да се разминава и изглежда съвсем друг цвят. Този цвят специално като го мачват със съществуващ на колата винаги е проблем. В щатския ауди форум постоянно хора го обсъждат. Много популярен цвят е от б3 чак до А8д2

За окачването не знам дали ще е правилно. Мислил съм го но няма да е май. Щатските пътища са идеални на места и точно затова не ми е нужно ниско олачване. Тя колата и така си е стабилна за пътищата на които карам. Пък и не карам много бързо.

[emoji14]

Sent from my LG-H950 using Tapatalk

Редактирано от Georgiiii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парното на колата не топлеше още от както я взех ( а климатика държи много студено незнайно как. Естествено клапите са виновни. Първо мислех да е радиаторчето виновно но тръбите му са горещи и двете.Но нали така и така се ще вади за да се оправят клапите...

Наех се да сменям радиаторчето на парното сам. Купих си радиаторче БЕР от България което един колега от форума, да е жив и здрав, ми изпрати до САЩ. Знам, че има много фалове с другите подобия на други марки - Благодарение на този Форум. По щатско има основно Нисенс само, но си знаех, че може да ми изиграе лоша шега.

Таблото се сваля относително лесно ( да бе да).

036526483-big.jpg

036526486-big.jpg

После отворям и какво да видя. Няма и следа от дунапрен...хаха. Клапите са толкова чисти, че започвам да си мисля, че са забравили да сложат дунапрен. Сериозно. На другите места където дунапрена е заминал поне остават следи от лепилото..тук няма. По принцип нали уж симптомите на развалени клапи е летящият дунапрен, но аз нямам такъв. Можеше да си помисля, че са ок и проблема е друг.

036526488-big.jpg

036526496-big.jpg

036526494-big.jpg

036526492-big.jpg

036526493-big.jpg

Облепих клапите с най-здравото климатично алуминиево фолио. Много добре стана. Даже на кутията открих голяма буква Г. Първо си помислих, че за мен става въпрос но после се сетих, че това е само Гюнтер. Хаха. Дето е сглобявал таблото и тая кутия. После видях, че при свалянето съм счупил контата на едното жило. Стопих го с поялника и му сложих малка видия.. Стои здраво за сега.

Слагам таблото сам. Не ми се чакаше колегата и се измъчих естествено. Добре, че колата е кабрио и свалих тавана. Спокойно се изправям и въртя вътре а и има добро осветление вътре. Взех си за помощ и един ЛЕД-ен фенер.

036526498-big.jpg

036526499-big.jpg

036526500-big.jpg

036526503-big.jpg

036526507-big.jpg

На местата където са пъхнати пластмасовите въздуховоди един в друг открих че са допълнително усилени с високотехнологичната апаратура на Гюнтер - ТелбоД..ще ме менти тоя

036526509-big.jpg

Много мъки и удряния на главата в кормилния прът и много болки в кръста, но както и да е. Сложих таблото, затегнах болтовете и какво да видя? Отзад тръбата за въздуха за прозореца не е влезнала.. ах

Попсувах си малко колата и германците. После си викам ако тея дядовци идват тук на почивка ще ги издиря и ще ги накарам ей тука с дископатията да дойдат да си сменят консуматива...

Свалих и сложих на ново таблото. Излишно е да казвам колко обезводнен и измалял останах от процедурата. Но се надявам да имам хубаво парно. Изчистих и измих колкото можах въздуховодите и свалих моторчето което духа за инспекция. Почистих и там. Също така и преди време си сложих размката за филтър за купето. Много лесна интервенция, която освен полезна е и приятна. И няма вече листа да ми летят в лицето и да запушват системата. Нямам снимки, но ще дам номер на частта. Евтино е ново и става без никакви модификации. Филтъра е същия като на Пасат 4 мисля. Силно препоръчвам ако смятате да карате колата задълъг период от време.

8A0819441A

https://www.ecstuning.com/Search/SiteSearch/8A0819441A/ES428055

Излишно е да казвам, че сега в момента парното е страшно добро и само си викам ей сега дано да застуди... уви един-два дена беше около 0-лата...толкоз. Но пък вечерта ако карам си свалям прозореца малко и пускам да духа топло...от кеф и от мерак. Преди време, както разказах в темата по-горе, бях на супер студове за кратко и ако не беше подгрева на седалките да съм умрял от студ...Но и с подгрев на 6 пак се мъчих много в тоя студ.

Като си сложих таблото и уредите обратно видях, че имам една изгоряла крушка

Сложох си ЛЕД крушки. Размера им е Т5. По принцип не харесвам да развалям автентичността на автомобила си, но пък ЛЕД крушките не харчат по 1.2 вата ток. Тове ОК но когато си сложа панела на врътките сега светлината е съвсем леко по-отчетлива. Не е силна и по-блестяща от останалата част от уредите. Ако дори беше 1% дразнещо силно, веднага щях да ги разкарам тея крушки, но са идеални. Ето товае със сигурност подобрение над дизайна на Гюнтер.

036526517-big.jpg?r=0

След като откраднаха и си намерих колата през 2014 г си я намерих с изкормена централна конзола заради радиото. Тази снимка ми е много силна на сърцето и само я споделям за да се знае и помни дето се вика. Тя е направена преди Юни 2014. В момента няма и следа, но така беше.

033341892-big.jpg

Та като си слагах уреда с врътките, който закупих втора ръка от ибей през 2014 за да закърпя положението, всичко си беше наред. Но запазих счупени отделни части от оригиналния уред на Албена ( на снимката в ляво). Това е механизма за степените, който за мое огромно щастие е на болтове и се сваля, а счупванията са след болтовет и жичките са непокътнати. Бях го скрил в един шкаф и сега му дойде времето. Следователно си го преместих на уреда. Сантименталната стойност на всяка часто от този период от време ми е безценна.

036526516-big.jpg

Също така и си залепих счупената по време на кражбата пластмаска на централната конзола. Когато откраднаха колата, откраднаха и радиото, но са го дърпали до счупване гадовете. Та поне пластмаската си я имах и си я залепих. Не стана идеално, но тази пластмаса и начина на счупване са кофти за лепене.

На снимката в дясно е и конзолата от 90 Б4, което имах преди. Различни са. Най-вече на радио мястото. Също така и 90ката беше с електронно регулиране на температурата.

По-късно открих, че в традишън шопа е имало такива конзоли, а тъкмо си бях направил поръчка и я чаках. По-натам ще си я набавя.

036526513-big.jpg

ето и линкове към новите части.

Нещо, което искам да си го купя, просто защото е нови и мисълта за това е хубава

http://trshop.audi.de/konakart/SelectProd.do?prodId=53734&manufacturer=manufacturer&category=Structure&name=KNOB&model=0001

http://trshop.audi.de/konakart/SelectProd.do?prodId=53442&manufacturer=manufacturer&category=Structure&name=BRACKET&model=0001

и това е нужно за да се прикрепи към козолата.. знам ли

http://trshop.audi.de/konakart/SelectProd.do?prodId=37683&manufacturer=manufacturer&category=Structure&name=CLAMP&model=0001

и един въпрос: какъв е цвета ONYX?

Уреда е все още в продажба... Цената е много прилична като се има в предвид лимитираните няколко милиона такива в производство

http://trshop.audi.de/konakart/SelectProd.do?prodId=53032&manufacturer=manufacturer&category=Calender&name=CONTROLS&model=0001

другия вариант за десен волан. То пък без пари. И изглежда много странно.

http://trshop.audi.de/konakart/SelectProd.do?prodId=8558&manufacturer=manufacturer&category=Structure&name=HEATER%20CONTROL&model=0001

Иначе ето ако някой ден чупя таблото какво ще търся

http://trshop.audi.de/konakart/SelectProd.do?prodId=37349&manufacturer=manufacturer&category=Structure&name=DASHBOARD&model=0001

и същото, но много по-скупо.. Логиката е никаква

http://trshop.audi.de/konakart/SelectProd.do?prodId=53479&manufacturer=manufacturer&category=Structure&name=DASHBOARD&model=0001

и покритото със злато и диаманти панелче. Имам 3 резервни в идеално състояние в нас. Просто гледам да не ми се налага да купувам ново от тука

http://trshop.audi.de/konakart/SelectProd.do?prodId=39071&manufacturer=manufacturer&category=Calender&name=TRIM&model=0001

Редактирано от Georgiiii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 ...Другото което мен лично не ме кефи е Нарди волана, някак не ми се вписва на нищо а и да имаше дървени елементи пак не ми харесва, но важното е на теб да ти харесва останалите са без значение. ...

Любо, явно по Варна не си падате по тея дървени НАРДИ волани :hilezh: :hilezh: Иначе тя колата на Георги си има дървени елементи и то точно в тоя тъмночервен махагон  ;) 

Относно волана писано е много пъти, той си е фабричен и правен за тази кола има си го в ЕТКА и пр.

Колата към момента си е youngtimer и нормално една част от хората да го харесват друга не, но все си мисля, че след години, когато стане oldtimer феновете на този волан, ще са много повече, а и самия волан, ще е много голяма рядкост съответно много скъп. Не че сега не е скъп де- справка ebay ;)

Сега с риск да ме нахокате, но дизайнерски, колкото и странно да ви звучи на тази кола най-много отива най-популярния волан. Тази форма имам предвид:

8015e776-ba5d-40b9-bd53-b4e8d6c2c5ab2.JP

Според мен спрямо формата на колата, елементите в купето, подглавници и пр. тази форма на волан изглежда "най ауди" и отива много повече от всякакви 3 - лъчеви форми. Но понеже е най-разпространен и се смята за непрестижен. Това си е мое лично мнение обаче. В момента съм с такъв волан, но фабрично кожен (има и такива), имам и Нарди разбира се, но чакам да стане oldtimer :D

Редактирано от esox hunter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е убийствена!!

Приеми искрената ми завист!

И аз имам негативно мнение за волана.

Браво!!!!

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Редактирано от genttogsg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега.

Цецо според мен си близо. Но тоя волан е за а4.

Ето това е правилния волан

s-l225.jpg

Sent from my LG-H950 using Tapatalk

Редактирано от Georgiiii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...