Jump to content

Трудно първо палене с гъст облак бяло-сив пушек с мирис на изгоряла нафта 1.9TDI


s7r3l0k

Recommended Posts

Моторът е ASV 2001г, с блок (вероятно и други елементи) от AGR (не питайте защо) и така го прочита компютъра, като AGR. Сутрин, след дълъг престой пали трудно, но само когато е студено. Декември имаше дни с положителни температури и тогава запалваше без проблем и пушеци.
Проблемът се изразява в това, че завърта няколко пъти преди да запали, претриса, оборотите падат много за приблизително секунда и след това ги вдига и нормализира веднага на ~900 (882 по данни от компютъра). Веднага след като запали изпушва бели/бяло-сиви (не съм сигурен) пушеци и говорим за буквално димна завеса с остър мирис на изгоряла нафта, като автобусите на градския транспорт, веднага след което започва да пуши по-слабо от ауспусите и само ако я форсирам изпушва силно. След като я покарам няколко минути, пушеците изчезват напълно, но отново отпред до шофьорската врата смърди на изгоряла нафта. Това се случва само при първи старт! След това може да престои цял ден и пак ще запали безпроблемно, докато не мине пак цяла вечер. НЕ гори антифриз, а горенето на масло е в границите за турбо мотор. Направих и диагностика - никакви грешки не показва!

До сега съм забелязал, че по време на работа на двигателя има брутално много балончета въздух, отиващи към помпата. А днес забелязах огромен балон с въздух в маркуча към помпата. Тук се виждат балончетата: https://youtu.be/EogLaKY-oek
Реших да погледна в TDI Graph, не намерих Audi, вижда се какво съм избрал за преглед. Ето резултата: https://youtu.be/1zv1q8VQv5A
 
Прикачвам и снимки, като не всички са съобразени с изискванията за коректно отчитане и четене на данни, кажете ми, ако трябва да кача други. Виждам проблеми при дюзите, притеснява ме EGR Duty Cycle (EGR-а му е затапена тръбичката към него, иначе колата се форсира сама с по 100 оборота и го прави постоянно) и най-вече ме притеснява BTDC и това, че при подгревните свещи ми изкарва две единици при подаване на контакт, а всичките единици при запален двигател (което е нормално, все пак тогава не се използват). Акумулатора е сменен с 80Ah, 720 стартов ток. Свещите са сменени с японски Denso. Филтъра е на 10000 км. Направена е настройка на милиграмите през VAG COM, защото преди бяха настроени на максимум и помпата пълнеше цилиндрите и давеше мотора, оборотите играеха постоянно. Оправиха се с тази корекция. Извинявам се за многото линкове. Сменен е датчика (дефектиращите черни датчици) за температура на двигателя/антифриза с Beru (зелен).
1. Цък 2. Цък 3. Цък 4. Цък 5. Цък 6. Цък 7. Цък 8. Цък 9. Цък

Предполагам от тук - трябва центровка и настройка на предварението, смяна на филтъра (преправяне?) и маркучите за нафтата (целите или само прозрачния и черния към/от помата?), смяна на уплътнения на клапата за обратна нафта, смяна на уплътненията (о-пръстени) на дюзите, на по-късен етап евентуално разпръсквачи и/или стендоване на дюзите(?). С кое да започна и как да намеря от къде дърпа въздух, щом има въздух още от филтъра нататък? Дали може да е само при филтъра проблема или в последствие и при маркучите на дюзите да имам пробив? Всякакви идеи са добре дошли!

Едит: По маркучите има влага, което мисля е нафта. Предполагам някъде има сълзене, което трябва да се отстрани със смяна на уплътнение. Утре ще го снимам.

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало смени горивния филтър с такъв от голф2 вх/изх., разкарай онова недоразумение което е някакъв термостат за горивото/свържи маркучите с тръбичка/

Закачи вага и виж в адаптации дали всички стойности са базисни, ако не са ги направи 32768 или 128

Дай й малко аванс на таз помпа около 60/65 тайминг и виж после авансатора на 4-ти канал- не трябва та прехвърля 3.1%

Върни се после на 1-ви канал и виж кво се случва с горивото 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На канал 004 исканото BTDC е 0.4, което ми е странно, даваното е 0.0 до 0.7. Cold start valve е на притеснителните 67-70%.

 

Къде точно в адаптациите се гледат базисните стойности? Такива виждам само на канал 02 Idle speed. В адаптациите има сума ти канали, повечето от които не мога да ги прочета. Това с VCDS Lite 1.2 с китайски кабел.

 

ПП На idle speed съм оставил стойността на 32743, защото на 32768 не ми харсва как звучат по-високите обороти.

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно единиците и нулите на свещите можеш да разбереш повече, ако отвориш label файла, чието име е изписано горе вляво, с Notepad. Той се намира в директория Labels, която от своя страна се намира в директорията на VCDS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно е това. Видях връщащи се балончета въздух от ГНП-то към филтъра по маркуча който е за нафта към самата помпа! Също така, след щателна проверка открих, че маркуча от помпата към първата дюза е силно овлажнен и от двете страни и явно и там има пропуск на въздух. От някакво гумено уплътнение също излизат балончета. На второ гледане на клипа, забелязах, че май целият елемент, защото не знам какво е, има пукнатина! Каква част от помпата е това, което съм снимал на самия клип и от чието уплътнение излизат балончета, а металната част има пукнатината? Ще търся ремонтен комплект с всичките уплътнения на ГНП-то и ще се сменят. Отделно за всеки случай нов филтър за Голф 2 1.6Д и маркучи за обратната нафта.
Видеото: Накрая звука не е от двигателя, явно съм запушил единия микрофон на телефона и се е получа аномалията сякаш мотора мени обороти. На снимките се вижда, че навсякъде има нафта.
Видеото: https://www.youtube.com/watch?v=Wcrp379jPR0

Снимки от течовете + една от VAG COM: 1. Цък 2. Цък 3. Цък 4. Цък 5. Цък 6. Цък 7. Цък

Извода ми е, че има загуби по цялото трасе от филтъра до самите дюзи, навсякъде течове, съответно влизащ въздух. Защо го прави само на студен мотор обаче и само в студено време? Ето, днес беше топло и почти не видях дим и нямах проблеми със запалването.

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещото, което снимаш на клипа трябва да е fuel shutoff valve N109. Полезен линк:

http://www.maxwellservicesllc.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/boschdistpump.pdf

В него на 61 страница ще намериш информация за въпросния клапан N109, а също така и доста обширна информация за цялостния начин на работа на помпата.

Редактирано от Buddah
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Поразтърсих малко и ако има проблем с този клапан, веднага се набива грешка в компютъра за механичен проблем или електрически. При мен няма такива грешки, така че предполагам проблем с клапана няма и само трябва да му се смени о-пръстена. Днес е по-хладно и ще направя едно видео как "палим" с пушеци.
Някой сменял ли е уплътненията на помпата и би ли могъл аматьор да се справи? Разгледах клипове как се прави ремонта. Знам, че има пружинки и други дребни части, които могат да попаднат в помпата и да създадът големи главоболия. Доста скъпа част е ГНП-то, за да си играя на млад конструктор. Също така има 2 ремонтни комплекта, които намерих и не знам кой точно е за помпата в 1.9TDI. Каква е цената на такъв ремонтен комплект?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не аматьор няма да се справи със сменянето на уплатнителите. С четене на литература може и да успеш, но не забравяй, че после трябва и настройка. Клапана със смяна на О-пръстена няма да спре да тече.

Редактирано от venciii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапана е проверен. Някой зверски го е натягал и е механически повреден, с голям процеп в корпуса. Ще се сменя. Днес обикалях по магазините, но не намерих маркучета. Какъв размер са тези за нафта от помпата към дюзите и между самите тях? В ЕТКА е дадено 3.5х1.9, тоест да разбирам, че са 2мм?
От къде могат да се вземат наистина качествени маркучи, защото не вярвам маркуч за 3-5 лв да издържа на биодизел?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Оказа се, че имам един маркуч за смяна - от ГНП-то до първата дюза, другите са в отлично състояние. Клапан 109 за начално впръсквано количество няма никъде. На никого не му се разваля цяла помпа за един клапан, а отделно самия той не се продава. Балончетата очевидно не са свързани с проблема, тъй като друг път пак са налице, но колата си пали без проблем. Все още не разбирам защо мирише на изгоряла нафта, а не на сурова, което е по-логичното и често срещано нещо при тудното палене с изпушване.
Повечето от "течовете" по помпата не са от нея, а обилно напоеният маркуч, който смених. Стичала се е по корпуса на ГНП-то, а от там и на всички места, които се виждат по снимките, с изключение на 1-2. Единствените по-разбиращи, които имах време да посетя, защото нямам никакво време напоследък, ми отказаха центровка, защото на никой не му се играело за 20 лева. Трябвало всичко в комплект (всички настройки, каквото и да имат в предвид с това) иначе не им се занимава. Аз пък не искам да зацепват наново помпата или да експериментират, защото не знам в какво състояние е ремъка, нито пък мисля, че има нужда от това. А на бошовските "сладури" в Стара Загора, където в момента мога да отида, им нямам никаква вяра да пипат помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще използвам тази тема понеже и моето 1.9тди след смяна на ангренажен ремък пали трудно при температура между 6 и 10-12 градуса да кажем (интервала в който се пали трудно без подгрев) та мисля че нещо са разцентровали помпата и мисля да я завъртя малко на предварение ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре ще е първо да провериш с vagcom какво е положението.

@s7r3l0k Според мен трябва да се опиташ да свалиш cold start valve малко по в посока 0. Теорията ми е че ако помпата не може да върне достатъчно аванса за хубаво изгаряне, но все пак успява да запали, ще има въпросното пушене докато цилиндрите не се посгреят малко(т. Е. В първите няколко минути). Тези мисли се породиха след като гледах клипчето ти, мисля че беше в друга тема...

Редактирано от Buddah
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено няма да се оправя сам. Ще трябва някой на "ти" с гнп-тата да я настрои. В почивните дни си уговорих среща с човек, който може да я настрои. А от интерес - как се настройва cold start valve?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Като един истински археолог е време да изкопая темата от архива, за да я обновя и да премина нататък с въпросите. Направих друга тема за трудното палене, защото то се оказа със съвсем различен източник. Проблема с него беше решен. Сега при студовете от тези дни, колата си пали с 2 до 3 завъртания на стартера както си трябва, но по същото време се случват и проблемите, които останаха да реша.

Когато колата запали, след като не е палена няколко дни или дори една вечер например, мотора изтропва силно и след секунда две започва да пуши. Вибрации няма, не мени обороти, работи гладко. По-скоро се колебая дали е изтропване или сякаш нещо се отпушва със сила. По-голямата част от това, което излиза от ауспуха е конденз, но докато не беше още толкова студено си имаше един характерен бяло-сив дим, който продължава докато не я покарам известно време и изчезва. След това няма проблеми като паля през целия ден.

Свещите са сменени с някакви Denso преди 2 години, като това целеше да реши проблема с трудното палене, но не се случи. ГНП-то е ревизирано, сменени са всички уплътнения, както и семеринга на вала му. Горивния филтър е нов, такъв за Голф 2 без клапан. В маркучето за нафта към помпата има балончета, някои от които дълги до 2-3 см. Няма загуба на антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата е на предварение доста с това изтропване. Масово майсторите дават предварение като има проблем с палене и пушене, но става по-зле. Най-добра е оптималната статична центровка. На старите дизели помагаше повече предварение, на тези не. Износването на мотора и помпата се компенсира донякъде с регулировка на помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора е презацепен и помпата е ревизирана и е направена центровка, точно защото заради това миналата зима палеше много трудно и докато го я усетя един акумулатор замина. Гледал съм центровката на VAG COM и е точно където трябва.

Дори обаче да греша, защо го прави само след много дълъг престой или голям студ? Логичното е, ако е дадено голямо предварение, всяка сутрин да изтропва. Може би е свързано с балончетата във горивната система. Явно изпуска горивото обратно в резервоара.

Интересно ми стана преди 2-3 дни какво се случи. Запалих сутринта, не изтропа, изпуши и продължи да си пуши от ауспуха леко както всеки път. Оставих я да работи 5 минути и след тези 5 минути пушека (бял) стана повече. След като потеглих и покарах 1-2км всичко се изчисти. Струва ми се дюза, защото ако беше само въздух щеше да спре доста по-рано. Преди да оправя проблема с трудното палене, умната дюза даваше отклонение/корекция на горивото от над -1.10 -1.20 на студен мотор и около -0.90 на топъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо, но точно бяло пуши на 3.0 комън рейл от пикаещи дюзи. На роторните мисля, че е сиво. Не знам защо е различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако знаех какво ѝ има на дюзата или бях сигурен, щях да я пратя за ремонт или да я сменя. От какво може да пуши бяло и бяло-сиво 1.9TDI? На мен на ум ми идва въздух в системата и дюза. Това, при условие, че нямам разход на антифриз, EGR-а е затапен, всмукателния колектор е почтистен, помпата е ревизирана и е направена центровка, което си личи по графиката на vag com и по паленето спрямо миналата година. Имам разход на масло, но е главно заради турбината (споменах, че свири и омаслява). Освен да сменям о-пръстените на дюзите или да пробвам със смяна на гумички на клапаните... Друго, което ми идва на ум е бруталната смрад на стар икарус отпред, което пак съм чувал, че е признак на проблем с дюзите. Отзад е като планински въздух в сравнение с пред шофьорската врата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На старата ми кочина в студено време е същото, отдавам го на лоши подгревни свещи, заедно с остарели разпръсквачи и слаб акумулатор за капак ("коНпресия" също може да е). Не съм ги сменял, нито съм оправял разпръсквачите. Подгрявам 1 път, притропа, прихлопа, попуши 1-2 минути докато вдигне температура в цлилиндъра и нещата се попоправят. Не ми се дават няколко стотин лева за глупости.

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...