Jump to content

Вярно ли е че: Скоростна кутия от Passat B5.5 1.9TDI 4MOTION пасва на А4 (В5) Facelift 1.8T quattro


Recommended Posts

От две места слушам колеги,че 6-степенната механична скоростна кутия от Пасат В5.5 Формоушън (131к.с) пасвала на А4 1.8Т Куатро (150к.с) без проблем.

 

Вие какво ще се изкажете по темата.

Ако ви се види пък безмислена ще помоля модератора в раздела да я премахне.

Мерси предварително за мненията ви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 108
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Това е първото нещо което и Аз си помислих.

Че проблема дори и да съвпадне всичко по интервенцията - ще има разминаване в предавателните числа.

Все пак разликата е 20к.с но въртящия момент на Пасат-а е със 100 нютон метра отгоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако идеята е по-ниски обороти на последна предавка мисля, че можеш да ползваш кутия от 2.8 v6 или само 5та предавка от нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С колега сравнихме моето Б5 1.8TQ с неговото Б6 1.8TQ с 6 скорости.

Моето на 5-та с 3000об. е на 110km/h, а неговата със същите обороти на 6-та е на 117km/h. Раликата е само 7km/h. Та колко по-бърза е петата на 2.8 от на 1.8Т? Дали ще июа някакъв смисъл?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моето на 5та с 3000 об. е около 115 км/ч. Ето пример за 5та на 2.8 е около 3к със 130км/ч. което е чудесно:

 

 

Редактирано от ppenchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а неговата със същите обороти на 6-та е на 117km/h.

При 3000 об./мин.трябва да е поне със 130-140 км./ч. на 6-та.-това по скоростомер със заводски размер на гумите.

За BFB мотор със 6 степенна кутия става дума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За BEX става въпрос. BFB незнам дали има с 6 скорости. Смятахме ги с този сайт

http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

 

На BEX-а Файнал драйва е 4,375, 6-а е 0,730, 5-а - 0,857

На APU-то Файнал драйв - 3,889, 5-та е 0,838

На 2,8  Файнал драйва е   3,889, 5-та е 0,789

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 1.8T quattro BFB в Б7 със 6 степенната кутия на 3000 об./мин. е почти със 140 км./ч.

Това ми беше мисълта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ползваш сайта, който пуснах по-горе, ще видиш, че реално са 155км/ч...

също така при 3000об си на 116км/ч., а 1.8TQ е на 110км/ч.

 

 

Тоест 5-тата ти е същата като 6-тата на Б6 1.8TQ BEX

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 1.8T quattro BFB в Б7 със 6 степенната кутия на 3000 об./мин. е почти със 140 км./ч.

Това ми беше мисълта.

:zustimm:  С гуми 235/45 17 с 3000об според калкулатора си на 134км/ч.

 Б7, обаче е с по-дълги скорости от Б6 и Final drive 4,111

 

B6 BFB има с 6 скорости куатро както и с 5 скорости куатро .

 Според Audi.de http://www.audi.de/de/brand/de/kundenbereich/vorgaengermodelle.html#layer=/de/brand/de/kundenbereich/vorgaengermodelle/audi-a4-avant/technische-daten.html няма BFB с 6 скорости. :gruebel:

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето B6 BFB  е куатро със 6 скорости. На 6-та със 3000об. е точно на 140км/ч по километраж. Реално е може би с 7-8км по-малко.

Редактирано от danidelev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При А4/Б6/ 1.8TQ BFB от 05/2003 г.вече е с 6 степенна ръчна кутия.

При А4/Б7/ 1.8TQ BFB е серийно с 6 степенна ръчна,докато предно задвижване/Б6,Б7/ при тоя мотор е с 5 степенна.

Харна е кутията,поне за мен и е горе-долу толкова-134км./ч.

Редактирано от tonko2.0T
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ясно. Значи на BFB(в Б6 и Б7) шестачката е по-дълга(и по-удачна според мен) от тази на BEX в Б6.

Никой нищо не написа обаче за кутията, за която пита Марто - от Пасат 5.5 формоушън ТДИ 131к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто,

тея кутии за 1.9PD са с final ratio 4.111 та ще се наложи да сменяш и заден диф.

 

Кутия, която евентуално, ще ти свърши работа е от 2.5TDI 132KW, там final ratio е 3.889

и става директно на твоя диф.

Друг е въпроса с числата на предавките в тази кутия.

 

Твоята кутия трябва да е DWR

 

A4 1.8 Quattro (B5) 3.778 2.176 1.429 1.029 0.838  (5-Spd)
Final Drive: 3.889:1
Gearbox Codes: GJV

 

 

Примерно:

 

Кутия FTL

монтира се на Audi A6 ( 2.5 TDI )

от 06.2001 до 01.2005

 

A6 2.5 TDI Quattro (C5) 3.750 2.059 1.320 0.933 0.711 0.561 (6-Spd)
Final Drive: 3.889:1
Gearbox Codes: FTL

 

 

 

Също така от 3.0 бензин A4B6 6-степенната кутия е това:

 

Кутия GJV

монтира се на Audi A4 ( 3.0 бензин )

от 06.2003 до 05.2006

 

A4 3.0 Quattro (B6) 3.667 2.053 1.423 1.065 0.853 0.730 (6-Spd)
Final Drive: 3.889:1
Gearbox Codes: GJV

 

Не съм сигурен обаче дали от 3.0 става да се постави на 1.8 ( "камбаните" дали съответстват ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.5 ТДИ са много дълги скоростите. Колата ще стане супер умрела.

А дали е възможно да се трансплантират скоростите от на 1,8Т от първа до пета в кутията на 2,5 ТДИ-то, като остане само шестата? По този начин ще имаш от първа до пета същите(твоите) плюс шеста от душегуба.

 

От Б6 на Б5 да се прехвърли кутия е много сложно. Така, че кутия от 3.0 бензин за мен не е оферта.

 

Май на лесно е да се купи направо Б6 или 7 със BFB и 6 степенна кутия.. :razz:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кутията на душегуба числата изглеждат добре, но 4,5,6та са прекалено дълги. Освен тръца ако стане 300 коня...

3та - 3000 об - 70 км/ч

4та - 3000 об - 99 км/ч

5та - 3000 об - 129 км/ч

6та - 3000 об - 164 км/ч

Редактирано от ppenchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега,

На повечето кутии предавките от 1-2-3 за бензин и дизел нямат разлика.

Разликата идва от 4-5-6 ск

При мен на 600кс колата се тормозеше с дизеловата кутия,а за Сток не ми се мисли.4та ми беше от 160-280 с 2@бара надув,а на 5та колата правеше 307 по ГПС.Колата не ставаше за каране на 6та ,защото искаше обороти и трябваше да се поддържа над 160,за да съм ОК .

За каране със 140 на 6та забравяш просто.

Кутията ми беше DQT от 2.5 с диф 4.11.

Ей тука спокойно може да се види,че при А4 няма дизел,няма бензин,всичко от 1-2-3 е с еднакви числа

http://workshop-manuals.com/audi/a4_mk1/power_transmission/6-speed_manual_gearbox_01e_four-wheel_drive/technical_data/gearbox_identification/code_letters_assignment_of_mechanical_units_transmission_ratios_capacities/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В заключение какво може да се каже ... има ли валиант А4 (В5) 1.8T quattro 150-180 конски сили да движи спокойно със 6-степенна механична скоростна кутия при положение че от завода моделовата гама излиза само с 5-степенни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ... Точно с такава каквато си упоменал в началото на темата. Става и от А4Б6. От 2.5тди и 3.0тди идват прекалено дълги предавките. Не слагай 6 ст. кутия от бензинови Б6 и Б7 с 1.8Т. От BEX 6 ст. ск. кутия е къса и не си струва замяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 1.8т не се оглеждайте въобще в дизеловитр кутии. Засилените 1.8т-та са перфектни за кутия от 2.7т или 4.2, това е максимум, за да се запази някаква динамика. За стоково 1.8т е най-добре или 6 степеннна от 1.8т или да не се пипа нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...