Jump to content

АФН странно чукане при студен и топъл мотор


cvetan80

Recommended Posts

Здравейте колеги.Обръщам се за мнения или насоки във връзка с 1,9 тди 110 к.с афн.След като купих въпросната кола работеше перфектно.Колата прегря веднъж,заради неработеща перка(вискосъединител)Тогава забелязах чукането в мотора.Определям го горе високо,металено чаткане.Съответно дадох я на майстори които ми направиха и обслужване и шлайф на глава.Колата си остана с това ,,чаткане,,Отидох на препоръчан майстор от мой колега,за да разбера на какво се дължи това тракане.Оказа се че предните майстори са натегнали много ремъка.Успокоиха ме ,че всичко ще е наред.Оказа се че след центровката пак си чука.Решиха,че са повдигачи.Сменихме ги и тях-комплект на,,феби,,.Пак си остана проблема.Инъче върви много добре ,без да пуши,без колебания в работата на мотора.Маслото е кастрол магнетек дизел 5в40.филтър,,ман,,Отказах се да се занимавам,но не ни дава покой това чукане,Отидох на майстор който разбира от дизели.Видя я и започна да отвива фюзите една по една,като стигна на първата дюза и при лекото и развиване чукането изчезна.Имах такава дюза и я поставихме,но уви,пак си чука.Някой с мнение по въпроса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пистонен болт, блокирала дюза,клапан среща бутало, счупени сегменти. Все са варианти.

 Но щом работи, не пуши и тресе...остава само първото. 

  Или в буталото или в биелата се е разбил и хлопа.

 Ако е това, може да очакваш в един момент да затегне буталото, или да скъса колянов вал а може и биелата да излети през блока..

 Предполагам ....

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А въпросната  сменена дюза преди да я сложиш минала ли е стенд преди слагане,не те питам дали си я пробвал  преди 5-6  месеца или година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е минавала стенд.Ще дам старата да минат на стенд и пакще пробвам.Понеже не разбирам много и питам-възможно ли е това чукане да идва от хидравлична помпа.Имам трудност при маневриране на място.Забелязал съм и друго.Когато работи на празен ход се осеща осезаема вибрация във волана.Когато се движи на скорост няма вибрация.

Редактирано от cvetan80
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вибрацията ако я имало и преди вероятно е от тампон. Ако е след ремонта може от не добрата работа на ДВГ.Ако е от дюза като си сложиш ръката на тръбите за нафтата се усеща също става и с метален предмет, но трябва човека да знае какво да гледа/слуша. Бутален болт се чува в картера. Щом колата има мощност и си върви едвали имаш проблеми с помпата. Може да се размени дюзата на друг цилиндър и да се види дали проблема е в нея. След като не разбираш и не си правиш сам колата, най-добре някой колега да ти препоръча майстор и да погледне той колата.

Редактирано от venciii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, добре ги редиш, ама всичко се е получило след прегряване...

  За подробност.. колата работи, не прекъсва, не тресе и не пуши?!?! Ако е блокирал разпръсквач, дали е възможно да работи дюзата без да показва симптоми?

 Жокер...

 При отвиване на дюза, горенето прекъсва, Няма какво да удари по буталото и да обере луфта в пистона и да изтропа в момента на сгъстяване-горене...

 Минал съм по това 1лице, единствено число...

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вибрацията ако я имало и преди вероятно е от тампон. Ако е след ремонта може от не добрата работа на ДВГ.Ако е от дюза като си сложиш ръката на тръбите за нафтата се усеща също става и с метален предмет, но трябва човека да знае какво да гледа/слуша. Бутален болт се чува в картера. Щом колата има мощност и си върви едвали имаш проблеми с помпата. Може да се размени дюзата на друг цилиндър и да се види дали проблема е в нея. След като не разбираш и не си правиш сам колата, най-добре някой колега да ти препоръча майстор и да погледне той колата.

Благодаря за съветите.Много се радвам,че има колеги като вас и този форум.Много ремонти правих и много ядове брах,но колата ми харесва и съм решен да я направя докрай.За смяна е тампон на двигателя.Това със фюзата ще го пробвам.

Спомних си нещо което след като направихме отначало и нямаше това чукане.Сменихме маслото преди зимата с 5в40 Кастрол магнетек дизел и това чукане почти изчезна.Мислех,че съм решил проблема,но не.Лека полека с качването на градусите взе да се чува все по-ясно отново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бутален болт не е , ако е бутален болт то ще позатихва или напълно ще изчезва чукането при загрял мотор. Демек ще чука повече на студено , виж лагер може да е ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ми е нужен компетентен майстор.Че си напатих.Някой с насока.Сега няма да мога да я закарам,че вече и пари не ми останаха.Но още я карам така.15 000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бутален болт не е , ако е бутален болт то ще позатихва или напълно ще изчезва чукането при загрял мотор. Демек ще чука повече на студено , виж лагер може да е ...

Точно обратното. Поне според моят опит...сменени няколко бутала и накрая целият мотор долу... имаше още две разбити. V8 кво да го праиш има бутАла за два маторя.

Може да чука с месеци, дори година, а може и утре да гръмне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз говоря от личен опит ... При мен колата беше бензиново ауди В4 . Буталният болт чукаше на студен мотор и ксто загрее спираше . При мен луфта е бил много малък така я карах 50к и я продадох човека още си я кара :)

Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно зависи къде е разбит: дали в буталото или в биелата. При мен гъстото масло сутрин обираше луфта и нямаше чукане. Но като загрее с леко подаване на газ се чуваше много отчетливо...глухо метално чукане от горната страна на двигателя. По възможността де е биелен лагер... ще е затегнала вече,и хвърлила турбо...според мен.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тва лупотри страшно :hilezh: щом нямаш парици карай и каквото стане, а като стане когато стане ще му мислиш. Почти сигурно трябва се отваря мотора, а за там трябва да си финансово добре подготвен ако мислиш да си правиш колата за теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отварячка требе. Може и клапан да бие по буталото( да е толкова разбит пистона че буталото да отива много нагоре)... може и повдигач да е блокирал амаа е мноо малко вероятно. Ще тресе и пуши, а и ще събере на салата ангренажа. Бааго...направо ме е страх да го слушам.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Днес се огледах за някакви видими с просто око неща по мотора.Открих леки зацепен ремък.Пистовия

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от cvetan80
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехххх тоя клип ми извика стари спомени :) , все едно си слушам старото си венто 1.9ТД. Чаткаше по същия начин.

Дюзи смяна, глава профилактика, какво ли не правих , е чатка та чатка.Оказа се пистонен болт - основен ремонт, бутала, шлайф и т.н. и заспа.

Преди ремонта си му направих 30-на хил.км без проблем, но много дразнеше това чаткане.

Редактирано от wasteland_TD
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отварячка требе. Може и клапан да бие по буталото( да е толкова разбит пистона че буталото да отива много нагоре)... може и повдигач да е блокирал амаа е мноо малко вероятно. Ще тресе и пуши, а и ще събере на салата ангренажа. Бааго...направо ме е страх да го слушам.

От разбит болт буталото няма как да ходи по-нагоре дори на против ;)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се отваря колкото се може по-скоро.Засега се ограничавам да я карам.Ще си я правя.Преди нея имах ауди б4 2.0е.Авк мотор 115.Карах я 5 години за тия 5 год.не съм похарчил толкова пари и нерви,колкото за 5 месеца с таза кола.Купих я защото ми попадна изгодно и е куатро.б4'та беше вярна машина.Навъртях и 80 хил.километра.Най често съм сменял тампони на макферсона.За няколко месеца се разхлопваха.Каквито и да слагах-все си похлопваха.Ами майстор ми каза да не я продавам,но като видех някъде комби б5 и ми оставаха очите.Исках точно такава кола и куатро.Реших да видя какво е да имаш ТДИ.Просто си му е дошло времето в моите ръце.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От разбит болт буталото няма как да ходи по-нагоре дори на против ;)

на очите си ли да вярвам или на... при луфт в мм. Къде ще отиде, кое ще го спре да не ходи нагоре? Пък съм свалял точно такова бутало с отпечатени клапани върху челото. Даже беше счупило зегерката , тя пък преминала в картера, и задрало в цилиндъра. Интересно сегментете бяха оцеляли...не че ставаха за нещо. Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На приятел АФН-а така се разчука след яко настъпване по магистралата.Сменя повдигачи,нови,втора употреба,дюзи,вакуум помпа и пак си чукаше.Иначе си вървеше нормално само дето дразнеше ухото.Накрая взе друг двигател и не разбрахме къде е проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сменяй мотора ще ти стъпи по евтино, вместо някой да се обучава. Аз имах Астра чукаше като загрее, дадох 1300лв за ремонти след това продължи. Не видях дали си проверил за правилно зацепен ангренаж, иначе на звук го докарва, като стар мерцедес дизел. Карай само в града смело 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на някой хрумва ли му мисълта, че може да скъса колянов вал или да излезе биела през блока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...