Jump to content

Ауди 80 Б4 - малко помощ


mikemm

Recommended Posts

Здравейте, нов съм във форума (също така и млад шофьор на дърти години) затова ми е нужна малко помощ. Имам Audi 80 b4 1993г., двигател ABT, на  газ и бензин, климатик италиански - неоригинален. Това за сведение за да е от помощ. Питанията ми са няколко засега. Имам доста повече, но надали ще успея да се сетя за всичко тук. Проблемите, които са належащи са следните:

 

1. След смяна на радиатор от "компетентен майстор" сега не ми работи скоростомера и датчика за водата. Скоростомера както си карам изведнъж решава да падне на 0 и след това се включва пак когато си поиска. С датчика на водата положението е същото. Възможно ли е повредата на тези 2 елемента да е от фонтана дето бликна при двигателя, като замина стария радиатор, или повредата е друга? Четох тук, че трябва да се провери датчика дали не е зацапан нещо, но си нямам понятие къде се намира той.

 

2.Климатика - не е работил при предишния собственик, когато купих колата ми показа, че като натисне бутона за него компресора включва, но няма никой. Фреон ли трябва да се долее или има друг проблем? Ако е за фреон доколкото четох трябва да ползвам r12- може ли да се намери някъде в София и да се допълни и на каква цена ориентировъчно? Ще се радвам ако ми препоръчате човек, който да се справя със задачата на добри пари и работата му да е качествена.

 

3. Прословутата тапицерия на вратите. Искам да махна оригиналната велурена и да я заменя с друг плат. Някъде четох тук, че трябва да се сваля цялата кора, а в друга тема че само се  маха велура и се подпъхва новата с отвертка и се лепи. Кой от двата начина е по-добър за моята?

 

4. Каране на бензин - тези дни забелязах, че като искам да въри на бензин се дави, присецва и дори при натиснат педал до долу почти на 2 скорост едва вдига 20км. Тук е момента да отбележа, че само я паля на бензин, не е карана въобще на него цяла зима. Когато я купих не помня като я пробвах на бензин дали вървеше.

 

5. За снимките във форума - има много уроци, които ще са ми полезни и сам да опитам да поправям някои неща, но изображенията не се показват. Повечето пъти това са линкове към Imageshack, а други от типа на 87gsd23gd.jpg. Въпросът ми е как  мога да намеря тези уроци с илюстрации, за да не притеснявам колегите от форума на лични съобшения?

 

6.Полирането и пастирането - тъй като ми се иска да направя тази процедура искам да попитам: Как се нарича машинката за тази цел? Мога ли сам да направя тази процедура или е желателно да се извърши от майстор? Ако реша сам каква машинка трябва да гледам като съотношение цена-пари и какви пасти да използвам? (Колата е бяла, боята е запазена понес поред мен. Мога да дам снимки тук ако това ще помогне.)

 

7.Ръждата- в под предния капак има малко ръжда долу на едно като греда започваща от купето  от страната на казанчето за антифриза и стигаща чак до предницата. Има ли начин с някаква паста или спрей да премахна ръждата? Не е много но все пак ми се иска да направя нещо преди да стане повече.

 

8. Маслото - в момента е 10W40. Трябва ли да го сменя със друго за летния сезон или може да изкара с него?

 

9. Газта от евтините бензиностанции - да се въздържам ли от зареждания на такива места? Направи ми впечатление, че налягането на машинките за зареждане сякаш е по-ниско, отколкото в Лукойл или Ромпетрол например. Има ли някакъв риск за горивната система от подобни бензинсотанции?

 

10. Свещите - за смяна са. Препоръчаха ми Beru и Denso. Не зная коя от двете марки е по-добра за моя модел. Другото е че не знам дали мога сам да ги сменя или си е пак работа за майстор.

 

11. Най-много от всичко след всички тези въпроси обаче ми трябва добър майстор/сервиз, който да работи поне в събота и да е в София или околните села. През седмицата нямам възможност да я карам на сервиз, а майсторите дотук при които беше общо взето за малко да я съсипят. Колата е гаражна, запазена и ми се иска да я постегна като хората.

 

 

Общо взето дотук това са въпросите, за които се сещам. Извинявам се ако не съм успял да обясня правилно всичко, но както казах съм млад шофьор и много неща по колите не са ми ясни. Ще оценя помощта на тези от вас които отделят няколко минутки, за да ми помогнат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 127
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

1 . Проблема ти е в самото табло, често срещан проблем, трябва да се презапоят пистите.

4. Пробвай да смениш бензиновия филтър, сигурно е хванал гняз. Може и друго да е , но това е най-лесното и евтино.

8. Маслото е добре, ако не го харчи. Ако го харчи, не наливай по-дебело, а оправи проблема, обикновено горят гумичките на клапаните, също така се скапва и гарнитурата на капака на главата и от там тече.

10. Последно си взех NGK гледам тях най-много ги препоръчват. 10лв бройката мисля че бяха

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей! По точка 1 се съмнявам радиатора да има нещо общо с таблото. Датчика който мери скоростта е завит в скоростната кутия, от ляво ако не се лъжа и е достъпен от долната страна на колата. Имах същият проблем и се оправи след сваляне и зачистване на въпросния датчик. А за температурата датчика е завит във тройника на главата от който излиза дебелия маркуч за радиатора. Там има два датчика и сивият е за температурата на таблото. Но в повечето случаи проблема за температурата е в самото табло. Оправя се със сваляне на таблото и зачистване на контактните гайки отзад на уреда. Има много хубава тема във форума със снимки за таблото.

По точка 8- аз моето го карам целогодишно с 10W40. Няма проблем да останеш с него стига да не е много старо.

По точка 9- също не мисля че има проблем с газта от евтините бензиностанции. Зареждам главно на SNG от години и нямам проблем.

По точка 10- като взимаш свещи каже, че искаш такива за газ. Аз от beru съм много доволен. Не е за хвалене но изкарар 50000км с един чифт свещи  beru без да имам проблеми с тях. Не е нужен майстор за смяната им само трябва да имаш подходящ инструмент за свалянето им.

По другите точки не мога да помогна. Надявам се да съм бил посезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2. Вече с Р12 отдавна не се работи. И моя беше с такъв. Преди 2 години ми се прецака един маркуч на климатика и изпусна фреона. Чудех се и аз какво да правя. В крайна сметка в един сервиз ми го заредиха с Р134 на станция за зареждане. Много хора казваха, че не е така просто. Момчето ми я зареди и изобщо не беше скептичен. От тогава работи идеално, започнах да го пускам вече този сезон, защото става топло, никакви проблеми от 2 години. И ти направи същото, машината ще провери за течове, ще вакуумира и т.н.

3. Тапицерията на вратите и аз я свалях преди може би 7 години. Свалят се корите, слага се на маса и се работи спокойно. Големия проблем е да се изчисти разпадналия се дунапрен, станал е една много гадна и лепкава червеникава маса. Спирт за горене я разтваря идеално, с напоен обилно парцал, коресилина не ще, колкото и да не ти се вярва. Остава старото лепило, и то не пада с коресилина, но то не пречи и аз го оставих. Тапицирах с изкуствена кожа в подходящ цвят, лепих я с каучуково лепило, продава се в кутии към 800гр. стана идеално, не е мръднала кожата, всеки който види това тапициране много го харесва и прави добро впечатление. Става и с тапицерски плат, но аз предпочетох кожа.

4. За не вървенето на бензин може да смениш синия датчик на тройника на главата отгоре. Той е с две пера, вземи от някой за проба и опитай. Това че не е карана дълго на бензин не  е проблем, стига да има бензин в резервоара, за да не изгори помпата. Силно ти препоръчвам да отидеш при един газаджия да ти сложи едно реле за ресет на ЕКУ-то. За този мотор това е наложително. А сега може да пробваш да изключиш за 3-4 минути акумулатора и сам да ресетираш ЕКУ-то. Включваш на бензин, палиш и ще провериш как върви на бензин, ако се оправи, трупа някакви грешки, когато работи на газ.

6. За полиране, за любителски цели може да си купиш ефтина машинка, професионалните са скъпи, няма всеки ден да полираш, аз си взех от Практикер май за 40 лева. Полир паста си вземи на 3М от магазините за автобои, вземи номер 2, тя ще свърши работа. С тия пасти се полира на сухо.

7. Ръждата я отъркай с телена четка добре, след това обезмасли с парцал напоен с коресилин, мини с някакъв грунд и после с боя. Все пак е вътре, не изисква кой знае какъв опит.

8. С такова масло трябва да се кара, но се пази от ментета, залято е с тях. Ако гори много масло, трябва да се сменят гумички на клапаните, отгоре без да се сваля главата.

9. За газта аз не се вживявам много, зареждам откъдето ми е кеф и колата върви идеално. Но редовно сменям филтъра в газовия клапан.

10. Свещи вземи NGK  BUR6ET, това са свещи препоръчани от завода, никога не съм имал проблеми с тях на газ.

11. За майстора е важно да отидеш при препоръчан от колеги от форума, от София, не ходи при случайни хора! Тоя мотор се обслужва лесно, не е капризен, не е сложен, никога не ми се е налагало да ходя на компютърна диагностика. Ако се гледа добре, ще ти служи много дълго.

Ако има още неща за питане, мога да помогна със още много съвети. Успех!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

По темата - смених свещите със NGK BUR6ЕT 3172, но забелязах че колата започна да губи мощност - нормално ли е това, или трябва да се насоча към други свещи? На 1 и 2 скорост се дави ужасно при потегляне.

Редактирано от mikemm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекъсва ли? На място как работи? Това са хубави свещи и не би трябвало да има проблем с тях. Пробвай да наместиш хубаво кабелите, възможно е някой да не е дал хубав контакт и да работи на по малко цилиндри. Също е много важно кабелите да си ги сложил точно в такъв ред в какъвто са свалени. Аз веднъж обърках два кабела и резултата беше трудно палене, неравномерна работа на свободен ход и много осезаема загуба на мощност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че кабелите са си в същата последователност, но ще проверя утре на светло. На място работи окей, но тръгна ли просто усещам как става с много повече натискане на педала на газта - трябва да го настъпя почти до долу на 1 и 2 скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Погледнах кабелите и всички са си на същите места - значи остава проблема да е някъде другаде? Забравих да спомена че старите са: bosch w7dtc

 

Ето и снимка на двата модела:

 

http://prikachi.com/images.php?images/832/8780832e.jpg

Редактирано от mikemm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3. Наскоро си оправях тапицерията на вратите, ако нямаш време да махаш корите, и на място може с отверка като препъхваш. С лепило прома става лесно и не се набръчква плата ако намажеш двете части и изчакаш няколко минути да стегне лепилото и тогава залепваш; 2. Моя климатик беше за ремонт, защото фреона изтичаше и трябваше първо с цветен газ да се пълни и я закарах на ремонт в студентски град в Габела сервиз , доволна съм, бачка си.; 1. Ако под "датчик за вода" имаш предвид датчика, който ти показва температурата на водата/антифриза, той е на лесно - централно отгоре се пада, върху фланеца, който свързва дебелия маркуч на казанчето

Sent from my Lenovo S860 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Marg, ще го имам предвид. Друг проблем ме мъчи сега - смених 2-те помпи на съединителя, защото се скапаха почти едновременно. И едно уточнение -след смяната на помпите. педала на съединителя установих че има някакъв "празен ход" да го наречем: 2-3см като натисна с крака не се усеща съпротивлението на пружина,а едва чак след това като натисна надолу започва да се появява.2 дена всичко беше окей, но днес когато реших да запаля съединителя потъна надолу пак. Върнах го обратно с крак и потеглих. След няколкостотин метра като опитах да го натисна вече си работеше нормално - от какво може да е проблема - обезвъздушаване ли трябва (и как се прави) или съединителя е започнал да заминава?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия помпи дето ги смени отваряни ли са? Пружината се чупи и става точно така. Естествено, трябва първо да се обезвъздуши. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6.05.2016 г. at 16:58, mikemm написа:

Със старите свещи си вдигна нормалната мощност. С малко помощ от страна на колега тук проблема е решен.

Какъв беше проблема и как го решихте?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зная дали са отваряни Коко, ако го направи отново как мога да разбера дали е въздух  или пружина? batiaro  проблема се реши като се увеиличи разстоянието от 0,3 или 0,4 там клолкото беше (по спомен карам) на 0.8мм . Уж нещо дребно, а веднага се усети как вдигна мощност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, mikemm написа:

като се увеиличи разстоянието от 0,3 или 0,4 там клолкото беше (по спомен карам) на 0.8мм . 

На новите свещи ли увеличавахте разстоянието?:nixweiss: Уж НЖК си сложил,а бахти случката.Аз последно вземах Денсо-три електродни и вече 3 години нямам проблеми.И НЖК-то ли ги осраха бе,да ева и китайци? Какво да вземаме вече,че горе долу да става?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължение по темата. Бях в друг сервиз днес и я погледнаха. Оказа се че най-вероятно долната помпа изобщо не  е била сменяна - теча от нея ясно го показа. Според мен няма вариант при сменена помпа още на излизане от сервиза да започне да потъва педала пак. Както и да е...там ще си поговоря с майстора. Питането ми е относно излятата спирачна течност върху купето отдолу при движение. Как или с какво трябва да се третира за да се предотврати поява на ръжда? Ще бъда признателен, ако ми препоръчате марки продукти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Отново я карах  на сервиз - 2 пъти я обезъздушаваха и педала си работи, но е доста мек и на 2 сутрини беше спаднал до долу. След последното обезвъздушаване пак си е мек. Проблемът ми сега е, че от 2 дни откакто стана жега, перките започват да се включват на 80 градуса. Това нормално ли е, предвид подозренията, че гарнитурата може да е заминала? Някой може ли да ме насочи към майстор, който може да я погледне дали е за смяна? Не ми губи антифриз, нито спирачна течност, няма и проблем с маслото. Единствено не зная дали маркучите ги надува нормално или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моя кош му сменях и двете помпи с най-евтините ЛПР и за 4 години никакви проблеми.Педала ми обаче е много "мек".Като се кача в друга кола все едно моята нема съединител,но никога не е потъвал.Имаш въздух в системата най-вероятно.Относно 80 градуса на таблото,уреда не е много меродавен.Разбутай белия датчик на тройника,който е на главата.Този датчик дава сигнал към таблото за температурата.Ако не е от него трябва да вадиш таблото,отзад има две шпилки с гайки,едните са за температурата,другите са за бензиномера.Затегни ги и готово.Може и да е с болтчета,моето е така и наскоро ги притягах,че не ми показваше точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема е, че 2 пъти я обезвъздушаваха досега, няма теч от някоя от помпите и сега чакам да видя дали ще се появи пак проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 17 май 2016 г. at 10:09, batiaro написа:

Н. НЖК-то ли ги осраха бе,да ева и китайци? Какво да вземаме вече,че горе долу да става?


 


 


Eyquem - френските коли излизат от завода с такива свещи. Фирмата е част от Беру. От две години и в момента съм с едни такива на който пише "Ситроен" - добре работят и не е имало драми с тях. Мисля, че бяха 6-7 лв./бр.

Редактирано от Sklepi
Двоен цитат
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, mikemm написа:

проблема е, че 2 пъти я обезвъздушаваха досега, няма теч от някоя от помпите и сега чакам да видя дали ще се появи пак проблема.

То не е важно да кажат,че са я обезвъздушили,хватката е да изкарат въздуха от системата.Дано да нямаш вече проблем.

 

Преди 3 часа, Sklepi написа:

Eyquem - френските коли излизат от завода с такива свещи

Чувал съм за тези свещи добри отзиви,но не съм ползвал.Друг е въпроса,че на жабари и пицари няма голямо доверие.Патил съм от части на Валео и затуй съм предубеден към френското качество.Сега съм с едни Денсо,уж японски,нямам проблеми вече 3 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...