Jump to content

ГПС Тракер Как , Къде ???


Recommended Posts

Интересува ме , някой дали си е слагал как може да се постави и как точно работи ГПС тракер / ГПС за проследяване/ на автомобила къде се намира. Четох гледах продават се тракери за проследяване ясно е , че има фирми които се знаимават с това , а всъщност как работи някои сам поставял ли си е подобно устройство и как точно работи? Гледах , че има слот за сим карта а след като работи с GPRS кординати за какво е ГПС тракер . Много ми е любопитно как се поставя и работи ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това устройство е подобно на смартфон. ГПС локатор праща данни по мобилната мрежа към собственика. Съответно има ГПС и ГСМ модул. Локацията е по ГПС, грубо по ГСМ мрежата. Удобно е за работа но лесно се заглушава. Има много фирми които предоставят услугата но и всеки смартфон инсталиран в МПС върши подобна работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз разработвам GPS тракери които използват отворени Wi-Fi мрежи и не изискват SIM карта, така че нямат месечни разходи. Все още набирам тестери, така че ако желаеш изпрати ми лично и ще ти изпратя един за подарък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тракера се свързва със сървер през Интернет, който изпраща имейли. В бъдеще ще изпраща и SMS-си, но това вече струва пари, така че за сега не.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И всичко това не върши абсолютно никаква работа в подземните гаражи където често ги разглабят точно по тази причина !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

GPS тракера е само една от няколко защитни системи, които ако се използват заедно стават много ефективни. Освен това не е само за при кражба. Може просто да искаш да си следиш колата когато я предоставиш на друг човек, или пък да гледаш точно къде си ходил, колко бързо си карал и т.н.

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се видиме с теб някой ден, да ми разясниш по-подробно. Аз съм за, всяка една поредна защитна преграда пред крадците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за, но ми трябва нещо което да не струва маса пари. Гледам из китайските сайтове има тракери за по 15 тина лева.. чудно ми е как работят ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ги гледах и се чудих - първо как са го направили толкова тънък и второ толкова евтин. Само най-евтиния GPS модул струва около 15 лв! Моя тракер ми струва около 70 лв. само да го произведа.

 

Затова си купих един за 20 лв. да го погледна. Оказа се че изобщо няма GPS модул в него. Представлява само един GSM модул. Теоретично трябва да може да си определи позицията от самите GSM клетки с които се свърза с точност около 30 метра. Ако имаше GPS модул точността щеше да е около 1 метър. На практика обаче изобщо не работи. Мисля че този руснак го е обяснил по-добре от мен:

 

http://mysku.ru/blog/aliexpress/24337.html

 

Ето как изглеждат отворени моя и китайския (моя е червения):

IMG_1551.JPGIMG_1554.JPG

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има малка полза от тях аз си купих като Зеления модел на снимката не можах единствено да го настроя да виждам къде точно е колата но,другите опций си работят нагласих го като се разклати колата да ми звъни на личния тел. така ония ден хванах човек който ме е чукнал леко на паркинга .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6.05.2016 г. at 8:59, CVT написа:

Колега, аз разработвам GPS тракери които използват отворени Wi-Fi мрежи и не изискват SIM карта, така че нямат месечни разходи. Все още набирам тестери, така че ако желаеш изпрати ми лично и ще ти изпратя един за подарък.

Успех!

Винаги съм уважавал поне повечето DIY неща, но мисля, че реално с НЕ потонна връзка чрез която да следиш местоположение малко се обезсмисля. Ако си представиш, един автомобил който се движи, преминавайки покрай обекти излъчващи без платен Wi-Fi нет, че ще е почти не възможно да се конектне и да има време да изпрати нужната информация. Дори и да е бърз като работа, пак не е гаранция, защото не се знае, къде ще намери фрии нет. Отделно ако е извън населено място? Демек може да прати чак след 1-2км сигнал през което време ще се е измесил. През мобилна мрежа, имаш постоянно контрол в реално врем, движи ли се на къде как и защо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, информацията не е в реално време, но за сметка на това няма месечни разходи. Освен това не винаги реалното време е нещо критично. Иначе няма никакъв проблем за тракера като се свърже да изпрати цялата информация която е събрана до сега за секунда. Това не е някаква съвсем нова разработка където не съм сигурен дали ще работи на практика, напротив - вече е в последен стадий на тестване и няма проблем в самия режим на работа на тракерите.

 

Направил съм един демо акоунт, така че който иска може да погледне как инзглеждат данните на един от тест маршрутите. Вижда се също точно къде тракера е успял да се свърже и да изпрати данни:

 

https://www.wifi-tracker.net/my/Account/Login

Email: demo@wifi-tracker.net

Парола: Demo1234

 

Другото че от десетте тестера които имам, двама от тях си паркират колите където има постоянно отворена Wi-Fi мрежа, а един си е нагласил тракера да е се свъзва с домашната му мрежа, така че те са в реално време, поне докато колите им са паркирани пред тях.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 5/6/2016 at 5:01 PM, bsdnikolov said:

Може да се видиме с теб някой ден, да ми разясниш по-подробно. Аз съм за, всяка една поредна защитна преграда пред крадците.

 

Понеже личните не работят...

 

Видях че сериозно се занимаваш с електроника и искам да споделя една идея която ми се върти в главата от както ми каза за твоята ситуация. В момента работя върху автоматичните емайли които се изпращат на потребителя когато тракера излезе или влезе в определена зона. Значи на сайта потребителя рисува един полигон (който представлява зоната) и след това определя при каква ситуация да се изпраща имейл. Имейла се генерира и изпраща веднага след като сървъра разбере че тракера е влязъл или излязъл от зоната.

 

Обаче самия тракер има един 8-битов порт + земя който може да се използва. Може да се направи тракера да може да взема автономни решения без да има нужда да се свързва със сървъра. Например при тази ситуация потребителя ще определи зоната по същия начин, обаче вместо да се изпраща имейл от сървъра, самия тракер ще променя сигнала на порта си. Например ако се излезе от зоната ще подаде сигнал на пин 1. Или пък ако скоростта надмине 20 км/ч ще подаде сигнал на пин 2. Единствената разлика е че зоните няма да се полигони, а правоъгълници и кръгове. Това а за да не се затруднява процесора на тракера с по-сложно изчисление на всяка точка и самите зони да имат фиксиран размер в паметта.

 

След това за този порт може да се върже друго устройство което може да контролира други защитни системи по колата – включване на алармата, изключване на двигателя, активиране на граната под седалката, и т.н. :)

 

В един пост ти каза че правиш устройство което да говори с колата по CAN шината. Не знам там какво може да се задейства като защитна система – може би имобилайзера?

 

Порта има 8 пина + граунд, които освен като I/O могат да с програмират като:

   3 канала на комператор
   1 таймер

   5 канала на 10-битово АЦП

 

Работещото напрежение е 3 волта, порта е CMOS, максималния ток на един пин е 15 милиампера.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за затварянето е много добра идея и може да се направи като отделна платка с релета която се включва към порта. Иначе сега няма релета заради миниатюрните габарити. Web интерфейс си има и сега заради различните настройки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си монтирах ето това:

 

https://m.aliexpress.com/item/1257279802.html?aff_click_id=7624f8a25b1c4039829ca2ba386a20db-1457106312978-01675-qbyZzJAI6&aff_platform=y

 

Работи перфектно, слага се сим карта и толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

18 hours ago, sky said:

Щом има го направи да праща SMS. Има достатъчно фирми, които предлагат тази услуга. Ползва се HTTP като протокол.

 

Да, това е едно от нещата които със сигурност ще направя. Но трябва да намеря сървис който е 100% безплатен и работи в цял свят.

 

18 hours ago, TiL said:

Една бисквида в колата и си решаваш проблема с липсата на "свързаност".  Тва за командването на "консуматори" е добра идея.

 

Бисквитата за Интернет решава проблема, но тогава пак се получава месечен разход, а пък аз искам да го направя без абсолютно никакви месечни разходи за потребителя. Другия проблем е разхода на ток при изключен двигател. Той се измерва в милиампери, но аз също го измервам в дни – демек за колко време ще изтощи един напълно зареден 100 ампер-часов акумулатор ако колата не се кара. В момента тракера харчи 60 милиампера, което се равнява на 70 дни. В момента се мъча да го сваля на около 40 милиампера, което е около 105 дни. Мисля че такава консумация е напълно приемлива.

 

Ако се сложи бисквита, тя харчи около 100 милиампера + 60 за тракера. Във дни това около 26, което е много според мен и може да се квалифицира като утечка.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бисквитката е пожелание. Сега като се замислих тракера има недостатък... Не може да работи при откачени клеми.

Редактирано от TiL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там вече въпроса вече е до габарити и колко време трябва да работи след като се откачат клемите. Експериметирах с това чудо (2 амперчасова джобна батерия за смартфон):

 

IMG_1633.JPG

 

При 5 волта тракера харчи около 100 милиампера, така че трябва да работи около 20 часа. В реалност работи малко над 15 часа.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бисквитката може да се включва, само когато колата е запалена. Защо ти е нет при паркирана кола? Също така не може ли фърмуера на тракера да изключва GPS модула при спряло състояние над еди колко си време и през 1 минута или 30 секунди да проверя само дали има промяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

GPS модула харчи много малко ток за да се получи някава значителна разлика. Wi-Fi модула е главния консуматор, така че него ще слагам на диета.

 

Относно бисквитките за Интернет - ако се захранват от запалката, мисля че на много коли запалките винаги са включени, а не само когато колата е на контакт (поне на моята е така).

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да го захранваш от ключа за фаровете, там имаш кабел на който имаш 12V само при запален двигател и лесно се монтира.

Може да го захранваш от ключа за фаровете, там имаш кабел на който имаш 12V само при запален двигател и лесно се монтира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...