Jump to content

Ремонт на ръчна скоростна кутия на А6


Рабаков

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Моля за мнения и съвети по един странен казус с моята кола. Преди десетина дни се появи едно странно прищракване при пълен ляв завой. След посещение в сервиз ми смениха тампон и биелетка като се надявах проблема да е решен, но уви, отново чух това силно щракане при пълен ляв завой. Посетих друг сервиз в който ми казаха, че това щракане е от карето. Съответно и то беше сменено, но , проблема си остана. Сменихме и лагера и пак нищо- продължава да щрака. Същевременно, усетих че се появи и странен шум  и то най-вече когато отнема газта  някак си звука на деференциала става по силен и дреззгав. Въпроса ми е, възможно ли е това прищракване при пълен ляв завой да е в следсвие на проблем в скоростната кутия както и този шум който чувам?

 

Моля, ако някой знае и е ползвал читав сервиз за ремонт на ръч. скорости да даде кординати. Става въпрос за района на София или Перник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Външно или вътрешно каре смени, проблема може да идва и от двете. А относно шума - при мен се появи от диференциала на скоростната кутия (с 6 степенна ръчна на предно предаване съм). След смяна на скоростната кутия изчезна за известно време, но от скоро го чувам пак в по-лек вариант. Човека, от който купих кутията твърдеше че този тип кутии са си консуматив (трошат се лесно). Тъй като съм запазил тази която свалих мисля да я рециклирам с нови лагерчета, но за сега не остава време и е на изчакване. Когато го направя ще пусна тема с подробен снимков материал. Забравих да кажа че при мен също го има щракането, но освен при завой, много по-отчетливо го чувам при потегляне - еденично или двукратно прещракване което трябва да е вътрешно каре, но то също е на изчакване за сега. Другия месец ги сменям и би трябвало да остане само виенето (за сега едва доловимо) от лагерите на дифа, НАДЯВАМ СЕ!!!

Редактирано от katsi86
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених външното каре и след като щракането продължи да си го има, и както казваш ти, е две последователни прещраквания и след секунда се чува едно единично, реших да сменя и вътрешното каре, но се оказа, че при мен карето върви с цялата полуоска и струва към 900 лв. За сега искам да се уверя по някакъв начин от къде идва това прещракване-дали от карето или от скоростната кутия, за да предприема нужните  ремонти, а така на сляпо не ми се хвърлят повече пари, без да съм сигурен от къде идва проблема, че вече тука разходите стават сериозни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, katsi86 написа:

Външно или вътрешно каре смени, проблема може да идва и от двете. А относно шума - при мен се появи от диференциала на скоростната кутия (с 6 степенна ръчна на предно предаване съм). След смяна на скоростната кутия изчезна за известно време, но от скоро го чувам пак в по-лек вариант. Човека, от който купих кутията твърдеше че този тип кутии са си консуматив (трошат се лесно). Тъй като съм запазил тази която свалих мисля да я рециклирам с нови лагерчета, но за сега не остава време и е на изчакване. Когато го направя ще пусна тема с подробен снимков материал. Забравих да кажа че при мен също го има щракането, но освен при завой, много по-отчетливо го чувам при потегляне - еденично или двукратно прещракване което трябва да е вътрешно каре, но то също е на изчакване за сега. Другия месец ги сменям и би трябвало да остане само виенето (за сега едва доловимо) от лагерите на дифа, НАДЯВАМ СЕ!!!

Лошата новина е,че в кутията има два лагера,които ползват корпуса на самата кутия за външна черупка,та много често се износва именно там и хвърляш кутията,демек наистина си е консуматив.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Тъй като вчера се заех да сменя лагера на кутията, но като всяко нещо с което се захващам за първи път и тук ударих греда. Схемата на свалената скоростна кутия дълго разглеждах в ЕТКА. Така достигнах до извода че за да достигна до лагерите на изходящия вал (този на който е пиньона) на кутията разглобя алуминиевия корпус най отзад на кутията. Добре но тук се натъкнах на проблем. Кръглата алуминиева капачка в края не можах по никакъв начин да извадя за това действах хамалската и я пробих с идеята в последствие да я залепя/заваря ако не намеря друга. 20160929_181246.jpg20160929_181240.jpg

Така се натъкнах на следващата капачка - тази която събира маслото и го връща обратно в долната част(картера) на кутията. Тази капачка е пластмасова и се изважда много лесно и издърпване.20160929_182000.jpg

Под нея вече се открива гледка към лагера на първичния вал и болта който го закрепва

.20160929_182107.jpg

Тук обаче нова греда. този болт е толкова стегнат, че колкото и да напъвах не успях да го разхлабя по никакъв начин. Иначе след отвиването на този болт и тези, които са на корпуса на кутията би трябвало да излезе тази част от корпуса. Така ще имам достъп да демонтирам изходящия вал и лагерите върху него, които смятам за главните виновници за шума в кутията. Моля ако някой е разглабял такава кутия да сподели опит. Няма невъзможни неща. просто не искам да я строша докато я разглобя.

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със здраво гедоре или т образен ключ удължи с една тръба дълго рамо да стане и напъвай и с малко удряне по рамото не по лагера :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема идва от това, че не мога да застопоря вала така че да мога да напъвам на болта. Пробвах да включа на предавка и да застопоря двата фланеца към полуоските с щифт / отвертка през отворите и в корпуса на кутията. След като счупих едно от оребренията на капака на диференциала обаче се отказах. Слава богу капака остана здрав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...