Jump to content

Стрелките за бензина и водата не работят


Curtis.

Recommended Posts

Здравейте колеги! Проблема ми е следния: Таблото с приборите ми е от тези "хубавите", френските :D,малък Фис но всичко работи или поне работеше. стрелката за температурата все отиваше на 120 градуса когато запаля сутрин, тоест на студен мотор, от там ми се пускаше и перката без да има нужда и започваше да ми свети и пищи  така около 3 минути и после се връща стрелката, но не това е основния проблем. Така. това започна да ме дразни и една сутрин "излупах таблото пет шест пъти отгоре и стрелките на километража и оборотомера взеха, че паднаха надолу. Днес свалих таблото откачих буксите както си му е редът, махнах стъклото и леко побутнах стрелките обратно. Всичко ток! Стана ми интересно какво има под хартийката с разграфенията за километри обороти и т.н. и внимателно отделих четирите стрелки. Нищо интересно само диодно осветление. Върнах всичко внимателно по местата сглобих километража закачих буксите и стойностите за километри и обороти пак бяха в норма но започна да отчита че има повече бензин отколкото всъщност имаше а стрелката за температурата на водата започна да седи на 100 градуса при реална температура не повече от 35 40. От там започна една игра на сваляне, закачане на стрелките закачане и откачане на букси, и тия въпросните показатели за температура на водата и количество на гориво или въобще не отчитаха или отчитаха грешно. След 2 часа играчка ми писна и го зарязах в положение при което стрелките само трепваха и отиваха даже леко назад. Не знам какво стана за това се обръщам и към вас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По всяка вероятност след свалянето не си ги настроил на мястото на което трябва да са (а може и преди теб някой да е пипал). Изхода от ситуацията е следния - Закачваш на VCDS, избираш Instrument cluster, след това избираш Output test ще ти се отвори нов прозорец където с бутона Next ще се сменят общо взето всички функции на таблото. Един от първите обаче (ако не и първия) е най интересен и точно той ти трябва. При него всички стрелки едновременно отиват до края на циферблатите си след което застават точно отвесно след което се връщат в изходно положение. Тук трябва да успееш да поставиш съответната стрелка в момента когато всички са застанали отвесно. Така ще си сигурен че стрелката ти е монтирана правилно върху оста си. Ако отново има отклонения в показанията (подозирам, че при теб ще има заради проблема с включващата се перка за която каза) трябва да провериш показанията на температурния датчик за антифриза. Ако неговите показания не са коректни може да лъже таблото ти за реалната температура на двигателя. Тази проверка можеш да направиш в Engine--> Measuring blocks, не си спомням обаче в кой канал беше, просто ги сменяй нагоре и ще го видиш. А стрелката за количеството гориво в резервоара също търпи настройка и през VCDS но мисля че тя е по скоро корекция(финна донастройка). Прави се при пълен резервоар пак през Instrument Cluster--> Adaptation и отново ще трябва сам да потърсиш канала на който е. По спомен се задаваше съпротивление в Омове като фабричната настройка мисля че беше 128 Ома като промяната на тази стойност съответно променя и показанията на стрелката за горивото. Дано съм бил полезен. Ако някъде греша нека колегите ме поправят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз специално на моето табло което е същото като на автора на темата, като му правих Output test's забелязах че мина тест само на големите стрлки и започнаха светлините по таблото. Може би има значение и версията на VCDS знам ли...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да добавя но съм с тази кола едва от 3 седмици. Какво е VCDS , предполагам така наречения ваг ком или там както е с две думи софтуер за диагностициране, ако съм прав от къде мога да се сдобия с него или поне къде да отида за диагностика в София? Другия момент е че стрелките ги върнах така както ги извадих наистина тоест всички на 0 или празно да речем за резервоара ама греда :(

 

Редактирано от Curtis.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Curtis. said:

Какво е VCDS , предполагам така наречения ваг ком или там както е с две думи софтуер за диагностициране, ако съм прав от къде мога да се сдобия с него....

 

VagCom = VCDS

 

Купуваш оттук примерно:

http://m.cars.bg/p71404

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моя го взех с версия 12.12. Всеки път като пусна програмата ми излиза предложение за обновяване. Какво ще стане ако ъпдейтна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, evg_eni said:

Аз моя го взех с версия 12.12. Всеки път като пусна програмата ми излиза предложение за обновяване. Какво ще стане ако ъпдейтна?

Ако нещо си работи, не го разваляй.... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развитие по случая! :D Днес ми хрумна да покарам колата да загрее напълно, след което спрях и извадих стрелките докато колата работи. Сложих тази за водата на 90 градуса а тази за горивото по спомен беше над първото деление преди да сваля таблото. Сега чакам да изстине и утре сутрин ще запаля за да видя дали има резултат.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да те разочаровам,но таблото си заминава.Започвай да си търсиш табло VDO.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

YEEE оправи се! Демек ако пипате таблото помнете колко гориво е имало и стрелката на температурата я сложете на 90 градуса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има известна логика в това което си направил щом не търсиш прецизност на показанията и резултата те удовлетворява. Аз не бих се задоволил с горе долу работещи стрелки (особено що се отнася за тази на температурата), но ако ти си доволен от това което си постигнал значи всичко е наред. Моят съвет е все пак да провериш показанията за температурния сензор за охлаждащата течност. Некоректната му работа може да ти причини невъобразими главоболия. Искрено се надявам всичко да е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега! Датчика ще го проверя със сигурност тия дни, а пък за показанията смятам, че не са прецизни до една десета от милиметъра но все пак са точни, особено този за температурата защото покарах бая колата преди да поставя стрелката на 90 градуса, а пък за горивото 100, 200 грама повече или по малко здраве да е :razz:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, veselin velchev написа:

Не искам да те разочаровам,но таблото си заминава.Започвай да си търсиш табло VDO.

Ето на това мнение трябва да наблегнеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...