Jump to content

Проблем със динамото А2 1.4i AUA


carfan

Recommended Posts

Здравейте,колеги.Динамото на а2.ката зарежда първите 10-15 секунди и спира.Мерено на акумулатора отзад след запалване имаме 13.2-13.5 волта за около 15 секунди след това започва бавно да пада до 12 волта.Мерено отпред при динамото отначало имаме 14-15 волта пак за кратко и после спада и там до около 12в. Въпроса е дали е реле регулатора или диодния блок?И защо  при положение че от динамото излизат 14.5v дори и за кратко време,отзад при акумулатора напрежението не е повече от 13.6V.Aкумулатора е на няколко месеца и съм го заредил напълно след като се изтощи от недозареждане. Кабела от багажника до отпред един цял ли е или има някаде връзка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се вярва и на този клип не са -

 

Около 2' 40 " се вижда

 

А кабела би трябвало да има връзка около акумулатора и също така на самия стартера.

 

Сега разгледах едни снимки.... може да има връзка и под краката на шофьора, пред предна лява седалка, където са разни електрики....

 

Редактирано от TIHO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ,че има връзка с останалата електроника от колата няма съмнение.

Въпроса е какво причинава това "изключване" и пада на 12в

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата питаше дали е един цял кабел, нали?

Не съм проследявал кабела, но на снимката под предната шофьорска седалка видях, че имам връзка на два големи кабела

WP_20160909_17_06_18_Pro.jpg

 

Според мен са възможни и двата варианта, и диоден блок, и реле-регулатор.

А за пада на напрежение -  и лоши връзки.

Може би е добре да се измери без да е работила колата, какви са стойностите първо на акумулатора и после на клемата на генератора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

динамото е свалено и ще бъде разглобено довечера.Мисля да сменя и четките и диодния блок да ми е мирна главата после.Няма никакъв луфт или особенни шумове при въртене на шайбата.За кабела и аз видях че имат връзка пред предната седалка и ще ги проверя по нататък като сглобим динамото.Свалих и комфорт модула за оглед че при всяко сваляне на акумулатора не ми работят нито ел стъкла нито плафоните вътре нито ми се отваря багажника.После след време захапва сам от само себе си.Зкачих на вагком колата и няма връзка с този модул.После като се оправи и работи всичко по колата,пак няма връзка с модула.Отворих го и вътре си беше като нов.Кабелите са здрави и няма вода никъде.И при вас така след време ли се обучава колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Имам абсолютно същите проблеми. Смених четките на динамото които са в комплект с реле регулатора, но проблемите си останаха. Струва ми се, че постоянно акумулатора не се подзарежда достатъчно от ниското напрежение. Пусках за проба директен кабел от акумулатора до динамото и директен минус - все тая. С комфорт модула е същото положение, след всяко сваляне на акумулатора се шашка и след време се оправя сам а плафоните не се включват при отваряне на вратите. Като включа копчето на плафона на средно положение лампата започва да мигат. Гадна работа. Пиши за резултатите с плочката  с диоди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kenwood2 благодаря за съвета. Както писах реших да елиминирам връзките и пуснах два кабела по 4 кв. от акумулатора през тавана до динамото за проба. Никаква промяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В купето масите превери ли ги?

Също по спомен и до единия фар има маса.

Погледни в тази тема има доста снимки.

Редактирано от kenwood2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се оказа проблем от реле регулатора.Сега си зарежда 14 волта на празен ход и 13,6 на празен ход с всички консуматори включени,При увеличаване на оборотите се покачва до 13.9 с консуматорите.Явно и комфорт модула се е шашкал от недозареждането.10 минути след като запалих колата за проба захапа и плафоните и багажника се отваря.Остана само и ключа сам да се оправи и да заключва и решаваме тоз проблем.

Имам и някакъв проблем с термостата.Смених го като сменям маслото но преди поне загряваше до 70-80 градуса.Сега извънграда си стои на 60 и няма парно съответно.Сега мисля да сменя и капачката на термостата,Ако не се оправи пак трябва да сменя и корпуса нали така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пак имам проблем с пустото зареждане.Само на празен ход и при пуснати консуматори заареждането пада пак до 12.6в.При форсиране веднага качва докъм 14в,

Четох някъде че регулаторите на bosch имали температурна компенсация и при загряване намаляли напрежението до 13.6V.Като е студена колата си зарежда 14-14,2v на празен ход но тогава оборотите са малко по-високи.Но щом загрее пак пада.Другия въпрос е капацитета на акумулатора.Моя е 50А Монбат, а навсякъде по каталози дават около и над 70Аh.Възможно ли е заради това да спада напрежението или не?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. генераторите на Бош имат темп. компенсация и така трябва да бъде. Колите с много "подгряващи" екстри по принцип са с по-големи акумулатори и по-мощни генератори. Възможно е заради малкия акумулатор да ти пада напрежението при включени повече консуматори. Хубаво е да се премери напрежението на клемите на акумулатора и на клемите на генератора, не трябва да има голяма разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aми разликата в показанията на изхода на алтернатора и на клемите на акумулатора е много малка,почти нищожна,12,6 е на акумулатора,12,7 е на изхода на алтернатора.Иначе на регулатора пише 90А.Най-големия консуматор на ток е хидравликата.Като завъртя и направо потъмнява плафона и отслабват фаровете.Това на празен ход.Като въртя волана на 2000 оборота няма примигане на фаровете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което го казваш по горе при мен изчезна след нов 80А акумолатор. 1.4 бензин е моят автомобил. А динамото ми е 90А.

Редактирано от kenwood2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако можеш да замериш зареждането на твоята кола при загряла кола на празен ход с пуснати фарове ще съм ти много благодарен.Просто за сверка.А за акумулатора 80Аh с колко стартов ток е това?

Редактирано от carfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При пълен товар лятото фарове ,климатици ,музи и тн. на празен ход даде около 13.2. При 2000 оборота 13.9.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това добре, ама кажи колко Ач е акумулатора.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...