Jump to content

Покупка на S8 D2, S6 C5 или S4 B6


Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Решил съм да сменя сегашната кола (А6 C5 1.8T) с един от вариантите от заглавието на темата. Знам, че много хора веднага ще кажат - ама тези 3 варианта нямат нищо общо като класове - но идеята ми (обобщена в един ред) е следната:

 

S-ка с ръчни скорости и V8 мотор

 

И точно тук се крие проблема - изначално исках само S8, но тъй като ръчни ск. почти не се намират, разширих вариантите с S6 (на практика също нулев избор в БГ, а и в чужбина) и с S4 (тук изкачат сравнително повече опции, но с прословутия риск за пластмасовите обтегачи).

 

Друго доста ограничаващо условие е факта, че предпочитам да взема мотор, който не е преработван с газ (разбира се, ако конкретния екземпляр наистина си заслужава това не би ме спряло).

 

Молбата ми е, с оглед на горната информация, да предложите варианти ако имате информация за коли, които си заслужава да погледна - било то от частни лица или търговци.

 

В тази връзка, една S4-ка ми се стори прилична на снимки, но интересното е, че я има на 2 обяви (освен ако не съм се заблудил):

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11479132919537020&slink=gto7bc - от частно лице, публикувана средата на ноември

 

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11480769852177451&slink=gto7bc - от фирма, публикувана преди 2 дни и на по-ниска цена

 

Прави впечатление, че е доста постна откъм екстри, но с оглед на основните ми критерии съм готов да преглътна този факт.

 

Ще съм благодарен да споделите впечатления за конкретната бройка, както и да предлагате всякакви други варианти.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не колега - за мен лично това не е опция. Държа колата да е в максимално оригинално състояние и без всякакви така характерни за региона "домашни" преправяния. Точно затова предпочитам да се оглеждам и за S6 и дори S4, а не да взимам нещо и да влизам в сложни приключения с неясен изход.

 

Благодаря все пак за предложението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата е S-ка с регистрация,ако не забелязваш втората е от автокъща.Бих погледнал тази с регистрацията ,другата нещо ме притеснява..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

и тази от къщата е с регистрация, но просто са и закрили номера.

 

според мен продавачът е решил да се пробва през къща и на по-ниска цена.

Редактирано от CnacmeB
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих се придържал към търсенето на D2 facelift ръчка, в най-лошия случай C5. 8-та като интериор и екстериор ме грабва много повече, не е по-тежка от другите (ако са комбита). 

За двигателите може ли някой (robobug) да каже дали 40 клапановия в S8 и S6 е с нещо по-различен от този в S4?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

33 minutes ago, CVT said:

Ако това е важно защо не звъннеш и не питаш, вместо да спекулираш?

Ще звънна. Нямах време досега от работа. Питането конкретно по тази кола беше с идеята ако някой знае детайли да сподели

27 minutes ago, Krisko_A6 said:

Аз бих се придържал към търсенето на D2 facelift ръчка, в най-лошия случай C5. 8-та като интериор и екстериор ме грабва много повече, не е по-тежка от другите (ако са комбита). 

За двигателите може ли някой (robobug) да каже дали 40 клапановия в S8 и S6 е с нещо по-различен от този в S4?

И за мен топ варианта е с8. За моторите - има разлики. Без да претендирам за експертни познания в областта съм наясно с основните разлики и нямам идея с този пост да събирам инфо за моторите а да получа съвети за конкретна кола, която се знае че е читава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

S4/B6/ е първия V8 мотор с верига,предишните поколения са с ангренажен ремък.

Имаше S8/D2/ ръчки преди на обяви,сега незнам.

Във форумния раздел продава/купува има едно S4/B6/ авант за продажба-Варна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега - тази съм я пропуснал във форума.

 

Има ли случайно някой който да я е гледал и да знае подробности за състоянието?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трите автомобила са тотално различни. 

 

S4 Б6 е с най добра динамика и усещане, най-икономична. Основен недостатък са конструктивните проблеми с вариаторите и необходимостта да се подменят вериги и обтегачи при сравнително малък пробег, които са доста неприятни като цена в комплект с вариатори и соленоиди, доста висок разход на масло, средно 2-5л 10 000 км. 

 

S6 C5- има поне 100 теми, но като обобщение; изключителна машина с огромен ресурс, дава предостатъчно за годините и моделната си генерация, разхода е поне с 20% по-висок и динамично се усеща една идея по слаба. 

 

S8D2- Фейс- също е доста коментирана; също като за C5 автомобил с огромен ресурс, доста по-висок клас и изолация, високотехнологично алуминиево купе и най-стабилна във всяко отношение без да губи комфорта на А8. Недостатъка според мен е усещането в интериора, като за автомобил от поколението на Ц4.  

 

Конструктивно моторите при S8 и S6 са идентични.  S4 e на същия блок, глави и периферия (леко променени заради газоразпределителния механизъм с вериги). Оптимизираната е електроника и заради възможността вариаторите да изместват с по голям ъгъл и точност всмукателните валове (спрямо електро хидравличните обтегачи) дават икономия, по-ударно развъртане на мотора и изключително балансиран ход. 

 

Според мен S4 e по-актуалната и като години и като възприятие от 3-те и е отличен избор ако човек е готов да извади 60% от покупната стойност за ревизия на газоразпределението (като/ако му дойде времето).

Останалите две са за хора със сантиментални чувства към старата генерация и дълбоки джобове ако искат всичко да е като по учебник.

При всички случай трябва да се заложи на обстойно проверен в техническо отношение автомобил и да се избере най-читавия. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо пак е на ниво :respekt:
А как е положението с алтернативни части за 3-те модела. Неща трудни за отркиване или набавяне? Липсва на заместители на оригиналните елементи и прочие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Д2 брони и решетки няма афтърмаркет- само оригинални. еС- кова решетка се намира меко казано трудно втора ръка (моята я купих с изтръгната с все реброто емблема и си я възстановявах, емблемите нови са по 60+лв).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По моторите повечето елементи са само оригинал, амортисьори също. Спирачки и носачи има добри алтернативи. По купетата специално за S6 и S4 много елементи нямат заместители и са трудни за намиране. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влязох да проверя от любопитство в  сайт от който пазарувам ОЕМ части,  какви са цените при S4, и излизат следните :

Амортисьори за S4 (4.2 '04) 150$-230$ бр. в зависимост дали е с/без спортно окачване

Пружини предни-110$ бр.

Предни накладки- 83$

Дискове-312мм. 88$

Верига- 96-112$ (незнам каква разлика може да има)

 

 

Редактирано от BAHOLINO A4 TDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предвид че направих веднъж скока А4 към А6, предполагам че А6 към А8/S8 ще е пак така съществен.

Не бих си взел C5 купето вместо D2. Д2 изглежда по-старо, но като място, обезшумяване и тн. ще е по-добре, особено ако е със стъклопакет.

Щом колегата се е спрял на V8, според мен варианта е само Д2ка. Дори да вземе автомат, за 2500лв грубо има кой, проверен да го направи ръчка, като от завода.

Ръчна D2 S8 в добро състояние, на дали ще намери под 12-15к.
Да се има предвид, че разходите спрямо 1.8Т са по-сериозни и ваденето става голямо.

От А6 С5 не бих се метнал на В6 купето, ако ще и едното да е 1.8Т а другото 8 цилиндрово. В6 купето е МНОГО по-тясно, по-лошо изолирано и тн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

C5-ци също има със стъклопакети. За Б6 вече не знам. Смея да твърдя че за човек под 180 см и 85кг, Б6 е прличен размер поне отпред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, BAHOLINO A4 TDI написа:

 

 

 

Тези цени са нереални!

S4 без спортно окачване няма и предните амортисьори без тампони, шок тампони и прашници са по 800лв/бр, пружините по около 400лв/бр дисковете са 345мм и са около 280лв/бр, накладките около 250лв/к-т -предни.

Веригите са 4 бр + един куп обтегачи, болтове, гарнитури, семеринги и прочие в комплект с вариатори и соленоиди отиват доста над 5 000 лв

Цените цитирам по спомен и са за ОЕ части. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

Днес ходих да гледам С4-ката от линковете, които дадох в първия си пост. Колата на живо изглеждаше перфектно (визуално като интериор и екстериор, технически не мога да съм сигурен). За съжаление точно когато отидох бъдещият собственик я плащаше на момчето от къщата.

 

Бих искал да направя едно уточнение за темата, тъй като забелязвам, че отива в посока различна от първоначалния замисъл:

 

1. Благодаря на колегите, които споделят цени за части и съвети кое може да се намери от фирми заместители и кое го има само в оригинал, но не това е идеята на запитването ми. Наясно съм с разликата в цените между настоящата ми кола и това към което се целя. Смятам, че сравнително реалистично съм си преценил силите и няма да изпадна в ситуация, в която няма да мога да си сменя консуматив (дискове, накладки, т.н.) или да покрия непредвиден ремонт по двигателя. Не се хвърлям насляпо по тези коли без да имам бегла идея какво да очаквам.

2. Много добре осъзнавам разликата между различните класове (4/6/8). Ако в момента имаше 20 обяви за С8 с ръчни скорости, темата нямаше да е озаглавена С4/6/8, а само С8. За съжаление, в БГ в момента виждам само 2 такива обяви (от Ямбол за 6700 с видимо уморен интериор и екстериор, въпреки уверенията в текста, че гледам "перфектната С8-ца" и от Бургас за 15500, която преди по-малко от година е купена от колегата във форума Don Cecone, която аз самият карах миналата зима когато той и искаше 10-11000 и също уверяваше, че е перфектна и която само 8-9 месеца по-късно се препродава след като новия собственик в тел. разговор ми обясни как е налял 7000лв.).

 

Молбата ми е ако знаете за конкретен автомобил, който е обявен за продажба, че е в добро състояние и си заслужава да се погледне или ако знаете за такъв, който не е обявен по сайтовете - да споделите. Разбира се, аз също гледам постоянно, но логиката ми е, че два или повече чифта очи виждат повече от един...

 

Ще съм благодарен на всякакви адекватни предложения.

Редактирано от CnacmeB
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

44 minutes ago, cvetan83 said:

 

 

Тези цени са нереални!

S4 без спортно окачване няма и предните амортисьори без тампони, шок тампони и прашници са по 800лв/бр, пружините по около 400лв/бр дисковете са 345мм и са около 280лв/бр, накладките около 250лв/к-т -предни.

Веригите са 4 бр + един куп обтегачи, болтове, гарнитури, семеринги и прочие в комплект с вариатори и соленоиди отиват доста над 5 000 лв

Цените цитирам по спомен и са за ОЕ части. 

Напълно реални са си цените, колега :) Няколко пъти вече пазарувам оттам, само че за друга немска марка, и наистина частите  (не всички разбира се, при някой няма чак такава голяма разлика) излизат на цената на части от Симеон. Конкретно за S4  не съм се задълбавал в търсенето на обтегачи, семеринги и тнт, а исках да просто дам примерни цени на някой части, понеже тук много хора казаха че били безбожно скъпи ... Сигурно е така, ако си пазаруваш от бг дилър ;)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай да го видим този сайт, ако не е проблем

Sent From My NOKIA 3310 без фенерче

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 06/12/2016 at 10:08 PM, CnacmeB said:

2. Много добре осъзнавам разликата между различните класове (4/6/8). Ако в момента имаше 20 обяви за С8 с ръчни скорости, темата нямаше да е озаглавена С4/6/8, а само С8. За съжаление, в БГ в момента виждам само 2 такива обяви (от Ямбол за 6700 с видимо уморен интериор и екстериор, въпреки уверенията в текста, че гледам "перфектната С8-ца" и от Бургас за 15500, която преди по-малко от година е купена от колегата във форума Don Cecone, която аз самият карах миналата зима когато той и искаше 10-11000 и също уверяваше, че е перфектна и която само 8-9 месеца по-късно се препродава след като новия собственик в тел. разговор ми обясни как е налял 7000лв.).

 

Молбата ми е ако знаете за конкретен автомобил, който е обявен за продажба, че е в добро състояние и си заслужава да се погледне или ако знаете за такъв, който не е обявен по сайтовете - да споделите. Разбира се, аз също гледам постоянно, но логиката ми е, че два или повече чифта очи виждат повече от един...

 

Нали не очакваш 15+ годишен премиум, купен за ръчкане да изисква само консумативи?

Не знам с какви финасови разходи си склонен да се съгласиш за ежемесечна подръжка, но А8, особен във версията S си има прилична подръжка. Аз във Фабията съм налял 6- 7000, и се плашиш от подобни разходи за S8. В Д2- ката ми също много успешно потъваха пари, а беше от първи собственик и на реални 320 000км.

Редактирано от Ivo_Dinkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, Ivo_Dinkov said:

 

Колега,

 

Уточних много ясно още в началото, че целта на този пост не е да събирам информация за това колко би ми струвало да поддържам такава кола или колко пари трябва да съм готов да заделям седмично/месечно/годишно за консумативи или непредвидени ремонти.

 

Не разбирам защо при така ясно зададения вапрос (Колеги, препоръчайте автомобил, който си заслужава да погледна, ако знаете за такъв....) това се превръща в поредната разводнена тема с подмятания колко струвала поддръжката на такава кола, кой от къде си взимал частите с намеление, кой знаел сайтове за поръчка на евтини части (пък било то и за Дачия, тъй като колегата който беше цитирал цени направи леко уточнение, че всъщност не бил пазарувал за С6/8) и как аз съм се плашел от наливането на 7000лв по една такава кола (само за уточнение - просто преразказах накратко разговорът ми със собственика на една от двете С8-ци с ръчни скорости; как ти това го разтълкува като "страх" у мен от скъпа поддръжка - не съм много сигурен).

 

Имам чуството, че едва ли не по-важната цел е да "наковем", уличим във финансова несъстоятелност, да уплашим и да откажем отсрещната страна да си купува такава кола, вместо да помогнем с конструктивни мнения по темата...

 

И сега по същество:

Тъй като успоредно с писанията тук ходя усилено на огледи (днес гледах С4 и С6 - и двете авант) и трупам впечатления, трябва да си призная, че започвам да харесвам все повече С6 автомат спрямо другите варианти. Знам, че това с автомата е обръщане на 180 градуса от първият ми пост, но след няколко тест драйв-а си давам сметка, че лично на мен ми допада повече.

 

Така или иначе, това не променя темата, а просто дава повече варианти за преглед и тестване.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От доста скоро карам S8, смея да твърдя запазена за годините си. Предния собственик е бил тотален скъсан мърляч (спирачна течност на гел, несложена лапа на тампона на двигателя, свещи на г*з, провиснали врати и подобни "убавини"). Няма да влизам в подробности как Порше Запад се осраха за пореден път, не вдигнаха колата на подемник и просто ми стовариха около 5к сметка с едва половината неща за смяна, включени в нея. Закарах я при Райно и нещата започнаха да си идват по местата. До момента : смененени дискове, накладки, всички видове филтри, масла, термостат, ремъци, ролки и обтегачи, свещи, тампони отпред и по двигател - 4600 лв. Остава окачване (неоригинално, но пак качествено), радиатор и тампони на диференциал и заден мост - 3200 лв. Общо взето - купена за 7500, наляти още толкова. Автомат е, но някак не я усещам спъната. 

Просто имай готовност за дебело изваждане. И не забравяй, че това е много повече кола от наследниците си откъм надеждност, визия и усещане като цяло. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...