Jump to content

Audi A3 1.8TQ Въпрос относно турбо


simoV49

Recommended Posts

Здравейте колеги, 

 

Колата е A3 1.8T quattro 1999г. 150к.с. с код на мотора AQA. Няма газова уредба.

 

Когато взех колата беше с афтърмаркет blow off клапан, който не е бил купуван ами е взет от някой, на когото не му трябвал вече. Помолих продавача да ми даде и стария и ми го даде. Първоначално се чудех за какво да го държа на колата, но го оставих. Колата беше с права генерация от-до, като на мястото на крайното гърне беше заварена Т-образно една тръба, а на нея 2 ремуса на 90 градуса. Благодарение на @gogotzanovsf се сдобих с гърне от S3 и се отървах от шумната генерация. Колата се промени тотално, почна да е по-рязка, да не претрепват оборотите, звука беше милион пъти по-приятен. Като цяло колата започна да "върви" повече. Вече се чуваше и blow off клапана и реших, че работи.

В крайна сметка, днес реших да го махна, тъй като нямам никаква идея, с каква пружина е, от къде е и т.н., нещо което трябваше отдавна да направя. Сложих стария, който по моя преценка работи, теста направих като свалих маркуча, запуших 2те тръбички и смуквайки от вакума, не се усещаше, че изпуска. След слагането излязох да пробвам и да видя разликата, колата е значително по-добре без онзи клапан, има малка, но осезаема разлика при сменянето на скорости, не се усеща толкова голям лаг. Дотук всичко звучи прекрасно, но все още чувам, когато турбината изпуска налягането, също както преди.

Възможно ли е това да е заради правата генерация или е от нещо друго, като спукан маркуч и т.н.? Ако съм пропуснал нещо, питайте, ако днес успея или утре ще кача клип как се чува, ако има някакво значение.

Редактирано от simoV49
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как чуваш, че турбината изпуска налягане? Възможно е да чуваш оригиналния "blow off", ако е заминал като върнеш газта. Или да съска някой сцепен маркуч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това е, като надуе на около 3000 оборота и пусна газта, съска.

Но преди се чуваше същия звук, значи не е от блоу оффа предполагам. Звука се появи след като смених гърнето, преди не се чуваше, дали от шума на гърнето, който беше доста силен или просто го е нямало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега а защо не накараш някой да натиска педала и да пуска а ти да вдигнеш капака и да се ослушваш, със същия двигател съм но за  съскането и аз мисля че някъде ти и е изтървала скоба след турбината или сцепена мека връзка, има две меки връзки след нея до кулера отпред в дясно, а може и да са три. По лошия вариант е кулера да е пукнат някъде съвсем леко и да пуска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше с кого и реших да пусна тема за мнения. Предполагам не е кулер, защото само 1 път чукнах ножа, и то беше по-скоро закачане в бордюр и беше супер леко и не вярвам да го е натегнало чак толкова. Утре ще разгледаме по-детайлно, че преди малко се прибрах от работа :D За маркучи ще огледам внимателно.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверявах днес и от никъде не се чува да издиша .. То не се и чува много често самото съскане.

Редактирано от simoV49
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя сега е супер тиха и е доста приятна за каране, знам че ще стане още по-тиха ако сложа средно, но като ми го даваха, нямаше къде да го сложа :D 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен си се чуваше осезаемо разтоварването при  изправен фабричен клапан и изправни турбо пътища. Въздухът бива връщан съвсем близо до кутията на въздушния филтър, която поне при мен не се затваряше съвсем плътно и си мисля, че звука си проправяше път от там :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако не възразяваш да използвам малко твоята тема.

 

Освен, че и при мен се чува така имам и едно леко усещане най вече на втора като пипна газта и рязко ускорява и веднага след това отпуска и продължава да си ускорява но по слабо.

Това дали може да е изпуснал блоу оф, фабричен е моя, 1.8т Кватро сток генерация.

 

И по важното ми питане за който разбира, мотора ми е АРХ и разбрах, че ползва турбината от 180, но е 150, тоест к03с, дали мога без никъкви интервенции да я направя 180 като останалите мотори със същата турбина?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубав ремап на софтуера е най-добрия вариант. Даже и аз го обмислям, след като стегна всичко по колата.

Редактирано от simoV49
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест стоковите коли с к03с са просто с по висок буст или има и друго?, и няма ли как без ремап а само с някъв ваг ком да се вдигне леко буста?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това трябва да се обърнеш към някой, който прави чипове и ремапове, но мисля, че направо чип ще е най-добрата опция ако не ти стига сегашния вървеж разбира се. Иначе има мегдан за коне и нютон

Редактирано от simoV49
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Има ли някой, който може да сподели наблюдения от спукан маркуч някъде и какви са признаците. Из нета намирам теми само за дизели. Интересно ми е само дали ако колата е само с крайно гърне е възможно да се чува този звук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
На 6.12.2016 г. at 14:16, simoV49 написа:

Здравейте колеги, 

 

Колата е A3 1.8T quattro 1999г. 150к.с. с код на мотора AQA. Няма газова уредба.

 

Когато взех колата беше с афтърмаркет blow off клапан, който не е бил купуван ами е взет от някой, на когото не му трябвал вече. Помолих продавача да ми даде и стария и ми го даде. Първоначално се чудех за какво да го държа на колата, но го оставих. Колата беше с права генерация от-до, като на мястото на крайното гърне беше заварена Т-образно една тръба, а на нея 2 ремуса на 90 градуса. Благодарение на @gogotzanovsf се сдобих с гърне от S3 и се отървах от шумната генерация. Колата се промени тотално, почна да е по-рязка, да не претрепват оборотите, звука беше милион пъти по-приятен. Като цяло колата започна да "върви" повече. Вече се чуваше и blow off клапана и реших, че работи.

В крайна сметка, днес реших да го махна, тъй като нямам никаква идея, с каква пружина е, от къде е и т.н., нещо което трябваше отдавна да направя. Сложих стария, който по моя преценка работи, теста направих като свалих маркуча, запуших 2те тръбички и смуквайки от вакума, не се усещаше, че изпуска. След слагането излязох да пробвам и да видя разликата, колата е значително по-добре без онзи клапан, има малка, но осезаема разлика при сменянето на скорости, не се усеща толкова голям лаг. Дотук всичко звучи прекрасно, но все още чувам, когато турбината изпуска налягането, също както преди.

Възможно ли е това да е заради правата генерация или е от нещо друго, като спукан маркуч и т.н.? Ако съм пропуснал нещо, питайте, ако днес успея или утре ще кача клип как се чува, ако има някакво значение.

зравей колега най вероятно е спукана топла част на турбината аз го минах този момент

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нещо като пращене а може и скъсани или хлабави болтове на турбото

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не е пръщене и няма странни звуци при надуване, само съска като пусна рязко газта и ме увериха, че е заради правата генерация. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...