Jump to content

Съвети и мнения при покупка на Audi A4B6 3.0i 220hp quattro


Recommended Posts

Привет на всички! 
Обмислям да си закупя Ауди. Спрял съм се на горепосочения модел , а именно Audi A4B6 3.0i 220 hp. Това ще е вторият ми автомобил , като до този момент съм карал малък хеч (Хонда) , а Ауди никога. Спрял съм се на този модел , защото искам малко по-мощна кола определено бензин и автоматик. Въпросното куатро мисля ,че ще ми бъде полезно така като през зимата имам доста път в области където според мен ще ми трябва , а и самия аз искам да бъда подсигурен. Искам да попитам някои неща относно този модел на Ауди : коя година да гледам защото , така както има 2001 така има и 2003 ? , скоростната кутия каква е и колко предавки е ? Гледам в обявите на разглежданите от мен коли пише 6 , но някъде мисля има и 5въпросът ми е 5 стигат ли за този голям мотор? каква поддръжка има този автомобил ? Куатрото ще ми помага ли зимата (т.е като на SUV-овете ли е или има някакво процентно разпределение примерно 60 предно 40 задно или нещо от сорта?) Не на последно място ще ми стигнат ли тези 220 коня за леко по-спортно каране гледам скоростната кутия има сектор S каква е разликата да карам на него и на сектора с "бързи предавки" ?
Много стана, но наистина имам нужда от малко повече информация. Искам предварително да се извиня , ако някъде има такава тема , но точно за тази конфигурация на A4B6 не успях да намеря. Искам да поясня , че става въпрос за седан и мога да отделя около 6000-7000 лв.

Редактирано от audifan4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, audifan4 написа:

..... каква поддръжка има този автомобил ? 

......ще ми стигнат ли тези 220 коня за леко по-спортно каране ....
......става въпрос за седан и мога да отделя около 6000-7000 лв.

Поддръжката няма нищо общо с Хонда Сивик.  6 цил. V образен двигател, автомат, капризно окачване си искат своето.

Какво разбираш под спортно? Като установиш какъв е действителния разход на бензин в тази конфигурация ще си преосмислиш доста неща.

При автомобила за който питаш, половината от сумата която си готов да отделиш отиват само за обслужване ..

Най-важното е да не купуваш определена модификация кола, без да си карал такава. В противен случай разочарованието може да бъде голямо .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментара. Ясно ми е , че няма нищо общо с Хонда Сивик. Относно спортно каране имам предвид нормално поведение на автомобила при скорост 150-160 км/ч , а не тракане , виене и тормозене на мотора. Както и добра тяга за възможно изпреварване по баир нагоре , а защо не и да става без смъкване на предавка надолу а просто с повечко газ. Относно обслужване наистина ли масла филтри ролки ремъци ;  дискове накладки + масла и филтри на скоростна на кутия отиват към 3000-3500 (т.е половината на това което съм готов да дам?) Защото под обслужване аз разбирам смяна на точно тези консумативи , предполага се , че ако има нещо по-голямо скъпо за смяна няма да закупя автомобила :) примерно части на двигател , цяла ходова част , и т.н. което ме навява на още един въпрос , тези модели имат ли двигател с верига или не ? 
Още веднъж Благодаря за коментара.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре  е да прочетеш из форума конкретно за този двигател 3.0. Има много скъпи неща в него и то не само по 1 брой .... Да не се изненадаш в последствие. Примерно това 06C109083M. Може да се информираш чрез Google за очарователната му цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тези критерии разгледай А6 1998-2003 г. с 1.8 турбо бензин + ръчка. Бюджета ти е ок за такава кола и поддръжката не е страшна. Разхода е 10 извън и 15 градско (ориентировъчно). Поздрави и успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, ppenchev написа:

... разгледай  1.8 турбо бензин + ръчка.

 

Станахме банални с това 1.8Т. :razz: Ще ни изгонят от форума за пристрастност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз мога да ти дам съвет от първа ръка. Притежавал съм А6 Ц5 3.0 бензин куатро, а сега кумовете имат А4 3.0 бензин куатро. Първоначалното обслужване, това за което питаш, с хубави части, е около 2000 лв, но изобщо не очаквай да е по-малко. Другото, което може да ти развали кефа от тази кола, е постоянните малки дразнещи проблеми със мощността. Има много клапани, датчици, маркучлета, които ако не са изправни и колата става мудна. Смяната на ремъка е тегава, и трябва да се направи от много доверен сервиз, където имат представа от този мотор, иначе става мазало, питай защо на ЛС, ако ти е любопитно. Друго което ще те дразни е окачване, което постоянно изтропва от някъде. Още един голям дразнещ и отчайващ фактор е огромния разход на гориво. Ако си я понастъпваш, защото вървежа носи кеф, под 20 л/100 км в града ще е мираж, а усещането за ускорение, в сравнение с дизеловия еквивалент 3.0 тди  е по-слабо. Разхода при 3.0 тди е наполовина. ГИ за този двигател е 1500 лв. и нагоре. Автоматика се обслужва, към 700 лв. е всичко. Общо взето, ако колата е гледана и си педант в отношението към колите, приготви си 6500 за колата и към 5000 за начални нужди. Това е основно за ASN мотора, от тук на там започват и всички съпътстващи фабрични дефекти на B6 модела, които също са цифра. Ти си прецени. Ако те интересува нещо по-подробно, пиши на ЛС. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука пак се почнаха митове и легенди, все още имам и 3.0 в а4-ка автомат, първоначалното обслужване на абсолютно всичко по колата - ремъци, масла, филтри, накладки, автоматик и т.н. не надвишава 2000лв. в никъв случай. Трябва да си погледна бележките в офиса но ремъци и т.н. мисля излизаха под 1000лв. 

 

Разхода в Пловдив е 18-19/100. 

 

Окачването е желязно, колата я ползваме за служебна и както се сещате никой не я пази, за близо 70/80К съм сменил 2 биалети.  

 

220к.с. обаче не се усещат като толкова, няам идея дали куатрото и автомата я спъват но е факт. Ако пред мен стои същият избор бих взел 1.8Т или S4. 

 

Не съм гледал цени на 3-ките от доста време но си мисля че за 6-7К надали ще успееш да се вместиш за кола + обслужване. 

Редактирано от zlobil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определно няма да успея да включа и поддръжката в 6-7 лв. 

Толкова ли са добри тези 1.8Т и за А4 ли пак говорим? Мисля, че са малко по-стари като година, но имат 4x4  и те. Съжелявам, но не съм много наясно с разновидностите просто съм фен на марката и определено искам да си взема автомобил на Ауди, но явно ще трябва да преосмисля модела. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, zlobil said:

не надвишава 2000лв. в никъв случай. Трябва да си погледна бележките в офиса но ремъци и т.н. мисля излизаха под 1000лв. 

 

Разхода в Пловдив е 18-19/100. 

 

:huh:

Да изсипеш две ка за кола за шес ка, некси....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2К е грубо, но сметката е там някъде с накладки, обслужване на автоматика и т.н. 

Предпочитам да дам някой лев отгоре пред това да треперя дали шЕ ми се наложи да се прибирам с пътна помощ. 

 

Тия коли макар че паднаха значително си гълтат леВ ако искаш всичко на тия години да работи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ве Злоби,

тъпото е, че секи момент мое те изненадат с некоя лайнарщина за неколкостоин лева и да не вървят куту ората...

А таа двайска раход , некси.... :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремъци, ролки, водна помпа , масла на двигател , скорости и диф. ,антифриз , накладки са ти около 1800 - 1900 с труда. Направих облужването преди седмица. Сега сменям съединител и маховик - 1800 с труд. Имах теч от вариаторите на едната глава и смяна на един разпределителен вал, още 450 лв (втора употреба) . Разход извънградско на магистрала 160 - 180км/ч - 11.5 по колонка , градско (София) - 20 - 22л, зависи от карането. Данък, каско и регистрация - 1600 лв . Та купих колата преди 3 седмици за 7600лв от 8400, внос от Италия , колата е със Supersprint генерация и Eibach окачване, без забележки по екстериор и интериор, затова и цената е такава. След покупката съм дал за обслужване, съединител и маховик + регистрация , каско и данък - 5200 лв, което сумарно прави 12800лв . Мисълта ми е, че ако вземеш кола за 6500 - 7000 и излезе непредвиден ремонт, както стана при мен си дотам... Да не говорим, че колата стъпи ли в сервиз под 400-500 лв да минеш, много рядко.. 

 Иначе от колата съм адски доволен, досега съм карал само японски автомобили, имах Мазда 3 Sport, но Аудито има съвсем различен характер. Придава сигурност и комфорт, а 220к.с и 4х4 на това купе са съвсем достатъчни за EVERYDAY кола. 

Надявам се да съм бил полезен, поздрави! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, KaloyanAtanasov написа:

Придава сигурност и комфорт, а 220к.с и 4х4 на това купе са съвсем достатъчни за EVERYDAY кола. 

Надявам се да съм бил полезен, поздрави! 

За повечето колеги във форума 220 к.с 4х4 на това купе са твърде малко .... така съм чел поне :flop:.    Или си вадят хляба с ускорение и максимална скорост или всички са карали Lamborgini преди Ауди-то :runningdog:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Единственото нещо, което не ми харесва в колата е твърде линейното ускорение. Неоправдания разход на гориво също е минус. За 22л/100км би трябвало да върви една идея повече наистина, но пък на когото не му стига има S4. Просто в подръжката на 3.0 i S4 разликата е огромна. Аз не можах да повярвам, че на 13 годишна кола частите могат да струват толкова много, независимо, че колата е Ауди...  Но пък огромен + за мен е, че в този си вариант A4B6 3.0i Quattro 6-скорости, ръчка е доста рядко срещан екземпляр и особено, ако е в отлично състояние. Колата има прекрасен звук, ако се сложат 2 по-скъпички гърнета и самото чувство от 3-литровия мотор не може  да се сравни с нито една бутилка от сок + турбо (сток), но това е друга тема... Затова са направили 1.8Т и 3.0, за да може хората да преценят и изберат към кое ще се хвърлят. Просто тази кола не е за всеки. Изисква се много внимание, качествена подръжка и като цяло колата трябва да се къта. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 1г. и 2м. това са парите, които съм дал по 3.0 ( взета е за 8.5к ) - без никакви сериозни ремонти. И не съм писал още десетина други дреболии, които са си по 50-60лв. 

А и горивото вече спрях да го пиша, та то си е повече. 

 

Нещата, които много ме дразнят в тая кола са, че във всеки един момент може да ти спрат да работят ел. стъкла, да ти се прецака централното заради някой прекъснат кабел незнайно къде..., но пък комфорта и чувството да я караш е много як.

 

Според мен ако имаш доход от около 2000лв./месец би могъл да си я позволиш. 

 

razhod.png

Редактирано от plamenkooo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, plamenkooo написа:
преди 1 минута, plamenkooo написа:

 

 

 

Добре си за 1 година, аз стъпах на почти толкова след покупката на колата. Но за мое нещастие този съединител и маховик ми разказаха играта... В София ми искаха 2600 за тях и се наложи да ги поръчам от Германия (1500 частите и 300 труд). Все пак 800 лв са си 800 лв...  И независимо от това, че с покупката на това Ауди си купих "още едно", пак съм страшно доволен и следващата със сигурност ще е 4.2! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.5/10000км, но моето каране е предимно извънградско и с добра скорост ;)

KaloyanAtanasov, аз затова си взех автоматик. Не, че е гаранция, но ми се види една идея по-надежден.

Редактирано от plamenkooo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви литри бе момчета ?? :D  За 2000 км (толкова успях да я карам за 2 седмици преди да се счупи съединителя) маслото по щеката не е мръднало милиметър... Всички ми казваха, че харчи масло и затова проверявах всеки ден, но за приятна изненада, досега не е мръднало. :)  В  друга тема прочетох, че на един колега му харчи 1л на 200км :huh:

Редактирано от KaloyanAtanasov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...