Jump to content

незадоволително парно на ауди а3 1.8 125 к.с.


Recommended Posts

Здравейте колеги, имам един малък проблем с моята кола. Парното според мен не работи както трябва. Загрява си сравнително бързо до 90 градуса, но от изходите за въздуха духа леко топло като от средните изходи духа малко по топло от колкото страничните. Сменях термостат понеже сега през зимата като вдигна повече от 80 по магистралата и въобще извън града температурата падаше на 60 градуса а може би и по-малко. след като го смених термостата този проблем изчезна но парното все така го няма задоволително. Долях почти литър концентрат за да стигне нивото на максимум и пак така. Когато я купувах съм я обслужил от до. всички видове филтри а именно: филтър на купето, маслен, въздушен и горивен. Моля ако някой знае нещо да сподели с мен за да го отстраня и за другата зима да не се налага да стоя вътре с родопското одеяло. Благодаря предварително!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същия проблем. Със същия двигател съм. Наскоро сменях термостат, защото парното го нямаше никакво. След смяната парното работеше 2-3 дни добре и след това явлението е както ти го описваш. Майстора ми гарантира ,че са обезвъздушили добре системата и са я проверили. Като паля колата я изчаквам да позагрее и да обърне на газ( обръща на 30С) и като пусна парното на централните отвори и за предното стъкло , от централните само духа леко хладен(по-скоро студен) въздух. А като оставя включени само централните духа по-топло. Другото , което ме притеснява ,че на място стрелката на температурата не реагира дори и да оставя колата 20 мин на място. Когато тръгна тогава почва да се вдига. Иначе застава на почти 90С и не мърда. Антифриза ми е на максимума, но ми се налага да доливам около 200мл всяка седмица( явно го губи отнякъде). Намирам мокри петна колкото шепа често отдолу, дори виждам и самото магаре омазано с червеникава течност (антифриза ми е червен).

Другото ,което ми прави впечатление е, че когато паля сутрин ми мига лапмпата за температурата. Уж е за ниско ниво на антифриза, но моя е на максимума. КОгато колата поработи 1-2 мин лампата спира да мига. Ако после през деня я паля още няколко пъти не се включва отново. Само на първо палене го прави. Дали самия поплавък в казанчето не блокира от време на време  - не знам и от там да се бърка самия датчик и да се включва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам и аз ......... първа зима ми е с нея купих я юни месец 2016г а мой приятел има куатро модела и там парното е просто супер. Ходих в бургас в сервиз на ауди там ми говориха за някви цифри където просто не ми се коментира ................... Иначе нямам тез като при теб но явно е че парното не работи на пълен капацитет сигурен съм че може и още. Предната ми кола беше мицубиши каризма парното беше все едно те парят с вряла вода

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Неделчо Жечков написа:

Моля ако някой знае нещо да сподели с мен за да го отстраня и за другата зима да не се налага да стоя вътре с родопското одеяло

Типичен проблем при това поколение Ауди-та. Клапите на парното са ти решетечни и са облепени с дунапрен. С годините дунапренът прегаря и се разпада. За това ти меша топлия и студения въздух. За да се оправи този проблем, трябва да се свали таблото и да се облепят клапите. Има много прегледна тема в разделът "Направи си сам". 

Но в този кучи студ ти препоръчвам да си караш с родопското одеало и като се постопли да се заемеш с това. Работата е много.

 

Успях да намеря и темата за А3 8L, с подробно обяснение на ремонта и хубави снимки :) :

 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като се замисля наистина още като я купих и хвърчаха донапренчета от изходите дори още и още хвърчат

не е за мен ще ходи на доктор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако лятото се бе сетил да попиташ защо ми хвърчат дунапренчета през клапите, щяхме да ти кажеме да си оправиш клапите докато е топло, за да не мръзнеш без парно зимата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а няма проблем има цели 6 месеца докато ми върнат книжката хаххахаха........ ама за това лято ще обърна внимание на което. говорих с моя майстор сега и той даде това като вариант за клапите или вариант 2 малкото радиаторче да е подпушено

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапите са, повярвай ми. Но така или иначе ще разглобява цялото табло, нищо не му пречи да свали промие и радиаторчето

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя проблем се реши с обезвъздушаване на системата има едно кранче чакаш да загрее мисля че беше на радиатора или горе където влизат тръбите към купето и проблема се реши . И моите дунапрени ги нямаше ама топлеше колега ! За жалост колата я смених и немога да видя къде е точно аз бях намерил това решения във форума така че потърси :zustimm:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има има май е отдоло в дясно на радиатора завърта се половин оборот и върви на тънка струя 

287.jpg

Редактирано от Marvelito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От там се източва радиатора, а не се обезвъздушава. Обезвъздушаването се извършва във високи точки, не ниско долу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си колега не съм сигурен казах го в началото не помня точно къде е но моя проблем се реши така . Нищо не пречи колегата да поразгледа да пробва преди досадната процедура на разхвърляне на половината кола. Успех :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам,но според мен не е много правилно да се говори по този начин с колеги от форума.Визирам s7r3l0k за присмиването му над "тъпите идеи" на колегата Marvelito.

Всеки се учи,а Marvelito просто се опитва да помогне.

Извинявам се за спама,ама колегата s7r3l0k преди няколко седмици се чудеше дали О-пръстените на дюзите му са за смяна.Неговия мотор е роторна помпа.Момчета и момичета,нека бъдем по-толерантни и не забравяме че всички сме хора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз нямам сервиз и не работя в сериз А3-ка карах 10 години през които съм намерил всички решения в този форум . Клапите на парното си още не съм ги сменял смених само вентилатора сега колата я кара баща ми и вчера го питах има ли парно и каза че има на мен ми е помогнало това . И мисля че идеята изобщо не е експеримент защото какво може да обърка да загуби 100 гр. антифриз то ще е голям провал !!! Пък колегата s7r3l0k като знае как става да обясни на всички ! Поздрави на всички и успех с експериментите :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

извинявам се за невежството си но от коли не разбирам и затова се регистрирах тук за да получа някой съвет. относно обезвъздушаването някой може ли да ми обясни как точно става и къде все пак се развива за да се получи номера :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто паркирай колата с муцуната нагоре по някой баир и я остави да работи с отворена капачка,така радиаторчето на парното застава възможно най-ниско спрямо разширителния съд,ако има нещо за обезвъздушаване ще се оправи така.Но истинското решение на проблема ти е сваляне и облепяне на клапите.На мен ми е интересно при а3ките от коя година оправят проблема,понеже някои от тях са с пластмасови клапи и ги няма гадните дунапрени?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Gostrex написа:

На мен ми е интересно при а3ките от коя година оправят проблема,понеже някои от тях са с пластмасови клапи и ги няма гадните дунапрени

До колкото знам, проблемът е до края на 8L. При А3 8Р (с каквато съм и аз), клапите вече са пластмасови. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отварял съм 8л и а4 б5 с пластмасови клапи,но не при всички ги има,при някой са си старите ламаринени досущ като голф2 и 3.А при твоя модел със сигурност проблема е отстранен,там дори при запитване в нета за ремонт на клапи никакви резултати с облепяне не излизат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а ако не са с дунапрени с какво друго би трябвало да са? макар че моята е 1997г и явно е с дунапрени понеже от момента на купуването хвърчат парчета като се пусне ветилатора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен хвърчат. Поне от 8г. от както е в България. Може да ти е странно, но забележи термостата дали не ти отваря твърде рано и затова да се губи парното /да изстива/. Моята още при паленето, докато я чакам да загрее 10, 15 мин, на място в тоя студ -5 градуса си показва 90 градуса по табло, но когато пипна маркуча за големия кръг си е студен. За малкия е що годе топъл, а парното едва се усеща да духа топло.

Чак след 40 мин на място, почва да отпуска леко термостата и да топли големия кръг, а стрелката си ми е винаги на 90 градуса, без значение дали е на място или се движи колата. И чак тогава имам адски силно като топлина парно. Но колата трябва да работи доста време, за да се затопли парното. Ако ти отваря термостата при 70 градуса и 2-рия кръг, няма да имаш парно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема при тебе с отчитането е или температурния датчик е за смяна, или самата стрелка не ти работи.

А моя термостат иначе е BEHR. Интересно е също ,че през страничните централни отвори духа по- топло , отколкото от средните.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и моя термостат е BEHR но както споменах топлото при мен се усеща в средните въздухопроводи а в страничните мнооооооогоооооо лека топлина. на място ако стои за 15 мин отива на 90 градуса ако съм в движение в минути незнам но на 2 3 километра градско отива на 90 градуса като вън е както вчера беше при нас -12 градуса навън

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...