Jump to content

P0420 Code: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)


billysezgo

Recommended Posts

Проверих сондите добре са в допуските. Възможно ли е да е запушен катализатора?

IMG_20170219_115729.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Смених свещи и бобини. Имам претрисване на място отвреме навреме. Незнам къде да търся вече проблема. Единствено в реални дани ми дава неправилно запалване в първи цилиндър засича го детонациония датчик. Мерех компресия всички са еднакви

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам при fsi-тата как е, но по принцип при такъв проблем на бензинов мотор бих проверил и инжекторите и горивната помпа.

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само с вадене и стенд ли могат да се ппроверят или с vagcoma може да се хване. Утре мисля да ги сваля. Забравих да допълня че карам с добавка за чистене повече от 2000км и не се е променило нищо. Единствено след извесно време ми качва горната грешка но не ми светва чека. До колкото изчетах всички форуми казват ламбда сонди и катализатор. От инжектор има ли такава вероятност за тази грешка а и разхода в града ми е около 11. Мисля че е висок за 1.6

Дотук съм сменил свещи и бобини горивен филтър масло в.филтър. изчистех дросел и егр клапан включитено и адаптация

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализаторите колега. Нашият мотор има 2 катализатора - преден за твърди частици и заден стандартен. Моите заминаха на около 170 000 реални километра. 

Притрисането, по-високият разход и по-малък вървеж са симптомите. Моите бяха стигнали до там, че като изрежа яко колата с висока скорост и губеше мощност, километража започваше да си играе на горе-долу и присветваше таблото като елхичка.

Премахнах предния катализатор и сложих заден втора ръка от 1.8T. Ефекта беше за около година и нещо и 7-10 000 километра. Китайски универсален не става. 

Аз сега си поръчах заместители от фирма правеща изпускателни системи за първично вграждане. Ще сменя изцело двете части - 1- от изпускателния колектор до заден катализатор, вкючващо преден катализатор, мека връзка и самата тръба с накрайник за монтаж. 2- заден катализатор с тръбата до крайно гърне. Фирмата е Bosal, ако искаш ги виж. Нещата са ми вадени по рамата. Хората дават 2 години гаранция на всичко (че нещата ще паснат перфектно като OEM и няма да съсдават проблем на компютъра)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И колко струва тва удоволствие? Не могат ли да се премахнат и да се сложи някакъв емулатор на сондите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премахването на първия само ще влоши нещата. Задният ще се натовари доста и ще му се разгони фамилията за доста кратко време. Втората ръка, който сложих, беше в перфектно състояние на 80 000 километра. Очакваше се да издържи поне 20-30 000. За съжаление се разпада на 10. Всички твърди частици се блъскат в него. Нагарите от директното впръскване са безпощадни. 

Залъгалките са лошо "решение". Първо трудно ще намериш някой, който да се навие да го прави на този мотор. Професионалистите не искат да рискуват (ходих при доста и то стабилни хора). Ако някой се навие все пак, може да стане мазало. Дори и да успее, ще имаш проблем на ГТП (ако се прави като хората). При мен само без преден и нивата на емисиите се качиха с 20% в сравнени с прегледа от предишната година.  По-лошото е ,че колата ще звучи като 25 годиша бричка дизел на 500 000 километра. Ще има и миризма на развелени яйци отзад (сяра) и ще пуши. 

 

Цената на удоволствието е близо 800 лева. Ако се сменя и задната ламда сонда, което при мен май няма да се наложи, и е 50 на 50 сигурно е + още 160 лева

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега А3 FSI която да не претриса на едно място няма. Сигурно и от завода така излизат :)

Мисля, че в ситуацията би помогнало и да кажеш на колко реални километри, година и код на двигателя.

Аз бих ти препоръчал да смениш първата ламбда сонда, оксижен банк 1 мисля че на нея отговаря. мисля че няма 100 лева и е достъпна при отваряне на предния капак.

За ремонт смяна на катализатори когато им дойде времето съм за, но не прибързвай, за колегата Wolfgar задната ламбда сонда е прословутия NoX сензор който струва 1300 лева нов, или около 100 лева втора ръка от голф 5 на 60000 км. катастрофирал.

Карането с добавки само усложнява нещата, един приятел с А5 3.0 дизел, след сипване на добавки си вкара таралеж в гащите. Доста скъп таралеж.

Притрисането си е нормално за нашите А3ки, ако имаш и рязко губене на мощност, тогава триеш всички грешки по колата, качваш се караш докато пак прехълца и четеш какво е записало като грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази грешка  Catalyst System Efficiency Below Threshold  е за катализатори, а не за ламбдите. 

За да ти изпише грешката трябва да имаш отклонения от параметрите. Двете сонди са съответно преди и след катализаторите. На входа на катализаторите данните на сензора трябва да варират, докато след тях да са стабилни. Когато катализаторите се запушат, данните се изравняват. 

Подходящ тест е да се измери температурата непосредствено преди и след катализатора (задния). Това след много добре загряла кола и катализатор. Държиш на около 2000 оборота и се мере с онези лазерни термометри. Трябва да се мери минимум около 50-60 градуса по-висока температура след катализатора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече се обурках тотално. Не добро запалване в първи цилиндър в реално време за да отчита детонационния датчик мисля да започна от инжектор. Тъй като направих тестове на катализаторите и ламбдите вага каза че са ок

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече се обурках тотално. Не добро запалване в първи цилиндър в реално време за да отчита детонационния датчик мисля да започна от инжектор. Тъй като направих тестове на катализаторите и ламбдите вага каза че са ок. Утре свалям първия катализатор да го промия да видя какъв ще е ефекта ако не слагам нов. Днес за първи път ми даде че първия катализатор не е ок след теста с ваг кома. Два пъти го повторих и резултата е неуспешен. Явно е зАдръстен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се обърквай,

Преди 6 часа, billysezgo написа:

Не добро запалване в първи цилиндър в реално време за да отчита детонационния датчик мисля да започна от инжектор.

P0420 - 002 - Efficiency below threshold - catalyst system bank 1 

Това са разлини грешки, не съм сигурен дали са свързани.

С майсторите в българия е страшно, добре че не са станали доктори.

Отиди си в официален сервиз за 40 лева да ти направят диагностика а после си чисти и разглабяй каквото сърце ти иска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега да споделя какво направих днес. Вдигнах колата да огледам отдолу. Свалих първия катализатор и го зачистих с химия и пароструйка. Видимо изглежда чист само от долната му страна е започнал да се разпада но на 75% е здрав за мен. Втория катализАтор който ми споменахте горе така и не разБрах къде се намира. :) явно е с един. Забравих да направя снимка отдолу за да покажа. След шапламента е този катализатор с първата сонда после има още едно малко тумбесто което е празно вътре, след това е втората сонда, после друго гърне и посше крайно. Това е цялата система отдолу. След цялата процедура чистене ала бала има малко подобрение. Утре щепусна наново теста за катализатора с вага да видим какво ще покаже

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това тумбестото е катализатора. Не може да е празен колега, ето то там ти идва проблема. Няма как да не ти изписва тази грешка при липсата на втори катализатор

Редактирано от Wolfgar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че не изписва нищо освен тази грешка която се появява на 500-1000км пробег някъде. А грешката означава уж че е първия катализатор който е веднага след шапламента. Дори и втория да е празен не виждам причина да има притрисване непостояно на място. С вага като направих теста ми изкара че cat1 not ok.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заглавието на темата е за грешката. Тя идава от катализаторите. Трябва да се премахне предния и да се сложи заден (дори втора ръка), за да не ти се появява повече тази грешка. Ако искаш да се направи като хората, слагаш и преден и заден.

 

Някакво треперене на празен ход ще имаш абсолютно винаги. Просто е такъв двигателя. Дори като чисто нов, пак е имал някакво притреперване. При мен беше много в началото и за целта се смени EGR клапата, почисти се Дросела, смениха се 4-те бобини, 4-те свещи. Сложих правилното масло - 5W30, както и 5 пъти до сега сипвам добавката от Порше за нагарите на клапаните при FSI. Сега нещата са изключително добри, но пак има притрисане някой път, особено ако бензина е кофти партида. Винаги след 100 октана на Шел ми трепери осезаемо. При 98 на Петрол треперенето е минимално, а при 100 на Газпром (горивото е разработвано върху FSI двигателите) почти напълно го няма

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

А за разход градско около 12 мисля че е множко а сондите работят но явно трябва катализатори

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сложих новите катализатори от 1.6 фси на 50000 км. Като нови са. Ще пиша какъв е ефекта. Между другото втората сонда е с 4 кабела тоест за мен е обикновена сонда и лесно може да бъде манипулирана ако не работи правилно. Ето снимка как...

image-0-02-05-1f6a860b1908b3c7fe2bf060b0e9fe056adf01c59949ce5082cf226a0fae1d37-V.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...