Jump to content

Audi 90 - да се реновира или не?!


minelkoff

Recommended Posts

Лично аз си мисля, че тая кола може по-скоро да послужи за донор.

Ако се намери някоя по-читава за малко пари по-добре да се вземе тя за база.

 

Но измий я и качи снимки. Моторът също не е  ясно какъв е, но щом е 90, а не 80 май ще да  е от петАците.

On 24.03.2017 г. at 1:43 AM, Galin said:

5000 за отскок ей за това казвам, че трябва да си ретро маниак :) и много да си я обичаш ама повече от жена да знаеш, ама ако е така не казвай на жената и това да си знаеш ти го казвам :).

За парите които ще дадеш за нея да заблести ще вземеш 4-ка под 20 годишна с климатик и ще я обслужиш и ще си караш година без да се замисляш за горивото.

Аз си мисля, че колегата е ерген и ще прави доста от нещата сам по тоя евентуален проект. Така може да спести малко пари.

 

Иначе за семеен човек особено с малки деца е леко невъзможно да има време за такива проекти, освен ако няма собствен сервиз колегата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 36 минути, CVT написа:

Една 30-годишна кола е прекалено нова за да мине за ретро. Трябва да е поне на 40 години.

30 години колега е срока за ретро, поне в повечето държави така е приет. В ЕС има дори разпоредби по въпроса, защото в Германия напр. се ползват със специални привилегии и номера 07. Ако се порови човек из нета има много инфо ;)

А преди тези години има и т.н. youngtimer т.е. коли на по -малко години, но считани от специалистите за потенциални класики. Тази материя с ретрото е малко условна, защото не всяка кола над 30 е ценна, а пък има такива, които едва ли не след продажба, като нови им се вдигат цените. За да стане един автомобил интересрн за купувачите на класики влияят доста фактори понякога и силно имагинерни :hilezh:

Джей Лено напр. прогнозира че първите тойота Приус са бъдеща класика и като се замисля може и да има основание..

Дълга е темата за ретрото.

Редактирано от esox hunter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, че за повечето от нас е малко трудно да я възприемем за ретро. Ама като се сетя сега, такава кола, като я караше един съсед и я миеше на улицата, аз я заглеждах от детското си колело на 3 гуми......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, esox hunter said:

30 години колега е срока за ретро, поне в повечето държави така е приет. В ЕС има дори разпоредби по въпроса, защото в Германия напр. се ползват със специални привилегии и номера 07. Ако се порови човек из нета има много инфо ;)

А преди тези години има и т.н. youngtimer т.е. коли на по -малко години, но считани от специалистите за потенциални класики. Тази материя с ретрото е малко условна, защото не всяка кола над 30 е ценна, а пък има такива, които едва ли не след продажба, като нови им се вдигат цените. За да стане един автомобил интересрн за купувачите на класики влияят доста фактори понякога и силно имагинерни :hilezh:

Джей Лено напр. прогнозира че първите тойота Приус са бъдеща класика и като се замисля може и да има основание..

Дълга е темата за ретрото.

 

Да, но тук не говорим за законова разпоредба. Въпроса а дали кола на тази възраст ще се оцени от някой като ретро след реставрация, или просто ще изглежда като стара кола държана в гараж. Аз мисля че на тази възраст второто е много по-вероятно, което означава много пари и труд за нищо.

 

Иначе Джей Лено може да прогнозира, но виж в момента колко коли от 80-те има в колекцията си.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те колите с ръбест дизайн трудно се оценяват. Всичките интересни ретро модели са все пак дизайнерски, с обли форми.

Колкото до 90-ката, тя е правена от Джуджро ако не се лъжа. Един ден може да се оценя този стил. Но скъпите  класики все са купета, спайдери, кабрио... те струват най-скъпо.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би с изглючене на Делориъна. За мене това е най-знаковата кола на 80-те. Видях го за първи път като дете на Слънчев Бряг някъде 84-та или 85-та г. и ми направи страхотно впечатление - не можех да повярвам че кола може да изглежда така!

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее имаи други ръбести ауди купе куатро 1 ва генерация, ланча делта интеграле, някои версии на голф 1 и 2 и мн. .др ;)

Иначе, кое ще се окаже търсена класика никой не може да прогнозира, но един екземпляр за да е оценен подобаващо трябва да е в максимално оригинален вид и части, като всичко се точкува, като и радиото трябва да е оригинално, а  при по строгите критерии до последното болче :hilezh:

Ние тука няколко човека, които имаме кабриа 89-ки се надяваме някой ден и те да са в графа класики, като разчитаме, че са първите от генерацията си ;)

Аз напр. хвърлих доста време и средства за да върна моето в оригинален вид с максимално много оригинални части и екстри, а за Жорката от Америка пък да не говорим неговата е приказка за Пебълбийч след 10 на години. Знаем, колко е трудно и колко време отнема затова се опитваме да го ориентираме пича и затова го питах реставрация или раздвижване. Аз лично мн. се кефя на реставрационни проекти и помагам с каквото мога с инфо и пр. :)

Ето моята 3,5 г труд, нери и пари разбира се :blush: лятна версия:

6828_1475512676_235_6828.jpg

 

Редактирано от esox hunter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да коригирам горното си мнение та извинявам се че не е по темата за 90-те, но като илюстрация за проект по реставрация ;) 

...зимна версия:

 

3532_1476361609_258_3532.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е формулата колега: скъпите  класики все са купета, спайдери, кабрио... мога да добавя - спортни успехи или някакъв друг вид известност :  тези струват най-скъпо. Ръбестите в случая са спортни легенди.

 

Иначе адмирации за проекта!

Винаги ми е било интересно дали се обработват/консервират кухините на ламарините и гредите на олдтаймерите с някаква технология?

То и аз мога да кажа, че имам олдтаймер, 18 години навършва моя AFN.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста филмчета съм изгледал за реставрация, но не съм виждал да обработват кухини и пр с цел специална консервация. Идеята на баш маняците реставратори е абсолютно, като заводски вид с покрития и бои, като от онова втеме, като се изпада до крайности да не се добоядисват детайли понеже от завода са излизали претупани и пр.  Грешки при напасването на детайлите дори криво залепени емблеми, ленти и т.н.

Тук в БГ никой не изпада чак до такива детайли до болче, а някои чак газови им слагат  :hilezh:

Напр. ей тоя възрастния в дясно е един от най-големите маняци в света на реставриране до болче и точка боя на американски масълкари

6003c3a81429de87ceebf0b744f08e85.jpg

Редактирано от esox hunter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А е това е проекта на Жорката от Америка за който споменах погоре Проект Албена

Някои от вас го знаят други не, но е пример за реставрационен проект :)

Той за разлика от мен си води редовен форумен дневник с интервенциите и разходите :hilezh:

Сега, ако качи снимки и от завършването няма да е зле, защото знам, че е готова на 99% поне ;)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги, извинява се за по-късния отговор - имах си ангажименти и нямах време да отделя за темата. Да ви се похваля - отворих капака и по-долу ще видите какво има под него.

9085457j.jpg

9085458o.jpg

9085459Y.jpg

9085460z.jpg

9085461V.jpg9085464N.jpg

Болтовете на спирачките (задните и предните) са 4, а в гаража имам железни джанти 12" с гуми на тях.. въпроса ми е ще имат ли някакъв проблем, ако ги сложа? Питам, защото мой познат ми каза, че по някакъв начин ще се огънат заради тежестта на аудито (1+ тон).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джантите няма да станат по 2 причине 
1- 12" може би от Тико, 4х100 е муждуболтовото на 90тка Б2 е 4х108
2- 12" джанта няма да влезе, защото дисковете са големи. 256мм диск е от 14" 

Иначе колата си е класика и възстановяването й в приличен вид би събирало погледите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джанти можеш да ползваш от Форд, Пежо, Ситроен - ако са с 4 дупки са 4х108. Джантите на Форд стоят по-прибрани в калника, тези от Пежо и Ситроен разкрачват колата. Има добри попадения при ПСА (все пак въпрос на вкус... :)) Някой наясно с термините ако може да обясни по-научно, би било полезно и за мен :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте, колеги! Извинявам се, че ще ползвам темата на колегата, но да си кажа и аз каква ме завъртя.. Намерил съм една 90-тка в доста комплектно състояние и се чудя дали да я взема. Audi 90 b2 2.0 115 к.с, не е куатро Боята,тенекеджийските работи и работата по двигател,окачване и спирачки са ми ясни.. Въпросът е от къде ще се търсят неща като халогени,мигачи и др. дреболийки.. Все още съм на чуденка и се надявам да изкажете малко мнения. Салона е добър и вътре е запазена като цяло.  Прилагам и малко снимки.https://dox.abv.bg/download?id=4d105c07ce# -> линк за сваляне

П.С. Между другото имам от дълги години ауди 80 б2 с 1,6 мотор и като кола ми е ясна...

Редактирано от dinkov_a6
допълнение на мнение
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...