Jump to content

[A4 2.0 TDI] Придърпване на определени обороти


nveselinov

Recommended Posts

Добър вечер, колеги! И моя ред дойде да имам проблем, с който да се обърна към вас за съвет от какво може да е.

Audi A4 2005 (септември) 2.0 TDI 140hp 103kw BLB, manual transmission - Малко над година има едно придърпване на около 1900 оборота, дори и на 2000 го е правила, но не винаги, "от време на време**". Особено на околовръстното шосе като закрепя някакви плавни по-продължителни скорости(по-високи или ниски, няма значение), придърпва. Тоест като давене или по-точно придърпване тип "напред-назад", в цялато купе се усеща, доста неприятно. По-някой път като го направи, може да е по-плавно и меко, друг път(или след малко) по-силно. Въпроса е, че като отпусна или натисна газта, изчиства. След малко може пак да го понаправи още няколко пъти, нещо я мъчи. И на втора ми го е правила, та до 6-та включително, и не само наравно. На изнанагорно като чели по-честно и лесно се уцелва този "ефект", но и изнанадолно също ми го е правила. Почти винаги вече като карам на трета(по-плавно), понамалявам плавно, включвам втора, подавам газ и на около 1900 оборота направо в този случай винаги трябва да си прояви ината да придърпва….

 

  1. Сменен горивен и въздушен филтър
  2. Прочистена горивна система
  3. Стегнати щипки на дюзите(инсталацията на дюзите), че бяха малко разхлабени. 
  4. Ръчна настройка на дюзите. Резултат: още по-добра работа, някак си още по-чиста работа на двигателя и малко повече мощ(дори), и по-бързо ускорение(зацепване). НО никаква промяна по проблема със придърпването, не е и от това.... PS: пак ги има тези вибрации на двигателя в място и като се спира(доста често) и след секунда и половина стабилизира. Не е от дюзите. Не знам дали това има общо със проблема с придърпването по време на движение. Въпроса е от какво е, и защо го прави. Подучувам и други хора със такъв проблем.
  5. Авио Дизел, дюзите са 6. Даже скоро минавах на Водородно прочистване, един час беше процедурата.
 

Може би не го обяснявам правилно, но от насочващи въпроси, които бих получил, ще стане по-ясно.

 

PS: По някой път като спирам, по-рязко или от по-висока скорост, има едно притришане за секунда и половина и след това изчиства, не знам дали има общо със главния проблем. Чувал съм, че и други го имат.

Благодаря предварително!

Дюзи.jpg

Редактирано от nveselinov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво е състоянието на EGR клапана? Възможно е той да причинява такива придърпвания. Имах проблем с него и на дълъг път, без значение от оборотите изведнъж тръгваше напред и после се усеща как губи мощност и така това се повтаряше многократно. След механичното му изключване нямам такъв проблем. Само като насока го давам. Audi A4 B6 1.9TDI 74 kW. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

и аз имам същия проблем като автора на темата  ако някой е намерил решение моля да сподели,смених и тандемпомпа но положението е без промяна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип всеки разбира много, но като има по-странен проблем, никой не знае точно. :)

Не съм писал до момента, тъй като исках да свърша следващото предположение, да видя какъв е резултата, и тогава да дам ъпдейт относно проблема. Един месец чаках конкретен майстор, на който държа той да я прави. Та днес я оставих и утре ще си я взема. Взел е помпа и иска да я смени да видим дали е от нея. Ако да, просто ще му я платя и оставя. Иначе ще трябва пак да ги разменяме или пък да вземе моята. Чисти сметки, добри приятели. Отделно от помпата ще изключи и EGR-то и ще го изолира. Всеки ми казва, че не ми трябва и, че колата ще върви малко повече. Остава и да не е от това.....(помпа и/или EGR). :) 
PP: Одеве един познат ми каза, че имал такъв проблем, и каза да видя Геометрията на турбото и вакумен регулатор.

Чувал съм и за още няколко неща, но ще видим от това какво ще стане. Все някъде ще му дойде края и ще се види. Ще държа темата в течение актуална.

PS: Относно вибрациите, примерно често като спра, за секунда и половина леко притриша и като пусна спирачката, изчиства веднага. Усеща се и във място някакви такива финни вибрации, притрисания. Тампоните на двигателя са за смяна, но не от тях това. Само това със придърпването да оправя, и веднага ще ги сменя. Майстора ми каза, че нови са около 300 лева, а той ще намери втора употреба за около 150 някъде.

 

[offtopic]Преди месец майстора ми провери дюзите на диагностиката, и ми каза, че са добре. Само на третата й давало леко отклонение, но то е напълно във границите, така че няма проблем.[/offtopic]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Според мен проблема ти е точно от дюза,пробвайте да направите центровката на +1 и виж дали ще има разлика,а относно тампоните само нови и оригинални,имай в предвид ,че те обират доста от тези вибрации

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така да споделя моя опит с мисля че доста сходен проблем. Моя пасат започна да придърпва когато поддържам обороти в диапазон 1800-2000. Допитах се до мастор на който имам страшно доверие(ifidik във Варна) и той ми каза да затапя вакуума на EGR-a за проба. Проблема изчезна веднага, последва изчистване на EGR-a и изолиране и забравих за тоя проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен май ще се окаже ЕГР клапан, изчистих го и адаптирах и положението е много по добре,  засега не придърпва ,но ще  наблюдавам и ще пиша ако има промяна

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще мога да потвърдя какво точно майстора е направил, тъй като през тези дни нямаше възможност да се видим.

Но както до сега ми казваше да направим - друга помпа и запушване на EGR-то.

Та във неделя я взех, и до днес все очаквам да придръпне, уви, проблема със придърпването спокойно мога да кажа, че го няма. Направо не мога да повярвам. От преди точно на помпата държеше да сложи друга, а след това EGR(което попринцип пак щях да го изолирам) и т.н. докато не се реши проблема със придръпването. Не искам да вадя извод, че е от помпата, а не EGR-то, тъй като не разбирам аз конкретно толкова. Утре ще се видим със него и ще разбера повече.

Но определено ефекта е "Уал, не мога да повярвам!". :) И очевадно се усеща повече мощ на 4, 5, 6 скорост, все едно е повече коне. Но това със сигурност е заради EGR-то.

 

TL;DR

Нещо да споделя. Във вторник, тръгвам си от работа и след две минути някъде карах бавно на втора, и изключвам от скорост, докосвам спирачката и - притресе леко за секунда, секунда и половина. :) Тест път този проблем не се е оправил, а предните 2 дни го нямаше. Това няма общо със придърпването(да уточня). Притришането е тип "наляво, надясно". Иначе от неделя след като ги е направил тия неща направо няма притришане във място и винаги работи прекрасно като нова(както е, само тези два проблема я търмозеха). Днес привечер на Бояна на светофарите, чакайки, усетих как има тритрисане леко "наляво-надясно", по-скоро както във началото съм описал - вибрации. :( От какво може да е.....?

Ще наблюдавам тези дни по-внимателно, за да мога по-точно и ясно да го обесня. А пък това сега във място как да кажеш, че от тампоните на двигателя, които са ми за смяна и без това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май не е запушвал EGR-то, не ми каза(все още). Помпата е сменил. Във петък сменихме и тампоните (бяха плачевни). Вече е безценна! :zustimm::love::love:

Та остана само да изчистя и въпроса със леките "вибрации", смисъл тип финни разтришания във място като седи(което не е винаги). При палене в повечето случаи за секунда като зачудване има. При гасене едно разтришане. И всичките тези пинизи са заради дюзите. Това не е проблем, но аз не оставам нищо, което не е перфектно. Та за дюзите ще мислим как да стане, че са 500 лева бройката(общо 4) втора употреба, и още повече, няма гаранция, та не е само до парите. Та ми каза да сипвам добавки. Отидох, взех една за 3.50лв., сипах, покарах около десет минути, спрях за още толкова и след това като запалих ми показа "Check engine". На следващия ден ми изчисти грешката, и ми каза "споко", да продължавам да си сипван, да не му се притеснявам. По-късно пак ми светна. Интересно ми е защо го прави информативно (не съм го питал). Другата седмица ще ходя да ми направи ключа, че си губеше паметта и пак ще ми я изтрие предполагам.

 

TL;DR

В място около пет минути леко държеше педала и гледаше дюзите на компютъра. Каза ми, че трите са зле, само четвъртата е ок. Така че вече си знам, че е това и да не му се притеснявам.

Другата седмица ще му припомня, преди месец и половина ми каза, че дюзите са ок. А само 3-тата ми даваше леко отклонение, което беше във граница. А след това при друг ми направи инсталацията на дюзите, или иначе ги затегна, че бяха леко разхлабени и ръчна настройка на дюзите(на 180 градуса ги завърташе). Та вече показва, че са за смяна според комютъра(пък и тези вибрации са заради тях, това са им симптомите), а преди само 3-тата. Може би се вече коректно показва, след като са стегнати. На снимката от добавката е показано във "before" как е "накъсано", и сега наистина се вижда положението, е от тях и да се мисли по въпроса. 

Един познат със b6-ца(1.9 TDI) след мен го взе със точно същите симптоми, но само едната дюза за смяна.

Въпроса е, че моите дюзи са Siemens със датчик. :) Сега надеждата ми е във Porshe Sofia Iztok да ми ги сменят гаранционно. На един познат със Passat 6-ца са му ги сменили безплатно със чистак нови. Дано още важи тази програма, ако трябва ще платя под масата няколко стотака, да се почерпат! Че иначе отивам на 2к (и то втора употреба), надявам се ме разбирате правилно. Иначе няма как да взема някакви дето не ги зная, тоя вариант отпада! Та ако не стане така, във сервиза на Марто от Военна рампа ми я взима, рециклират ми дюзите, слагат и готово. Въпроса е ако може така да стане да ги сменя със нови гаранционно.

 

Какво мислите?

 

PP: Нарочно съм по-подробен.

IMG_0427.JPG

IMG_0428.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Колега този пост май си го писъл с "GOOGLE" преводач...(шегувам се)  -))) В началото ти казах ,че проблема ти е в дюза.А имаше акция за подмяна на дюзи сименс ,с такива на бош ,някой колега сигурно ще може да даде подробности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя акцията приключи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти се обади да питаш , пък нека да е приключила. Бях чел из форума , че някой писал писмо до Порше Германия и му ги подменили :) :). Но май само ако ти е до 10 годишна колата ... Все пак може да им звъннеш да ги пробваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казаха ми, че промоцията е била преди 2 години. Информативно питах за цената на дюза във Порше България - 1200 лева. :D Шегаджии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях званял 2 пъти в Порше Пловдив. 

1вия път ми каза че няма акция вече

2рия път ми казаха , че може да ми сменят дюзите ако номера на рамата отговаря на тези , които са в акцията. Продиктувах им номера и ми казаха , че няма акция за моя автомобил. Ако си сигурен , че са ти Сименс дюзите и не си учасрвал в акцията , смело пиши писмо до Германия , пък каквото стане.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Порше България провериха рамата, и ми казаха, че няма никаква сервизна история. Никога не е влизала в оторизиран сервиз, някъде да има във системите им, не е включена във никакви промоции. Питах ги дали има смисъл да пиша до Порше Германия, та ми каза, че едва ли ще получа отговор, тъй като я няма във системите за история на колата. Май няма мисъл да се пробвам със това.

Във случая имам два варианта, като мисля да действам със втория:

1. Предгат ми като от мойта изгодно 4 дюзи, 200 лева бройката. Като мога да ги взема да ги кача на стенд да ги проверят как са, и ако не са ок - да ги върна.

2. Да рециклирам моите дюзи със смяна на разпръсквачите, дори има гаранция 6 месеца. 80 лева на дюза, а за работата и разпръсквачите, не знам. Сервиза е на бул. Черни връх 67, на Еко-то във дясно и на около 20 метра в ляво.

 

Ще се бъда благодарен, ако някой може да ми препоръча конкретен сервиз и цена за рециклирането на дюзите със работата за смяната, цялостната услуга. Мисля, че това е направилното решение във случая... Иначе как да дадеш 5к за кола, която струва 11500, не се получават просто сметките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен , смяна на дюзите е доста крайно решение. Аз съм същия двигател и доколкото знам , дюзите ни са БОШ ( демек непроблемните). Аз лично от Порше не бих купил нищо.. Чувал съм за някакъв сервиз във Шумен , където рецилирали дюзи (има ли си стенд и други необходими техники) ,но нямам повече информация. Може би някой колега от Шумен или района може да изкаже мнение.Незнам , щом дюзите са добре на компютъра , няма гаранция ,че ще се оправи проблема. Ако цилиндъра е "слаб" никоя дюза няма да го оправи.
Пробва ли другите алтернативи ? Премахване на ДПФ , катализатор , почистване на турбината ,Н75 , почистване на ЕГР и неговия клапан , затапване на ЕГР , промяна на центровката на +1 ( както беше споменал колега , в по-горен пост), проверка на турбопътища ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Същите симптоми на същият двигател :) Същите проверки и ремонти - оказа се ЕГР !!! Там има две пластмасови колелца които завъртат клапата в зависимост от режима, температурата и т. н Колелцата са сдвоени долното (малкото се износва- смазва зъбите).. Смяна на ЕГР (480 лв.) и колата лети....ето въпросният дефект 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...