Jump to content

Неработещ 2 - ри цилиндър


Andriyan

Recommended Posts

Здравейте колеги , някой има ли си идея от къде може да ми давиа Misfire  на втори цилиндър , при условие че е с чисто нови Свещи, чисто нова Бубина и чисто нови кабели , вече съм се хванал за глават , проблемът се явява само на ниските обороти , след 1700 -1800 оборота е Ок , и чек лампата спира да мига , само свети но колата е Ок, като мине на свободна отново почва да се бъзика . Дайте някакви решения моля

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.4 бензин  , но нямам код на мотора , целият ми проблем идва както писах в една от темите е че ми изключва втори цилиндър и ми го дава като постоянна грешка , излизат по няколко пост-а на темата защото интернете ми прекъсва и не знам дали е пост-нато , съжалявам ако излизат от мое име по няколко поста с един и същи смисъл

Модела е 8Z0 2001 1.4 petrol

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

След смяна на кнок сенсора , колата ми продължава да изключва 2-ри цилиндър и то само на ниски обороти до 1500-1800 , питам дали е нужно да се препрорамира  горивният модул защото започвам да си мисля че там му е проблема и някой може ли да ми каже колко ще ми струва това пре-програмиране . Не иска да се оправи  понякога изключва лампата на чека и като поработи на празен ход известно време го включва и започва да тресе . Някакви идеи , при условие че съм с нова бубина , нови свещи , нови кабели , нов кнок сенсор

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерихте ли компресия ?

Друго за което се сещам е инжектора. И също ако кажеш от кой град си ,ще можем да те насочим в добър сервиз.

И друго ,когато подаде грешка ,можеш ли да я прочетеш с ваг гом и да кажеш каква точно е грешката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Компресия Мерих , смених инжектора , и пак същото  , понякога когато карам с висок октан бензин работи  добре  даже гасне чек-а но  е временно , Грешката е 2  Cylinder  Misfire и това  е , нищо повече. От Свищов съм .

Механика чете грешките през Лаптоп-а си с  няква програма , а тази ваг ком дали може и да посочи причината ?

Редактирано от Andriyan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Hi! I have misfire on cylinder 2. 
Audi A2, Same engine AUA 1.4. Same problem.

Usually it appears as said here: “The car starts fine and then after a few minutes starts to misfire on No.2 cylinder. The EML light will come on, car runs on three cylinders. If the car is started and driven immediately, it drives fine, until you need to wait any length of time at a set of lights and then the misfire/signal cut starts again. Resetting the ECU with the engine running immediately returns the car to four cylinders, until a lengthy tickover causes the problem again.” 
Read more: http://www.justanswer.com/audi/85li1-audi-a2-1-4-audi-a2-1-4-aua-main-dealer.html#ixzz3UW7cUmag

Case, which is described above is typical driver's problem description with that mystery misfire on cylinder 2. Some Audi A2 owners have changed camshafts, head, belt, etc. even pistons. Usually without success. 

I have to point out, that in most cases “Resetting the ECU with the engine running immediately returns the car to four cylinders, until a lengthy tickover causes the problem again.” is not actually what it seems. 

Misfire detecting is done in ECU. Algorithm is about as: if misfire is detected, it should occur repeatedly (how many times is not documented) in 3 minutes. Only then ECU will produce P0302 - cylinder 2 misfire fault code and engine running will go worse. ECU resetting (clearing fault codes) will indeed affect engine running, but it actually reset misfire count at a same time. 
It is not clear, how it affect registers in different microchips drivers, but that can affect in the end on ignition driver signal.
But, as I have notice, misfires are not gone after fault codes reset, they are still present. Check misfire counter in VAG-COM diagnostic.
And, that is also true, that some times during testing, if misfires are present, they can disappear after engine restart, and engine will run as smooth as new one. Misfire counter in VAG-COM diagnostic will show 0 or under 10. But after some idling time misfire will start to occur.

So what you should do:


First, test compression for all four cylinders. Should be at least 10. May be up to 14 bar. 
No more as 1 (max 1.5 on old one) bar different between any cylinder.
Second, change spark plugs, ignition coil. Change ignition wires.
Test income manifold for leaks, same for exhaust manifold.
Test EGR, test Lambda.
Read fault codes from ECU. Reset, check after test ride again.
Should maintain only one, misfire in cylinder 2.


Problem, which is described above, is quite well known, and few people have came with same symptoms. 

I myself, have pointed out actual problem to the ECU.
To do that, you have to use oscilloscope with at least two inputs.
Ignition here use waste spark system, which is not as reliable, as some may think.
Ignition coil on that motor have two actual coils inside. As I remember one for 1-2 cylinder, second for 3—4 cylinder. Ignition signal to that coils came directly from ECU. 
That are two thin wires (0.35mm2). First wire is green/white, which came from ECU pin number 102 and on ignition coil goes to pin number 1. It drives cylinder 1 and 2. 
Second wire is green/red, which came from ECU pin number 103 and on ignition coil goes to pin number 3. It drives cylinder 3 and 4. Two wires-> two signals. 

Signal, which ignition coil produce is square wave, as I remember is about 4.8V. Frequency depends on motor rpm. 
You have to connect oscilloscope first input to first ignition coil input signal, and second input to second signal. Then adjust oscilloscope, that both signals received from ECU can be read clearly on oscilloscope screen. 
Then you can observe, depending on you oscilloscope type, both signals on the same time, or one signal on a time. Start motor.
Then, you will notice, that signal to ignition coil pin number 3 have always same square waveform, and the length of that weave is always the same (motor idling). 
Then observe signal, which goes to ignition coil pin number 1. It drives 1 and 2 cylinder. 
You will notice, that when misfire will happen on cylinder 2, on the same time waveform will alter. Signal will fall from it's top 4.8V before it will normally reach end of waveform. It will fall:
1) Directly from rising edge, abruptly towards 0V (bottom), but it will not touch bottom until it will reach end of wavelength. That kind of misfire is a worst one, idling very unstable at the same time.
2) From about half (or more towards the end) of wavelength, abruptly towards 0V (bottom), but it will not touch bottom until it will reach end of wavelength. That kind of misfire is a less impact, idling unstable, but not so badly.

You can observe on the same time misfire counter in VAG-COM diagnostic ( 01 Engine - 08 Measuring Blocks- Group 014 (last block, total misfire count), Group 015 (misfire count cylinder 1, 2, 3), and Group 016, first block (misfire count cylinder 4).

So, main problem is probably with ECU ignition coil driver. There is no freely available datasheet, but possible cause is microchip L9119D – which (probably) control STI bus, k-line, ignition control.

Reference: Audi A2 current flow diagram No 2/1, 1.4 litre fuel injection engine (55kw – Magneti Marelli – 4-cylinder), engine code AUA. From model year 2001.

 

Тука е описано доста подробно. Довечера след работа ,ще помогна с превода.

 

Редактирано от kenwood2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата не губи антифриз , няма никакъв видим проблем , единствено изписва грешката Misfire Cylinder 2

За превода няма проблем Аз работя в Англия и говоря много добре Английски , все пак мерси , драсни няколко реда защото все пак това са термини които са на Автомобилен език :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по добре първо един Leak down тест да се направи,да се елиминират клапани като причина за misfire a.Aко мотора се окаже ок да се пробва с друго ECU и да се проверят кабелите и импулсите към инжектора на втори цилиндърПроверена ли е центровката между 2 та вала дали е наред?Ако има разминаване прекъсва само на празен ход,и то повечето 2ри цилиндър,останалите по рядко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно казах че теехническият ми английски не е съвършен , за това питам ,  центровката трябва да е Ок , защото ми препоръчаха да сменя Ангренажа зарати това и нали той се сменя на центровка, за клапаните , смених повдигачите на всичкита пак по тази причина  и все тая , единственото е тези кабели за инжектора , които  моят механик не може да провери , а тук не знам сносни електичари

 

Благодаря все пак за инфото

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 Казваш пверил си компресията ,трябва да е мин. 10 бар.

2 Кабели на свещи бобини  ,свещи.

3 Пверявате всмукателния и изпускателния колектор за изпускане или засмукване от не където трябва.

4 Тестваш егр и ламбда сондите (лично на мен сондата преди катализатора ми правеше големи мизерии точно като твоите, с разликата ,че не беше само на 2ри цилиндър).

Сондите могат да се пверяват в някой сервиз ,който си разгират от работата!

5 Казваш сменил си кнок сензора ,стегнаха ли го с динамометричния ключ ? Чел съм ,че е от значение това. По спомен 25нм.

6 Съветвам те проверете масите по купето ,алумина се окислява и влошава връзката м,у двете повърхнини.

7 Сменил си инжектора ,дано с нов.

8 Ако след тези неща продължава да набива грешката ,трябва да се провери ECU-то или на нашенски казано. компютъра на двигателя, 

Човека от горния пост който съм копирал казва ,че се пверява с осцилоскоп. Измерванията ставали на пинове 102 и 103.

Ако под осцилоскопа се хване проблем с ecu-то ,имало вероятност да е някой си чип L9119D. 

 

Тези сички работи би трябвало да могат да ги проверят в някой хубав сервиз - (в София).

Ако не ти се занимава  отиди в някоя морга и си вземи ecu за проба. При смяна на ецу-то има процедура за обучаване ,не знам точно каква е.

 

За съжаление това е доста срещан проблем ,и всеки сменя каквото му е по джопа докато не се оправи :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте , искам да попитам някой знае ли ориентировъчна цена за   обучаване на  ECU-то , понеже си взех ново и искам да знам доло горе колко ще ми струва ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

2 3 4 5 лв. зависи от мн неща. Твойта с десния волан сам си направи извода колко струва. Аз лично кола с десен волан не бих си купил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...