Jump to content

Доста проблеми с АГУ на Голф 3 ГТИ 115


Recommended Posts

Здравейте.От 2 дни имам доста проблеми с газовата уредба (не е газов инжекцион).Колата е Голф3 ГТИ 115коня с 2Е двигателя.Онзи ден за пръв път го направи проблема.В движение колата просто изгасна.След доста въртене гръмна.Има едно силиконово пръстенче точно след въздушния филтър което се беше обърнало(предполагам защита е то за да не гръмне някой маркуч друг).Върнах го на място и след още доста въртене колата запали.След като я паркирах и оставих, след 3 часа отидох пак и въобще не запали.Безкрайни опити и неиска и неиска.Проверих всичко по запалителната система беше наред.Продължих да върта и пак гръмна, а вече беше паднал и акумулатора.След зареждането му и доста въртене запали,обаче прекъсва постоянно и установих че е от копчето.Самото копче както си карам за секунда изгасва,колата забива муцуна и пак светва копчето и колата си продължава.Всичките проблеми май идват от него.Още преди имах проблеми с него и ми го сменяха гаранционно, обаче вече колата не е в гаранция.Новото копче е на около година.Няма и 15хил км,но незнам дали е от него.От одавна нямаше никакви проблеми с газовата.Нито е донастройвана нито е пипано каквото и да е по нея.На максимум 25-30хил км е газовата.Незнам проблема от него ли е или от другаде обаче всичко ме навежда към него.Просто копчето изгасва за секунда, се едно спира тока до него и пак идва.Или проблема е от него или от нещо друго по системата на газовата.Самото копче е вързано към бушона на бензиновата.Някакви идеи как да установа проблема? Слагам снимки на изпаритела и на самото копче какво е.Ако някой може да сподели и как да настроя точно този изпарител ще съм благодарен,защото се съмнявам и че настройката му не е чивата.Псостоянно мирише на газ около колата и разхода е доста висок- 15-17 литра на 100 градско.

Снимката на копчето е примерна.Марката на мойто може би не е като това на снимката, но дизайна и подредбата е 1:1

20121211174724.jpg18083509_10202972946922189_270798012_o.jpg18052395_10202972945682158_1456743167_o.jpg18052258_10202972947042192_1932052447_o.jpg18052335_10202972946722184_1920925027_o.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли спираловидно омотано кабелче около високоволтовия кабел от бобината към делкото?

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има някакво кабелче кафяво се подава точно след буксата която влиза в бобината.Омотано е с изолирбан.Изглежда че е взет ток от оня кабел там който влиза в бобината ли незнам и аз.Нямах много време да го гледам сега в тъмницата, но го стиснах на няколко места да вида ако е слаба връзка там да не прекъсва от него, но не прекъсна нито веднъж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взет е сигнал за обороти от там ако е вързано на буската. Ако въпросното кабелче се омотае на високоволтовия кабел и същият не е в цветущо здраве се случва ключа да изгори.

В другия форум са те питали дали копчето продължава да свети докато прави мизериите.

Авариен вариант да стигнеш до сервиз е да замостиш червеният и синият кабел на буксата на ключа, но пак повтарям САМО ДА СТИГНЕШ ДО СЕРВИЗ В КОЙТО ДА НАМЕРЯТ ПРОБЛЕМА И ДА ГО ОТСРАНЯТ!

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk

 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не видях къде точно е вързано.3см под буксата е почнато да се мотае с изолирбанд.Предполагам е срязана външната обвивка на кабела и е свързано вътре с проводника и омотано  с изолирбанд.Тоя високоволтов кабел незнам какво може да не му е в цветущо здраве и как да разбера, но на външен вид изглежда като нов.Няма напукано,сцепено или изтъркано.

Когато прави мизериите копчето изгасва.Написал съм още в първия пост.Цялото копче гасне се едно изобщо не достига ток до него.Така беше и предния път когато се беше прецакало старото копче.Тогава обаче не гаснеше за секунда а за повече.Имаше моменти когато гаснеше за по 4-5 секунди.Колата тогава не само придърпваше, а направо гаснеше в движение.

Какво се случва когато дам накъсо червения и синия кабел на буксата ? Същото ли е както ако копчето е на режим 0 (Само и единствено газ) ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, трябва да видиш дали превключвателя газ-бензин спира бензиновата помпа през реле или директно. Виждал съм нагоряла букса на копчето и същия проблем, защото беше без реле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да провера? Къде трябва да се намира това реле.Преди установих че ток за копчето е взето от бензиновата помпа но реле не намерих никъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има реле, не се знае къде го е сложил газаджията. Извади кутийката на ключа и огледай има ли нагорели контакти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като дадеш червения и синия кабел на късо колата би трябвало да заработи на газ. Това с гасненето на копчето съм го пропуснал. Провери масата на копчето, обикновенно е черният кабел, може там да има хлабава връзка и от там да гасне пущината.

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нагорели кабели няма никъде.Всичко е като ново около копчето и буксата където влиза в него.Копчето винаги ми седи на 0 (само газ).Същото ли е като да дам червения и синия кабел на късо ?

Може и масата на копчето да е ама аз освен да пусна нов кабел маса друго невиждам какво мога да направа.Не го знам къде го е захванал тоя кабел на масата.Ако е нещо късо мога да го проследа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е не за късо, а за хлабава маса на копчето. Ако не можеш да го проследиш пусни нова маса. Аз обикновенно ползвам, за тези копчета, фабричната маса под шофьорското табло в ляво, на гредата. Повечето колеги обаче съм забелязъл че изваждат кабела с целия сноп до двигателния отсек и там я връзват някъде. Намери първо схемата на копчето и тогава пускай допълнителна маса.

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих една схема на копче което е 1:1 с мойто.От него подразбирам, че при проблем с копчето ако свържа синия с червения пускам ток към газовия клапан и изпарителя.Незнам дали има общо с масата на копчето, но ще я провера и нея.А както е възможно да е слаба масата, няма ли вариянт да е хлабава връзката някъде на червения кабел който е токовия ?

 

Междудругото колата днес нямаше никакви проблеми.Пали,върви без проблем.Няма го цъкането и прекъсването.Нещо е явно или по кабелите хлабава връзка или копчето.

Редактирано от Marto7777
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако вържеш синия с червения кабел отсвирваш масата, сигнала за обороти, при някой модели моноинжекциони-симулатора за бензиновата дюза или накратко казано цялата електроника в копчето.

Има голяма вероятност проблема ти да е някъде по връзките, масата на копчето, захранването му, както и студена спойка по самата платка.

Провери тези неща и кажи какво си намерил.

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще разгледам да.Какъв е този симулатор на бензиновата дюза ? 

Иначе отделно ще подава винаги ток към изпарителя и клапата когато колата е на контакт.Копчето подава ток първата секунда като се даде на контакт и веднага им спира тока,докато не запалиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Симулатора за бензиновата дюза е в някой модели копчета за моноинжекциони, не се знае какво са ти сложили за това го споменавам и да, закъсиш ли червения и синия кабел винаги когато дадеш на контакт ще са захранени клапаните, затова ти казах, че този вариант е само да се придвижиш до сервиз.

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сигнала за обороти каква точно роля играе ? Единсвено ако съм на режима при който когато съм на бензин и подам газ над 2500 оборота прехвърля на газ ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен това копчето следи дали има обороти и до две секунди след изчезването им затваря клапаните. Един вид сейфти функшън.

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата спомена, че ключът на газовата е захранен от бензиновата помпа. Ако окъси червения и синия кабел единственото, което може да се получи е да се дави колата при първоначално палене, ако не завърти стартера веднага с даването на контакт, в смисъл ако изчака на контакт и после стартер. Сейфти функцията пак си я има фабрично - ако спре мотора спира се тока на бензиновата помпа. Доколкото си спомням тази кола вървеше само на газ. С две думи може и без ключ да кара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днеска преглеждах всичко.Кабелите са забутани толкова сериозно зад бушпните че никакъв шанс да вида кое с какво е свързано.Най-вероятно открих проблема обаче.Изпарителя се държи с една планка и болт там където е планката която държи акумулатора да не мърда.Оттам зима и маса.Не само изпарителя, а явно цялата система на газовата.Оказа се че след като свалях акумулатора и го зарейждах при връщането му не съм стегнал докрай тая планка.Днеска на работеща кола го разклатих с ръка и правеше точно същите прекъсвания.Чувам как цъка когато загуби контакт и след това пак стане връзката.Копчето губи сякакъв ток за тоя момент в който няма контакт между планката на изпарителя и купето на колата.Незнам дали така трябва да е, но още преди като го бях видял че е на тоя принцип не ми хареса.Занапред и отделна жица маса може да му сложа да не се влияе от тая планка.Ще покарам няколко дена, но на 99% съм сигурен че там е бил проблема.Доста беше хлабаво и на ръка доста лесно губеше връзка като го клатех.Само въпроса остава защо не запали колата още преди да свалям акумулатора.Или по някаква случайност точно тогава пак се е било разглабило или другаде е проблема.

 

Още един въпрос: Как да източа бензина без да вада бензиновата помпа? Сипах вчера бензин и днеска работата на колата е доста зле.Усещам че смесва двете горива и доста бърка колата това.Отделно навсякъде около колата мерише на бензин докато работи.Погледах и наистина до копчето има реле което спира бензиновата помпа,но как харчи бензина незнам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност трябва да пуснеш нова, сигурна маса за ключето иначе рискуваш да изгори.

По въпроса ти за мешането на горивата според мен са два варианта. Или някоя дюза пропуска или вакум регулатора лее бензин в колектора.

Sent from my BENEFON SIGMA GOLD powered bu MOBIKOM

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как при спряна бензинова помпа стига бензин до дюзата ? И как мога да реша проблема?

Вакуум регулатора кое е? Това което цъкаше когато работи колата ли? и издърпва излишното нялагане от резервоара ? Ако е това го изключих още преди когато търсех проблема, а тръбичката му я запупих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е при тези обстоятелства незнам какво може да я кара да гори и двете горива или немога да позная виртуално.

Иначе това, ограденото с червено на снимката, е вакуум регулатора. 53bb10563666a8eacbbcee5dba5bb96a.jpg

Sent from my BENEFON SIGMA GOLD powered bu MOBIKOM

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По какъв начин е спряна бензиновата помпа? 

Евентуално при спукана мембрана на регулатора, мотора може и да успее да засмучи бензин дори и при изключена помпа, но количеството ще е нищожно си мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спряна е чрез реле.Срязан е кабела на бензиновата помпа под лайнсната шофьорската врата.Оттам мисла че копчето взима ток а за бензиновата помпа ходи друг кабел посредством реле.Мерил съм при нея дали стига ток когато колата е на газ и не стига.Дори при високи обороти не си помага с бензин.Постоянно спряна е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска се рових и си реших проблема.Видях една букса на рейката мисла че отстрани влиза.Изключих я и моментално колата заработи нормално.Веднага се усети че спря да меша бензина с газ и оборотите се стабилизираха.Заработи си колата само на газ.Превключих на бензин да пробвам как е и веднага изгасна.Явно е нещо за бензина това и е спряло да пуска като съм изключил буксата.Напълно ме устройва така.Омотах двете букси с изолирбанд за секи случай и ги оставих изключени.Колата работи добре, върви добре и най-важното и бензина мисла че няма да пипа вече.Качвам снимка на буксата която изключих ако някой знае за какво е.Снимката е примерна от интернет, но двигателя е същия и буксата е същата.Мисла че отстрани на рейката влиза или някъде до нея.

 

Capture.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...