Jump to content

4.2i или 3.0TFSi в A6 4F avant


Recommended Posts

Здравейте.

Може би от близо година се оглеждам за А6 с 4.2i в България.

Трудна задача, както за С5, така и за 4F. А като искам и авант.....

4.2i с регистрация от 2005-та до края на 2006-та, като последните подходящи за ГИ мисля са произведени 02.2006 г. 

3.0TFSi с регистрация 2009-та. Без ГИ, докато се появи правилно решение за поставяне.

В момента карам В6-ца 1.8T (BEX) Quattro avant S-Line на газ(среден разход 12.7).

Според официални данни разхода на бензин е еднакъв. Все едно да си карам моята на бензин. Само където

разликата м/у двете коли е , че няма прилика:

В6 1.8TQ(BEX)

Verbrauch städtisch/außerstädt./insgesamt, l/100 km -  12,9 / 7,3 / 9,4

A6 Avant 3.0 TFSI quattro

Verbrauch städtisch/außerstädt./insgesamt, l/100 km -  13,3 / 7,2 / 9,5

Ако е 4.2i с ГИ, предполагам, че разхода на газ ще е нещо от рода:

градско - 20 л./100, извънградско 15 л./100. Изразено в левчета и сравнено с 3.0TFSI, не е нещо кой знае какво.

Друг е въпроса колко е реалния разход на бензин на 3.0TFSI. Разбира се разликата м/у 2-те коли не е само в моторите и разхода.

Та на въпроса:

Да продължавам да търся само 4.2i или да се оглеждам и за 3.0TFSI ?

Или пък само за 3.0TFSI.

Примери:

4.2i

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=229644465&scopeId=C&isSearchRequest=true&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&minPowerAsArray=213&minPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=10&pageNumber=2

3.0 TFSI (като тази е една от най-евтините, може би е някаква "щета")

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=232802521&fuels=PETROL&scopeId=C&isSearchRequest=true&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&minPowerAsArray=213&minPowerAsArray=KW&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=10&pageNumber=1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фейслифтова кола е по-добре.Там и двойното задвижване е променено.3.0 TFSI може да го засилиш след време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със засилването е ясно, например с това:

http://www.revotechnik.com/product-details/software/audi/a6-c6-2004-2011/145/stage-1/

Разбира се ако реша, че 290 или 335 са малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3,0т си заслужава заради факта, че се монтира след фейслифта и само ако човек има желание да го засили. В стоковия си вариант е умряла риба спрямо 4,2 (та дори спрямо 300 кс в C5 с 5НР19) и няма абсолютно никакви предимства пред 4,2 V8 BAT с 335 кс.

След ремап обаче нещата се променят драстично в полза на 3,0т и спокойно вади 410-430 кс и с 550 NM.  

Ако човек не държи на фейслифтовото купе 4,2 V8 е мотора, който винаги ще доставя удоволствие с мощност предостатъчна за нормалното ежедневно шофиране. Колкото до 3,0т, той винаги ще бъде просто V6. :)

преди 37 минути, robobug написа:

Ще го засилиш грънци. То не може заводската мощност да си изкара.

 

Тя неговата е позасилена и то доста над възможностите на шестака. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо във всяка тема където се пита каква кола да си вземе човек,веднага се почва с някви тунинг глупости и чипове.Или пък питаш за А3 примерно и почва да ти се обяснява как А4-А6 е по добре или направо С-РС да си вземеш. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, manchorov написа:

 някви тунинг глупости и чипове.

По принцип, човек купуващ си бензинова осмак, или турбиниран шестак, го прави от лакомия за коне и нютони. Неща които никига не им стигат. Разликата от тунинговането на 4,2 и 3,0 т е че първото става "проект" с всичките му плюсове и минуси, а на второто му се налива малко мозък и се сменя една ролка. Това има предвид Стоян, като казва, че 4,2 не е за допълнително засилване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, martinich написа:

По принцип, човек купуващ си бензинова осмак, или турбиниран шестак, го прави от лакомия за коне и нютони. Неща които никига не им стигат. Разликата от тунинговането на 4,2 и 3,0 т е че първото става "проект" с всичките му плюсове и минуси, а на второто му се налива малко мозък и се сменя една ролка. Това има предвид Стоян, като казва, че 4,2 не е за допълнително засилване.

Това ми е ясно.Но повечето хора според мен предпочитат да си карат колите стокови.Ако искаш повече минаваш на друга по мощна кола и така.Аз примерно обяви на който им е правен какъвто и да е тунинг,било то и едно гърне само направо ги подминавам.както и да е просто в всяка тема става едно и също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата: Ето моя реален разход за времето, което имам колата (3.0 тфси в 4F 2009): https://www.spritmonitor.de/en/detail/771819.html?share=1

Обърнете внимание, че 84% е градски разход в статистиката.

Извънградското вече два пъти специално го засичам много внимателно: София-Пловдив-София със 150 км./ч. на автопилот ми дава 9.0-9.5/100 на отиване и 9.5-10.0/100 на връщане.

Колко реално тази кола харчи, зависи от градската характеристика - на мен дневното кръгче ми около 50км., движа се по Околовръстното и т.н. Ако дневния пробег е 15км. градско от светофар до светофар в пикови часове, колата ще харчи 17-18 литра без проблем.

Като цяло, ако сравняваме само разхода на BAT и CAJA, мисля че около 2 литра ще е в повече за осмака. Но пък и осмака си е...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автора на темата ще си прецени най-добре каква 4F-ка иска да кара.

Така или иначе двата мотора/3.0T V6 и 4.2 V8/ са вграждани по различно време.Ако беше 4.2 FSI V8,там вече се застъпват фейс и префейс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, cvetan83 написа:

3,0т си заслужава заради факта, че се монтира след фейслифта и само ако човек има желание да го засили. В стоковия си вариант е умряла риба спрямо 4,2 (та дори спрямо 300 кс в C5 с 5НР19) и няма абсолютно никакви предимства пред 4,2 V8 BAT с 335 кс.

След ремап обаче нещата се променят драстично в полза на 3,0т и спокойно вади 410-430 кс и с 550 NM.  

Ако човек не държи на фейслифтовото купе 4,2 V8 е мотора, който винаги ще доставя удоволствие с мощност предостатъчна за нормалното ежедневно шофиране. Колкото до 3,0т, той винаги ще бъде просто V6. :)

 

Тя неговата е позасилена и то доста над възможностите на шестака. :)

 

За пореден път със своя отговор Цецо е ударил право в десятката. Присъединявам се към мнението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така. Имат еднакъв максимален въртящ момент 420 нм, който се достига по горе-долу едно и също време. Балкан разлика няма, но може да има разлика в кривата по протежение на оборотите и би трябвало да не е в полза на 3.0тфси ако гледаме при колко оборота пада въртящия момент. Имаш 335 конски сили срещу 290. Килограмите и те са близки ... дали има 100 кг при еднакво оборудване и купета.

Принципно и 290, и 335 коня са абсолютно достатъчни да задвижват 5 метра шлеп по права линия. По-запазената кола, която се доближава максимално до желанията, дори по цвят ... и да не забравяме, че по-новото си е по-ново. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сравняваме стоков BAT и CAJA, компресорния шестак дава малко по-добри данни: http://www.zeperfs.com/en/duel2641-1830.htm

Обаче разликата е пренебрежимо малка и наистина следва да се поразсъждава над момента, кой конкретен екземпляр ще е по-запазен.

Освен това съм убеден, че разхода на бензин ще е повече за осмака в градски цикъл. Единствено ако говорим за газифициране, осмака излиза по-изгоден финансово.

И все пак, BAT се слага преди фейса, а CAJA - след.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си призная има у мен има едно тънко съжаление, че не си позатраях още някой и др месец да взема по-мощен вариант на шлепа... Но определено бих играл за 3.0 ТФСИ. И е по-нов и има малко мегдан за сравнително лесно засилване, ако решиш, че си му свикнал. 4.2i има смисъл, според мен, ако ще го караш на газ, т.е. ако задължително ще газифицираш колата след като я вземеш. Друга логика не виждам. Е, и звука е хубав де :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма да се слага ГИ, то няма и да е 4.2.

Финансово не знам каква е разликата в поддържането м/у двата.

Ясно е че има основни неща при обслужване и може да се направи

някаква сметка, но за поддържането ще е трудно.Все пак не е ясно

на каква кола ще "налетя". Ще предположа, че е приблизително

еднакво изваждането. Това, което мога да "предвидя" е разхода

за гориво и то на база spritmonitor. Не са много А6-ците с ВАТ и ГИ, но...

най-много "горящата" може и да е на член на форума и има:

софийско - 20, извънградско - 17 - газ. https://www.spritmonitor.de/en/detail/635645.html?cdetail=1

По-скоро повечето са около 15 - https://www.spritmonitor.de/en/overview/3-Audi/22-A6.html?fueltype=3&constyear_s=2005&constyear_e=2007&power_s=290&power_e=340&sort=1&powerunit=2

Та дори и с тези големите показания на газ, спрямо показанията на бензин на 3.0Т(средно 12/100)

 https://www.spritmonitor.de/en/overview/3-Audi/22-A6.html?fueltype=2&constyear_s=2009&constyear_e=2010&power_s=290&power_e=340&sort=1&powerunit=2

идва разлика от 100-тина лв. на 1000 км.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4.2_a6_sline_comparo_chart.jpg

3tfsi.jpg

 

Вижда се че до 5000 вървят еднакво после шестака просто "спира" а осмака продължава още 2000 оборота . След ремап естествено играта се променя.

Като звук обаче осмака няма стигане ;)

Редактирано от boboweb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Осмака не е ли по - тежък, от там по - тежка предница, гуми, спирачки, всичко се натоварва повече, и за капак гори повече. Смисъла му е само за газифициране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на предната ос няма да е много по-различно - 3.0TFSI не е лек мотор. Имаше ги теглата на моторите назад във темите ...

CAJA е 190кг. , за BAT не се сещам точно но и той е около 200кг. ...

Редактирано от boboweb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Тези заводски графики, не знам дали показват кой мотор колко върви,

обаче тези данни и тази графика http://rototest-research.eu/popup/performancegraphs.php?Flap=Graph&ChartsID=621

 ако са верни :steinigung:     би следвало всяко чипнато 240 к.с. 3.0TDi  да го разтегля.  

Редактирано от kurty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е ... Заводските графики показват мощтност на вал . При куатро и тази генерация автомат е нормално да има не малки загуби до колела и при двата мотора ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледай по-подробно сайта и посочи поне един мотор, който да има такова голямо разминаване с обявената и измерена мощност.

Хората не са хванати от гората, знаят как да мерят и най-ценното е че има сравнения на различните мотори на ЕДНАКВО дино и условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето мотори се движат около -20%, което на мен ми изглежда добре, даже си мислих че трбява -25 да се смята. Вижда се че коли с едно и същи 1,8Т вадят различни стойности също. 2,7Т също е около 20%....не знам всичко ми се вижда нормално, тук там някоя турбо кола изкарвам малко над обявеното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...