Jump to content

Смяна лагери на скоростна кутия


avudi

Recommended Posts

Пичове аз също те бера парите по дърветата, но нещата не са вземаш някакъв приблизителен. Който е правил кутия ще разбере за какво става въпрос. Ако ви свидят парите другия вариант е втора употреба ( вероятно и заден диференциал). Опитвам се да направя нещата грамотно и държа всичко да е по книжка.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, Момо написа:

.........и напасваш, или вала или корпуса на кутията. 

 

Е, стига да имаш (без)центрови шлайф, координат/борверг, фреза и струг в гаража/ мазата и да знаеш как се ползват, вероятно "преработката" ще ти стъпи на цената на изхабения ток и консумативи. 

Но ако носиш кутия/вал(ове)/лагер(и) на специалист(и) , вероятно ще дадеш повече, отколкото струват оригиналнита лагери.

А да не говорим, ако спеца случайно пробие някъде кутията, или изтърве лагерната шиѝка (в минус естествено)......., shit happens както казват в тези спец. среди:hilezh:, тогава какво, още една кутия от морга(парички+) и бой на спеца?

Нашенеца че а изобретателен и "гъвкав" в решенията си, спор няма, но тия коли не са жигулите с "механиката" от 60-те години и си искат съответното внимание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работилници дето извършват такива услуги (качествено) вече има много. Тука просто трябва да се шлайфне леко вала (100 % ще има стандартен такъв лагер), нещо което всеки стругар може да направи за 10 лв.

Иначе няма нищо по особено в тези кутии - стандартна механична кутия, като тези от преди 40 години + добавен синхронизатор и наклонени зъби на задната.

А и трябва да имаме малко повече вяра в стругара де :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, avudi написа:

Пичове аз също те бера парите по дърветата, но нещата не са вземаш някакъв приблизителен. Който е правил кутия ще разбере за какво става въпрос. Ако ви свидят парите другия вариант е втора употреба ( вероятно и заден диференциал). Опитвам се да направя нещата грамотно и държа всичко да е по книжка.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Е кое му е неграмотното, да имаш лагер който е същия размер като оригиналния но с една ,две или пет десети по- малък вътрешен диаметър? 

Прави се вала по него и всичко е по книжка.

Няма нищо приблизително тука.

Аз също не ги бера парите по дърветата,и съм правил кутия и за това го предлагам, евтино интелигентно заводско решение. 

 

 

Редактирано от Момо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Дай ми някакви твои координати ако не е проблем да може следващата кутия да ти я пратя направо на теб. Сложи си и някой лев за теб, хем за теб ще има хем за мен.

Редактирано от avudi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, Момо написа:

.........и съм правил кутия......

А по-конкретно, каква кутия(кода ако може), типа на ремонта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 54 минути, NIKO написа:

А по-конкретно, каква кутия(кода ако може), типа на ремонта?

Модел 012. 

Първичен вал и предавки от АКМ, сложени в СРD (1.8 125кс) монтирана на 1.8т.

Наложи се да намаля диаметъра на шийката на вала от АКМ за да стане на средния иглен лагер на CPD , който по принцип се води част от вала и не се продавал като рзервна част. Но и него го намерих на цена от около 80лв които ми се видяха много при положение че останалите 5 лагера ми стъпиха на 280лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Моята е EFC. Лагера представлява https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/192627_x800.jpg (лагера е цял)и вероятната преработка едва ли ще ми излезе 50лв. Да не говоря за последващата контактна площ на зъбните предавки + пиньона и короната и хлабината на самите конусни лагери. Аз не познавам хора който да ми свършат тази интервенция. За това те попитах за координатите ти, така всеки следващ колега ще знае към кого може да се обърне.

Редактирано от avudi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момо, това е кутия на предно? А такъв лагер като на авуди имаше ли, ако да, откъде го намери и кой "стругар" ти настройва събраната кутия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 5/26/2017 at 11:28 AM, NIKO said:

Щото т'ва не са каталожни/фабрични лагери, правят се по поръчка в малки серии само за конкретната фамилия кутии и са съответно уникални, зат'ва и са такива цифри. 

Има и още един вариант - производителя няма право някакви години да ги продава на свободния пазар. Могат да се поръчват само през производителя на кутията/автомобила.

Ако кутията/лагера се монтира на няколко вида автомобили може да се търси цена от другия търговец.

Примерно има едно шибано лагерче на скоростна кутия, което се продава от Юнитрейд и от МотоПфое.....с двойна разлика в цената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина са нечовешки цени,но ако не ви блазни идеята да сваляте,качвате и разглобявате няколко пъти кутията,по-добре се прежалете.Като гледам колко е измислен лагера,силно ме съмнява от раз да стане номера със "стандартен" до колкото може да бъде стандартен един такъв лагер и преработка на валовете.А колкото до цените това си е жив рекет от страна на фирмата майка като почнем с болтовете за диференциалите на 1.6 да не са някакво уникално изделие че са на тази цена?
Извинявам се за въпроса извън темата,но виждам че тук са се събрали колеги запознати с материята и цените,та да попитам за 02J кутия каква цена да очаквам за комплекта зъбни колела за задна скорост правозъбата предавка,която се вижда на снимката?DSC04525.JPG
Ако са се оляли с цените,мисля да опитам със зъбни колега направени по поръчка в България,първо защото не виждам нищо сложно откъм изработката на една правозъба предавка и второ да си направя експеримент,от който аз ще отнеса последиците добри или лоши относно качеството на нашето производство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Питал съм в една фирма в Пловдив мисля беше за изработка на планети и сателити на диф от ауди и ми казаха 100лв за малките и 120 за големите колела. Като се има предвид сложната форма на тези в сравнение с твойте може да са по евтини.

Като ново  може пак да е там като цена но се съмнявам.

Принципно тези по кутийте са нечовешки пари.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще направя запитване в ауди преди да разглобя кутията,но ако цената е брутална,ще се наложи да почакам известно време с разглобена кутия,докато ми изработят нови зъбни колела,по моите.Като сложност не са нищо особено,правозъба несинхронизирана предавка,като гледам колко хора берат ядове с тях по чуждите форуми,явно не са от някакъв космически материал.Ако всичко мине добре,ще споделя цени,координати и снимков материал,предполагам ще е полезно и за хората с надлъжни кутии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези който питах ми казаха, пращаш по еконт изработват ги и на другия ден ги пускат обратно.

Само се уточнява кога да ги пратиш. Иначе те си знаят от каква стомана да изработят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам една молба към този, който първи получи изработените в БГ "несинхронизирани правозъби зъбни колела", нека сподели първо цени за изработката, а в последствие и(най-вече) впечатления от работата на същите, наясно съм че за второто  иска време, но мисля че няма да е много;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислиш че няма да е много,тоест че ще се строшат бързо,или че бързо ще се разбере колко са читави според звука от предавката?
Не съм писал "несинхронизирани правозъби зъбни колела" ,написал съм  "правозъба несинхронизирана предавка" ,синхронизирано зъбно колело до сега не съм виждал.

А до колегата Момо,имаш ли някаква информация как стои въпроса с термообработката,те ли я правят или си остава мой проблем.Понеже имам желание изработката и термообработката да се случат на едно и също място,поне като се счупят да знам кой да псувам :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво означава "синхронизирана с прави/наклонени зъби предавка"?

Съществуват допуски/сглобки и клас на точност, които са мечта за повечето от големите ни машиностроителни заводи (ако има още такива), да не говорим за разните самозвани цехчета и фирмички в бранша. За изработката на зъбно колело за скоростни кутии като нашите, се иска много сериозен производствен парк, машиночасовете на такъв парк са скъпи и за единични бройки са винаги повече от желаното от клиента, материалите не са общодостъпни и сътветно евтинки, съответно и сумарните разходи за две-три зъбни колелца са абсурдни, а качеството, точността и дълголетието на детайла е почти винаги доста по-различно, от това на немеца.

Израза "да ми направят нови зъбни колела" изглежда приятно и гали окото/ухото, лошо няма, човек трябва винаги да очаква позитива, още повече ако не знае подробностите :).

 

Ще си правиш сам(ако се наложи) термообработката?!? На зъбите И на шлиците?!? А после имаш ли къде да довършиш детайла?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,термообработката ще си я направя вкъщи с газовата горелка,айде дай малко по-сериозно.Само в твоя град се сещам за място където може да стане по 3 различни начина и хората,които се занимават с това не са вчерашни,за мен най-благоприятния вариант е да го закалят с ТВЧ,на същото място където го изработят.Процедурата,все още се прави на доста места из България,въпреки опитите да бъдат нарязани всички заводи.Доста от заводите произвеждат части за големи фирми в автомобилния бранш,та не са толкова за подценяване.Ако не ме лъже паметта има фирма някъде из Габрово или района,която изработва доста зъбни колела за родните рали автомобили,в никакъв случай не твърдя,че е евтино,но и не съм чул лоша дума за качеството.А все пак говорим за задна скорост,нито ще опъвам арматура с колата,нито ме притеснява някакво повишение в шума,така или иначе правозъбата предавка си вие,дали ще е повече,дали ще е по-малко,не планирам да карам на задна по магистралата.Материалите в общия случай са съвсем достъпни стомани и на всяко едно място където разполагат с механична ножовка,могат да ти отрежат "филия" според нуждите с минимална фира,ключа от бараката е именно в последващата термообработка.

" А какво означава "синхронизирана с прави/наклонени зъби предавка"? " Като на изпит ли трябва да се чувствам?Синхронизирани предавки с наклонени зъби са всички останали 5 предавки във въпросната кутия,мисля че съвършенно добре се вижда от снимката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Изпит? Нееее, зададох обикновен въпрос, защото наистина не съм наясно с терминологията.

 

Иначе Напълно, безвъзвратно и категорично вярвам в българския производител, желая ти абсолютен и триумфиращ успех с родните зъбни колела, независимо от наклона на зъбите и вида на закалката!:zustimm:

(и да споделиш после тук впечатления!)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се искрено да ми желаеш такъв успех,понеже поста звучи леко ироничен.Все пак това не ми е първото вземане-даване в живота със български производител и ако се стигне до изработката на зъбни колела,се надявам да има успех.Вече имам номера на вероятния виновник за проблема http://www.ebay.com/itm/Vw-Oem-Reverse-Idler-Gear-For-02A-5-Speed-Transmission-02A311531K-/201597028575?_ul=CL
 

и до колкото успях да потърся го има на приемливи цени нов оригинален,а се среща и в доста кутии на фолсваген,които нямат обичаен проблем със задната скорост,та ако всичко друго пропадне,остава варианта за читав комплект втора ръка.Въпреки всичко все ми се иска да вярвам,че в България може да се изработи успешно такъв елементарен детайл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 17.06.2017 г. at 1:22, Gostrex написа:

Мислиш че няма да е много,тоест че ще се строшат бързо,или че бързо ще се разбере колко са читави според звука от предавката?
Не съм писал "несинхронизирани правозъби зъбни колела" ,написал съм  "правозъба несинхронизирана предавка" ,синхронизирано зъбно колело до сега не съм виждал.

А до колегата Момо,имаш ли някаква информация как стои въпроса с термообработката,те ли я правят или си остава мой проблем.Понеже имам желание изработката и термообработката да се случат на едно и също място,поне като се счупят да знам кой да псувам :D

Те си правят всичко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам,че не си го приел насериозно
"Да,термообработката ще си я направя вкъщи с газовата горелка,айде дай малко по-сериозно "
Мисля че се усеща леката ирония в изречението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 years later...

Аз също се сблъсках със същия проблем, отидох да ремонтирам колата, те ми таксуваха много пари, ремонтът на колата е твърде скъп, а след това ще намеря правилните части в интернет сам, това са няколкото станции, които често използвайте, препоръчвам на всички:

https://www.123bearing.eu/

https://en.tradebearings.com/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...