Jump to content

Изписване на текст в горната част на FIS дисплея


Recommended Posts

Проектът набра скорости (благодарение на колега в работата) и вече има видими резултати.

За сега, първа фаза бе да изписваме произволен текс на дисплея. Направих малко грубо платката (все пак е експериментална) и ето и резултатите:

 

IMG_20170606_142305.jpg

 

IMG_20170606_142327.jpg

 

IMG_20170606_151721.jpg

 

По-нататък ще има и още подробности, но сега нямам време да описвам. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Браво за ентусиазма! Абонирам се да следя развитието...статичен текст е само началото...

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Сега имам малко свободно време и ще опиша по-подробно нещата.

Не малко колеги с Audi-та (или с други марки на VW-Audi Group) са си сменили фабричните радиа с афтърмаркет. Но тогава остава един дразнещ недостатък - горната 1/3 от FIS дисплея изгасва. Това ме подтикна да се заема по-сериозно с проектът. Той е осъществим при Аудитата, до 2004-та година. След това всичко минава през CAN и това ще е повод за друг проект. Тексът се "поддава" на таблото през фабричните кабели за инфо, които са останали след смяната на радиото, по протоколът с който радиото поддава информация.

Проектът е реализиран на базата на микроконтролер Atmel ATtiny13A. За момента в тестовия софтуер е въведен само 1 текст, но най-вероятно утре (когато ни остане малко повече време) ще въведеме два надписа. Първо ще изписва да речем "WELCOME BSD", а след това ще извади и тексът, който ще остане визуализиран за постоянно. Обмисляхме и вариантът тексът да се движи, но това не е уместно, ще дразни по време на шофиране. 

По-нататък разбира се, ще продължиме да го доразвиваме. Възможностите са не малко. Обмисляме да се насочиме към динамични данни. Микроконтролерът ни позволява да "опресняваме" информацията на ~ всеки 30 милисекунди. Възможно е там да се изписва цифрово скоростта, да се изписва температура на маслото (при наличието на аналогов фабричен датчик разбира се), да извежда стойностите от MAP сензора, да изписва напреженеито на колата, колегата даже си е навил на пръста да изведе ускоронието. Но, това ще се случва в бъдеще. Всичко стъпка по стъпка. Сега обмислям варианта да "ецна" 20-тина платки и да кача в "Продава / Купува" с опцията купувача да си каже какъв точно текст иска. Но, и това все още го обмислям. 

Има възможност и да се овладее целия FIS дисплей (режим навигация), ама там става доволно сложно и ще видиме дали ще ни се занимава и с това "разклонение".

 

Очаквайте развитието... 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли вариант от афтърмаркет радио да се "преведе" сигнала,

който се подава по трите кабела:

- Data

- Enable

- Clock

на езика на FIS-а?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но само при положение че афтърмаркет радиото има опция да изведе инфо на някакъв "език". Другия вариант е да се прихванат сигналите, които се поддават към самия дисплей на радиото. Но тогава ще се работи "радио за радио" и ще стане нерентабилно (трудът е най-скъпата компонента в цената). 

Но, отговорът е ДА. Може да се направи при желание и наличието на доволно свободно време ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А текста ще е един статичен за всяка платка и няма да има възможност за промяна освен - връщане при теб и промяна със заплащане разбира се?

 

Определено съм заинтересуван особено ако/когато се стигне до етап - динамични данни. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен ако имаш програматор за Atmel, тогава ще мога да ти пращам hex с промените на e-mali примерно. А самата програма написана на C++ няма как да я публикувам, тъй като тя си е авторско право на колегата ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9.06.2017 г. at 17:20, bsdnikolov написа:

А самата програма написана на C++

А има ли вариант от HEX да се върне в C++ 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пожелавам ти успех в начинанието (има си и code protection даже). Но и не разбирам защо ме питаш? Аз програмата в С++ я имам, просто е писана от колегага и за това няма да я публикувам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалил съм файла от моето табло с  vag tacho но е hex и искам да разбера какво пише в него, и да го ъпдейтна и да го кача наново затова питам дали има някъв начин от HEX към C++. Искам да видя какъв е кода за меренето на моментен и среден разход на горивото, защото не го мери точно, показва над 50л и на моментен и на среден. А иначе успех в твоето начинание и ще следя развието на твоят проект едно голямо евала на труда ти. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъркаш типовете файлове. Това на таблото е доста различен алгоритъм. Предполагам също знаеш, че в него има и инвертирани данни. Също така, всяка промяна трябва да завърши и с генерирането на нова (и вярна) чексума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това е така,  но може ли или не може да се върне в C++ или трябва няква таблица за HEX и да се пише на Hex. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно има предвид кодиране hex-(шестнадесетичен код) с командите на асемблер на съответния процесор, не е невъзможно, но е трудоемко.

Първо трябва от hex да минеш в асемблер и тогава ще стане по ясно какво са написали, ако това което сваляш е софтуер, а не масив от данни, който е само за четене.

По интересният проект ще е да се смени това старо табло с LCD подкарано от да речем raspberry pi 3 или подобно.

https://www.youtube.com/watch?v=kKt89VtZ2TM

http://kaikretzberg.de/?p=1250

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Днес ми остана малКо време да се позаиграя с софта. Ето и клипче, до къде го докарах. Първо изписва "WELCOME (ИМЕ ПОЖЕЛАНИЕ)", задържа го за окололо 5 секунди и след това изписва основния текст. В конкретния случай, написах "FORUM AUDIBG"

 

 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за труда ви! Смятам, че проекта има голям потенциал и то не само в България, а и извън нея, щом се стигне до етапа с динамични данни.

Абсолютно всички данни от ECU-то ли може да показва или има някакви ограничения? Би ли могло на някакъв етап от развитието си да показва бууста на турбото, както FIS Control, но без допълнителните графики, данни, менюта и прочее, а само бууста като цифра?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, s7r3l0k написа:

Би ли могло на някакъв етап от развитието си да показва бууста на турбото, както FIS Control, но без допълнителните графики, данни, менюта и прочее, а само бууста като цифра?

За момента, най-лесно би ни било да изведеме данните от МАР сензора, но не през К-шината, а директно от самия сензор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен това е единственото смислено приложение на този проект - буустметър.

 

Ако търсите продажби и реализация на пазара се насочете в тази посока.

 

Всички с чипнати/тунинговани тръцове и дизели ще прегърнат тая идея, защото традиционните буусметъри които се слагат на духалките или на колонката са ИЗКЛЮЧИТЕЛНО грозни.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 15.06.2017 г. at 19:37, Audi_FeN_1 написа:

И според мен това е единственото смислено приложение на този проект - буустметър.

 

Ако търсите продажби и реализация на пазара се насочете в тази посока.

 

Всички с чипнати/тунинговани тръцове и дизели ще прегърнат тая идея, защото традиционните буусметъри които се слагат на духалките или на колонката са ИЗКЛЮЧИТЕЛНО грозни.

 

Грозен - субективно е, ако е механичен има голяма вероятност да е по-бърз и точен от този с преобразувател. Когато караш според мен едва ли постоянно гледаш в FISa.

 

Не е лошо да се спомене, че "топлата вода" отдавна е открита http://www.fis-control.de/index_en.html.

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, да, някой го спомена вече фис котнрола

Обаче цената му е стряскакща... той си има и много функции де, но мисля че малко хора биха дали 500-700 лева.

 

Колегите ако успеят да си осъществят проекта и да предложат фис буусметър за 150-200 лева според мен ще избият рибата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 1 час, Бат Сашо написа:

.......  ако е механичен има голяма вероятност да е по-бърз и точен от този с преобразувател.

Механичният да е по-точен, абсолютно невъзможно. За по-бърз, съмнявам се. Таблото позволява комуникация 9600 бита в секунда. Пакетът към него е 144 бита. Atmel процесорът работи на 8 MHz. Напълно достатъчна е честотата му, да можеме да правиме рефреш на стойностите на дисплея поне на 1/10 от секундата.

 

преди 46 минути, Audi_FeN_1 написа:

Колегите ако успеят да си осъществят проекта и да предложат фис буусметър за 150-200 лева според мен ще избият рибата.

Цената на хардуера не е фактор. Въпросът е колко труд ще положиме. Нека първо завием в тази посока и то само ще си определи себестойността, ако въобще проектът завие към комерсиална цел  разбира се.

Преди 1 час, Бат Сашо написа:

Когато караш според мен едва ли постоянно гледаш в FISa.

Същото важи и за допълнителния (механичен) буустметър. Аз лично гледам трафикът.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...