Jump to content

3.0 дизел или 3.2 бензин


Recommended Posts

Като изключим високия разход, осмакът си има предимства и градско, сравнено с 4-цилиндров миксер. Като се започне от мъркането на празен ход /което при 4-те цилиндъра е по-грубо/, премине се през потеглянето /където при осмака е леко като перце/, продължи се през ниските обороти, на които се влачиш в задръстване или с малка скорост /там 4-цилиндровият тресе, вибрира, мъчи се, опитва да изгасне, иска постоянно редене на предавки, или постоянно изравняване на газта и съединителя/, премине се и през доускорението от 30 до 60, което при осмака става с лекота, а при 4-те цилиндъра се искат обороти и т.н. Самата работа на празен ход, потегляне, доускорение и цялостно поведение при 4-те цилиндъра са по-груби, с различен тембър и с различен диапазон, сравнено с големия осмак.

За доста от тези неща се иска кубатура и цилиндри, а не само конски сили при 5000 оборота. 

Карал съм осмак с ръчни скорости и автоматик.

Разбира се, всичко описано важи за ЧИТАВ осмак. Карал съм и съм пробвал гробове, които работят на 3-4 цилиндъра, а таблото им е като коледна елха, а пък вървежът - като за 100 коня. Пред такива наистина бих предпочел да карам 3-цилиндрова кола.

В момента карам фейслифтово БМВ е90 335 битурбо дизел, в перфектно състояние, което реално е по-бърза и жива кола от стария 4.2, но поведението на дъртия осмак ме кефи в пъти повече. Така че е въпрос на избор и преценка.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 тресе, вибрира, мъчи се, опитва да изгасне, иска постоянно редене на предавки, или постоянно изравняване на газта и съединителя/, премине се и през доускорението от 30 до 60, което при осмака става с лекота, а при 4-те цилиндъра се искат обороти и т.н....

 

Яката работа - иска се читав осмак за доускорение от 30 до 60 на градско:hilezh:

аз редовно засичам някакви хора дето им гаснат колите, като им светне зелено.....а то било от 4 цилиндровите им мотори.....или от недобре работещо осмаци....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината при новите коли тези неща са оправени/амортизацията не си е казала думата още. 4-цилиндровия мотор е в пъти по-предразположен да стане по-зле ако нещо не му е в час, но дори изкарани от магазина повечето цилиндри все още имат смисъл.

И нещо, което всички редовно забравят - 4цилиндъра с автомат е в пъти по-добре отколкото ръчка още при първите признаци на амортизация, а дори и преди това. Автомата прави всичко да става по-леко, особено при отлепяне от място което е основния проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, 150hp said:

Видно е, че тълкуваш написаното както ти изнася,

Не си съвсем прав....нищо не тълкувам.... намирам само смешно в написаното.

 

....а че купе с много килограми и торсен задвижване отлепят по-лесно с тежък маховик или повече цилиндри е безспорно....особено, ако ти е проблем боравенето със съединител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение колко коня е колата за градско, а колко има на 1000-1500об. Лекотата при тръгване е невероятна екстра и се постига най-лесно с обем и автомат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...