Jump to content

Въпроси относно А4 B5 1.8 125к.с./ 1.8T 150к.с / Quattro


Recommended Posts

От мобиле 1.8т за 2к за да се докара до 180 коня ми се струва трудна работа. АЕВ фабрично мисля че е към 140 коня. Спрямо стокова бомба дюза 2.0 в b7 АЕВ-то хич не особен спортист, а е с чип и 0.7 бара измерени. Като се качат 4 човека и багаж в жегите и задръстванията с климатик се чудиш турбото работи ли изобщо. С турбина на сфетофара си гъзар :hilezh: , но атмносферката е по-добра като консистентност и надеждност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър вечер колеги! Значи да взема това, което намеря по-читаво и здраво, така ли? Аз бих предпочел 1.8Т, защото наистина имам някакви амбиции и желание да я бутна след време и да я позасилим. Иначе за Quattro системата се уверих вече, дадохте ми много точна информация, за което аз ви благодаря! Погледнах и обяви тук там за турбини и видях, че цените не били толкова фрапиращи, за колкото аз си мислех, така че 1.8Т засега е с плюсче, но да видим какво ще изпадне най-здраво и поддържано. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тея години ако ти изпадне и 1.9тди не му се чуди много. Там няма да се занимаваш с газ, няма ги проблемните дюзи, разхода е супер...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще изпадне,но ще те налегне синдрома на АКБ т.е

"Ама тя е 2000 година ама струва 5000 лева" и ще се откажеш.

 

Не за друго,ами щото е безмислено да взимаш предходния модел или един от първите излезли 1995-1996 година.

 

Като гледам от време на време цените,моята замина преди година със следните забележки,турбо пипащо маслото и външни забележки но със висок клас ГИ,напълно обслужена от А до Я,зимни гуми на 70-80%,нов челен прозорец,регистрация - екстрите няма да споменавам,колегата TIL може да потвърди,все пак на живо беше свидетел и всичкото това за 6000 лева.

 

А те още "стар внос" вървят между 4000-5000 по родните сайтове,а липсват елементарни сгоди като ФИС (Борд.компютър),ЕСП,Е-газ,Темпомат,Потъмняващи

огледало/а ,спортни седалки и волан и още и още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм се замислял за дизел колеги. През зимата няма ли да имам проблеми с паленето, със свещите и прочие?

Изпратено от моят SM-G928F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, Petar91 написа:

От мобиле 1.8т за 2к за да се докара до 180 коня ми се струва трудна работа. АЕВ фабрично мисля че е към 140 коня. Спрямо стокова бомба дюза 2.0 в b7 АЕВ-то хич не особен спортист, а е с чип и 0.7 бара измерени.

Ти измисли някакъв нов AEB мотор и като цяло 1.8Т със 140 к.с. :flehan::hilezh: А чипа с това 0.7 налягане със сигурност е правен от някой виден мапер... че то стоково AEB пиква 0.6 и в обороти връща на около 0.4. И хич не е трудно да се добута до 180-190 к.с. понеже става само с хубав ремап и струва някакви дискотечни пари, а с останалите до 2к и за почерпка ще има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, MAPTO7007 написа:

Ще изпадне,но ще те налегне синдрома на АКБ т.е

"Ама тя е 2000 година ама струва 5000 лева" и ще се откажеш.

 

Не за друго,ами щото е безмислено да взимаш предходния модел или един от първите излезли 1995-1996 година.

 

Като гледам от време на време цените,моята замина преди година със следните забележки,турбо пипащо маслото и външни забележки но със висок клас ГИ,напълно обслужена от А до Я,зимни гуми на 70-80%,нов челен прозорец,регистрация - екстрите няма да споменавам,колегата TIL може да потвърди,все пак на живо беше свидетел и всичкото това за 6000 лева.

 

А те още "стар внос" вървят между 4000-5000 по родните сайтове,а липсват елементарни сгоди като ФИС (Борд.компютър),ЕСП,Е-газ,Темпомат,Потъмняващи

огледало/а ,спортни седалки и волан и още и още.

 

Само да ти кажа, че проблема на твоята кола не е от турбото. Е момента новия собственик ще захваща друг ремонт, но като слуша разни хора да се оправя сам и с техните съвети :hilezh: Иначе вече смени чисто ново турбо на борг и колата пак гори масло и пуши. Сега чакам да видя дали ще му кажат, че сегментите са му за смяна :hilezh:  

 

180-190 коня се вадят от 1.8Т с лекота особенно ако е от второто поколение.

 

За дизела... не няма да имаш проблеми с паленето. Четири подгревни свещи са ти 40-60лв нови, най-много да ти се наложи да слагаш добавка или 1-2л бензин в 50л нафта ако температурите паднат под -15 -20С и си ти.

Редактирано от TiL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20-годишна турбо кола "нов внос" с лекота си поема 2к.

Ако се вложат правилно може да се кара още много, ако се почна да се прави "на парче" няма да ги усети.

 

Преди около 5 години рециклирана к03 струваше 700лв. Вярно има средни части по 350лв, но намирането на ненапукана топла част от най-малката к03 е като печалба от тотото....а цената накрая може да се доближи или надхвърли рециклираната

Един дебитомер (на АЕБ е скъп и "чуплив"), една ламбда, ревизиране на глава, обслужване и минахме  2к.

 

А колата на Марто 99% е за смяна на водачи на клапани.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@robobug ако се обслужва/ремонтира е така, но от написаното за тея 2к аз разбирам, че е трудно да се докарат 180 к.с. за тези пари, което далеч не е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може колегата да се е объркал и да си мисли за атмосферен мотор, който тепърва да турбинира :).

Шегувам се, но поста започнах да го пиша вчера (преди 2-те хиляди за 180кс) и не ми остана време.

А това, което исках да кажа е, че бюджетът от 3000 лесно може да бъде удвоен, ако колата се направи нормално. И не е лошо да се вдигне малко и да се потърси фейсова кола с малко по-нов мотор - може накрая да спести някой лев ...или грижа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Била е и аз съм слушал майстори и съм им дал грешни 1200+ лева за некачественно свършена работа,щото слушах тоя оня.

Ама и той като видях,че чека свети,а уж майстори са махали катализатора и са изключвали втората л.сонда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, GTX3071R said:

Ти измисли някакъв нов AEB мотор и като цяло 1.8Т със 140 к.с. :flehan::hilezh: А чипа с това 0.7 налягане със сигурност е правен от някой виден мапер... че то стоково AEB пиква 0.6 и в обороти връща на около 0.4. И хич не е трудно да се добута до 180-190 к.с. понеже става само с хубав ремап и струва някакви дискотечни пари, а с останалите до 2к и за почерпка ще има.

Имах предвид кола купена за 2к да се ремонтира/реставрира и да изкара 180кс с чип.

Чипосаната стоковица на 20 години ако я сложим до ново турбо ауди/бмв със същото съотношение маса мошност, пада гаранте. Дебиломера след 150г/с винаги ли мери вярно например?

Редактирано от Petar91
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, MAPTO7007 написа:

Била е и аз съм слушал майстори и съм им дал грешни 1200+ лева за некачественно свършена работа,щото слушах тоя оня.

Ама и той като видях,че чека свети,а уж майстори са махали катализатора и са изключвали втората л.сонда.

 

 

Тея майстори дето му махаха катализатора, изключваха втората сонда и чипваха са муднес ли там как бяха :hilezh: Ся си кара със светещ чек.

Искаше да и а дино графика и да го правят “елитни” майстори... иначе щях да го пратя при познат и за по-малко пари щеше да бъде свършена по-добра работа.

В България ме е страх най-много от баш майсторите! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега, и аз като теб Юни месец минах през голямата чуденка относно първата кола и как тя да е най-добрия компромис между всичко за което си мечтал и изтънелия бюджет който ти предлага българската реалност.

Първо относно динамика, господата тук с право казват че някои бензинови мотори са слабички, моето охлювче е едно от тях. Но така или иначе преценката за динамика може да е субективна. В моя вариант - учебната кола беше Пежо 308 с малкия дизел, после карах на баща ми пасата - 1.8 атмосферен бензин със 75 коня и малко след това той го смени с дизелова Октавиа с 1.9 тди - 90 коня. На фона на тази скромна селекция даже и 1.6 фси което карам в момента си се усеща като по-бърза кола. Така че като вземеш книжката питай там който има край теб, чичо, дядо, вуйчо да ти дадат едно кръгче да се ориентираш. 

Сега относно потенциалния тунинг. Това ти е първата кола и според мен няма много смисъл от тунинг. Тепърва се учим как се живее с кола, понеже реалността не е NFS U2 където натискаме start game и тръгваме. Намери си най-запазената в техническо състояние и си я вземи. Първата кола ти е по-скоро ориентировъчна, тя е тази която си мислиш че искаш и ти трябва, и поне според мен наливане на пари в тунинг не е оправдано, освен ако не си невероятен късметлия и аудито наистина ти дава всичко което си искал. Като поживееш с нея и си навъртите километри заедно ще разбереш наистина какво ти харесва и трябва и едновременно с това какво ще искаш от следващата. Нормално е да има разминавания, аз примерно като търсех А3-ката и много държах да е 5-те врати да е практична. В момента задните врати и седалки се ползват основно да си държа якето, понеже за 6 месеца точно 2 пъти возих повече от 1 човек с мен. Така че ако нещата не се променят много, следващия път може и да не се засилвам към кола с 4/5 врати, а задните седалки съм ги сгъвал за нещо по-обемно точно 3 пъти, и гледайки на око, скромния ми товар спокойно би се събрал и А3 с 3 врати.

Относно зима и куатро. Не съм от северозапада, тук в Стара Загора зимата даже и да дойде, не се задържа, но все пак има едно нещо по-важно от куатрото. Вземи си хубави гуми, предно с хубави гуми и ако не се правиш на герой пак би трябвало да си ок. Относно поддръжката, тук всеки сам си преценява с какво иска и може да се справи. Базовото упражнение което аз направих беше да отворя голям сайт за авто части и попрегледахме как грубо стоят нещата с основните части, най-малкото за сравнение с цените на части на актуалния семеен превоз или пък на роднини. Такова сравнение не е точно, понеже отделно има разходи за труд, отделно цените може и да не съвпадат с това което сервиза може да каже, но чисто ориентировъчно може да ти даде малко по-добра представа.

Дано тези няколко реда да ти помогнат малко, и да не забравиш да се похвалиш после какво сте взели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, почти три години карах 1.8Т куатро фейслифт (150 к.с., края на 1999 г.). Супер здрава и приятна кола! Няма да съжаляваш с такава, стига да намериш запазена.

 

За мотора: концептуално е по-здрав от чистият 1.8 (заводски е подсилен заради турбото). За около 45К км. нищо по мотора не съм пипнал - мъркаше като коте до последно и имаше мощност в целия диапазон на обороти. Много приятен за каране и много добре пасваше на купето.

За окачването: като я купих хлопаха леко биалетки и десен накрайник. Реших се и смених цял комплект предно окачване - абсолютно всичко - комплект на Atec за около 320 лв., което с ремонта и реглажа излезе към 460 лв. От там нататък колата се усещаше като нова и нищо не мръдна. Отзад не съм имал проблеми. Там само масло се сменя.

 

Куатрото постоянно си вършеше работата. В дълбок сняг е супер, на криви нагорнища с чакъл или трева примерно е супер, имах случки и на заледено нагорнище - винаги перфектна беше колата. Като ускоряваш рязко също си супер стабилен, за разлика от модел само с предно, където имаш много буксуване при рязко тръгване.

 

Преди време имах А3 8L 1.8 без турбо (125 к.с.). За този мотор мога да кажа само, че дори купето на А3 доста му тежеше, а разходът изненадващо беше почти същият - само дето като вървеж няма нищо общо с турбото.

 

Разход градско - може би към 12, а извънградско ако не я настъпваш (примерно 90-110 км/ч. София - Халхидики и обратно) разходът е една идея над 7.

 

Изобщо - много си струва, но имай предвид, че трудно се намират такива запазени, а ако е износена ще ти е скъпо да я вкараш във форма :-(

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо в 1.8Т няма нищо "заздравено" спрямо атмосферния 1.8 - блок и колянов вал са еднакви. Има едни различни бутала и биелни лагери, които е нормално да са различни поради спецификата на двигателите с принудително пълнене (спрямо атмосферните). За биелите не съм сигурен дали са еднакви или различни, но те така или иначе и при 1.8Т са кашкавалени и при малко зор стават на лък или излизат през блока. И второ атмосферен 1.8 в А3 върви колкото стоков 1.8Т в а4 куатро, тествано многократно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотор 1.8 92 kw. си пасва идеално на купето на А3/8L/.Просто иска обороти за да върви.Минус може би е,че има висок разход на гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, GTX3071R said:

За биелите не съм сигурен дали са еднакви или различни, но те така или иначе и при 1.8Т са кашкавалени 

Дават ги с различни номера, но аз разлика между биелите на ADR и ANB/APU не намирам. 10-15грама е разликата в теглото. На К03-073 държат :).

 

...но на АЕВ са по-масивни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията колеги! Така или иначе съм се настроил за 1.8Т, така че и 1.8 атмосферния май отпада и ще търся само турбинирания двигател. Относно бюджета, да, съгласен съм да дам дори повече от посочения бюджет от 3000 лева, само и само да не имам главоболия после по сервизите и ,,сръчните'' ни майстори. А за тунинга: След време, засега ще се кара стокова и после дай боже да ми се появи някаква възможност да я позасилим малко. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съветът ми в подобни теми винаги е бил да се търси "фейсов" мотор, т.е. такъв без жило на газта.

Предимствата са много.

Напоследък не смея да взимам отношение - колите станаха на много години, а фейсово куатро се намира трудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Quattro-то не ми е задължително, просто исках да попитам дали има слаби места и прочие, защото не бих отказал на двойно задвижване, ако намеря запазена кола с куатро. А за бюджета, казах, готов съм да надвиша, само и само да ми падне нещо читаво и поддържано, за да не си тровя нервите с майстори в разни сервизи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...