Jump to content

Въпроси относно А4 B5 1.8 125к.с./ 1.8T 150к.с / Quattro


Recommended Posts

Здравейте на всички! Скоро ще се записвам на шофьорски курсове и ми трябва кола и съм решил да взема нещата в ръцете си по-рано, защото е трудничко намирането на читава кола. Имам няколко въпроса относно Ауди А4, първата генерация Б5. Интересува ме здрави ли са откъм окачване, слаби места на окачването. А що се отнася за двигателя, се двуумя между двата: 1.8 125 коня и 1.8Т 150 коня. Кой двигател бихте ми препоръчали, здрави ли са, какъв разход ви дават, скъпа ли е поддръжката? Също и моля някой, който кара същото А4, обаче с Quattro системата и с един от двата двигателя, към които съм се насочил, да даде мнение за системата, струва ли си, отново поддръжката каква е, разход и прочие.  Държа да отбележа, че колата ще се кара с газов инжекцион. Благодаря предварително! :)

Редактирано от OckoDZH
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като куатро системата е незаменима и си заслужава всеки един разход в повече спрямо колата на предно. Ходовата част е здрава, отзад не се разбива почти нищо. Като разход на газ градско очаквай около 13-16л извънградско 10-13л според стила на каране. Говоря ти за 1.8 турбо куатро. Моя съвет е да си вземеш колата с турбо. Ако е възможно гледай за коли с електронна газ, има много ползи. Щом сега ще вземаш книжка предполагам си ученик и не разполагаш със собствени доходи, но мисля, че няма да те затрудни подръжката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, TiL написа:

Като куатро системата е незаменима и си заслужава всеки един разход в повече спрямо колата на предно. Ходовата част е здрава, отзад не се разбива почти нищо. Като разход на газ градско очаквай около 13-16л извънградско 10-13л според стила на каране. Говоря ти за 1.8 турбо куатро. Моя съвет е да си вземеш колата с турбо. Ако е възможно гледай за коли с електронна газ, има много ползи. Щом сега ще вземаш книжка предполагам си ученик и не разполагаш със собствени доходи, но мисля, че няма да те затрудни подръжката.

Благодаря, колега! :)

преди 49 минути, Audi_FeN_1 написа:

За толкова слаби мотори куатрото не си заслужава. Само вдига разхода.

Те повечето модерни SUV-та са преднячки, вие за обикновен седан му викате че било задължително...

 

Особено аудитата с тея надлъжни мотори дето стърчат и тежат на предницата, с чифт хубави зимни гуми колата си е достатъчно проходима из снега.

Да, но няма ли да се представя все пак по-добре от предното предаване?

преди 37 минути, ole написа:

Има супер много изписано по всичките ти въпроси из форума.

Sent from my SM-J730F using Tapatalk

Ще проверя колега, благодаря! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 50 минути, Audi_FeN_1 написа:

За толкова слаби мотори куатрото не си заслужава. Само вдига разхода.

Те повечето модерни SUV-та са преднячки, вие за обикновен седан му викате че било задължително...

 

Особено аудитата с тея надлъжни мотори дето стърчат и тежат на предницата, с чифт хубави зимни гуми колата си е достатъчно проходима из снега.

 

Не си говорим за състезателна кола с пилот в нея, а за кола за придвижване и нов шофьор.

Тука си говорим освен за проходимост и за стабилност  на пътя. Друго си е да те дърпат    четирите колела. Разхода от 2лв за 100км ако те събаря... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, TiL написа:

 отзад не се разбива почти нищо. 

Не е точно така, има едни тампони за 3-400 лв и амортисьори за още толкова, карета пак за толкова, все неща които в "гредата" (предно ) ги няма. Отделно имаш диф с висящ лагер, които са наистина много здрави, но колите станаха на 15-20 години. 

Млад шофьор с кола на предно без спирачен асистент, не е най добрата идея. Куатрото е в пъти по добро, но си иска подръжката.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не те събаря, но се натрупва и е излишен.

На година ако въртиш 20 000 км , тва са ти 400 лева разлика в горивото само от предно и куатро.

400 лева ти е данъка, гражданската и винетката взети заедно.

 

А б5-цата си е достатъчно стабилна кола, дори и само на предно. Ако се спазват ограниченията по пътищата, или дори и да ги превишаваш малко, няма да имаш никакви проблеми.

 

Не отричам куатрото като система, но за първа кола, 125/150 коня и начинаещ шофьор изобщо не му трябва да вози тея 200 кила желязо допълнително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук изброихте едни 500лв за части(я се наложи да бъдат дадени, я не и ако се сменят ще надживеят колата) и едни 300-400лв за гориво на година. 

 

Много е важно момчето да си прецени как ще ползва колата си и какви са му финансите. 

Аз примерно зимата не издържам като има сняг и на тея, че мотора тежал отпред и колата вървяла съм им духал попарата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, като за начало няма да се правя на рейсър с нея по пътищата и недай си боже да отнема нечий живот или своя, спокойно каране от порядъка на 90-100 в добре като за начало. По-нататък като й посвикна нищо не ми пречи да си подавам газ на определени места. А за куатрото се замислих, защото напоследък тук в Североизточна България зимите за лютички последните една-години и съм виждал коли, които са закъсали, а сред тях имаше коли и с предно и със задно задвижване. И после се сетих, че Куатрото е добро, или поне така съм чувал и реших да се консултирам тук с вас. Бюджета ми е около 3000 лева, гледам доста обяви на А4 и са лъснати и спретнати. Но няма как да не задам и някой въпрос тук. :hilezh:

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, за първа кола и такъв бюджет - може спокойно и да гледаш без куатро, по-скоро да е възможно най-запазена и стегната колата. Масово колите са си с двойно задвижване и няма проблеми. Като свикнеш и се понаучиш да си джиткаш, след време ще си вземеш и друга колица и тогава ще изскочиш с нещо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, аз не съм казал, че задължително ще търся с Quattro системата, просто е добре да я има, защото колата е по-стабилна. А и през зимата по завоите е друг кеф. :hilezh:

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом са люти зимите при вас няма да е хич лошо ако е куатро. Аз до сега по самата куатро система не съм пипал нищо. Единственото оплакване, което имам е че просто като сменям скорости има едно леееко тупкане и то само като отпускам по-рязко съединителя и знам че е тръгнал я висящия лагер я нещо друго ама тва въобще не пречи. Това за период от 6 години, на две коли.

Sent from my SM-J730F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл във форума ,колега-градски :) Много добре си се насочил към куатро,айде тази зима беше сравнително мека,но предните в нашият край само ние си знаем какви бяха.С него определено няма да имаш проблеми в градски и извънградски условия,стига да не влизаш в нивите :) за двигателя е въпрос на избор,дали искаш да е по-пъргава ,защото все пак турбото си е турбо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

55 minutes ago, ole said:

Щом са люти зимите при вас няма да е хич лошо ако е куатро. Аз до сега по самата куатро система не съм пипал нищо. Единственото оплакване, което имам е че просто като сменям скорости има едно леееко тупкане и то само като отпускам по-рязко съединителя и знам че е тръгнал я висящия лагер я нещо друго ама тва въобще не пречи. Това за период от 6 години, на две коли.

Sent from my SM-J730F using Tapatalk

Не е висящия лагер, има луфтове по скорости/дифове/кардан. За съжаление при 1,8ТQ ръчка обикновено са най-много и има причина да стават по-бързо отколкото на други модели.

Иначе колкото и луфтове да има всичко е просто леко неудобство, задвижването няма чупене. Това сигурно ще е последното нещо, за което ще се притесняваш ако се сдобиеш с бюджетна кола.

Като за първа кола не знам, но като цяло двете са абсолютно несравними.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това имах и аз предвид, просто не съм сигурен къде точно е проблема, но да абсолютно все тая е когато човек борави адекватно със съединителя.

Sent from my SM-J730F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменят се всички тампони на двигателя , съединителя и ударите значително ще намалят.

 

 

Редактирано от Raziell
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, ole said:

Да това имах и аз предвид, просто не съм сигурен къде точно е проблема, но да абсолютно все тая е когато човек борави адекватно със съединителя.

Sent from my SM-J730F using Tapatalk

Проблема си го има и като боравиш с газта без да се съобразяваш.И не е въпроса дали може и или не може понеже реално примерно и без хидравлика може...ама не е гот.

1,8 чисто с куатро, а на тия години вече и на предно пак ще има такива проблеми, но по-малко разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаше да кажеш "малко" :hilezh: то се усеща на 1.8Т как "тежи", за асматика не искам да си представям...

Sent from my SM-J730F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема на 1.8 20V 125к.с + quattro със изправен дросел,свещи,бобини,дебитомер и вакум мембрана си круизва на темпомат със 120км/ч. по магистрала но е бавен в изпреварване и ускорение,спокойно иначе си тегли купето ако пренебрегнеш тези две неща.

 

Вече 1.8Т 20V quattro 150к.с + quattro си набира нормално ако всичко му е изправно и няма такъв проблем нито в ускорение нито в изпреварване но има вакумчета,клапанчета,турбина и други,които в един момент могат да са страничен разход.

И най-хубавото,че ако не ти стигат тия конски сили,при страничен бюджет може да го засилиш до 180-200 и т.н

 

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Извинявам се, че през деня не мога да пиша, просто нямам време. Благодаря на всички за отговорите и отзивите! Ами направил съм си план след време да я пипна леко и да я вдигна поне на 200 коня и мисля, че ще го направя, но ме тревожи едно нещо при 1.8T и то е турбината... Дава ли някакви дефекти, чупи ли се често? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом те плаши една турбина:
400 лева китайска

800-1200 лева ОЕМ

 

по-добре си купи атмосферката и не се насилвай излишно,обслужи си я,едно прилично ГИ и си карай спокойно и все още на евтино гориво,пък вече следващата кола като и дойде времето ще е с Т и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, MAPTO7007 написа:

Проблема на 1.8 20V 125к.с + quattro със изправен дросел,свещи,бобини,дебитомер и вакум мембрана си круизва на темпомат със 120км/ч. по магистрала но е бавен в изпреварване и ускорение,спокойно иначе си тегли купето ако пренебрегнеш тези две неща.

 

Тука е малко субективно. Една кола за да е с добра динамика трябва да е еластична и да доускорява бързо, защото извънградското не е само магистрално каране, а нагорнища, надолнища и завои. То и джипа ми си тегли купето доволно с 120км/ч но тея 120 ги прави за 10-11 секунди. Сещаш ли се изпреварвания как се случват? Та 1.8 20в си е ташак работа дори само на предно. 

 

Турбини вече бол и не трябва да те плаши ама грам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм.

Но от малко повече от 8 години карам 1.8TQ (150-163hp.)

Сега карам и от време на време 1.8i quattro (125hp.)

 

Маршрута е един и същ на който съм карал и карам и двете ... и според нуждите ми и двете се движат доволно и в спускане и в изкачване - по завой не щото освен 4х4 едната е със широки гуми и спортно окачване,другата с тесни и с обикновенно окачване.

Единственната несгода е изпреварването ... това е недостатък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбини постоянно излизат от автомобили на части втора ръка за 300-400 лв,правиш диагностика и ти стъпва 600-700лв,но оригинална,а не китайска!

Турбините не се чупят ей така,просто гледай колата да не е някоя кочина и по-запазена.Задължително я тествай ,за да видиш дърпа ли като за турбо кола.Гледай и за течове на масло по двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...