Jump to content

Замяна на A6 C6 с A4 B8 ?


Да запазя А6 4F или да взема А4 В8?  

27 гласа

  1. 1. Да запазя А6 4F 3.0 4х4 2005г или да взема А4 В8 2.0 2009г (високо ниво на оборудване)?

    • запази А6 C6 2005г
      13
    • купи А4 В8 2009г
      14


Recommended Posts

Привет!

От не много дълго време притежавам А6 C6 4F 3.0 TDI 225hp Avant quattro. Поради високия разход (с повече каране градско) и опасенията за евентуални скъпи ремонти на по-стар автомобил от висок клас се замислям да го заменя с А4 В8 (вероятно 143hp автомат).

Преди притежавах А4 B6 1.9 TDI и бих казал, че беше доста балансиран автомобил с нормален разход от 6.7л/100км. Покупката на А6-цата бе повече от интерес и "краста", която "начесах" да карам 4х4 автомат. Сега и да я сменя с А4 2.0 143Hp пак ще е автомат, но от лична гледна точка нашите зими мноого рядко изискват наличие на 4х4 технология, а не съм от пилотите, които да имат нужда от 200+ к.с. (семеен с малко дете съм и се опитвам да карам сравнително разумно).

Една проста сметка от личен характер, че за 1 година каране на А6 ми харчи 1200лв+ повече спрямо А4 (гориво + по скъпа поддръжка + по голяма ГО).

 

Основните ми въпроса са:

  • какво е усещато за управление с различните скоростни кутии (на А4 е CVT, а на А6 6 степ. tiptronic)
  • дали А4 е по-малко обезшумена от А6
  • А4 е оборудвана с MMI 3 нали ? (гледам моделите с цветния FIS и SD card слот), докато при А6 е MMI 2
  • как бихте съпоставили поддръжката и евентуални ремонти на по-нов А4(2009) и А6 2005
  • като общо усещането в интериора на А4 В8 по смотано ли е или това, че е по-нова го компенсира (говорим за кожен или полукожен салон, цветен FIS и с бутони под скоростния лост)?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от километрите. Питай Любо в Мартен дали ги ремонтира. След 4х4, предното ще ти е малко тегаво. Какъв разход ти дава 3,0 тди-то в Русе?

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 си е екстра градско, но ти си преценяваш от какво имаш нужда. А6 не е особено голямо вътре, предвид външните размери. А4 е още по-малко, особено отзад. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах, имах преди това А4, отзад ще се вози основно дете, мястото за високи не е критерии, по скоро горните въпроси ме касаят.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичките ти въпроси са субективни и се решават с по 30 мин пробно шофиране на всяка от колите...

 

За поддръжката можеш да си питаш майстора. Според мен на А4-ката ще е по-лека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-малък данък и гражданска, по-малко масло при обслужване, няма да има раздатка и заден диф, евентуално леко по-евтини накладки и дискове. Аз за това се сещам като разлики. Разбира се - разходът. Едно 100/150 лв на месец ще ти струва повече 4f-та да си я караш при положение, че на двете сменяш само консумативи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си я вземеш и с ръчни скорости, хептен ше спестиш.

И б8 е с вътрешните размери на 4ф.  Много пъти са сравнявани в тоя форум, съвсем не е голяма разликата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Vonko написа:

Ако вземеш Б8 на предно с автомат ще ревеш от кутията. Това за мен е основния проблем на този модел.

 

Имам нагледен пример покрай мен на А4 В8 (авант) на 320 000км, 2.0д на предно и с мултитроник. Кутията работи както когато е била нова. Колата е купувана нова от тук, никога не е отваряна кутията. Сменяно и е маслото, но незнам колко пъти, мога да попитам. Може и да е късметлийска бройка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, Audi_FeN_1 said:

Ако си я вземеш и с ръчни скорости, хептен ше спестиш.

И б8 е с вътрешните размери на 4ф.  Много пъти са сравнявани в тоя форум, съвсем не е голяма разликата.

4f вътре е доста тясна за външните си размери

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, gafcata said:

 

Имам нагледен пример покрай мен на А4 В8 (авант) на 320 000км, 2.0д на предно и с мултитроник. Кутията работи както когато е била нова. Колата е купувана нова от тук, никога не е отваряна кутията. Сменяно и е маслото, но незнам колко пъти, мога да попитам. Може и да е късметлийска бройка.

Това е интересно. Предполагам, че ако кутиятае подържана много добре и не е карана много на спорт може и да оцелее до толкова. Факта е обаче, че колите, които масово може да си купим не са подържани много добре. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено ЗА А4 Б8. Първо по-евтина като поддръжка и разход на гориво и второ много по-нов и актуален модел.

Редактирано от 1948
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата определено има актуално пътно поведение, влиза брутално в завоите. Как не можаха само да сложат един свествен автомат на предното, защото да си принуден да си купуваш 2018-та година кола с ръчни скорости е доста мазохистично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

22 hours ago, Vonko said:

Това е интересно. Предполагам, че ако кутиятае подържана много добре и не е карана много на спорт може и да оцелее до толкова.

Ами аз знам за още няколко автомобила на около и над 300к км без проблеми с кутия. Включително и една с шестцилиндров дизел.

Но пак не бих се ангажирал да препоръчам кола на познат с такава кутия.

Така и не стана ясно коя година е последната ревизия на тази кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За А4 B8 8K 2.0 TDI говорим нали ? Началото на Януари гледахме 3 такива фейсови за един приятел, от които той си взе най-скъпата, (само че 150 коня дизелите) и аз поне съм леко раздвоен.

Плюсовете:

+ Най-големия плюс - много по-нова и "модерна" кола (по-надолу ще обясня защо е в кавички)

+ Определено изглежда много по-красива и актуална, особено с S-line пакета.

+ На нормални километри (~190к) и идващата от бяла държава с истинска пътна мрежа, си вози много стегнато и може да се каже меко дори за А4.

+ С нормално каране наистина дава 7/100 градско, което аз изобщо не го очаквах.

И минусите:

- Крадат им дистроник сензорите и често каското не ги покрива. За да му ги включат в каското на моя човек му искаха или да си инсталира камера за наблюдение към паркинга или да си наеме гараж и си нае гараж. Там си отиват 250лв всеки месец.

- Липсата на подлакътник просто ме шокира всеки път като вляза в тази кола. Тази табла, дето я пльоснали там, няма как да го нарека подлакътник и не виждам как се ползва от нормален човек

- На фейсовите данъка си им е пак едни 450лв+.

- пре-фейс са доста шумни при над 120 за това и горе "модерна" го сложих в кавички както и сравнително постните екстри, които се срещат в колите за нормални пари.

- Въпреки големите нютони, колата си е тромава, да не кажа даже бавна. Изпреварания на камиони трябва да се случват само на дълги прави с много свободно място. С нас двамата вътре (ние сме по 1.90 и 110кг) вижда зор докато превзема някой тир.

 

 

И така - въпреки, че е много по-нова се усеща, че си е 1 клас надолу от А6-цата. За мен А6 С6 все още си е над нея като усещане.и най-вече като комфорт на пътя. Само като се върнеш от кожения на платнения салон и ти става леко тъпо. Като премине еуфорията покрай "новата" визия и вскичките светлинки вътре, си се усеща точно като всяка А4-ка с нови дрешки.

Иначе откъм техническата част, което предполагам те вълнува теб повече, за сега няма оплаквания, но тя още няма и месец. Като гледам обаче цените за труда в Ауди, ме съмнява обслужването му да е много по-малко от на С6. А кола за 25 бона аз поне не бих поверил на всеки квартален шебек с чук; те даже повечето и не искат да се хващат. Притесненията на моя приятел са нормалните около всеки дизелов агрегат - качеството на нафтата ни и колко бързо ще съсипе дюзите и DPF-a

Иначе и аз като колегата bahkata007 смятам, че щом ще е Ауди, трябва да си е 4х4. Ако ще е само предно, с ръка на сърцето ще си призная макар и да ме линчуват, че бих се ориентирал към VW Passat от това поколение. Хем ще е по-евтин хем ще си има и използваем подлакътник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Boracle благодаря за ичерпателния пост!

  • говоря за 2,0 143кс 2009-2010г
  • Шума при високите километри е нещо, което ме дразни и ако настина е сравнимо по висок при А4 ще е голям минус за мен

 

Още един въпрос ми излезе: А6-та е с верига, А4-та с ангренаж ли е?

 

1 hour ago, Boracle said:

бих се ориентирал към VW Passat от това поколение

тия дни ще отида да огледам един Пасат и една Шкода, да сравня усещането вътре, че ми е любопитно ;)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 1/31/2018 at 0:55 PM, mariyan87 said:

тия дни ще отида да огледам един Пасат и една Шкода, да сравня усещането вътре, че ми е любопитно ;)

Result: Шкодата - определно е евтина пластмаса .. все едно съм в голф 3ка :/ Пасата на пръв поглед става, просторно е вътре, салона изглежда добре(конкретно този https://www.mobile.bg/11515784505260594). След 15-20 мин каране и минаване през няколко дупки се усеша по-дървеното държане при преминаване на неравности. Друг минус (т.к. аз държа на хубава музика) е, че няма субуфер или поне не се усеща като да е хубав съраунд. >> по-бюджетните (но по-нови) варианти отпадат :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 31/01/2018 at 0:55 PM, mariyan87 said:

@Boracle благодаря за ичерпателния пост!

  • говоря за 2,0 143кс 2009-2010г
  • Шума при високите километри е нещо, което ме дразни и ако настина е сравнимо по висок при А4 ще е голям минус за мен

 

Още един въпрос ми излезе: А6-та е с верига, А4-та с ангренаж ли е?

 

тия дни ще отида да огледам един Пасат и една Шкода, да сравня усещането вътре, че ми е любопитно ;)

 

 

 

Нали не вярваш че А6 ще бъде по-шумна? Разбира се че А4-та ще е по-малко комфортния автомобил като цяло защо е горният сегмент в противен случай? По-евтината поддръжка е единстврният плюс на B8 мотора е здрав и икономичен и до тук за мен приключва всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вуйче, няма как да очакваш Шкодата да е комфортна или изпипана като Ауди. Разликата в цената е огромна, съответно тя се отразява и на качеството. Респективно поддръжката на Шкодата е много по-евтина.

Карай си А6-цата и събирай пари за по-нова от същия клас :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ирационална личност, аз бих поставил и един въпрос, който на мнозина ще се стори странен, но на теб 4Ф- ката харесва ли ти външно?

За мен единственото по- грозно Ауди от 4Ф е Ц5.

Б8 е по- тясна като интериор (поне такова е усещането, иначе като цифри обема вътре е сходен), вози по- твърдо от А6- цата. И въпреки това аз никога не бих купил 4Ф- много ми е грозна:eusa_silenced:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още от 2004 в Германия специално А6 4f Avant ми беше един от най-красивите и стилни автомобили. Жена ми пък не ми я харесва, тя си харесва нейната японска, фаровете били скучни :) 

Яко е въпрос на вкус. 

@empy: коя кола модел от ~ 2004 ти е красива?

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...