Jump to content

Въпрос за 3.0 двигателя на А4 B6 и А6 C5


Recommended Posts

Привет съфорумци!

 

От известно време имам желание да си взема Ауди и по-конкретно съм се насичил към моделите А4 B6(2000-2006) И А6 C5(1997-2004) Бензинови.

Съответно от известно време разглеждам по-активно обявите и ми прави впечатление, че масово обявите, които се пускат за въпросните модели са за 3.0 двигателя.

Въпроса ми е защо това е така? Двигателя не е читав или просто е скъп за поддръжка и харчи много и хората искат да се отърват от него?

Или просто масово това се внася?? Наистина ми е интересно.

Моля колегите, които имат опит/впечатления от въпросния двигател да дадат по едно мнение за него.

Благодаря :)

Редактирано от slimmshine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глупости, Никасил и Алусил няма в този двигател!!!

 

Двигателя не е толкова скъп за поддръжка, но докато е всичко му е в ред масово се неглежират дейностите и консумативите за поддръжката му. 

Бих казал, че е рядкост да се намери добре поддържан мотор 3.0 V6-30V.

Блока на двигателя е изцяло алуминиев, а цилиндровите втулки са хонинговани по специална технология, нарича се "cosworth casting".

Създават се проблеми за хонинга на цлиндрите, както и за гориво разпределителният механизъм при употреба на ниско качествени масла.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,


Обмилсям покупка на Audi A4 2001- 2005 , разглеждам бензинови мотори 3.0 I или 1.8 Т.

Четох много противоречиви коментари.
Колата ще се използва предимно за дълги пътувания. Търся здрав и динамичен мотор. 


Интересувам се от всякаква инфомрация за двата мотора + и -.

 

-Подръжка
-Газификация

-Първоначално обслужване

-Цени на частите

-Разход на гориво

 

и т.н

 

Благодаря предварително.



 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8 T е по неподходящ за дълги пътувания, ако ще го сравняваме с 3.0. Има много писано и за двата двигателя , ползвай търсачката ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, от близо 3г. съм с този мотор и сменям само консумативи(масло и филтри на 9-10к макс. ).  За дълъг път е супер. При стабилно каране на дълго ще харчи колкото 1.8Т или по-малко, зависи, но шестака си е друга работа. Съвсем друго е усещането ;)  

Да знаеш, че харчи масло. Моята харчи около 1,5л. / 9к.

Редактирано от plamenkooo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Търсих, четох  и въпреки това, пак не получих необходимата информация.
Четох, че 3.0 I, този двигатли били с никасилово покритие (за всички ли 3.0 I се отнася това?)

 

Проблемът с това никасилово покритие бил, че с времето се износвало и трябвало да се сменя цялата глава.

И всички само пишат за това покритие, някой сблъсквал  ли се е с този проблем ?
 


 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чел си , чел си и нищо не си разбрал :D

 

"цялата глава" ?  Мотора има две глави. Те никакво покритие нямат, не се износва и рядко може да се наложи да се сменят.

 

Това дето се износва е покритието в цилиндрите на блока, основно когато мотора се кара с ниско ниво на маслото или със старо/некачествено масло.

Тогава се налага смяна на блока...

Но това е лесно предотвратимо с едно просто измерване на компресията преди покупка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 17.03.2018 г. at 8:34 AM, niku said:

Здравейте,


Обмилсям покупка на Audi A4 2001- 2005 , разглеждам бензинови мотори 3.0 I или 1.8 Т.

Четох много противоречиви коментари.
Колата ще се използва предимно за дълги пътувания. Търся здрав и динамичен мотор. 


Интересувам се от всякаква инфомрация за двата мотора + и -.

 

-Подръжка
-Газификация

-Първоначално обслужване

-Цени на частите

-Разход на гориво

 

и т.н

 

Благодаря предварително.

 

За 3.0 ...

 

- Подръжка - зависи какво точно ... гражданската не е като на 1.8, данъка също.
- Газификация - Става на газ, инжекцион около 1500 лв., тороидална бутилка влиза идеално на мястото на резервната гума.

- Първоначално обслужване - около 2000 са ти оригиналните части за обслужването от Райно. 2-та ремъка, 2-та обтегача, ролките, водна помпа, термостат, маслата за кутия, дифове и раздатка. Алтернативни ... наполовината ...

Ремъка се зацепва малко ... йобано ... Трябва си специален комплект инструменти. Отварят се капаците на клапаните, валовете се блокират един към друг със едни скоби (приличат на подкови), болт се завива на коляновия вал и с една планка се насочва едната ролка спрямо водната помпа.

- Цени на частите - пак зависи какво точно ...

- Разход на гориво - от 14 газ нагоре градско, извън града 11.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези двигатели се амортизират още в немско. Не загряват олиото правилно. Нито един немец не съм видял да подгрява двигателя на място. Отделно това е забранено. Пали от паркинга с изстинал двигател и се влива в магистралата за Мюнхен в третата лента със 170-180. След време колата идва 1500 км източно и намира радостен собственик ...

Редактирано от Andy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става дума дали е лошо, а че подават много газ при студен двигател. Нито хлабините в двигателя са достигнали работните си стойности, нито маслото не смазва оптимално. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност по последни проучвания работата на място или така нареченото “подгряване на маслото" на студен е двигател е по-скоро вредна за него. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е чак вредна, но е съвсем излишна.

В известен смисъл може да се каже и вредна, да - тъй като води до по-бързото му износване в сравнение със загряването на двигателя в движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И колите с принудително пълнене,след каране на ''заварка'' магистрално,спират и директно гасят.Остава и да загряват в първите километри.Ще си купят други.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това вече е съвсем отделен въпрос. Наистина загряването при палене на студен двигател трябва да става постепенно, на възможно най-ниската скорост за съответната предавка до достигане на оптималната работна температура на двигателя, а не "на юруш". Или ако мога да си позволя да използвам терминологията на сина ми - до достигане на оптималната работна температура на двигателя не е добре десният крак на шофьора да "натежава" върху педала на газта...:hilezh:

Редактирано от nickgaidarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 hours ago, Andy said:

Нито един немец не съм видял да подгрява двигателя на място...... Отделно това е забранено.

 

 

с изстинал двигател и се влива в магистралата за Мюнхен в третата лента със 170-180.

Още в ГДР е било забранено подгряването на място :)

 

А това последното ми го демонстрира една госпожа, от която купувахме кола. Изкара колата от паркинга и като я настъпа, аз едвам я догонвам. Спря на бензиностанцията и тръгна да сипва най-евтиния бензин. Момчето, което купува колата и казва - дай да сипем хубав бензин, тя сочи капачката и казва - "няма нужда", тука пише...... Колата не беше скъпа (за Германия), но не беше и подарък - 15к евро.

Та освен студени, ги настъпват и с най-евтиния възможен бензин...за маслото да не отварям дума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

3.0 бензин на ауди с код ASN е най-масовия V6 слаган на тези купета(има още един с код BBJ, който аз лично не съм виждал). Собственик съм на такъв двигател в купето на А6 C5 2004г. Двигателя е много приятен, но основно за извънградско и магистрално. Направих пътуване до северна Германия и обратно през Швейцария и определено в скоростите от 130 до 180 е приятно еластичен. В града обаче(Сандански) си е наказание да се кара... С раздаване на повечко газ, когато може, разхода е 27 газ. Лесен за ГИ. Аз лично сменям свещи на 10к с маслото. Засега не съм сменял бобоини, но съм чувал че ще ги сменя всичките в един момент. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-големият проблем на малкия мотор е тръгването с тежко купе.

Именно на градско 3.0 има предимство пред 1.8 - тръгва като електрическа кола....нагоре Б6-ца 1.8т с чип върви по-приятно, а ако е bex направо го размазва.

За това 27 газ и друг път е ставало дума - аз не мога да приема, че моторът е изправен и дава такъв разход. В София при куатро и автомат разходът е около 18 газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е.Все пак 3.0 V6 е атмосферен мотор и тръгва бързо.Докато на извънградско,1.8T с 6 степенна ръчна кутия и чип,върви с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така де.Аз не съм казал,че шестака е слаб.

Но и аз за кола с чип говоря.Искаш жокер да давам и да разваляме темата на чиляка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, Audi_FeN_1 said:

Върви друг път.

220 коня са си 220 коня.

 

Тръцовете 150 и 163 само с чип стават не повече от 190 в най-оптимистичния сценарий.

Въпросът не е колко коня е пиково, а колко коня има по кривата на оборотите. Много по-приятен мотор е оня който има по-широк диапазон от висок въртящ момент, макар и същите или една идея по-малко коньове. Щото като имаш на 2000 оборота 300нм и така до 5000 (примерно) то ще имаш по-висока мощност от мотор, който има 200нм на 2000 оборота и 270 на 5000
На 1.8Т драмата му в купе като на В6 което е над 1600кг е че отлепя тромаво от място.

Аз обаче бих взел 3.0-та защото има изключително предимство извънградско - не е миксер и не бучи така ужасно. Не знам как са скоростите на 3.0, но особено ако са толкова дълги колкото на 2.7, то си е съвсем различно да круузваш на 2600 вместо 4000.
Естествено V6цата идва с по-скъпа поддръжка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...