Jump to content

Проблем с дебитомер 2.5 TDI


coresnet

Recommended Posts

Колеги, дебитомера ми нещо сдаде багажа и даваше грешка 

 

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
29-00 - Short to Ground

 

След като я изчистех, при всяко палене се появяваше пак. Купих нов дебитомер и го монтирах. При палене вече не излизаше грешката но като го покарах се появяваше този път

 

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
28-00 - Short to B+

 

Реших, че може пиновете по буксата някъде да окъсяват (липсваше ми пластмасовия разделител вътре) и купих втора употреба букса. Сложих я, запоих кабелите и ги изолирах с термошлаух както си трябва. Отначало се зарадвах, че грешката я нямаше при нормално каране, но като направих логове на пълна газ, се оказа, че пак си излиза и след определен момент дебитомера влиза в авариен режим (549,5mg дава постоянно). Прикачам два лога, ако някой може да подскаже къде може да е проблема... :wall:  Не се сещам друго, освен да взема още един дебитомер да пробвам...Capture1.PNGCapture2.PNG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хаха че е бесен, бесен е, но и стария беше, а си вършеше работа. Ще взема друг за проба, но ако не е от него нз дали мога да го върна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този може да е по бесен от другия....виж как зацепва и няма никаква информация от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно, да. Получава се при сериозно мачкане на газта :D Честно казано стойности от 1000мг със стария дебитомер не съм виждал, чудя се дали има някаква връзка това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно дебитомера е дефектен.Преди време ми се прецака дебитомера  и даваше тези сервизни стойности 549 и набиваше същата грешка.Смених го с нов Пиербург ама нещо над 750 единици не даваше,карах го така доста време и сега съм сложил пак Боша,но му изкъртих 4-то и 5-то крачета да не пречат на буксата и има диод между тях.Сега дава 1000.9 единици (явно това е максимума),но грешки не набива.При теб и в двата лога като стигне тавана 1000.9 и забива. Аз в събота правих логове с тоя диод и до около 2800-3100 оборота стои 1000.9 единици и после почва да пада.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и аз забелязах, че стига до 1000 и после забива, чудех се дали има връзка това... Стария пак беше куче марка (SIDAT), но си работеше добре, даваше си идеално над 850мг и не е стигал 1000 никога. Поръчал съм си такъв и ще го тествам тия дни да видя дали ще има промяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е цепнало някъде маркуч по турбо пътищата, и турбината набива въздух на мах..., обаче цепката се отваря на 2.бара и тогава дебитомера литва и ...каца.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих Бош, грешка вече не излиза. Милиграмите стигат до малко над 800, така че предполагам всичко е нормално? Излиза, че колкото и дебитомера да сложиш, всеки показва различни стойности :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ши са сетиш,Ауди обича Бош :hilezh:,но това дето сподели колегата ми стана интересно защо се махат крачетата и какъв диод?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбрах, целта е да показва непрекъснато максималната стойност на входящия въздух. Един вид се елиминира ограничението по MAF на горивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крачетата съм ги махнал да не се пречкат(дебитомера беше заминал така или иначе),като сложа диода ако са там крачетата не мога да пъхна буксата докрай.Ползвам диод BAV21

Редактирано от motoboys
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прибързал съм да се радвам :D Като изключа powerbox-а новия Бош е пълна трагедия :nixweiss: Не знам защо се получава така??

Screen Shot 2018-04-22 at 21.51.03.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Трябва да стига 1000 при повечето големи мотори, но причината да не ги стига може да е, че няма дебит, а не неверен дебитомер.

 

Сменял ли си скоро филтъра?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дебита и аз се замислих, но няма логика да е от него. Филтърът е чисто нов, Бош. Но интересното е, че колкото и дебитомера да сложа, всички показват различни стойности при един и същ тест с ваг-кома??? Първият менте (AUTLOG) дава хубави високи стойности в началото но стига до 1000,9, забива в авариен режим (549,5мг) и изкарва грешка Short to B+, т.е. прекалено високо става напрежението от него (предполагам към 5V че и отгоре). Бош-а пък не изкарва тази грешка, защото той едва отлепя до към 700 мг и то за момент. Обаче с него колата върви супер зле (разбираемо), както и с ментето де. Пробвах и един трети (който върнах, защото ми стана много голяма колекцията от нови дебитомери :D ) SIDAT, който даваше хубави високи стойности като AUTLOG-а и забиваше по-малко от него :D тук-таме стигаше 1000,9 и веднага след това авариен режим на 549,5, но в следващия момент изведнъж пак се връщаха високи стойности. Но това не решение, искам работещ читаво дебитомер, както си беше преди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно ще е ако има откъде да вземеш дебитомер за проба, като преди да го свалиш видиш какви стойности дава на другата кола и после при теб.

 

Доста странна ситуация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не се сещам откъде мога да взема за проба, то и тия кошници вече са в историята :D а и моят дебитомер май е еднакъв само с този на AKN и то до определен номер шаси, т.е. нямам много варианти. Наистина странна ситуация, като за момента обмислям да взема трети дебитомер, но се чудя дали да е нов или втора употреба :D Не знам само какво ще ги правя после, 220лв дадох за Бош-а...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг вариант е да идеш в Бош обеля. Да им обясниш проблема и дали имат дебитомер да направите проба. Ще им платиш, но няма да е колкото друг.

 

Чувал съм, че имат доста части за проби. АКо намериш телефон, може и да разбереш дали ще стане и без да ходиш.

 

Или вземи от мегапартс един, ако имат. После може да го върнеш, ако не е добре.

 

Аз имах една драма с датчик за маслото. Взех нов - грешка и не работи, взех от мегапартс и с него същото и се отказах.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то и друг Бош да пробвам, не знам какво ще постигна, предполагам ще показва същото. По принцип имам приятел, който ми взима части с отстъпка и можем да вземем каквито искаме видове дебитомери и после да ги върнем (така направих със SIDAT-а :D ), но ми писна да сменям и пробвам, пък и момчето все пак не ми е удобно само напред-назад да го разкарвам. Мегапартс ги гледах, но нямат никакъв за 2.5. Поръчал съм втора употреба един за 40лв от ОЛХ и ще го видя тия дни, ако и той е така - махам му крачетата и забождам един диод, че ми писна вече :D поне това с диода го тествах и работи добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли идея как като стойностите на новия дебитомер едва стигат 700, 700 и нещо, ограничението по MAF на 008 канал са си в норма??

 

Screen Shot 2018-05-10 at 20.28.40.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...