Jump to content

Вентил за ниско налягане на фреона.


dorsy

Recommended Posts

 Колеги, интересува ме къде е вентила за ниско налягане? Според аутодатата двата вентила, за ниско и високо налягане са на тръбите над въздушния филтър, обаче при мен не са там. Махнах кутията на въздущния филтър и огледах и отдолу, но няма и там. Този за високо налягане е на радиатора горе вляво, а не според схемата от аутодатата, която съм прикачил, но за ниското не мога да го намеря.

 Колата е А4 Quattro 125кс ADR.

 

Capture.PNG

Редактирано от dorsy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен за високо е малко преди радиатора, сваля се предната броня, за да бъде достигнат датчика - номер 4 на картинката. Другия ми е горе близко до акомулатора, малко преди тръбата да влезе в купето. Вентил нямам, а се вади датчика и през същия отвор се пълни системата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 На тънката тръба ли е датчика или на дебелата и как се вади със завъртане или е на клик система?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май беше на тънката, по-късно днес ще ти го снимам. Аз на другата тръба нямам нищо. Буксата се вади, куплунга се развива и отдолу дефакто е вентила. Трябва точно определена приставка за пълнене, която се завива там. В тръбата на същото място има финна цедка, която е добре да се подмени или измие с бензин много хубаво. Говоря по спомен, ако нещо греша моля някой да ме поправи.

 

Пп: Системата трябва да се изпусне, накарай ги да ти съберат газта и ходи само в сервиз с ел. везна. Не се доверявай на разни типове с манометри. Мен така ме метнаха веднъж, че са ми напълнили системата, а след 10км компресора буквално блокира. Оказа се че са вкарали около 150 грама вместо 600 и нещо. Би трябвало да имаш стикер колко събира системата.

Редактирано от vankyy26
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Сигурен ли си, че под датчика е вентила за ниското налягане? Цедка или някакъв филтър има там, обаче за вентила е съмнително. Дали не е възможно системата да се обслужва само от вентила за високото налягане, който е на радиатора и едва след като се изпразни системата да се маха датчика, и от там да се сменя или почиства цедката? Имаш ли ясен спомен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 100% съм сигурен, че от там ми пълниха системата. Доляха масло на компресора и смениха цедката. Климатроника вървеше супер докато мин зима един педал не ме подпря на практикер на паркинга и радиатора ми се проби от ключалката на капака. :)

 

Пп: до колкото аз разбрах през този за вис налягане не може да се пълни.

Редактирано от vankyy26
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма вентил за ниско налягане,а се пълни като се развия датчика за налягането,който е до чистачките.Обаче там вместо обикновен маркуч 1/4 е маркуч 8мм и ,ако се пълни без машина трябва да се направи мост на датчика ,за да работи компресора.Ако се пълни с машина може и само през високото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Това е отговора! Забравил съм за тези подробности. С машина резултата е добър, така пълниха моя. :)

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги, През есента сменях радиатора на парното. Сега констатирах , че климатика не работи. Може ли при смяната на радиатора на парното майсторът да е демонтирвал и изпарителя и следователно да е изпразнена от фреон системата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги,

В сервиз , който само зарежда с фреон, с машина за пълнене заредихме колата с нужното количество 650 гр. от нужния фреон R134А. Преди зареждането машината вакуумира системата и няма утечки (вакуума държи) .  Но компресора на колата не иска да се включи. Проверих предпазителя и той е здрав.  Някакви идеи бихте ли ми дали какво още мога да направя сам преди да я откарам в сервиз за автоклиматици. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай първо да изтриеш грешките в контролера на климатроника и може да тръгне след това ако няма някакъв друг проблем. Преди да ги изтриеш си ги запиши за да се види какви са били.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега VBI.  

Грешките ,които се изписват на климатроника са:

22.1 - Прекъсване на веригата на датчика за високо налягане на фреона. 

50.3 - Не можах да намеря информация за тази грешка!!! Колеги, пояснете ми я ,много ви моля.

Относно грешка 22.1 подозирам , че майстора ,който ми сменя радиатора на парното освен ,че ми е демонтирал изпарителя  и сега се наложи да заредя наново системата с фреон ( извънреден разход от 90 лв. за моя джоб), също е забравил да закачи кабела на датчика за високо налягане. Четох ,че този датчик ,се намира непосредствено до изпарителя. Молбата ми е да ми дадете инструкции как да стигна до него. Колата е В5, ADR, 1997 г. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намира се под десния фар, завинтен на кондензатора ( т.н. радиатор на климатика ).

Бронята или фара долу и си ти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега KCV,

 А  има ли тази кола датчик за ниско налягане на фреона? Ако има ,то къде се намира ? Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип датчика за ниско налягане се намира горе пред филтъра за купето, но при теб не би трабвало да го има. Такъв имат до 1996г. Дори и да има, шунтиташ буксата и си ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още веднъж много ти благодаря колега KCV.

А нещо можеш ли да ми напишеш за втората ми грешка 50.3 ,която  излиза на климатроника (освен грешка 22.1) ? Благодаря..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав се оказа, колега KCV. Свалих предния фар и констатирах ,че майсторът когато ми е сменял ангренажния ремък е забравил да включи куплунга на датчика за високо налягане при сглабянето на автомобила...... Включих го и климатикът заработи нормално , но грешките си останаха..... Още веднъж ти благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачаш я на VAD-COM ( VCDS ) и изчистваш грешките, след това една адаптация на клапите и се радваш на прохладата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...