Jump to content

Гуми с различен грайфер и Quattro


Recommended Posts

Здравейте,

знам че темата е дъвкана много пъти и голяма част от мненията по форумите е че quattroto се кара с 4бр абсолютно еднакви гуми. Като абсолютно краен вариант може да се кара с 2х2 гуми на мост, за да не се скапе торсена. Както може би повечето знаете, колите с торсен имат 2 отворени дифа, тоест самия торсен регулира предния и задния мост, но не и ляво и дясно, тоест по пътя на логиката на тоерсена му е все едно какви са гумите стига сцеплението на предния и задния мост да е едно и също. Също така в ЕЛСА ясно е описано, че спокойно може да сложим 1бр нова гуми (7мм) и 3 стари (3мм), стига средната стойност на грейфера в ляво и дясно да не надвишава 2мм за преден и заден мост. 

 

Например:

 

Преден мост                   Средно

Ляво 3мм      Дясно 3мм =  3мм

Заден мост

Ляво 3мм     Дясно 7мм = 5мм

 

До колкото аз разбирам от това което съм чел и малкото ми опит с разглобяване на компоненти по Quattro оставам с впечатление, че само се плашиме и ги пазим тези торсени все едно са от захар. Винаги карам с хубави гуми, но голям размер, от 18ки+. Проблема идва когато някоя от гумите направи балон. Изхвурлил съм не един или два комплекта гуми с грайфер над 5мм, от страх че ако купя само 1 нова ще гръмне Quattroto.

 

Ще се радвам ако някой по-разбиращ даде акъл, стига да има сериозен агрумент (а не форумни легенди).

Също така ако някой вече е карал с тотоално различни гуми нека сподели? 

 

Лично аз съм карал с 3 бр 18ки и 1 бр 16ка около 30км заради спукана гума, без проблем.

 

 

 

Capture.PNG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно веее, моята бивша талига я взех с четири различни по шарка гуми, нищо ѝ нямаше, оня тарЕкат я карал така над година по негови думи. Аз я разносвах още седем. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би ли споделил каква е била колата? След това тези 7 години с еднакви гуми ли си я карал?

 

Останал съм с впечатление че ги разбираш нещата, спокоен ли ще си ако сложиш 1 нова гума на 3 стари.

Редактирано от zafirovp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Б5-ца куатро, още тогава сложих комплект еднакви, веднъж ми се е налагало да карам от сръбско до Варна с резервната гума, която беше като нова, а другите три на близо 10 хил. км., съответно износени, нищо му нЕмаше и нЕма на куатрото, до самия край на талигата. Важен е еднаквия диаметър и да нямат разлика повече от 2%, там шарки, ширини, твърдости, тва са само легенди на гумаджиите и параноясаните незнайковци.

Всъщност това с 2%-нта се отнася за разликата в ъгловите скорости на преден съотнесено към заден мост, не бива да се надвишава, ако е нагоре, в торсена ставали някакви усукващи моменти, които там нещо износвали и се чупел след определен пробег, това по спомени от някакъв много кадърен сайт го цитирам, така и не успях да го намеря отново, беше отдавна.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах към 300км. С три 20ки и резервна 18ка... по калкулатор няма разлика в диаметъра. Малко по-нестабилна беше... но шумове от диф и т.н. нямаше. Все едно си бях с 20ка. Така че според мен изцяло опира до диаметъра... Такива неща като шарки а у нямат значение според мен. Баща ми 5-6 години си караше куатрото 2х2 и нямаше проблеми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи излиза, че шарката няма значение, стига преден и заден мост да няма разлика повече от 2мм в грайфера. 

Описания случай с 3 гуми на 3мм и една на 7 мм е екстремен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Елса доста внимават какво пишат, би трябвало да са абсолютно сигурно, пък и има логика.

На торсена му е все едно от ляво и дясно какво е положението стига общото сцепление на мост да е едно и също, все пак сме с отворени дифове. Май излиза че от ляво ако сме с две джанти 20ки, а от дясно караме по дискове на торсена ще му е всичко наред.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че сме с отворени диференциали, значи, че е възможно от постоянната работа под товар(когато е с различни по размер гуми в ляво и дясно) на касетата (предна или задна) да се получи износване на планети и сателити. Колко и кога....бем ли го.Тия от "ЕЛСА" явно са умни и точно за това са писали допустимите разлики.

Отделно може да се задейства ЕСП без причина. При мен от мека гума се включи ЕСП...

Пък, до колкото знам, различните размери имат различно "съпротивление" при търкаляне, и може да се получи ефекта на дърпащ волан.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Различно износените (или различен модел) гуми имат различно сцепление и по време на тръгване/ускорение е възможно да натоварят повече торсена. 

При равномерно, праволинейно движение значение има само диаметъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с лакърдиите, приплъзването на някое от колелата си е "проблем", "решен" конструктивно в куатро системата, има си ESP и ABS за целта, както и EDL, само, повтарям САМО ако има РАЗЛИКА МЕЖДУ ДИАМЕТРИТЕ НА ОТДЕЛНИТЕ КОЛЕЛА, САМО ТОГАВА ИМА "ПРОБЛЕМ/И" ЗА КУАТРОТО. Като различни диаметри означава ПОСТОЯННО НАЛИЧНА РАЗЛИЧНА ЪГЛОВА СКОРОСТ, там вече куатрото започва да заеква.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ти сега каза, че куатрото всъщност не работи :)

Или поне не работи по-различни от обикновен отворен диф, защото много преди да започне да разпределя от 25/75 до 75/25 торк към двата моста, ESP се намесва.

"Проблем" е относително понятие, аз счупих торсен след 200км каране с над 20% разлика в двата дифа.

При по-малка разлика ще може да се мине много повече...но това не означава, че дифа е в "покой" 50/50 и не се опитва да изравнява скорости и съответно се износва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При различни шарки/твърдости говорим за инцидентно приплъзване при тръгване/спиране, а не за постоянна разлика в ъгловите скорости на различни колела, вече различните диаметри товарят торсена, ето едни 20% чупят сигура, то това си е бая разлика... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Понеже и аз се притеснявах като карах с различни гуми отзад и отпред като марка. И като ги мерих установих и 2-3мм разлика в диаметъра.

 

И реших да меря от земята до центъра на колелото на еднаквите летни и чудо - като спазвам предписаното за налягане отзад имам към 4-5мм по-голям радиус на колелото заради това, че го дават отзад да е по-високо налягането. АКо е наторварена още по-високо трябва да е по предписание.

Оттогава карам с еднакво налягане отпред и отзад и пак отзад е по-голям радиуса, но ми писна да меря.

Представяйте си какво става като се сложи багаж и 2 души отзад. Гаранция повече разлика от тези 3-4мм в грайфера, за които се тормозите.

 

Колата е туарег и там не е торсен, мисля, че е в голяма степен свободен диференциал, чиято работа е да обира разликите без да се износва повече при повече разлика.

 

Премерете и вие. Радиусът е важен. Една мека гума е много по-голям проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...